Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.


Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 augustus 2009, 20:33
Robel's schermafbeelding
Robel Robel is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 28 augustus 2009
Locatie: Enschede @home
Berichten: 2
Standaard alarmdoorschakeling meldkamer

Ik ben nieuw op dit forum en heb niet kunnen achterhalen of mijn vraag al eerder is behandeld.

Ik ben voornemens om over te stappen naar een alles in 1 pakket.
Echter is onze woning voorzien van een alarminstallatie met een doorschakeling naar de meldkamer ( Varel ) middels een kpn lijn.
Varel gaf aan dat de overstap naar telefonie via internet een technische aanpassing van ca. EUR 350,- vergt. Een andere optie zou zijn een kpn lijn in stand houden.

Zijn er wellicht forumleden die hetzelfde probleem hebben (gehad) en zijn er wellicht nog meer opties?
  #2  
Oud 29 augustus 2009, 00:40
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.666
Standaard

Check vooral even al eerste je verzekering. Heeft deze bepaalde eisen aan je doormelding?

Het is mogelijk dat je de doormelding via IP doet. Dat is een redelijk kostbare uitbreiding. Voordeel is dat continu de verbinding gecheckt wordt. Valt deze uit door sabotage of netwerkuitval kan direct actie ondernomen worden.

Uitbellen via het Ziggo modem werkt. Echter bij stroomuitval (sabotage, algemene wijkstoring of in huis storing) kan je alarm uiteraard niet meer uitbellen. Dit zou je kunnen ondervangen door een UPS. Echter bij een wijkstoring zal ook de wijkcentrale eruit liggen. Dus gaat dan de UPS niet meer op.

Andere opties zijn:
GSM doormelding nemen als back-up. Mocht de lijn uitvallen kan het alarm toch uitbellen.
KPN lijn behouden en deze om laten zetten naar een bel-budget abonnement.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #3  
Oud 29 augustus 2009, 10:34
Robel's schermafbeelding
Robel Robel is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 28 augustus 2009
Locatie: Enschede @home
Berichten: 2
Thumbs up

Dank voor de reactie.
  #4  
Oud 29 augustus 2009, 13:17
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 november 2004
Locatie: (2134ET)Hoofddorp/Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Berichten: 1.208
Standaard

ken iemand die in de alarm installatie it,
en tegenwoordig zijn de meeste al via GSM.
juist wegens stroom storingen of andere koper storinen.
__________________


  #5  
Oud 29 augustus 2009, 22:50
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TRaSH Bekijk bericht
ken iemand die in de alarm installatie it,
en tegenwoordig zijn de meeste al via GSM.
juist wegens stroom storingen of andere koper storinen.
Ik zelf zit ook nog steeds in de beveiliging-installatie.
Veel installaties, vooral hoog risico panden, gaan nog gewoon via de KPN (analoog of ISDN).
Over IP komt ook steeds meer voor.
Via GSM is al sinds het begin dé back-up voor de KPN lijn. Of op locaties waar geen KPN beschikbaar is of gewoonweg niet via KPN willen maar direct via GSM.

Voorheen was via GSM een vrij dure oplossing. Apparatuur, abonnement en uitbelkosten. Nu middels de belbundels veel goedkoper.

Echter moet goed per installatie bekeken worden wat de beste oplossing is. Anders wordt het een dure uitbreiding die mogelijk niet nodig was.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #6  
Oud 26 november 2009, 14:55
hgelijk's schermafbeelding
hgelijk hgelijk is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 juli 2008
Locatie: exloo @home
Berichten: 1
Standaard Alarmcentrale

Hallo,

ik heb een alarmcentrale die is aangesloten bij Alert.
het uitbellen via het kabelmodem van ZIGGO werkt maar wordt afgebroken voordat alle info is doorgegeven.
Uitbellen via VOIP van XS4all ging tot op heden altijd probleemloos.
Overstap naar ZIGGO geeft me nu een probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hendrik
  #7  
Oud 26 november 2009, 14:58
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Wat ik mij afvraag, even buiten betrouwbaarheid ed om, waarom en waarvoor rekent Varel 350 euro?

Kan het zijn dat je nu ISDN hebt van KPN, en de installatie dus teruggebouwd moet gaan worden naar Analoog zodat het op het modem van Ziggo aangesloten kan worden?
__________________

  #8  
Oud 26 november 2009, 20:49
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: Brabant door Ziggo
Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Berichten: 932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Wat ik mij afvraag, even buiten betrouwbaarheid ed om, waarom en waarvoor rekent Varel 350 euro?

Kan het zijn dat je nu ISDN hebt van KPN, en de installatie dus teruggebouwd moet gaan worden naar Analoog zodat het op het modem van Ziggo aangesloten kan worden?
Ik denk dat Varel de kosten van de IPconvertor berekent
Deze apparatuur is zeer prijzig, en zal niet "zomaar" geplaatst worden

Hier wordt met IRIS en Aritech gewerkt, en soms wat spul van Musdo, en de gemiddelde prijs van die converters / kiezers is 250 / 400 euro
  #9  
Oud 26 november 2009, 20:53
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: Brabant door Ziggo
Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Berichten: 932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hgelijk Bekijk bericht
Hallo,

ik heb een alarmcentrale die is aangesloten bij Alert.
het uitbellen via het kabelmodem van ZIGGO werkt maar wordt afgebroken voordat alle info is doorgegeven.
Uitbellen via VOIP van XS4all ging tot op heden altijd probleemloos.
Overstap naar ZIGGO geeft me nu een probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hendrik
Is je installatie een doehetzelf, of door een BORG gecertificeerd bedrijf aangelegd
( ik denk BORG installateur, maar je weet nooit )

Indien de installateur bekend is, vraag hem dan eens om het protocol.
SIA wil nog wel eens te langzaam doorzenden, waardoor de storing optreedt.
Gebleken is dat contact-ID een 'sneller' protocol is, en vaak voor een oplossing kan zorgen

Dat het VOIP van xs4all probleemloos was, heeft te maken met het gegeven dat XS4ALL niet echt 100% voip was, maar via convertors werkt

Mijn alarmsysteem staat op onze PAC aangesloten, en ik heb 0% problemen met de doormelding & ziggo

( spartagek werkt pas zo'n 4 jaar in de meldkamer )
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie


Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl