Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 augustus 2009, 17:49
Christopher's schermafbeelding
Christopher Christopher is offline
Junior Member

DTV: Cisco 8455DVB
Standaard Wachtwoord Cisco STB Portal

Hallo,

Zoals sommige op dit forum al weten functioneert de Cisco STB als een DHCP server. Door naar het IP adres van deze te surfen kom je een gebruikersnaam en wachtwoord op een soort portal pagina tegen.
Mijn vraag is dus wat het admin wachtwoord is voor deze pagina?
Oud 21 augustus 2009, 11:30
Junior Member

Standaard

Vandaag maar even gebeld met Ziggo en Cisco. Ziggo zegt het wachtwoord niet te weten en adviseerde mij Cisco te bellen.
Vervolgens uitgebreid met een support tech van Cisco gesproken die aangaf dat Ziggo of Ziggo's leverancier deze wachtwoorden erop heft gezet. Toch maar weer even met Ziggo gebeld, ik kreeg als antwoord "Ik kan u niet helpen, ik weet het wachtwoord niet en ik weet ook niet wie dat wel heeft."

Vreemde zaak allemaal. Ik heb dit apparaat gewoon in een Mediamarkt gekocht. Voelt als het kopen van een laptop waarvan je geen inlog gegevens hebt gekregen.
Oud 21 augustus 2009, 14:55
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Doet de netwerk aansluiting op de Cisco het nu wel dan?
Oud 21 augustus 2009, 15:30
Junior Member

Standaard

Deze werkt zeer zeker, hij geeft net als routers ip adressen uit

Laatst gewijzigd door Christopher; 21 augustus 2009 om 15:52
Oud 21 augustus 2009, 15:54
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Kitaro heeft ooit aangegeven dat de DHCP server idd werkt maar NIET door Ziggo gebruikt wordt.

Aansluiten op het netwerk levert alleen maar IP conflicten op en is dus NIET aan te raden.

Neem aan dat dat nog steeds zo geldt. Denk dus dat ze bewust er een PW opgezet hebben en dat bewust niet vertellen (ook aan de helpdesk dus niet).
Oud 21 augustus 2009, 16:05
Junior Member

Standaard

Dat klinkt wel aardig, maar ik heb eigenlijk niets met Ziggo te maken. Ik heb dit apparaat gewoon in de winkel gekocht. En ik wil het wachtwoord ervoor hebben. Ik ben zelf een IT Network engineer dus enige ip conficten door meerdere dhcp servers ga ik wel kunnen oplossen denk ik

Laatst gewijzigd door Christopher; 21 augustus 2009 om 16:33
Oud 21 augustus 2009, 16:53
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Wou al zeggen, Ziggo mag toch niet zomaar een wachtwoord op een apparaat zetten terwijl het eigendom is van de klant zelf?

Zal de Wet er even op naslaan...
Oud 21 augustus 2009, 18:52
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christopher Bekijk bericht
Dat klinkt wel aardig, maar ik heb eigenlijk niets met Ziggo te maken. Ik heb dit apparaat gewoon in de winkel gekocht. En ik wil het wachtwoord ervoor hebben. Ik ben zelf een IT Network engineer dus enige ip conficten door meerdere dhcp servers ga ik wel kunnen oplossen denk ik
Maar als je er geen netwerkkabel in doet, dan heb je ook geen ip-conflicten. Via die netwerkaansluiting worden alleen maar (via dhcp) ip-adressen uitgedeeld, meer doet die aansluiting niet en (volgens verwachting) zal er ook nooit meer mee gaan gebeuren. Dat is al eens op dit forum besproken.

Ennuh, je hebt wel iets met ziggo te maken, want het is een door ziggo gecertificeerde kabeldecoder, die het ziggo signaal decodeert met ziggo goedgekeurde en door ziggo gedistribueerde firmware.
Oud 21 augustus 2009, 21:13
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Maar als je er geen netwerkkabel in doet, dan heb je ook geen ip-conflicten. Via die netwerkaansluiting worden alleen maar (via dhcp) ip-adressen uitgedeeld, meer doet die aansluiting niet en (volgens verwachting) zal er ook nooit meer mee gaan gebeuren. Dat is al eens op dit forum besproken.
Klopt maar ik heb er 429 euro aan uitgegeven zodat ik er wel een netwerk kabeltje in kan proppen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Ennuh, je hebt wel iets met ziggo te maken, want het is een door ziggo gecertificeerde kabeldecoder, die het ziggo signaal decodeert met ziggo goedgekeurde en door ziggo gedistribueerde firmware.
Blijkbaar wel ja. Maar wie zegt dat ik het ding als decoder wil gebruiken? Misschien wil ik hem wel uitelkaar slopen en een NAS van maken. Het is tenslotte mijn kastje.
Oud 21 augustus 2009, 21:33
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christopher Bekijk bericht
Klopt maar ik heb er 429 euro aan uitgegeven zodat ik er wel een netwerk kabeltje in kan proppen.
Heb jij bij (de overigens dure) aanschaf dan garantie gekregen dat de utp (en usb) poort bruikbaar zijn dan? Ik niet.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten