Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 november 2009, 22:55
messed-up's schermafbeelding
messed-up messed-up is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus / Cisco
DTV: CI+ module, Cisco, Humax
Standaard

Ik mag hopen dat ze er mee bezig zijn, zelfs mijn upload zakt nu in elkaar

Oud 25 november 2009, 23:05
Oxize's schermafbeelding
Oxize Oxize is offline
Junior Member

Standaard

Houden jullie wel rekening dat kabelgebruikers op meerdere nodes verdeeld zijn. Het is niet zoals ADSL dat je op een 1:1 node zit, waarvan je gegarandeerdt de snelheid kan halen mits je telefoonlijn niet ver van de centrale zit.

Bij kabel heb je soms wel 1:10/1:20 en zelfs 1:50 node verhoudingen. Dus hoe meer mensen s'avond lekker zitten te downloaden hoe slechter je upload en download s'avonds wordt. Ziggo kan hier niks verder aan doen. Hooguit wat knijpen bij sommige servers, maar dan nog zou je dat de gegarandeerde snelheid moeten hebben. Denk dat je eerder moet kijken naar de wijkcentrales.

Het zou zo kunnen zijn dat de wijkcentrales in de buurt gewoon aan hun maximale capiciteit zitten s'avonds wanneer ieder lekker aan het dowloaden is. Kan me niet voorstellen dat bij de Datacenter van Ziggo waar al hun servers staan dat ze daar kampen met bandbreedte. Die gebruiken over algemeen dikke glasvezellijnen waar genoeg overheen kan.

Hou verder ook rekening met hoe oud de coax-bekabeling is. Zit deze al een hele tijd in de grond? Hoe is deze aangesloten in de meterkast, zit er ruis op de Coax, etc?

Je bent van zoveel factoren afhankelijk die je download/upload kunnen beinvloeden.
Oud 26 november 2009, 07:57
Henk H's schermafbeelding
Henk H Henk H is offline
Member

Ziggo Internet: AIE plus UBEE
DTV: Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oxize Bekijk bericht
Houden jullie wel rekening dat kabelgebruikers op meerdere nodes verdeeld zijn. Het is niet zoals ADSL dat je op een 1:1 node zit, waarvan je gegarandeerdt de snelheid kan halen mits je telefoonlijn niet ver van de centrale zit.

Bij kabel heb je soms wel 1:10/1:20 en zelfs 1:50 node verhoudingen. Dus hoe meer mensen s'avond lekker zitten te downloaden hoe slechter je upload en download s'avonds wordt. Ziggo kan hier niks verder aan doen. Hooguit wat knijpen bij sommige servers, maar dan nog zou je dat de gegarandeerde snelheid moeten hebben. Denk dat je eerder moet kijken naar de wijkcentrales.

Het zou zo kunnen zijn dat de wijkcentrales in de buurt gewoon aan hun maximale capiciteit zitten s'avonds wanneer ieder lekker aan het dowloaden is. Kan me niet voorstellen dat bij de Datacenter van Ziggo waar al hun servers staan dat ze daar kampen met bandbreedte. Die gebruiken over algemeen dikke glasvezellijnen waar genoeg overheen kan.

Hou verder ook rekening met hoe oud de coax-bekabeling is. Zit deze al een hele tijd in de grond? Hoe is deze aangesloten in de meterkast, zit er ruis op de Coax, etc?

Je bent van zoveel factoren afhankelijk die je download/upload kunnen beinvloeden.
kijk maar eens terug in de historie van enkele "mede collega's" dan zul je zien dat wij overal al rekening mee hebben gehouden.
en als er teveel mensen aan het downloaden zijn, waardoor de snelheid naar beneden gaat, heeft dit toch te maken met capaciteits problemen.
zoals ook al menigmaal hier verteld is.
tevens zijn bij een aantal mensen de wijkkasten gecontroleerd, en is daar uitgekomen dat er zeker wel capaciteitsproblemen zijn bij de bron (ziggo)
dit wordt nu zelfs ookerkent door ziggo, enminste in mijn geval wel.
Oud 26 november 2009, 07:59
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oxize Bekijk bericht

Bij kabel heb je soms wel 1:10/1:20 en zelfs 1:50 node verhoudingen. Dus hoe meer mensen s'avond lekker zitten te downloaden hoe slechter je upload en download s'avonds wordt.
Ik heb de rest van je verhaal even weggelaten, maar wat je hier verkondigd klopt niet. Bij ADSL is er absoluut sprake van overboeking, de factor 1:25 is meer normaal dan uitzondering en heb je zeer zeker geen 1:1 verhouding. Lijkt misschien zo omdat je een "eigen" lijn naar de centrale hebt, maar de werkelijkheid is anders.

Je kan bij ADSL wel een 1:1 lijn krijgen, maar ik kan je melden dat je betaald voor hetgeen je wilt, en de prijzen daarvan aanzienlijk hoger liggen dan een standaard particulier abonnement. Je gaat dan spreken van de zogenaamde "huurlijnen", hier zitten een aantal garantie op, maar daar hangt direct ook een kostenplaatje aan.

En Ziggo is nu bezig met het landelijk uitrollen van ED3 modems (gestaag, maar het word uitgerold), hiermee kan de load beter (en goed) worden verdeeld over meerdere download kanalen, waarmee weer de pieken en dalen opgevangen kunnen worden.

Ik kan van mijn huidige/nieuwe woonplaats nog weinig zinnigs zeggen (heb alleen een laptopje hier met 11Mbit wireless, maar op mijn oude adres haalde ik 24/7 mijn max snelheid (20Mbit). Als ergens de snelheid niet word gehaald tijdens drukke momenten heeft dit te maken met de capaciteit (voor het gemak problemen in installatie thuis even buiten beschouwing gelaten) van het netwerk van Ziggo, niet met de overboeking. En met ED3 kan de beschikbare capaciteit beter verdeeld worden.

Oud 28 november 2009, 21:06
Execution's schermafbeelding
Execution Execution is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in een pakket Standaard 1.5 MB / Linksys
Standaard

Hier dus alles goed met Alles in een plus
Misschien omdat ik het vandaag ontvangen heb ...........
Oud 28 november 2009, 21:42
marcedwin's schermafbeelding
marcedwin marcedwin is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Start / Ubee WiFi ellende ding van Ziggo / Mobiel Ruim 4G
DTV: Humax iPVR-9200C / Samsung 2333HD met CI en daarin Alphacrypt Classic / Samsung DCB-9401R / Horizon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
../..
En Ziggo is nu bezig met het landelijk uitrollen van ED3 modems (gestaag, maar het word uitgerold), hiermee kan de load beter (en goed) worden verdeeld over meerdere download kanalen, waarmee weer de pieken en dalen opgevangen kunnen worden.../..
Krijgt iedereen die of is dat alleen voor het snelste pakket?
Oud 29 november 2009, 06:30
messed-up's schermafbeelding
messed-up messed-up is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus / Cisco
DTV: CI+ module, Cisco, Humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcedwin Bekijk bericht
Krijgt iedereen die of is dat alleen voor het snelste pakket?
Ik heb Zaterdag een Ubee ontvangen via het webteam om te proberen of die een betere downloadsnelheid geeft in de piekuren.
Ik ben Vrijdag gebeld dat er een installatie pakket met Ubee modem opgestuurd zou worden, Zaterdag pakket binnen.

--------------------------
verwijderd gezien het uitblijven van enige reactie over activatiecode.

Laatst gewijzigd door messed-up; 5 december 2009 om 11:50
Oud 29 november 2009, 09:06
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Execution Bekijk bericht

Hier dus alles goed met Alles in een plus
Misschien omdat ik het vandaag ontvangen heb ...........
Je moet alleen ff je profiel nog aanpassen.
Oud 29 november 2009, 11:57
Henk H Henk H is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door messed-up Bekijk bericht
Ik heb Zaterdag een Ubee ontvangen via het webteam om te proberen of die een betere downloadsnelheid geeft in de piekuren.
Ik ben Vrijdag gebeld dat er een installatie pakket met Ubee modem opgestuurd zou worden, Zaterdag pakket binnen.

Nog niet aangesloten. Er zit geen activatiecode bij en weet niet zeker of ik die nodig heb, dus ik wacht even tot Maandag.

Zonder de inzet van de webteamleden, die sinds Juni vorig jaar een flink aantal problemen hebben opgelost was ik al lang geen Ziggo klant meer geweest.

Nogmaals een pluim voor het webteam.
Heb jezelf kontakt met het webteam? Zoja hoe krijg je dit dan?
Als ik de link naar hun emailadres in tik krijg ik te zien dat dit adres er niet is. Misschien heb jij een beter adres?
Ik hoop voor je dat het met dit modem aanzienlijk beter gaat.
Oud 29 november 2009, 22:06
Henk H Henk H is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk H Bekijk bericht
Heb jezelf kontakt met het webteam? Zoja hoe krijg je dit dan?
Als ik de link naar hun emailadres in tik krijg ik te zien dat dit adres er niet is. Misschien heb jij een beter adres?
Ik hoop voor je dat het met dit modem aanzienlijk beter gaat.
Ik ben inmiddels gemaild en gebeld door het webteam
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Favorieten/bladwijzers

Labels
snelheid

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten