Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 november 2009, 21:28
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Het beeld verschijnt alleen indien afgestemd is op een FTA services. Bij een gescrambelde services is er wel degelijk een voorwaarde dat de authenticatie is afgerond.
Op dat punt heb je gelijk. Dat ik het authenticatieproces zie tijdens het aanzetten van de lcd maakt me niets uit, alleen ik vind het wel hinderlijk dat als ik lange tijd naar een bepaalde zender kijk en ik weer overschakel naar Ned 1 HD ik weer korstondig het authenticatie proces zie... Varieert van halve tot één seconde in beeld.....

Bä®bä®îäñ

Laatst gewijzigd door Barbarian; 2 november 2009 om 21:31 Reden: toevoeging
Met citaat reageren
Oud 2 november 2009, 22:00
ElfjeTwaalfje's schermafbeelding
ElfjeTwaalfje ElfjeTwaalfje is offline
Member

Ziggo Internet: Z3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Die korte authorisatie moet gedaan worden,leuk is het niet maar de melding zal ongetwijfeld zijn voor mensen die anders denken als hun tv zwart beeld geeft: hee hij staat niet aan en nogmaals de aan en uit knop gaan indrukken.
De melding is dus meer om aan te geven, ik sta al aan,en ik doe wat.
Snap ik. Ik ben nog van het MS-DOS tijdperk. Je ziet het ook als je in windows safe mode start, of als je een linux distro in non-auto mode start (beide in geval van problemen overigens). Maar in een consumer product? In vele industrieen/situaties (software, luchtvaart, verkeer, ...) is het normaal alleen een afwijking/gevaar te melden. Splash screens van startup software kan je uitzetten, in internetbrowsers zijn pop-up stoppers bijna niet meer weg te denken. Krijg ik een pop-up die mij verteld dat alles goed is met mijn CI+ CAM. Zou ik het achteraf toch nog niet snappen??
Met citaat reageren
Oud 2 november 2009, 22:06
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElfjeTwaalfje Bekijk bericht
Snap ik. Ik ben nog van het MS-DOS tijdperk. Je ziet het ook als je in windows safe mode start, of als je een linux distro in non-auto mode start (beide in geval van problemen overigens). Maar in een consumer product? In vele industrieen/situaties (software, luchtvaart, verkeer, ...) is het normaal alleen een afwijking/gevaar te melden. Splash screens van startup software kan je uitzetten, in internetbrowsers zijn pop-up stoppers bijna niet meer weg te denken. Krijg ik een pop-up die mij verteld dat alles goed is met mijn CI+ CAM. Zou ik het achteraf toch nog niet snappen??
Je snapt het prima. Alleen Ziggo wil het maar niet snappen. Het is inderdaad in allerlei disciplines gebruikelijk dat je redundante en telkens terugkerende meldingen dat iets met succes of normaal is afgerond gewoon uit kunt zetten c.q. zodanig kunt configureren dat er alleen nog een melding komt als er een probleem is en de gebruiker inderdaad ergens op geattendeerd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 3 november 2009, 07:24
ridito's schermafbeelding
ridito ridito is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo alles in een
DTV: CI+ , Humex en Samsung ,Humex iHDR-5200C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LJ076 Bekijk bericht
Nou heb ik hetzelfde gehad met zelfde type TV, tot vanmiddag. Na diverse Samsung medewerkers gesproken te hebben, kreeg ik dan toch een goede tip waar je zelf niet opkomt.
Eerder had ik al de firmware geüpdated (begin november staat op de Duitse site hetzelfde als op de Nederlandse, laat je dus niets wijsmaken) en is nu versie 2006.0.
De goede tip was om
- de TV aan te zetten op het HD kanaal NL1 (het enige wat je ontvangt) en
- achtereenvolgens de toetsen 'mute', 2, 4, 7 en 'exit' in te toetsen.
- op het scherm waren vervolgens in rode letters 3 regels te zien die aangaven dat de CI-card succesvol herkend waren.
- bij opnieuw aanzetten van de televisie begon het bekende 'authenticatie start', maar deze keer liep hij door!

Ik hoop dat dit bij anderen ook de oplossing mag zijn!

Ik heb gisteren met Samsung gebeld,een vriendelijk belgische mevrouw zij dat er een monteur moest langs komen om het op te lossen.
Wat denk je ,in 2 seconde is het probleem omgelost.
Mijn dank aan u is enorm ik hoef nu teminste niet thuis te zijn om een monteur te ontvangen.Ik hoop dat ze bij Ziggo dit ook zullen melden aan mensen met dit zelfde probleem.
Ik ben erg dankbaar mijn probleem is opgelost.
MVG R.Marques

Met citaat reageren
Oud 3 november 2009, 13:59
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Zoals ook Riparius al zegt snap je het prima ( ik ben ook uit het dos 3.0 tijdperk) en er zou ook een mogelijkheid moeten zijn ( zit misschien ook wel ergens hidden verstopt ) om het uit te moeten zetten,als je het 1 keer gezien hebt snap je het een tweede keer ook wel... het grappige is dat het niet verschijnt als je je tv op een HDMI kanaal hebt laten staan (bij Samsung) en dan terug schakelt naar tv.
Mijn zoon speelt vaak met de PS 3 en pleurt daarna de tv uit.
Gevolg bij de Samsung, als je um aan zet staat ie nog in mijn geval op HDMI 1.
Je krijgt dan : signaal kabel controleren,maar schakel je dan naar tv dan komt de melding niet (is vermoedelijk wel geweest maar via een hdmi bron laat ie het niet zien)
Nadeel is ook dat ik hier moest gaan uitleggen,blijf van de tv af als ie die melding geeft,want ik heb geen idee wat er gebeurt als je halverwege het proces onderbreekt door bv de tv weer uit te gooien.
Oud 3 november 2009, 21:10
ElfjeTwaalfje's schermafbeelding
ElfjeTwaalfje ElfjeTwaalfje is offline
Member

Ziggo Internet: Z3
Standaard

Citaat:
Zoals ook Riparius al zegt snap je het prima ( ik ben ook uit het dos 3.0 tijdperk) en er zou ook een mogelijkheid moeten zijn ( zit misschien ook wel ergens hidden verstopt ) om het uit te moeten zetten,als je het 1 keer gezien hebt snap je het een tweede keer ook wel... het grappige is dat het niet verschijnt als je je tv op een HDMI kanaal hebt laten staan (bij Samsung) en dan terug schakelt naar tv.
Mijn zoon speelt vaak met de PS 3 en pleurt daarna de tv uit.
Gevolg bij de Samsung, als je um aan zet staat ie nog in mijn geval op HDMI 1.
Je krijgt dan : signaal kabel controleren,maar schakel je dan naar tv dan komt de melding niet (is vermoedelijk wel geweest maar via een hdmi bron laat ie het niet zien)
Nadeel is ook dat ik hier moest gaan uitleggen,blijf van de tv af als ie die melding geeft,want ik heb geen idee wat er gebeurt als je halverwege het proces onderbreekt door bv de tv weer uit te gooien.
Meer gamen en films kijken dus
Met citaat reageren
Oud 5 november 2009, 09:00
konukie's schermafbeelding
konukie konukie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 family
DTV: CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Ja hoor, eerder op de avond geprobeerd en het werkt. Aanvullende info:
De toetscombinatie moet gedaan worden ZONDER CAM in de TV.
De drie meldingen zijn:
CI+ Key Test
CI+ Seed Test
CI+ Certificate Test
... daarna weer exit.

Alle drie moeten "succes" hebben. Ik moest hierna wel eerst de CAM authenticatie doen zonder smart card. Heb andere opties niet meer geprobeerd.

De toetscombinatie mute-2-4-7-exit moet wel vrij snel achter elkaar gebeuren. Anders denkt de TV dat je luidspreker uit en kanaal/zender 247 wil hebben.

Op naar het volgende "probleem" de zeer irritante "authenticatie" melding elke keer wanneer ik de TV aanzet. Welke Sicko (Ziggo?) heeft dat bedacht? Misschien een TV instelling.
Top hij werkt ....precies de bovenstaande handeling gevolgd...
Alleen weet iemand hoe je zenders kan verplaatsen?
Met citaat reageren
Oud 5 november 2009, 09:21
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door konukie Bekijk bericht
Top hij werkt ....precies de bovenstaande handeling gevolgd...
Alleen weet iemand hoe je zenders kan verplaatsen?
Kan niet,je kan alleen een favorietenlijst aanmaken.
Oud 5 november 2009, 14:54
konukie's schermafbeelding
konukie konukie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 family
Standaard

Citaat:
Kan niet,je kan alleen een favorietenlijst aanmaken.
Thanks, ik had al vermoeden dat het niet kon....
Met citaat reageren
Oud 7 november 2009, 21:00
BW123's schermafbeelding
BW123 BW123 is offline
Junior Member

Standaard CI+ CAM decoder

Hi,
vandaag een module gekocht CI+ Cam. handig dan kan di ezo in je TV en heb je geen kasije meer nodig, dus minder kabels etc. Mooi, maar werkt niet. althans krijg het niet voor elkaar . alle stappen goed doorlopen ned1 hd en rest geen host voor de ci. ziggo geeft aan dat ik software moet downloaden? welke en waar te halen? ik heb een type UE46B7020WWXXN LED 7 serie. weet iemand waarom de modue niet wordt ondersteund op dit nieuwste type TV?
thanx
BW123
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten