Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 augustus 2009, 21:00
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lammersh Bekijk bericht
Beste Anoniem,

Installatie via internet loop vast, het is nu nog niet mogelijk om de CI+ CAM toe te voegen of een oude kaart te laten vervallen.
Is het mogelijk om dit probleem te bespreken bij Ziggo voor het uitkomen van CI+ CAM.

Je kan niet meer smartcards activeren
Je kan maximaal 3 smartcards activeren. Op dit moment zijn de volgende smartcardnummers bij Ziggo bekend:
· ***71052***
· ***21246***
· ***79009***
Ik zal dit punt voorleggen.
Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2009, 19:16
Withaar's schermafbeelding
Withaar Withaar is offline
Junior Member

DTV: Samsung dvb9401R / TV: Sony KDL-40S-5500
Standaard "Gecertificeerd"

Vraagje, ik lees de hele tijd over gecertificeerde televisies m.b.t. Ziggo. Hoe zit het echter met de CI+ modules? Moeten deze ook nog aan Ziggo specificaties voldoen of kan ik (straks) een 'willekeurige' (Irdeto) CI+ module kopen?

Het lijkt op dit moment een beetje een Nederlands (Ziggo) feestje, maar het gaat neem ik aan niet al te lang duren voordat deze gewoon overal via het internet te bestellen zijn.

Laatst gewijzigd door Withaar; 24 augustus 2009 om 19:28
Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2009, 19:32
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Withaar Bekijk bericht
Vraagje, ik lees de hele tijd over gecertificeerde televisies m.b.t. Ziggo. Hoe zit het echter met de CI+ modules? Moeten deze ook nog aan Ziggo specificaties voldoen of kan ik (straks) een willekeurige CI+ module kopen?

Het lijkt op dit moment een beetje een Nederlands (Ziggo) feestje, maar het gaat neem ik aan niet al te lang duren voordat deze gewoon overal via het internet te bestellen zijn.
Net als bij een standaard DVB Conditional Access Module (CAM) geldt ook voor de CI+ CAM dat deze hoort bij een type Conditional Access System (CAS). Ziggo gebruikt het Irdeto CAS, dus heb je een Irdeto CI+ CAM nodig. Ook past Ziggo een CAM key toe waardoor hun smartcard alleen wil werken in Irdeto CI+ CAM's die ook die CAM key ondersteunen. Je kan straks dus alleen een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM gebruiken en die gaan geleverd worden door twee door Ziggo geselecteerde CI+ CAM fabrikanten.
Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 09:19
edehaan's schermafbeelding
edehaan edehaan is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Net als bij een standaard DVB Conditional Access Module (CAM) geldt ook voor de CI+ CAM dat deze hoort bij een type Conditional Access System (CAS). Ziggo gebruikt het Irdeto CAS, dus heb je een Irdeto CI+ CAM nodig. Ook past Ziggo een CAM key toe waardoor hun smartcard alleen wil werken in Irdeto CI+ CAM's die ook die CAM key ondersteunen. Je kan straks dus alleen een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM gebruiken en die gaan geleverd worden door twee door Ziggo geselecteerde CI+ CAM fabrikanten.
Allemaal prima, die koppelverkoop (NMA, anyone?). Mij boeit het allemaal niet, het enige wat ik wil weten is WANNEER ik in godsnaam dat reeds in mei beloofde ding kan kopen! Er hangt nu nog steeds een kabel uit m'n muur vanwege die verdoemde losse decoder...
Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 20:30
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Withaar Bekijk bericht
Vraagje, ik lees de hele tijd over gecertificeerde televisies m.b.t. Ziggo. Hoe zit het echter met de CI+ modules? Moeten deze ook nog aan Ziggo specificaties voldoen of kan ik (straks) een 'willekeurige' (Irdeto) CI+ module kopen?

De CI+CAM's (2 fabrikanten) zijn ook door ziggo gecertificeerd, dit moet op de sticker v/d CI+ CAM vermeld zijn.
Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 20:34
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edehaan Bekijk bericht
Allemaal prima, die koppelverkoop (NMA, anyone?). Mij boeit het allemaal niet, het enige wat ik wil weten is WANNEER ik in godsnaam dat reeds in mei beloofde ding kan kopen! Er hangt nu nog steeds een kabel uit m'n muur vanwege die verdoemde losse decoder...
Zoals elders ook te vinden is verwachten we de eerste batch volgende week binnen te krijgen. Na het verpakken met manual /smartcard e.d. zullen de CI+ starterspakketten volgens plan 2e helft september in de winkels liggen.
Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 20:54
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Zoals elders ook te vinden is verwachten we de eerste batch volgende week binnen te krijgen. Na het verpakken met manual /smartcard e.d. zullen de CI+ starterspakketten volgens plan 2e helft september in de winkels liggen.
Nou, dat kan dan nog net de, "als laatst beloofde", zomer worden!
Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 21:00
HD_Albert's schermafbeelding
HD_Albert HD_Albert is offline
Senior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: Samsung SMT-C7140
Standaard

Als ik zo'n ziggo CI+ CAM ding aanschaf en in een bestaande TV met een gewone CI interface stop zal dat dan (voorlopig) nog werken ?

Zo niet is een alphacrypt module dan wel een (niet officeieel ondersteunde) oplossing die zou werken in een gewone CI ingang van een televisie?
Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 21:25
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HD_Albert Bekijk bericht
Als ik zo'n ziggo CI+ CAM ding aanschaf en in een bestaande TV met een gewone CI interface stop zal dat dan (voorlopig) nog werken ?

Zo niet is een alphacrypt module dan wel een (niet officeieel ondersteunde) oplossing die zou werken in een gewone CI ingang van een televisie?
Q:Als ik zo'n ziggo CI+ CAM ding aanschaf en in een bestaande TV met een gewone CI interface stop zal dat dan (voorlopig) nog werken ?

A: Nee, combinaties CI-(oud) en CI+ zullen niet ondersteund worden.
Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2009, 22:36
HD_Albert's schermafbeelding
HD_Albert HD_Albert is offline
Senior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: Samsung SMT-C7140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Q:Als ik zo'n ziggo CI+ CAM ding aanschaf en in een bestaande TV met een gewone CI interface stop zal dat dan (voorlopig) nog werken ?

A: Nee, combinaties CI-(oud) en CI+ zullen niet ondersteund worden.
Dan maar een Alphacrypt IC dus.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Labels
cam, ci+, gecertificeerd, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten