Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Mededelingen

Sony Nieuws, vragen en opmerkingen over Sony CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 augustus 2009, 13:15
zanders77's schermafbeelding
zanders77 zanders77 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: DTV
Standaard

Dit zou ik ook graag willen weten en zie graag een reactie tegemoet!
Oud 29 augustus 2009, 22:19
rn.mast@zonnet.nl's schermafbeelding
rn.mast@zonnet.nl rn.mast@zonnet.nl is offline
Senior Member

Standaard

Voor die mensen die nog twijfelen of ze een Z5500 gaan kopen:

http://area-dvd.de/hardware/2009/sony_kdl_z5500_1.shtml

Kortom, de SD-weergave is ronduit klasse, en misschien nog wel beter dan die van Panasonic.

Kleine minpuntjes: What HiFi stelt dat de backlight nog altijd niet helemaal egaal is, en hopelijk kunnen we met een volgende firmware-update straks ook de zenders weer sorteren...

Ik las ergens dat voor de kleinere maten (40"-46") een omruilservice bestaat, en 52" zou aan huis moeten worden gerepareerd.

Ik ga als het kan voor het formaat met de omruilservice. Hopelijk kan ik daarmee een al te slechte backlight omruilen...
Oud 18 oktober 2009, 12:42
rn.mast@zonnet.nl's schermafbeelding
rn.mast@zonnet.nl rn.mast@zonnet.nl is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rn.mast@zonnet.nl Bekijk bericht
Kortom, de SD-weergave is ronduit klasse, en misschien nog wel beter dan die van Panasonic.
Toch nog een mogelijk minpuntje t.o.v. Panasonic: Ik heb een tijdje naar mijn Sony 40Z5500 gekeken, maar film-mode deinterlace van SD-signalen geeft baardstoppels aanzienlijk beter weer dan video-mode van deinterlace.

Er zit op de video-mode deinterlace een soort waasje dat ik op de panasonic niet zag. De verkoper verklaarde dat uit de 'zwarting', maar mijns inziens zit het in de deinterlacer, die bij video-mode de pixels een beetje uitsmeert. Het verschil zie je goed als je het verschil bekijkt tussen Ned 1/2/3 HD en Ned 1/2/3 SD.

De HD-upconversie van Ned 1/2/3 HD (van dichtbij te herkennen aan dubbele wimpers en streperige tanden) geeft van een afstandje toch een scherpere indruk dan de video-mode upconversie van het toestel zelf, hoewel van dichtbij het toestel weer een betere prestatie levert, door de lippen en oogknipperen beter weer te geven dan de HD-upconversie van Ned 1/2/3 HD.

Dat betekent dat praatprogramma's, die in de regel vaak toch in video-mode worden uitgezonden, van een afstandje, ondanks de goed lopende monden en ogen, toch een minder natuurlijke weergave van de gezichten, rimpels en stoppels geeft dan theoretisch mogelijk.
Oud 19 oktober 2009, 10:32
Diffuser's schermafbeelding
Diffuser Diffuser is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Plus / Ubee / D-link DIR-100
DTV: Sony 40Z5500 / Smit CI+ CAM / Cisco HD PVR
Standaard

Ik wil deze tv ook graag aanschaffen, maar nu zag ik op de sony site dat de Z5500 geen 5.1 audio out ondersteunt, terwijl de W5500 dit wel doet.

Is het dan zo dat op zenders zoals National Geographic die soms in 5.1 uitzenden, de Z5500, icm CI+ CAM, dit 5.1 geluid niet doorstuurt (via de optische uitgang) naar de ontvanger van mijn surroundset en dit dus niet kan verwerken?

Zijn er mensen die de Z5500 in hun bezit hebben en dit kunnen bevestigen? Of kan de Z5500 het 5.1 geluid wel gewoon verwerken?
Oud 19 oktober 2009, 18:17
saar's schermafbeelding
saar saar is offline
Junior Member

Ziggo Internet: power --> Z3
Standaard

hoi,

Heb een 40z5500 in combinatie met een HT-CT500 geluidssysteem.
De HT-CT500 is zowel met een optisch kabel als via HDMI op de tv aangesloten. Als nederland 1 HD op dolby digital staat, geeft mij HT-CT500 aan CH 2.0 ? lees verder op internet dat de W serie Dolby Digital ondersteund en de Z serie Dolby Digital Plus .
Oud 27 oktober 2009, 16:18
jorkalk's schermafbeelding
jorkalk jorkalk is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Connect en Play
DTV: GW-7401
Standaard upgrade naar 1.600 46Z5500

Ik heb een week geleden de upgrade uitgevoerd.
Download vanaf Sony Europe.

Alles werkt naar behoren.

Signaalonderbreking komt sporadisch voor en zeer onregelmatig.

Ik hou het er voorlopig op dat dit aan Ziggo ligt.
Oud 30 oktober 2009, 16:47
TheRoman's schermafbeelding
TheRoman TheRoman is offline
Junior Member

DTV: CI+
Standaard zeeeer frustrerend, CI+ doet het nog steeds niet

Na meerdere malen contact gehad te hebben met Ziggo en met Sony, is het me nog steeds niet gelukt de TV met de CI+ module aan de praat te krijgen.

Na insteken van CI+ module krijg ik het bericht "Authenticicatie start" en twee seconden later springt hij op "Authenticicatie ok", zonder dat er ook maar iets gebeurt of dat een kanaal het doet.

Alle mogelijke manieren van insteken geprobeerd, TV is geüpgrade naar 1.600EA, met én zonder signaal het kaartje erin gedaan en hij doet het nog steeds niet. Van Ziggo krijg ik maar te horen dat het niet aan hen ligt... hetzelfde signaal van Sony, erg groot kastje-muur gehalte.

Heeft iemand soortgelijke problemen met de 40Z5500 en de CI+ kaart? Heeft iemand tips of ideeën wat ik nog meer kan proberen?
Oud 30 oktober 2009, 22:19
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheRoman Bekijk bericht
Na meerdere malen contact gehad te hebben met Ziggo en met Sony, is het me nog steeds niet gelukt de TV met de CI+ module aan de praat te krijgen.

Na insteken van CI+ module krijg ik het bericht "Authenticicatie start" en twee seconden later springt hij op "Authenticicatie ok", zonder dat er ook maar iets gebeurt of dat een kanaal het doet.

Alle mogelijke manieren van insteken geprobeerd, TV is geüpgrade naar 1.600EA, met én zonder signaal het kaartje erin gedaan en hij doet het nog steeds niet. Van Ziggo krijg ik maar te horen dat het niet aan hen ligt... hetzelfde signaal van Sony, erg groot kastje-muur gehalte.

Heeft iemand soortgelijke problemen met de 40Z5500 en de CI+ kaart? Heeft iemand tips of ideeën wat ik nog meer kan proberen?
probeer de menu's eens volgens de handleiding:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...736#post220736

de handleiding is geschreven voor een samsung toestel, echter de menu's van de cam zijn gelijk voor elk tv-merk. Via digitaal instellingen oid vindt je onderaan het submenu voor de CAM, vanaf hier kun je de instructies van de handleiding volgen. Laat me even weten wat je in het cam menu aan gegevens tegenkomt.
Oud 30 oktober 2009, 22:39
TheRoman's schermafbeelding
TheRoman TheRoman is offline
Junior Member

DTV: CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
probeer de menu's eens volgens de handleiding:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...736#post220736

de handleiding is geschreven voor een samsung toestel, echter de menu's van de cam zijn gelijk voor elk tv-merk. Via digitaal instellingen oid vindt je onderaan het submenu voor de CAM, vanaf hier kun je de instructies van de handleiding volgen. Laat me even weten wat je in het cam menu aan gegevens tegenkomt.
bedankt voor je snelle antwoord, ik ga het weldra checken!

overigens las ik in de handleiding het Nederland 1 HD symptoom, dat is exact wat er gebeurt, maar tot nu toe heeft Ziggo geweigerd onze CAM-module om te ruilen..

to be continued..!
Oud 30 oktober 2009, 23:20
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheRoman Bekijk bericht
bedankt voor je snelle antwoord, ik ga het weldra checken!

overigens las ik in de handleiding het Nederland 1 HD symptoom, dat is exact wat er gebeurt, maar tot nu toe heeft Ziggo geweigerd onze CAM-module om te ruilen..

to be continued..!
ziggo levert geen CAM's dus zullen wij ze ook niet omruilen. Als de CAM stuk is dan moet je 'm gewoon ruilen waar je 'm aangeschaft hebt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten