• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Release notes SmartGuide 1.12.1.253

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas kan ik daar geen genoegen meer mee nemen dat pas eind oktober (waarschijnlijk) de firmware aangepast gaat worden. Het is elke avond kommer en kwel geweest, nu een andere ontvanger gekocht (kon er ook nog wel bij) en die werkt feilloos. Geen 'bevriezende' ontvanger, geen groen/paars beeld kortom, een genot om zo digitale tv te kijken. Kostte wel weer even € 199,= bovenop de rest. Ik ben van plan om m'n contract ongedaan te maken hoe jammer ik het ook vind, maar eind oktober (als dat al gehaald gaat worden) betekend weer 2 maanden extra betalen voor iets wat ik niet kan gebruiken.

Is jouw cisco wel in orde? Wat jij allemaal vermeld (o.a. groen paars beeld) heb ik i.i.g. geen last van.
Bij mij werkt de cisco wel redelijk goed, soms loopt ie wel eens vast (niet zo vaak) maar dat had ik met de samsung ook, opnemen doet ie perfekt.
Het menu werkt soms langzaam en ook de guide is niet al te vlot, maar werkt wel.

Ik zou, als ik jou was, die cisco omruilen voor een ander exemplaar, want volgens mij is ie van jou defect.
 
Helaas kan ik daar geen genoegen meer mee nemen dat pas eind oktober (waarschijnlijk) de firmware aangepast gaat worden. Het is elke avond kommer en kwel geweest, nu een andere ontvanger gekocht (kon er ook nog wel bij) en die werkt feilloos. Geen 'bevriezende' ontvanger, geen groen/paars beeld kortom, een genot om zo digitale tv te kijken. Kostte wel weer even € 199,= bovenop de rest. Ik ben van plan om m'n contract ongedaan te maken hoe jammer ik het ook vind, maar eind oktober (als dat al gehaald gaat worden) betekend weer 2 maanden extra betalen voor iets wat ik niet kan gebruiken.

je hebt gelijk vind ik, ik betaal dan ook niet voor "geduld"
ik wil wel gewoon betalen voor een goed werkend product.

raar dat jij wel gewoon moet betalen, ik heb gezegd tegen Ziggo dat ik mijn contract wil ontbinden OF men stelt mij vrij van de iTV betalingen totdat het normaal werkt.
het laatste ging men mee akkoord.
 
Is jouw cisco wel in orde? Wat jij allemaal vermeld (o.a. groen paars beeld) heb ik i.i.g. geen last van.
Bij mij werkt de cisco wel redelijk goed, soms loopt ie wel eens vast (niet zo vaak) maar dat had ik met de samsung ook, opnemen doet ie perfekt.
Het menu werkt soms langzaam en ook de guide is niet al te vlot, maar werkt wel.

Ik zou, als ik jou was, die cisco omruilen voor een ander exemplaar, want volgens mij is ie van jou defect.


ik heb ook dezelfde problemen met de cisco, en nog wel een paar meer.
het ligt niet aan de BOX zelf, maar aan de brakke firmware.

een monteur heeft hier al een andere cisco getest, resultaat ? hetzelfde....
 
]ik heb ook dezelfde problemen met de cisco, en nog wel een paar meer.
het ligt niet aan de BOX zelf, maar aan de brakke firmware.

een monteur heeft hier al een andere cisco getest, resultaat ? hetzelfde....
Ik weet dat er (veel) meer zijn die hier problemen mee hebben maar ik begrijp gewoon niet dat er zoveel aan gesleuteld wordt. Cisco krijgt hier echt geen goede naam door terwijl het de marktleiders op het gebied van netwerk en de daarbij behorende apparatuur zijn. Die gaan echt geen rommel op de markt neerzetten, dus ik blijf er van overtuigd, dat met de juiste firmware (kon je hem maar ergens vandaan halen) het een poepgoed apparaat is want het heeft mogelijkheden te over. Maar ik snap nog steeds niet waarom er zo verschrikkelijk aan die firmware gesleuteld is. Waarom niet twee programma's tegelijk opnemen? Dat is vanaf de fabriek zo geregeld, Ziggo (uiteraard de medewerkers) heeft dat uitgeschakeld, teleteksondertiteling is er niet, standaard wel en zo zijn er nog wel meer dingen op te noemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oorspronkelijk geplaatst door ronbrax
Is jouw cisco wel in orde? Wat jij allemaal vermeld (o.a. groen paars beeld) heb ik i.i.g. geen last van.
Bij mij werkt de cisco wel redelijk goed, soms loopt ie wel eens vast (niet zo vaak) maar dat had ik met de samsung ook, opnemen doet ie perfekt.
Het menu werkt soms langzaam en ook de guide is niet al te vlot, maar werkt wel.

Ik zou, als ik jou was, die cisco omruilen voor een ander exemplaar, want volgens mij is ie van jou defect.



Tja, en toch denk ik zelf dat hij niet defect is. Ineens kwamen de problemen met het spontaan veranderen van de resolutie, wanneer ik bijvoorbeeld naar teletekst schakel stond plots de resolutie op 576p ?!? Geluid wat wegvalt tijdens het zappen van een DolbyD uitzending naar een conventioneel stereo kanaal. M'n laatst gebruikte radio-zender wordt niet onthouden wanneer ik hem weer inschakel. Opnemen is perfect, geen enkel probleem maar hij slaat te vaak vast en om eerlijk te zijn, is het m'n tweede al. Want de eerste wilde geen V.O.D. installeren. De monteur had er gelukkig nog een bij zich en die deed het wel. Maar misschien heb je wel gelijk en moet ik hem omruilen ?!? Wie zal het zeggen...hoe kom ik daar nou achter?
 
@ronbrax: de problemen die ronvm heeft hebben helaas niets met een defecte Cisco te maken maar alles met een foutieve HDMI handshake van de Cisco.

Het is al eerder gebleken dat iedereen op dit forum die een Cisco aansluit via een AV receiver met HDMI (en dus niet direct op de TV) in meer of mindere mate last heeft van groene/paarse/sneeuw beelden.
Ook bij mij, al kon ik er lang meer mee leven dan ronvm omdat met workarounds (eerst TV/versterker aan, dan pas Cisco) en wat geduld (sneeuw/paars/groen verdwijnt vaak na 20 seconden spontaan) wel werkte. Bovendien heb ik anders dan ronvm geen tweejarig iTV contract waar ik aan vast zit en is de 399 euro die deze ontvanger los koste door Ziggo nu bijna anderhalf jaar na dato nog steeds niet geincasseerd. Dat helpt uiteraard in het iets milder oordelen over de Cisco.

Ik zeg alleen: kon, want ik moet helaas vaststellen dat de Cisco de laatste dagen wel erg vaak vastloopt en dat minimaal één keer per avond de stekker er uit halen en er weer in doen wat op de zenuwen begint te werken.
Mijn mening blijft daarom dat ik niet begrijp dat Ziggo deze decoder breed uitrolt nu.
 
@ronbrax: de problemen die ronvm heeft hebben helaas niets met een defecte Cisco te maken maar alles met een foutieve HDMI handshake van de Cisco.

Het is al eerder gebleken dat iedereen op dit forum die een Cisco aansluit via een AV receiver met HDMI (en dus niet direct op de TV) in meer of mindere mate last heeft van groene/paarse/sneeuw beelden.

Helemaal correct, het 'handshake-probleem' komt waarschijnlijk wanneer de Cisco op een receiver aangesloten is. M'n pas gekochte Humax 5000c heeft daar dus absoluut geen last van alsmede m'n Playstation 3. Daarom wist ik dat het aan de Cisco zou moeten liggen maar voor de laatste firmware-update was het helemaal huilen. Nu gaat het minder vaak onderuit (nog wel veel te vaak). Vandaar mijn mening dat het niet aan het apparaat ligt maar aan de slecht geconfigureerde Firmware. Ik wacht eind oktober nu toch maar rustig af, want als ik hem 'teruggeef' ben ik hem wel kwijt en eigenlijk wil ik dat helemaal niet, want ik mis nu o.a. het opnemen en uitzending gemist...dan toch nog maar even wachten.
 
Ik weet wel dat er vooral naar de snelheid gekeken wordt.

Toch niet alleen de snelheid hoop ik? Dat is nml by far niet het grootste issue naar mijn mening.
Aan snelle menus heb je verdomd weinig als de decoder één tot twee keer per dag hangt en je alleen door stroom eraf/op kan resetten.
Aan snelle menus heb je ook helemaal niets als je weer eens naar een groen/paars/sneeuw scherm zit te kijken.
 
Toch niet alleen de snelheid hoop ik? Dat is nml by far niet het grootste issue naar mijn mening.
Aan snelle menu's heb je verdomd weinig als de decoder één tot twee keer per dag hangt en je alleen door stroom eraf/op kan resetten.
Aan snelle menu's heb je ook helemaal niets als je weer eens naar een groen/paars/sneeuw scherm zit te kijken.

Je hebt gelijk in je betoog als je zegt dat je daar helemaal niks aan hebt, maar ik heb begrepen dat er nu daadwerkelijk naar 'gekeken' gaat worden en ben in afwachting van hoe het uit zal pakken. Dus heb ik nog hoop dat het gaat lukken en hou ik voorlopig (zij het in de doos) m'n Cisco nog even hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan