• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo omarmt nieuwe uitzendtechniek DVB-C2

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

propper

Ziggo, het grootste Nederlandse kabelbedrijf, is één van de negen Europese kabeltelevisieaanbieders die de nieuwe uitzendtechniek DVB-C2 hebben omarmd. UPC heeft nog geen plannen voor gebruik van deze nieuwe techniek.
De negen Europese kabelbedrijven voorzien meer dan 22 miljoen Europese huishoudens van televisiesignaal. Naast Ziggo zijn dit de Duitse kabelbedrijven Unitymedia en Kabel Deutschland. Ook ONO (Spanje), Com Hem (Zweden), Numericable (Frankrijk), YouSee (Denemarken) en ZON (Portugal) hebben inmiddels kenbaar te gemaakt om in de toekomst te willen overstappen naar DVB-C2. De besparing van bandbreedte is de belangrijkste reden waarom de negen kabelbedrijven willen overstappen naar DVB-C2. Met de komst van meer HD kanalen en supersnelle internetdiensten via kabelnetwerken zorgen ervoor dat bandbreedte schaars aan het worden is. DVB uitzendplatformen voor satelliet en terrestoriale televisieverspreiding hebben al een bandbreedte besparende vernieuwende tweede DVB versie van de uitzendtechniek.
Bron: TotaalTV

Link: https://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2377
 
Ziggo, het grootste Nederlandse kabelbedrijf, is één van de negen Europese kabeltelevisieaanbieders die de nieuwe uitzendtechniek DVB-C2 hebben omarmd. UPC heeft nog geen plannen voor gebruik van deze nieuwe techniek.
De negen Europese kabelbedrijven voorzien meer dan 22 miljoen Europese huishoudens van televisiesignaal. Naast Ziggo zijn dit de Duitse kabelbedrijven Unitymedia en Kabel Deutschland. Ook ONO (Spanje), Com Hem (Zweden), Numericable (Frankrijk), YouSee (Denemarken) en ZON (Portugal) hebben inmiddels kenbaar te gemaakt om in de toekomst te willen overstappen naar DVB-C2. De besparing van bandbreedte is de belangrijkste reden waarom de negen kabelbedrijven willen overstappen naar DVB-C2. Met de komst van meer HD kanalen en supersnelle internetdiensten via kabelnetwerken zorgen ervoor dat bandbreedte schaars aan het worden is. DVB uitzendplatformen voor satelliet en terrestoriale televisieverspreiding hebben al een bandbreedte besparende vernieuwende tweede DVB versie van de uitzendtechniek.
Bron: TotaalTV

Link: https://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2377



En wat zullen de gevogen zijn voor de apperatuur bij de mensen thuis ?
 
Laten we het zo zeggen dat het thuis niet klaar is met een bugfixje of hele nieuwe firmware

De verschillen in coderen kun je lezen hier KLIK

Zover ik het nu kan bekijken word de hele struktuur anders.
Dus we zullen i.d.d. over moeten naar andere decoders
 
Dus alle televisies met ingebouwde DVB-C tuners kunnen op de vuilnisbelt?
 
For DVB-C2 transmissions, there shall be no requirement for any change to existing DVB-C receivers. This assumes continued use of the same cable network architecture and the same cable channel characteristics.

Bron : Backward compatibility requirements #21 in document DVB-C2

En #20 zegt
DVB-C2 shall not be backwards-compatible with DVB-C (in a sense that a DVB-C receiver is able to process a DVB-C2 signal).

Met mijn beetje verstand in deze, lees ik dat oud en nieuw binnen 1 netwerk naast elkaar moeten blijven bestaan.
 


Bron : Backward compatibility requirements #21 in document DVB-C2


En #20 zegt


Met mijn beetje verstand in deze, lees ik dat oud en nieuw binnen 1 netwerk naast elkaar moeten blijven bestaan.


Ik lees hieruit dat de huidige decoders kunnen werken onder de nieuwe techniek en dus meeliften. Dus geen nieuwe decoder nodig om meer zenders te ontvangen.
 


Bron : Backward compatibility requirements #21 in document DVB-C2

En #20 zegt

Met mijn beetje verstand in deze, lees ik dat oud en nieuw binnen 1 netwerk naast elkaar moeten blijven bestaan.

Punt 20 zegt: je moet een nieuwe decoder kopen (al dan niet met support voor DVB-C2 en DVB-C) om het signaal te kunnen verwerken.
Punt 21 zegt: we gebruiken wel dezelfde kabeleigenschappen dus je kunt het signaal wel ontvangen, je kunt er alleen niets mee :).
 
Ik kan het allemaal niet meer volgen hoor.

Met veel TAMTAM kondigde Ziggo het gebruik aan van CI+ voor televisies met ingebouwde tuners.
En straks zijn al deze televisies met CAM waardeloos.

Wie snapt het nog wel ?
 
Ik kan het allemaal niet meer volgen hoor.

Met veel TAMTAM kondigde Ziggo het gebruik aan van CI+ voor televisies met ingebouwde tuners.
En straks zijn al deze televisies met CAM waardeloos.

Wie snapt het nog wel ?

Het lijkt wel of Ziggo de Tv-industrie wil helpen......
 
Leuk nieuws dit, maar niet heus!!
Ik verhuis begin 2010 naar Ziggo gebied en wil sowieso een HD geschikte decoder hebben. Kan ik maar beter mee wachten dan, anders is deze investering dus geheel voor niets geweest.

Vraag mij dan ook af wanneer ze dit in willen gaan voeren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan