Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's


Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 september 2009, 09:41
alki's schermafbeelding
alki alki is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 18 september 2009
Locatie: Kerkrade/@home
Berichten: 5
Standaard Authenticatie problemen CI+ kaart

Gisteren een nieuwe CI+ kaart gekocht.
maar ik krijg telkens een foutmelding bij het insteken van de kaart.
Authenticatie mislukt, Toestel certificaat verlopen - ongeldig - 17

De tv is een ziggo goedgekeurde tv Samsung 5 serie type LE37B554M2PXXN
Hij is ook geupdate naar de nieuwste firmware versie

iemand een idee ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2009, 10:10
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 mei 2009
Locatie: Tegelen @home
DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Berichten: 126
Standaard

Heb je eerst zonder module de digitale kanalen geinstalleerd?
Daarna pas de module er in steken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 september 2009, 14:35
alki's schermafbeelding
alki alki is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 18 september 2009
Locatie: Kerkrade/@home
Berichten: 5
Standaard

dat kan niet je moet de module erin stoppen en daarna je regio aangeven. Maar zover kom ik niet eens.
meteen de foutmelding komt in beeld
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 september 2009, 15:21
aimms's schermafbeelding
aimms aimms is offline
Member
 
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Locatie: Maastricht/@Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Humax
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alki Bekijk bericht
dat kan niet je moet de module erin stoppen en daarna je regio aangeven. Maar zover kom ik niet eens.
meteen de foutmelding komt in beeld
@Alki,

Kijk eens onder de LED-versies in dit Samsung-topic. Daar wordt dit probleem ook beschreven. Misschien lukt het met de daar vermelde tips.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 september 2009, 21:03
robl's schermafbeelding
robl robl is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 18 september 2009
Locatie: Maastricht
Ziggo Internet: Alles in Een Plus
DTV: Smit CI+ Cam Module, Humax
Berichten: 4
Standaard

Ik heb net mijn module ontvangen.
maar ondervind exact hetzelfde probleem als alki.
alleen heb ik een LE37B650T2PXXN model, met nieuwste firmeware etc.

als er iemand nog andere suggesties hoor ik ze graag, ik krijg het niet aan de gang,
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 september 2009, 21:25
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Locatie: Ziggo Provider
DTV: ALL
Berichten: 4.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robl Bekijk bericht
Ik heb net mijn module ontvangen.
maar ondervind exact hetzelfde probleem als alki.
alleen heb ik een LE37B650T2PXXN model, met nieuwste firmeware etc.

als er iemand nog andere suggesties hoor ik ze graag, ik krijg het niet aan de gang,
Probeer eerst een kale installatie uit te voeren zonder CI+ CAM, landkeuze Nederland kiezen.
Daarbij moet ned1 HD op posititie 1 komen.

Wacht vervolgens totdat de datum / tijd goed staat op je TV.
Breng vervolgens de CAM aan.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 september 2009, 21:30
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Berichten: 1.307
Standaard

Heb ook een samsung en ik heb het als volgende gedaan:
Ik heb eerst via PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( je krijgt eerst dat je de pincode moet invullen, standaard 4x0).
dan de optie nederlands kiezen(meen dat dat 2keer voorkomt), vervolgens krijg je de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken( ik heb gekozen voor alleen digtale zenders). Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken(gaat snel). Is dat voltooid krijg je alleen Ned 1Hd te zien. Schakel de tv uit, installeer de cam op de juiste wijze en schakel de tv weer in(wel de smartcard activeren via helpdesk/internet). Vervolgens krijg je 5 stappen te zien over authentatie( de tv kan melding geven dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen). Na de stappen zoals hiervoor heb ik de tv weer uit en ingeschakeld en alles werkte.

edit: net te laat, anoniem was me net voor

PS: Vergeet niet het netwerknummer en frequentie in te vullen.

In ieder geval, succes.
__________________
Rwy’n dymuno pob hwyl i chi gyda gweddill eich bywyd

Bä®bä®îäñ

Laatst gewijzigd door Barbarian; 18 september 2009 om 21:43 Reden: toevoeging
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 september 2009, 21:55
robl's schermafbeelding
robl robl is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 18 september 2009
Locatie: Maastricht
Ziggo Internet: Alles in Een Plus
DTV: Smit CI+ Cam Module, Humax
Berichten: 4
Standaard

Hulde, ik was compleet vergeten de netwerk Id en frequentie

het lijkt nu perfect te werken,

hartelijk dank Anoniem en Barbarian.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 september 2009, 22:36
Schizo007nl's schermafbeelding
Schizo007nl Schizo007nl is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 18 september 2009
Locatie: Goirle, Ziggo
Ziggo Internet: -
DTV: Humax IR-Fox C, Humax IRHD 5000c
Berichten: 130
Standaard

Misschien is het een tip om dit stapsgewijs als Sticky in dit subforum te plaatsen zodat andere mensen niet allemaal hoeven te zoeken.. maar gelijk dat topic kunnen benaderen?
__________________
Verkoper KTV/Satelliet

Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 september 2009, 22:52
Schizo007nl's schermafbeelding
Schizo007nl Schizo007nl is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 18 september 2009
Locatie: Goirle, Ziggo
Ziggo Internet: -
DTV: Humax IR-Fox C, Humax IRHD 5000c
Berichten: 130
Standaard Handelswijze

Ik heb maar even bovenstaande posts samengevat en een handelswijze voor installatie CI+ CAM gemaakt voor Samsung. Kan iemand deze handelswijze bevestigen.. aangezien ik zelf geen CI+ toestel heb van Samsung?

Erg fijn als dit een goed werkende manier is, daar zullen we veel mensen mee helpen!

Vraag aan Anoniem, wanneer dit klopt.. Kunnen we daar dan een sticky topic van maken?|



Handelwijze installatie Ziggo CI+ CAM module

Stap 1:
Menu -> PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( U krijgt eerst dat een melding dat U de pincode moet invullen, dit is standaard 0000).
Stap 2:
Kies als taal Nederlands en tevens Locatie Nederlands (deze twee vragen komen na elkaar!
Stap 3:
Kies voor Kabel (Cable)
Stap 4:
U krijgt de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken
Stap 5:
Kies voor digitale zenders. Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken
Stap 6:
Wanneer het zoeken voltooid is, krijgt u Nederland 1 HD te zien.
Stap 7:
Schakel de TV uit.
Stap 8:
Plaats de Ziggo CI+ CAM module op juiste wijze in de televisie (smartcard met de chipzijde naar boven in de CAM Module schuiven, en de CAM Module met het etiket naar de achterzijde, dus zijde met barcode naar U toe gericht.) ZORG DAT DE SMARTCARD AL GEACTIVEERD IS! Dit doet u door naar Ziggo te bellen (0900 - 20 20 000)
Stap 9:
Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).
Stap 10:
Schakel de TV uit en schakel de TV na 15 seconden weer in. Nu hoort de CI+ CAM module te werken.


P.S.:
Als er gevraagd wordt om een netnummer en frequentie, deze kunt u vinden in het boekje wat u terugvindt in het Ziggo CI+ Startpakket.



Zo, ik hoor 't wel van de andere forumleden!
__________________
Verkoper KTV/Satelliet

Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung


Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl