Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 november 2009, 19:33
teerex's schermafbeelding
teerex teerex is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AI1 Plus
DTV: CI+ module
Standaard

Het begint er hier sterk op te lijken dat het Ubee modem niet meer uitvalt. Toevallig tegelijkertijd met het aflopen van het proefpakket digitale kanalen...
Opeens zijn op de Ziggo-site ook mijn gegevens bijgewerkt. (alles in 1 Plus ipv allen Z1). Zou 1 en ander met elkaar te maken hebben? Ik ben in ieder geval blij dat het uitvallen over lijkt te zijn!
Oud 23 november 2009, 06:32
krotwijk's schermafbeelding
krotwijk krotwijk is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AIE 20mb, Ubee3200
DTV: CI+cam en Cisco 8455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teerex Bekijk bericht
Het begint er hier sterk op te lijken dat het Ubee modem niet meer uitvalt. Toevallig tegelijkertijd met het aflopen van het proefpakket digitale kanalen...
Opeens zijn op de Ziggo-site ook mijn gegevens bijgewerkt. (alles in 1 Plus ipv allen Z1). Zou 1 en ander met elkaar te maken hebben? Ik ben in ieder geval blij dat het uitvallen over lijkt te zijn!
Nee, daar heeft het niets mee te maken.
De fout lag in de centrales en niet in de modems.
Toen ik mijn klacht bij ziggo neerlegde dat op exact hetzelfde moment de ubee van mij en mijn collega uitviel en dat dit iedere uitval weer op exact dezelfde tijd plaatsvond, toen begon men dus aan de centrales te twijfelen en niet meer aan de ubee's. De ubee's hebben nog steeds dezelfde firmware. Vorige week vrijdag kreeg mijn collega te horen dat geplande monteur niet meer zou komen omdat de fout extern gevonden was.
Laten we niet te vroeg juichen, maar 1 ding is zeker dat op de drukke momenten het modem het sinds donderdagmorgen 9:20 uur hier goed is blijven doen. Gistermorgen om 7 uur nog wel een T3 timeout, maar dat kan ook het nachtelijke onderhoud zijn geweest. Al met al 4 dagen zonder problemen.
Oud 23 november 2009, 11:41
sebassie's schermafbeelding
sebassie sebassie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1
Standaard

Hier is vrijdag een monteur langsgeweest die zo'n filter heeft geplaatst. De modem maakt bij aanzetten volgens mij sneller een verbinding, maar de disconnects lijken nog steeds aanwezig.

Verder trouwens (nog steeds) niks mis met de snelheid: ook op usenet is het keurig 50mbit.
Oud 23 november 2009, 12:52
roan's schermafbeelding
roan roan is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in een plus
DTV: ?
Standaard

ik heb zaterdag ook een ubee modem gekregen
maar durf het niet aan te sluiten .ik heb met ziggo gebeld en zeiden dat er veel problemen mee zijn en dat lees ik hier op dit forum ook
maar ik heb gemaild en gevraagd voor een ander modem
maar anders blijf ik het oude nog gebruiken tot de problemen opgelost zijn
Oud 1 december 2009, 18:11
krotwijk's schermafbeelding
krotwijk krotwijk is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AIE 20mb, Ubee3200
DTV: CI+cam en Cisco 8455
Standaard ubee

vandaag is mijn ubee vervangen door een motorola van max 20 mb.
monteur vertelde dat er pas in januari een update van de firmware voor de ubee komt waarmee de problemen verholpen zouden moeten zijn.
Al met al kan ik weer even vooruit zonder disconnects en hopelijk eind januari de ubee er weer tussen met nieuwe firmware.
Oud 1 december 2009, 21:42
nheinemans's schermafbeelding
nheinemans nheinemans is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Z3
DTV: Humax PVR
Standaard

Sinds ongeveer een week is mijn internet en telefoon (beiden via Ziggo) al 4 keer uitgevallen. Het vreemde is dat op het Arris modem de US en DS lampjes gewoon branden, echter mijn router krijgt geen IP adres toegewezen. Dit is nog nooit eerder gebeurd, en werkt nu al ca. 1/2 jaar zonder problemen. Altijd de maximale snelheid (50/5) gehaald, niks te klagen.

De eerste storing (donderdag) werd door mijzelf opgelost door het modem uit en aan te zetten.

Bij de tweede storing (vrijdag) gaf de helpdesk aan dat mijn modem gewoon online was, en ze niks konden vinden. Voor de zekerheid het modem "opnieuw aangemeld", na ca. 15 minuten was het probleem opgelost.

Bij de derde storing (zaterdag) gaf de helpdesk aan dat mijn modem niet bereikbaar was. Ze konden niks voor me doen, behalve maandagochtend een monteur langs te sturen. Toen die er was, bleek alles ineens weer te werken (1 uur eerder nog niet), hij heeft wat metingen verricht maar kon niks vinden.

De 4e storing is nu net begonnen (dinsdag). De helpdesk kan niks vinden, behalve opnieuw met domme suggesties te komen als het "herstellen van mijn systeeminstellingen" en de "netwerkkaart opnieuw installeren". Opnieuw een afspraak met een monteur gemaakt, deze komt donderdagochtend.

Ik twijfel een beetje of ik moet vragen of ze mijn Arris modem omruilen voor het andere type, de Ubee. Als ik dit topic doorlees, krijg ik sterk de indruk dat Docsis 3 bij Ziggo nog niet helemaal in orde is...
Oud 2 december 2009, 08:39
Pieter77's schermafbeelding
Pieter77 Pieter77 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-Een 120MB
DTV: 2x Floppy DTV (HTPC)
Smile Bij mij nu stabiel

Ik heb de afgelopen maanden veel problemen gehad met Ziggo AIE. Het Ubee modem viel telkens weg, of... in elk geval de verbinding met internet. Soms wel 10 x per dag.

Nadat ik het modem een paar minuten van de stroom had gehaald (normaal alleen ff snel uit en weer aan), merkte ik dat het een hele tijd duurde voordat hij online was. Het modem startte wel 3x opnieuw op. Geen idee of er daarmee nieuwe firmware werd binnengehaald.

In elk geval heb ik nu al twee weken geen uitval meer... ben uiteindelijk toch wel positief. Zou Ziggo het licht hebben gezien?
Oud 2 december 2009, 10:12
cordierjm's schermafbeelding
cordierjm cordierjm is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AIE Extra
DTV: Cisco PVR
Standaard

Even in het Engels als jullie het niet erg vinden.

I also have the same problems that everyone with a Ubee modem in the former Casema region seems to have.

I think one of the biggest problems is the power of the signal. The modem seems to be very sensitive to that.

After tracing my modem's IP (Den Haag range seems to be 10.187.xx.xx) I could see the signal strengths.

Now I have also had the technician coming round twice. The first time he just looked and sighed and left. Honestly! The second time he actually measured the signal strength, screwed on TWO dampners and left. Needless to say nothing helped.

Anyway - last night I sat around playing with different configurations on ports of the signal amplifier, dampners etc etc (pure hardware - screwing the cable onto different ports, with and without amplifiers etc). Each time I restarted to modem to measure the signal strength. I've managed to find a configuration that keeps all the values just almost to what they should be (recommended). And the modem SEEMS to be more stable (it has not dropped in 9 hours = stable, LOL).

Here's what I've tried to achieve:

The downstream channels should have the following values:
Power: -10 to +10 dBmV. Mine sits around +6 for all channels. You can use the dampner to reduce this value by about -6dBmV per dampner.

SNR: Must be minimum +30dBmV, but preferably above +33dBmV. I have managed to get mine to be just around +33dBmV. One channel sometimes drops to +30. The dampner seems to have little influence on this value - if you want to increase it, screw your cable onto a higher amplified port on the signal amplifier.

The upstream channel:
Power must not be more than +55dBmV. And here is where the problem comes in. The moment you screw on the dampner to drop your DOWN-POWER to below +10, it immediately amplifies the outgoing signal to over +55... and then you have an unstable modem. Either way - mine is sitting at +49dBmV at the moment but at a slower symbol rate - it connected at 5120Ksym/sec for a while but dropped to a lower rate.

I hope this helped. At least is has given me a little bit more of a stable connection. Still I think the (promised) firmware update should solve many of these issues.
Oud 7 december 2009, 16:34
wjhommes's schermafbeelding
wjhommes wjhommes is offline
Junior Member

Standaard

Ik ben sinds vrijdag 4 december ook de trotse eigenaar van zo'n UBEE modem en iedere dag valt mijn internet en telefonie verbinding minstens 1x uit. Modem resetten en het werkt weer. Elke dag Ziggo helpdesk gebeld en iedere keer een ander verhaal te horen gekregen. Nou ligt het waarschijnlijk aan mijn kabels. Als dat zo is dan moet ik voorrijkosten betalen als de monteur donderdag langskomt. Mooi niet dus als ik al die verhalen hier zo lees.

Lezen die helpdeskmedewerkers dit forum eigenlijk wel? Kunnen ze nog wat van leren!

Ik heb de afgelopen jaren met het Motorola modem nooit problemen gehad. Ik heb dit modem vervangen door dat UBEE ding en iedere dag dus de bekende problemen.

Ik download via Eweka uit nieuwsgroepen en als ik Grabit opstart dat begint de downloadsnelheid netjes bij 5000 KB/s om meteen terug te zakken naar rond de 2200 KB/s, wat mijn oude snelheid is.
Uploadsnelheid van uTorrent is wel hoger geworden, het downloaden is ook sneller geworden, heb het alleen nog niet goed kunnen testen omdat ik op dit moment nog geen goede downloads heb.

Nou ja, ik wacht wel tot donderdag en zie wat de monteur te melden heeft.
Oud 7 december 2009, 19:53
marcel030nl's schermafbeelding
marcel030nl marcel030nl is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roan Bekijk bericht
ik heb zaterdag ook een ubee modem gekregen
maar durf het niet aan te sluiten .ik heb met ziggo gebeld en zeiden dat er veel problemen mee zijn en dat lees ik hier op dit forum ook
maar ik heb gemaild en gevraagd voor een ander modem
maar anders blijf ik het oude nog gebruiken tot de problemen opgelost zijn
Dat hebben ze mij ook aangeraden. Ik heb nu een Motorola draaien en een Ubee liggen. Als ik in januari/februari lees dat ze zonder problemen werken na een ECHTE firmware upgrade ga ik het weer proberen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Favorieten/bladwijzers

Labels
docsis 3, firmware, storing, ubee, uitvallen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten