Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 september 2009, 22:24
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rick01 Bekijk bericht
@excalibur : waar kan ik de signaalwaardes van het modem uitlezen cq meten???

grtz Rick
Je hebt het ongetwijfeld al eens ergens gepost, maar wat voor modem had jij op dit moment?

Oud 10 september 2009, 22:27
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuupje32 Bekijk bericht
Zie post hierboven,had toch min of meer gelijk dat het een capaciteits probleem is,is vandaag zelf telfonisch door Ziggo bevestigd,dus je kunt wel stoppen met je indianen verhalen over dat het toch misschien aan de mensen thuis ligt!
Ik snap je punt, maar de kneep zit in dat min of meer. Er is een capaciteits probleem of het is er niet. Ziggo kan echter niet de capaciteit verdelen naar bepaalde soorten abonnementen. Als er een capaciteits probleem is in een regio, dan hebben alle abonnee's ongeacht het type abonnement daar last van. Als je een verhaal verteld, wel het juiste feiten vertellen, en niet een verhaal waarvan slechts een deel klopt, en het andere deel niet.

En toch wil ik ook nog even terugkomen op datgene wat ik wel vaker hier verkondig. Je weet pas waar het probleem zit als je testen hebt uitgevoerd. Als er nog geen testen zijn uitgevoerd, kan je ook nog niet met een vinger wijzen naar de oorzaak, en dat gebeurt helaas maar al te vaak, niet alleen hier op het forum, maar ook binnen bedrijven.

Als jij bijvoorbeeld kampt met een snelheidsprobleem, wil dat nog niet direct zeggen dat je de oorzaak gevonden hebt als er meer mensen posten dat ze snelheidsproblemen hebben en je zelf nog geen enkele test hebt uitgevoerd. Dat is namelijk een aanname, en op basis van een aanname is het slecht werken. Heb je een snelheidsprobleem, eerst de 2 standaard (basis)testen uitvoeren, dat is de enige manier om uit te sluiten of het wel of niet bij jezelf zit.

Wijzen de 2 basis testen uit dat het probleem niet is opgelost, dan blijft er nog een ding over wat je zelf kan testen en dat is of het signaal van het modem goed is. Als blijkt dat alles bij jou thuis in orde is, dan word het Ziggo bellen en zullen zij het moeten oplossen. Het scheelt je direct een discussie aan de telefoon omdat je zelf al testen hebt uitgevoerd, word je dus bespaard, want zij zullen je die ook eerst laten uitvoeren als je dat nog niet hebt gedaan.

Wijzen de 2 basis testesn wel uit dat het probleem is opgelost, dan heb je dus net geconstateerd dat het probleem wel bij jezelf zit, en kan je jezelf een telefoontje naar Ziggo besparen, die kosten uitsparen, en direct gaan werken aan de oplossing.

En de opmerking: Het heeft altijd goed gewerkt is de grootste dooddoener aller tijden op IT-gebied, want wat vandaag nog goed werkt, kan morgen wel niet meer goed werken of stuk zijn. Ook in je eigen installatie/configuratie.

Ik zal zeker niet altijd Ziggo verdedigen, ik zal echter wel altijd tegen mensen ageren die direct gaan klagen over Ziggo zonder zelf ook maar enige test te hebben uitgevoerd. Als je zelf testen hebt uitgevoerd, en daar komt als resultaat uit dat het probleem wel bij Ziggo ligt, zal ik de laatste zijn om dat te ontkennen en alsnog Ziggo te verdedigen. Wel eerst testen, en dan pas klagen en beschuldigen.

Laatst gewijzigd door Excalibur; 10 september 2009 om 22:36
Oud 10 september 2009, 22:58
rick01's schermafbeelding
rick01 rick01 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 Plus, motorola SBV5121E
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Je hebt het ongetwijfeld al eens ergens gepost, maar wat voor modem had jij op dit moment?
Hoi excalibur

Ik heb een motorola SBV5121E

grtz Rick
Oud 11 september 2009, 05:41
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rick01 Bekijk bericht
Hoi excalibur

Ik heb een motorola SBV5121E

grtz Rick
Je zou het modem moeten kunnen benaderen op http://192.168.100.1/
gebruikersnaam: admin, en volgens mij het password: motorola

Oud 11 september 2009, 11:45
rick01's schermafbeelding
rick01 rick01 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 Plus, motorola SBV5121E
Standaard

Downstream ValueFrequency305000000 Hz Signal to Noise Ratio39 dB Downstream ModulationQAM256Network Access Control ObjectONPower Level0 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream ValueChannel ID4Frequency58400000 Hz Ranging Service ID168Symbol Rate2.560 Msym/sPower Level42 dBmV Upstream Modulation[3] QPSK
[3] 16QAM
[2] 64QAM

Signal Stats ValueTotal Unerrored Codewords681028853Total Correctable Codewords1656Total Uncorrectable Codewords0

Hoi ik weet niet of dit het goede scherm is deze is van het signal, wanneer ik een andere moet loggen of zo dan zeg het maar

grtz Rick

Laatst gewijzigd door rick01; 11 september 2009 om 11:51
Oud 12 september 2009, 09:05
mlamberts's schermafbeelding
mlamberts mlamberts is offline
Junior Member

Standaard

Ik heb ook alles in 1 plus en ik vind de snelheid ook beneden peil!
Ik kom sind 2 dagen dat ik het aangesloten heb niet hoger dan 13 tot 14 Mbit met alle testen....

Kan iemand mij vertellen of deze waardes in orde zijn?

Downstream ValueFrequency236000000 Hz Signal to Noise Ratio40 dB Downstream ModulationQAM256Network Access Control ObjectONPower Level10 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream ValueChannel ID2Frequency52000000 Hz Ranging Service ID5275Symbol Rate5.120 Msym/sPower Level40 dBmV Upstream Modulation[3] QPSK
[1] 16QAM
[2] 64QAM

Signal Stats ValueTotal Unerrored Codewords10054912Total Correctable Codewords1Total Uncorrectable Codewords0
Alvast bedankt!
Oud 12 september 2009, 20:00
Senior Member

Standaard

Van zowel Rick01 als Mlamberts zijn de signaalwaardes prima in orde.

@Mlamberts; de snelheid is niet wat het moet zijn geef je aan. Is dit enkel op bepaalde tijden het geval, of is het de gehele dag de situatie?

In het laatste geval, hoe heb je de snelheid getest, en heb je het al getest met
1- Windows opgestart in de veilige modus met netwerkondersteuning
2- Zonder een eventueel aanwezige router?

Als dit nog niet getest is, dan is het verstandig om dit eerst te doen. Hiermee kan uitgesloten worden of het probleem wel of juist niet bij jou thuis ligt. En om enig commentaar te voorkomen, hoe goed het ook gewerkt heeft, testen is de enige manier om het te meten en te weten.

Oud 12 september 2009, 21:22
Reind's schermafbeelding
Reind Reind is offline
Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Complete
DTV: Humax 5050c/Samsung dcb9401r/Samsung dcb-b270r/Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 /Netgear R6300 en Ci Mod
Standaard Snelheid

Ik ben er niet ontevreden over.

Oud 12 september 2009, 21:42
jansenmarinus's schermafbeelding
jansenmarinus jansenmarinus is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in een plus arris
DTV: humax 5050 samsung dcb-b270r
Thumbs down

mijn snelheid nu alles in een plus was nog beter enkele dagen met gewoon z2 internet
Oud 13 september 2009, 19:02
MrMax's schermafbeelding
MrMax MrMax is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
Standaard

Ik heb een ai1 plus en haal sinds de verhoging naar 20MB een snelheid van overdag van niet hoger dan 10MB terwijl dit in de nacht en vroege ochtend gewoon netjes 19MB is, dit lijkt mij een capiciteits probleem.

Reactie van de helpdesk is vrij standaard dat ik een systeem herstel moet doen?

Hebben jullie nog een idee?

Laatst gewijzigd door MrMax; 13 september 2009 om 19:35
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Favorieten/bladwijzers

Labels
snelheid

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten