Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.


Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 september 2009, 11:28
VanRoyal's schermafbeelding
VanRoyal VanRoyal is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Locatie: Regio Den Haag / Casema
Berichten: 18
Standaard Uitvallen Ubee modem

Op 27 juli ben ik Ziggo AiE Extra abonnee geworden en sindsdien heeft het nog geen dag goed gewerkt. Ik heb, volgens mij als een van de weinige, een Ubee modem gekregen. De modem valt regelmatig uit of start uit zichzelf opnieuw op. Wanneer de modem uitvalt branden alle lampjes netjes zoals ze zouden moeten, maar is internet en telefonie niet meer mogelijk totdat ik de modem restart of 20 tot 30 minuten wacht. Ik heb al meerdere malen met de helpdesk gebeld, er is twee keer een 'monteur' langsgeweest, maar ik krijg nog steeds het idee dat niemand van Ziggo weet waar ze het over hebben, laat staan dat iemand een oplossing voor het probleem heeft.

Zo zou er vorige week een firmware update voor zowel de Arris als de Ubee modems uitgebracht moeten worden. Hier moest ik van de monteur op wachten voor hij iets wilde gaan doen (bijv. omruilen voor een Arris modem), want dit zou de problemen misschien wel verhelpen. Op Tweakers lees ik vervolgens dat er eigenlijk alleen een bekend probleem is met de Arris modem en dat er voor de Ubee al een update is uitgebracht. Dit zijn uiteraard geen officiële bronnen, maar het geeft toch te denken.

Ik heb net maar weer eens met de helpdesk gebeld, maar de medewerker van Ziggo kende de Ubee modem helemaal niet:

HD:"U heeft een Arris, of een Motorola?"
IK: "Nee, ik heb een Ubee modem."
HD:"Oh, dat is dan waarschijnlijk een Arris."
IK: "Nee, het is toch echt een Ubee, er zijn twee verschillende Docsis 3.0 modems: de Arris en de Ubee."

Nou, die kwam niet op zijn lijst voor en ondanks dat hij meerdere malen een collega heeft geraadpleegd kon hij me niet verder helpen. Hij wilde wel weer een monteur langssturen, maar ik ga bijna op vakantie dus dat wordt wat lastig op dit moment.

Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik moet doen om Ziggo zover te krijgen dat ze serieus naar mijn probleem gaan kijken. Ik heb netjes bijgehouden wat er de afgelopen tijd is gebeurd (qua uitval en contact met de helpdesk), dit zal ik voor de volledigheid meeposten. Ik hoop dat ik er via dit forum wellicht achter kom of:

- Er een bekend probleem is met de Ubee modem
- Er inderdaad een firmware update gepland staat voor de Ubee modems
- Ik iets kan doen om Ziggo daadwerkelijk zover kan krijgen dit probleem op te lossen

---------------------------------------
LOG PROBLEMEN
---------------------------------------

27-07-2009 @ 17:00: Internet ligt er plotseling uit, modem opnieuw opgestart.

28-07-2009 @ 15:40: Router nog te benaderen, geen meldingen, lampjes op modem in orde, telefonie werking onbekend

30-07-2009 @ 15:51: Router nog online, geen meldingen, lampjes branden, geen telefonie, duurde 1 minuut

30-07-2009 @ 20:23: Modem start uit zichzelf opnieuw op

03-08-2009 @ 09:29: Modem staat gewoon aan (telefoon lampjes knipperen), geen telefoon, router gewoon up, router opnieuw laten verbinden geen oplossing (geen ip adres), zelf modem opnieuw opgestart

06-08-2009 @ 11:20: Router online, telefonie offline, lampjes modem in orde, modem zelf gereset. HD gebeld, erg onvriendelijke dame (***) aan de telefoon. Ging haar standaard vragenlijst afwerken. Volgens haar lag het nl. aan mijn wireless router. Aangegeven dat ik geen gebruik maak van de wireless verbinding, maar dat maakte volgens haar niet uit. Uitgelegd dat telefonie ook niet werkte en dat dat weinig met mijn router te maken had. Maakte volgens haar ook niet uit. Ik moest en zou de PC rechtstreeks op het modem aansluiten. Uiteindelijk maar netjes gedaan wat ze vroeg, maar maakte geen verschil.

07-08-2009 @ 15:05: Internet deed niets, lampjes telefoon uit / knipperen, reboot modem probleem verholpen

07-08-2009 @ 20:45: Opeens nog maar 20 Mbit down, restart modem probleem verholpen

11-08-2009 @ 20:39: Modem start uit zichzelf opnieuw op, geen nieuwe verbinding. Restart modem probleem verholpen

11-08-2009 @ 21:01: Zie 20:39, ander IP adres en gateway

14-08-2009 @ 22:12: Geen internet / telefonie: Lampjes aan, geen telefonie, modem reboot gegeven.

14-08-2009 @ 23:00: Zelfde probleem, uur gewacht, modem reboot gegeven

15-08-2009: Monteur zou vandaag langskomen. Belde echter op dat hij niet langskomt omdat het een algemene storing zou betreffen. Een netwerkkaart in de centrale in de Dunantstraat zou een te hoog signaal uitzenden waardoor de upstream 55 dB is. Hij ging iemand van het NOB (?) sturen om dit te laten verhelpen.

17-08-2009 @ 22:17: Zelfde probleem, modem reboot gegeven

18-08-2009 @ 11:25: Zelfde probleem, modem reboot gegeven

18-08-2009 @ 11:29: Tijdens bellen met Ziggo verbinding verbroken, modem start opnieuw op. Volgens Ziggo medewerker was mijn upstream signaal nu 47 dB. Op maandag zou er een tijdelijk reparatie zijn uitgevoerd en op dinsdag (vandaag) een permanente. Dit heeft voor mij blijkbaar niet geholpen, er komt dus alsnog een monteur langs a.s. vrijdag.

18-08-2009 @ 16:36: Zelfde probleem, modem reboot gegeven

18-08-2009 @ 17:00: Modem zichzelf opnieuw opgestart

18-08-2009 @ 21:00: Modemlampjes in orde, geen telefoon en internet, modem reset

19-08-2009 @ 11:00: Tijdens bellen verbinding weg, modem opnieuw opgestart

19-08-2009 @ 16:34: Modem start zichzelf opnieuw op

20-08-2009 @ Automatische reboots om: 02:46 30 seconden, 02:51 30 seconden , 5:56 2 minuten

21-08-2009 @ Automatische reboots om: 06:25 1 minuut, 14:04 1,5 minuut, 14:09 1 minuut

21-08-2009: +/- 14.00 uur monteur langs geweest, kon niet zoveel doen, nog even afwachten. Als het nog een keer voorkomt direct bellen met *** op 06 *******.

21-08-2009: 18:05: Zelfde problem, modem reboot gegeven. Monteur rechtsreeks gebeld, komt maandag langs met nieuw modem.

23-08-2009 @ 02:53: 20 minuten offline geweest

23-08-2009 @ ?: modem op 20 Mbit

24-08-2009 @ Reboots om 22:05, 22:14, 01:25, 01:30, 03:20, 03:36, 04:44, 04:46 (allemaal 1 tot 2 minuten)

24-08-2009: Monteur is niet komen opdagen. Helpdesk gebeld, modem 1 uur van stroom, daarna terugbellen. Modem zou zeer vaak uitvallen volgens medewerker, wordt nu update geïnstalleerd. (Volgens mij was dit meer een afpoeieroplossing, ik had het idee dat hij geen zin in dit 'probleem' had.) Heeft niets geholpen.

24-08-2009: Helpdesk weer gebeld met klacht over niet komen opdagen monteur. Monteur / planning zou contact opnemen.

25-08-2009: Snelheid opeens nog maar 40 Mbit, daarna nog maar 20. Modem opnieuw opgestart.

25-08-2009: Monteur belde, wil langskomen om oud motorola modem neer te zetten. Monteur langsgeweest, kon kiezen tussen Docsis 2 of deze houden. Als ik voor Docsis 2 zou kiezen zou ik daar heel lang aan vast zitten (vreemd verhaal, is toch gewoon kwestie van modem omwisselen?). Uiteindelijk er toch maar voor gekozen om nog even te wachten. Monteur heeft nog even de lijn doorgemeten, die was in orde. Monteur is verder zonder iets gedaan te hebben weer weggegaan.

25-08-2009 @ 20:10 modem deed weer niets. Gelijk via mobiele telefoon de helpdesk gebeld om te vragen of ze iets vreemds konden zien. Moest eerst veel (standaard) vragen beantwoorden, maar volgens medewerker zag hij niets vreemds (al had ik niet het idee dat hij 'in' het modem heeft gekeken). Moest wachten op de firmware update, verder kon hij me niet helpen.

26-08-2009 @ 17:50: Modem start uit zichzelf opnieuw op

26-08-2009 @ 17:53: Modem start uit zichzelf opnieuw op

26-08-2009 @ 18:41: Modem lampjes branden, geen telefonie en internet. Modem reset gegeven, hielp niet. Nog een keer reset gegeven.

26-08-2009 @ 21:55: Modem lampjes branden, geen telefonie en internet. Modem reset gegeven.

27-08-2009 @ 00:15 (15 minuten offline), 4:30, 5:15, 6:15, 08:10 10:00, 23:03, 23:36 (allemaal ongeveer twee minuten)

28-08-2009 @ 04:26: (1 minuut), 14:00 (15 minuten)

30-08-2009 @ 18:34 t/m 18:53 offline, 19:16: Modem lampjes branden, geen telefonie en internet. Modem reset gegeven.

31-08-2009 @ 13:27: Modem start opnieuw op. 13:30: Modem start weer opnieuw op, toch maar even stroom eraf en reset gegeven. 14:47: Modem start opnieuw op. Monteur nog maar eens gebeld om te vragen of Ubee niet kon worden omgeruild voor Arris, maar hij wilde de firmwareupdate afwachten. Zou deze week moeten worden uitgerold.

01-09-2009 @ 03:39: 5 minuten offline, 09:52 Modem start opnieuw op, 10:01 Modem start opnieuw op, 10:28: Modem start weer opnieuw op, handmatige reset gegeven door stroom eraf te halen, 17:39: Modem doet niets meer (geen telefonie, internet), lampjes branden netjes, stroom eraf gehaald / reset. 21:56: 4 minuten offline.

02-09-2009 @ 10:22: Modem reboot (2 min), 10:29: Modem reboot (2 min).

03-09-2009 @ 05:22: Modem 20 minuten offline.

03-09-2009: Volgens iemand op het Tweakers forum zou er vorige week al een firmwareupdate uitgegeven zijn voor de Ubee modems en zouden die nu goed moeten draaien. Uiteraard geen officiële bron, maar geeft toch te denken. Zie http://gathering.tweakers.net/forum/...13873#32513873. Uit wanhoop maar even het webteam formulier van Ziggo ingevuld.

04-09-2009 @ 15:00: 1 minuut offline, 18:23: 3 minuten offline, 21:38: 2 minuten offline, 21:43: 1 minuut offline, 21:45: 1 minuut offline, 22:04: 17 minuten offline. Modem een echte reset (knopje achterop) gegeven.

05-09-2009 @ 10:48: Modem start opnieuw op. 10:52: Modem start weer opnieuw op, zelf maar reset gegeven. 11:59 modem start uit zichzelf opnieuw op. 12:03 modem start uit zichzelf opnieuw op. 18:44 idem, 18:49 idem, 19:38 idem, 19:47 idem, 19:56 idem, 20:14 idem, 20:19 idem.

06-09-2009: Modem start opnieuw op om: 18:20 (3 min), 1:50, 1:55, 2:57, 3:02. Modem offline van 05:56 tot 06:16 (20 min). 26 minuten aan de telefoon gezeten met helpdesk. Hij kon de Ubee modem nergens terugvinden in zijn systeem, hij kende de modem niet. Wilde monteur langssturen maar i.v.m. vakantie nog geen afspraak gemaakt. Daarna monteur gebeld, bericht op voicemail achtergelaten.

06-09-2009 @ Modem start opnieuw op: 10:47, 10:53
  #2  
Oud 8 september 2009, 18:09
VanRoyal's schermafbeelding
VanRoyal VanRoyal is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Locatie: Regio Den Haag / Casema
Berichten: 18
Standaard

Ik ben inmiddels gebeld door iemand van Ziggo n.a.v. het invullen van het webteam formulier. Hij wist mij te vertellen dat ik al een firmwareupdate heb gehad. Omdat de problemen nog niet zijn verholpen gaan ze nogmaals een monteur langssturen.
  #3  
Oud 25 september 2009, 22:17
burnboy1's schermafbeelding
burnboy1 burnboy1 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: den haag/orange
Ziggo Internet: all in 1
Berichten: 8
Standaard

ik ben al 3 weken bezig,exact zelfde klachten.
valt gewoon uit,had voorheen 45mb,nu nog maar 30mb,regelmatig 128kbps,zelfs 16kbps.
vandaag weer gebeld,en ze zouden er nieuwe firmware in hebben gezet,maar toch komt er ook nog een monteur langs.
arres deed het voorheen goed,maar is gewoon omgeruild voor de ubee.
heb nog een motorola staan,denk dat ik die maar laat activeren.
van ziggo wordt ik zieko
  #4  
Oud 28 september 2009, 08:29
VanRoyal's schermafbeelding
VanRoyal VanRoyal is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Locatie: Regio Den Haag / Casema
Berichten: 18
Standaard

Hier nog steeds drama. Ben twee weken op vakantie geweest, maar in die tijd had ik een pingplotter draaien die om de 30 seconden een ping naar google.com deed. In die periode continu uitval en het modem heeft zelfs een paar dagen lang structureel om de 30 minuten gereset. Morgen komt er weer een monteur, ben benieuwd wat die gaat doen...
  #5  
Oud 28 september 2009, 10:26
kriszty's schermafbeelding
kriszty kriszty is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 28 september 2009
Locatie: zoetermeer
Ziggo Internet: AIE
DTV: Cisco, Humax
Berichten: 6
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem ( Zoetermeer ) , heb sinds kort ook AIE, vanwege de snelheid, opzich is de snelheid nog ok, echter bijna om t uur, moet ik het modem uit/aan zetten, anders geen internet. Dit is al vanaf de aanschaf ( 1 week geleden ), ik geef ze nog 2 weken, anders pleur ik het zooitje eruit, en zoek ik een andere provider.
  #6  
Oud 28 september 2009, 10:41
kontknager's schermafbeelding
kontknager kontknager is offline
Member
 
Geregistreerd: 28 september 2009
Locatie: Randstad, oud casema AIE EXTRA
Ziggo Internet: AIE Extra Ubee + Arris
DTV: Cisco
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kriszty Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem ( Zoetermeer ) , heb sinds kort ook AIE, vanwege de snelheid, opzich is de snelheid nog ok, echter bijna om t uur, moet ik het modem uit/aan zetten, anders geen internet. Dit is al vanaf de aanschaf ( 1 week geleden ), ik geef ze nog 2 weken, anders pleur ik het zooitje eruit, en zoek ik een andere provider.
MAC adres aanpassen van je pc of router.

Veel internetplezier
  #7  
Oud 28 september 2009, 10:54
kriszty's schermafbeelding
kriszty kriszty is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 28 september 2009
Locatie: zoetermeer
Ziggo Internet: AIE
DTV: Cisco, Humax
Berichten: 6
Standaard

MAC adres aanpassen ? , aan welk adres dan ? ( van t modem )

alvast bedankt, voor je antwoord !
  #8  
Oud 28 september 2009, 11:01
kontknager's schermafbeelding
kontknager kontknager is offline
Member
 
Geregistreerd: 28 september 2009
Locatie: Randstad, oud casema AIE EXTRA
Ziggo Internet: AIE Extra Ubee + Arris
DTV: Cisco
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kriszty Bekijk bericht
MAC adres aanpassen ? , aan welk adres dan ? ( van t modem )

alvast bedankt, voor je antwoord !
Werk je met of zonder router? Als je zonder werkt: welke windows versie heb je? Indien met: welk merk en model router?
  #9  
Oud 29 september 2009, 08:41
kriszty's schermafbeelding
kriszty kriszty is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 28 september 2009
Locatie: zoetermeer
Ziggo Internet: AIE
DTV: Cisco, Humax
Berichten: 6
Standaard

met router ! , heb een nieuwe belkin N router , heb in de instellingen wel de optie "Mac adres van computer ", maar dan werkt internet niet, wel als ik de router op eigen Mac adres zet .
  #10  
Oud 29 september 2009, 13:09
kontknager's schermafbeelding
kontknager kontknager is offline
Member
 
Geregistreerd: 28 september 2009
Locatie: Randstad, oud casema AIE EXTRA
Ziggo Internet: AIE Extra Ubee + Arris
DTV: Cisco
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kriszty Bekijk bericht
met router ! , heb een nieuwe belkin N router , heb in de instellingen wel de optie "Mac adres van computer ", maar dan werkt internet niet, wel als ik de router op eigen Mac adres zet .
Sorry voor de late reactie. Dus als je het eigen MAC van de router gebruikt dan werkt het, maar wel met uitval dus? Zoja, maak dan een eigen mac adres aan in het vakje. Pak bijvoorbeeld het mac adres van de router zelf (bijvoorbeeld 001a1b1c1d1e) en verhoog een getal of letter. Liefst het een na laatste getal of letter (dus de 1 in dit geval, wordt een 2) Vergeet niet je modem te resetten, anders krijg je mogelijk geen IP adres. Doe hetzelfde met de router indien er geen knop in de router interface aanwezig is waarmee je het IP adres kan vernieuwen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws


Favorieten/bladwijzers

Labels
docsis 3, firmware, storing, ubee, uitvallen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl