Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 augustus 2009, 09:49
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Als Ziggo het niet gedaan heeft heeft iig Cisco het in opdracht gedaan. De firmware is nml echt wel customised gezien alle Ziggo logo's en het feit dat opties missen die in de generieke Cisco handleiding wel beschreven staan.

Meest schrijnende verschil is het ontbreken van de mogelijkheid 2 programma's tegelijk op te nemen.
Oud 25 augustus 2009, 10:16
Christopher's schermafbeelding
Christopher Christopher is offline
Junior Member

DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Goed punt, Nu wordt ik alleen maar meer nieuwsgierig naar wat we zelf kunnen wijzigen in de configuratie en wat vast staat in de firmware
Oud 26 augustus 2009, 10:37
Infje's schermafbeelding
Infje Infje is offline
Ziggo VOD Helpdesk

Standaard

Ziggo heeft weldegelijk samen met Cisco de Firmware aangepast.
Deze aanpassingen zijn in overleg met onze contentproviders gemaakt, aangezien deze anders content weigeren te leveren. Hierom zijn ook de USB en UTP poort dicht gezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christopher Bekijk bericht
Als ik eerlijk ben denk ik niet dat Ziggo aanpassingen heeft gemaakt aan de firmware. Puur omdat ze de kennis hiervoor niet in huis hebben. Ze zullen eerder op één apparaat in de configuratie alles hebben ingesteld. Vervolgens de firmware plus de configuratie als een image bestand opslaan. En alle nieuwe apparaten hiermee uitgegeven.
Oud 26 augustus 2009, 12:00
groennom's schermafbeelding
groennom groennom is offline
Senior Member

DTV: Cisco
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infje Bekijk bericht
Ziggo heeft weldegelijk samen met Cisco de Firmware aangepast.
Deze aanpassingen zijn in overleg met onze contentproviders gemaakt, aangezien deze anders content weigeren te leveren. Hierom zijn ook de USB en UTP poort dicht gezet.
Vreemd is dan wel dat het bij de Humax wel kan. In mijn ogen klopt het verhaal dus niet, tenzij de content providers hebben zitten slapen bij het goedkeuren van de Humax en dat is zeeer onwaarschijnlijk.

Wat is nu het echte verhaal??
Oud 26 augustus 2009, 12:02
Infje's schermafbeelding
Infje Infje is offline
Ziggo VOD Helpdesk

Standaard

Ik heb 't dan over de contentproviders voor interactieve televisie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groennom Bekijk bericht
Vreemd is dan wel dat het bij de Humax wel kan. In mijn ogen klopt het verhaal dus niet, tenzij de content providers hebben zitten slapen bij het goedkeuren van de Humax en dat is zeeer onwaarschijnlijk.

Wat is nu het echte verhaal??
Oud 26 augustus 2009, 12:28
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Wat heeft het afsluiten van die poorten dan voor een zin als de Interactieve TV content toch niet opgenomen kan worden op de HDD?
Oud 26 augustus 2009, 12:40
Infje's schermafbeelding
Infje Infje is offline
Ziggo VOD Helpdesk

Standaard

Dat is een goeie. Misschien om te zorgen dat er geen andere firmware geforceerd overschreven kan worden? Weet niet of dat mogelijk is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Wat heeft het afsluiten van die poorten dan voor een zin als de Interactieve TV content toch niet opgenomen kan worden op de HDD?
Oud 26 augustus 2009, 13:04
snarf007's schermafbeelding
snarf007 snarf007 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus | TV-Extra | UBEE |
DTV: Cisco 8485DVB | Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
De ITV onderdelen zijn niet op te nemen met de Ziggo firmware/standaard setup. Wanneer mensen toegang willen op hun eigen hardware moet dit mogelijk zijn?

De USB poort moet beschikbaar komen voor harddisk uitbreiding.
Via UTP je content van je HD bekijken in je eigen netwerk.

Nog belangrijker: (HD) content in je eigen netwerk bekijken op je HD-TV. De DNLA standaard gebruiken bijvoorbeeld?

Ik ben van mening dat er een in potentie mooi product (cisco & ITV) verkocht wordt, maar voldoet (nog) niet aan de verwachtingen van mij.

Hopelijk zal dit product sneller verbeteren als kabel internet ... (vroeger nog de voorloper van com21 gehad)
Oud 26 augustus 2009, 13:27
groennom's schermafbeelding
groennom groennom is offline
Senior Member

DTV: Cisco
Standaard

Citaat:
Dat is een goeie. Misschien om te zorgen dat er geen andere firmware geforceerd overschreven kan worden? Weet niet of dat mogelijk is.
Oftewel, niet duidelijk. Jammer dat je met de Humax wel gewoon 2 kanalen teglijk kan opnemen. Op zich iets heel nuttigs wat om duistere redenen nu niet kan. Ook het dichtzetten van de poorten... zucht. Ik ben bang dat het ziggo een worst is wat de consument er van vindt.

Zet de poorten open en maak 2 opnames tegelijk mogelijk. Dat maakt het product al 2 keer zo goed als het nu is. Blijft genoeg te wensen over maar het zou een heel mooi begin zijn!
Oud 26 augustus 2009, 16:11
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

@Infje: Als ik plechtig beloof nooit een iTV abo te willen, mag ik dan de orginele Cisco firmware?

Vind nml de Cisco op zich een heel mooi apparaat (al had ik de Humax gekocht als die er al geweest was toen ik mijn Cisco kocht) maar iTV kan mij gestolen worden. Veel te duur voor het aanbod.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten