Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 oktober 2009, 22:30
lexvanh's schermafbeelding
lexvanh lexvanh is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra, Ubee
DTV: Samsung LE40B650T2P/CI+, Cisco 8485DVB, Samsung LE32C530/CI+, Samsung DCB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarian Bekijk bericht
Heb ik zeker gelezen, natuurlijk is dat een optie, maar het hoort niet zo, schakel je de subs uit op BBC, dan moet je het naderhand weer inschakelen op de 'reguliere' zenders. En maybe kan het liggen aan de BBC zenders, vandaar mijn vraag aan anoniem.
Ok, duidelijk, ik blijf dit ook volgen.
Ik heb trouwens diverse zenders (niet alle) geprobeerd, maar nog nergens anders dan bij BBC ondertitels gekregen via SUBT. Geen idee of dit overal zou moeten werken ...
Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2009, 22:41
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lexvanh Bekijk bericht
Ok, duidelijk, ik blijf dit ook volgen.
Ik heb trouwens diverse zenders (niet alle) geprobeerd, maar nog nergens anders dan bij BBC ondertitels gekregen via SUBT. Geen idee of dit overal zou moeten werken ...
Ik heb bij alle instellingen de subs taal op Nederlands staan, dan horen er geen Engelse subs op de BBC voor doven en slechthorenden meegezonden worden .

Bä®bä®îäñ
Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2009, 17:24
Ton44's schermafbeelding
Ton44 Ton44 is offline
Junior Member

Standaard

Anoniem; ik ben sinds kort in het bezit van een samsung led Tv UE46B7020WPXXN met firmware T-CHUCIPDEUC 2005.1 . Na het plaatsen van CI+ module start de autification maar blijft hier staan zonder verdere meldingen te geven.
Ik heb alle handelingen uitgevoerd volgens de laatste handleiding die jij op dit forum hebt geplaatst maar kom dus niet verder dan stap 17.
Kun jij of iemand anders mij hierbij helpen svp, ik ben inmiddels radeloos.
Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2009, 19:13
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ton44 Bekijk bericht
Anoniem; ik ben sinds kort in het bezit van een samsung led Tv UE46B7020WPXXN met firmware T-CHUCIPDEUC 2005.1 . Na het plaatsen van CI+ module start de autification maar blijft hier staan zonder verdere meldingen te geven.
Ik heb alle handelingen uitgevoerd volgens de laatste handleiding die jij op dit forum hebt geplaatst maar kom dus niet verder dan stap 17.
Kun jij of iemand anders mij hierbij helpen svp, ik ben inmiddels radeloos.
Met andere woorden, je ziet niets gebeuren / of de authenticatie blijft hangen als je de CAM in de TV plaatst ?
Kun je nog eens precies beschrijven wat er gebeurt, je schrijft authentication start, je bedoeld er verschijnt een regel in het scherm "Authentication start"

Kijk nog eens of je de CAM module kunt benaderen via het menu, uitzenden > algemene interface en verder ..
Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2009, 20:11
Ton44's schermafbeelding
Ton44 Ton44 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Met andere woorden, je ziet niets gebeuren / of de authenticatie blijft hangen als je de CAM in de TV plaatst ?
Kun je nog eens precies beschrijven wat er gebeurt, je schrijft authentication start, je bedoeld er verschijnt een regel in het scherm "Authentication start"

Kijk nog eens of je de CAM module kunt benaderen via het menu, uitzenden > algemene interface en verder ..
bedankt voor je snelle reactie. Ik kan de CI+ module wel via het menu benaderen, de tv herkent de module dus wel. Nadat ik de module heb geplaatst en de tv aanzet komt er een popup in beeld met de tekst "authentication start" met onder in het veld "authentication wordt uitgevoerd een moment geduld aub" ( zie stap 17 in jou handleiding) verder dan dit komt hij dus niet.

Laatst gewijzigd door Ton44; 4 oktober 2009 om 20:17
Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2009, 21:49
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
bedankt voor je snelle reactie. Ik kan de CI+ module wel via het menu benaderen, de tv herkent de module dus wel. Nadat ik de module heb geplaatst en de tv aanzet komt er een popup in beeld met de tekst "authentication start" met onder in het veld "authentication wordt uitgevoerd een moment geduld aub" ( zie stap 17 in jou handleiding) verder dan dit komt hij dus niet.
- wil je dan nog eens kijken naar de gegevens in: Status Irdeto Conditional Access/ Status Softcell Service,

- kun je verder nog eens kijken of je een reset / factory default kunt uitvoeren van je TV, zoniet dan alleen een her-installatie via 10 sec EXIT key vasthouden. Ik weet zo niet of er via het service menu mischien een factory reset bestaat.
Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2009, 23:17
Jeffcapone's schermafbeelding
Jeffcapone Jeffcapone is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Digitale TV Ziggo CI+
DTV: CI+
Exclamation

Wij hebben sinds kort een Samsung LE46B650T2PXXN, prachtig. Nu ook een CI+ module gekocht(Ziggo Startpakket digitale televisie CI+) en helaas zelfde fout melding.

Oplossing was als volgt:
Onze TV werkte al met analoge verbinding, hierna kaartje geplaatst en niet werken. Toen heel veel gelezen op diverse forums(ook dat het plaatsen van de smartcard verkeerd in de handleiding staat). Op en gegeven moment zag ik in het menu Instellingen tabblad uitzenden, algemene interface, CI menu, Status Irdeto Conditional Access(Hier kun je zien of de module werkt(status loader etc)). Bij de status smart card kun je zien of de card goed geplaatst is in je module, was dus na omdraaien smartcard ok! Ik heb geen reset aan onze tv gegeven en ook niet een plug en play installatie gedaan. Wel nieuwe firmware geladen, vervolgens gechecked in Ziggo handleiding welke frequentie ik moest invoeren voor de digitale ontvangst. Hierna automatisch kanalen toegevoegd, gekozen voor kabel en voor digitaal(analoog was immers al in orde) en de frequentie gechecked(aanpassen was niet nodig),zonder CI+ module in de tv. Alle digitale zenders gevonden. Helaas bleef de melding maar terug komen, Certificaat verlopen...

LET OP!!!!
NED1 HD is altijd te bekijken, ook zonder CI+ module, check dit zodat je zeker weet dat deze werkt. Druk 1 op de afstand bediening, analoog NED1 en hierna nog een keer op 1, nu NED1 in HD.

Zelf drie keer toe de smartcard geactiveerd 1e keer web tweede keer tel en derde keer weer via het web.
Gebeld met Ziggo en gevraagd of Smartcard geactiveerd was, deze heeft hem opnieuw geactiveerd en na het wachten van 1 minuut de TV uit en aan gezet, en jawel perfect de synchronisatie werkt!!!!
Alles nu in orde en werkt werkelijk perfect. Dus zorg ervoor dat je zeker weet dat je Smartcard geactiveerd is.
Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 20:15
Ton44's schermafbeelding
Ton44 Ton44 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
- wil je dan nog eens kijken naar de gegevens in: Status Irdeto Conditional Access/ Status Softcell Service,

- kun je verder nog eens kijken of je een reset / factory default kunt uitvoeren van je TV, zoniet dan alleen een her-installatie via 10 sec EXIT key vasthouden. Ik weet zo niet of er via het service menu mischien een factory reset bestaat.
Als ik in status Irdeto Conditional Access kijk krijg ik ook de melding " authentication wordt uitgevoerd "
Ook heb ik de 10 sec truck al enkele malen uitgevoerd maar heeft geen resultaat gehad.
Een factory reset zit er volgens mij niet op. Volgens mij is de 10 sec truck een factory reset, geeft namelijk aan dat de TV gereset wordt naar fabriek instellingen.
Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 20:20
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Als ik in status Irdeto Conditional Access kijk krijg ik ook de melding " authentication wordt uitgevoerd "
Ook heb ik de 10 sec truck al enkele malen uitgevoerd maar heeft geen resultaat gehad.
Een factory reset zit er volgens mij niet op. Volgens mij is de 10 sec truck een factory reset, geeft namelijk aan dat de TV gereset wordt naar fabriek instellingen.

Er is nog maar één oplossing, terug gaan met de CAM naar de leverancier voor een controle van de CAM, om uit te sluiten dat er wat fout is aan je CI+ CAM. Als de CAM wel functioneert in een andere CI+ TVdan moet je met je TV teruggaan.
Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 21:40
wehrmeijer's schermafbeelding
wehrmeijer wehrmeijer is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z!
Standaard ned 1 hd zonder ontvanger

Citaat:
Probeer eerst een kale installatie uit te voeren zonder CI+ CAM, landkeuze Nederland kiezen.
Daarbij moet ned1 HD op posititie 1 komen.

Wacht vervolgens totdat de datum / tijd goed staat op je TV.
Breng vervolgens de CAM aan.
hoe komt dat ned 1 hd binnenkomt zonder dat hier een ontvanger aan te pas komt. Dus waarom heb je wel een ontvanger nodig om de rest van zenders te ontvangen? Zeker een geld kwestie
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten