Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 augustus 2009, 12:07
Evers1's schermafbeelding
Evers1 Evers1 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Basis abonnement + Sport1/film1
DTV: Loewe Individual 40 Compose Full HD+ / TREMO Sound
Standaard

Als nieuwe lezer zou ik eens een nieuw licht willen werpen op de gehele CI versus CI+ discussie.

Sinds de invoering van de digitale uitzendingen ben ik via een CI-alphacrypt oplossing aangesloten op het @home (nu Ziggo) kabelnetwerk. Er zijn al die tijd geen problemen geweest, alleen de laatste tijd, na invoering van HDTV zijn er enkele (geluids)problemen (NED1,2,3HD) geweest, deze zijn overigens na maanden nog steeds niet opgelost. Mede hierdoor ben ik op dit forum terecht gekomen.
Op dit forum viel mij enkele dingen meteen op :
- de aanwezigheid van "anoniem" schijnbaar een medewerker van Ziggo, welke af en toe wat opmerkingen plaatst, maar geen consequent beleid uitstraalt en af en toe zelfs ingehaald wordt door de werkelijkheid van de officieële Ziggo mededelingen.
- De standpunten van de moderators zijn wel erg pro Ziggo.
- De enorme discussie welke terecht onstaan is door de wel erg overhaast en slordig ingevoerde CI+ norm.

Over dit laatste item nog het volgende :

Toendertijd heb ik (met na nu blijkt met vooruitziende blik) gekozen voor GEEN settopbox (voorschakel kastje) teneinde niet te worden gelimiteerd door de technisch niet erg hoogstaande uitvoering van deze kastjes. Bovendien irriteerde mij de vele (storinggevoelige) kabelverbindingen en de tweede afstandsbediening).
Eindelijk na enkele jaren komt ook de rest van de klanten van Ziggo er achter dat het veel makkelijker, beter en mooier is om meteen je Ziggo kaart in de TV te kunnen steken. Dit is mede veroorzaakt door alle problemen met de Ziggo gecertificeerde settopboxen. (het forum staat er vol van !!!).

Teneinde een verbeterde beveiliging te verkrijgen besluit Ziggo nu tot het invoeren van een nieuw ontwikkelde standaard CI+. Dit is een opwaardering van de huidige CI standaard, waarbij veel meer controle van de leverancier mogelijk is. Echter bij de invoering hiervan gaat mijnsinziens Ziggo in de fout.
Men verplicht mensen tot het aanschaffen van door Ziggo gecertificeerde TV toestellen, hierdoor wordt de toestelkeuze bepaald door Ziggo. CI+ is echter een vast staande norm dus elke TV met een CI+ slot moet aansluitbaar zijn op het Ziggo netwerk.
Oude klanten van Ziggo (niet illigaal, ze hebben immers jaren net zoveel betaald als andere klanten, zelfs hoefde Ziggo geen extra aansluitapperatuur te leveren) met een CI-alphacrypt worden gedoogd, hoe lang weet niemand ook "anoniem" niet.

DE VOLGENDE OPLOSSING MOET VOLGENS MIJ MOGELIJK ZIJN.

Alle momenteel geregistreerde Ziggo klanten met CI/alphacrypt krijgen een overgangsregeling. Hun CI-Alphacrypt oplossing wordt gedoogd totdat de klant een andere TV aanschaft, welke binnen enkele maanden toch met een CI+ slot zal worden uitgerust. Het moet mijnsinziens technisch mogelijk zijn de nummers van de Ziggo kaarten te koppelen aan de "gedoog alphacrypt" feature.
Voor nieuwe klanten geldt de C+/ Ziggocam oplossing.

Ook bij de belastingdienst en de rechtspraak tellen "grandfather rights".
Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 17:35
Kreukel's schermafbeelding
Kreukel Kreukel is offline
Junior Member

DTV: Panansonic TH-P42G30E, Neotion CI+
Standaard Onduidelijkheid alom

Al geruime tijd ben ik de diverse sites aan het afstruinen in 'leech modus' om kennis te vergaren; de technologie staat immers niet stil, evenals allerlei onheilstijdingen over Alphcrypt. Maar nu de kogel door de kerk is bij Ziggo, al moet de praktijk nog gaan uitwijzen wie-wat-hoe en waar, lees ik overal commentaar en blijkn=baat bestaat er nog knap wat onduidelijkheid
Zo ook bij de post hierboven.

volgens mij zijn de volgende situaties aan de orde met bijbehorende gevolgen:
1: TV+settop box: moet gewoon blijven werken, anders breekt de pleuris good los bij Ziggo (Kassa, Radar enz)
2: TV met CI-slot en Alphacrypt: totdat er een update plaatsvindt in het protocol blijft dit gewoon werken, omdat CI geen raad weet met CI+informatie en dat dus negeert, (ook HTPC's en andere 'opstellingen'),
3: TV met CI+slot: hier ontstaat het probleem want, en dat moet nog maar eerst bewezen worden, als Ziggo de mogelijkheden ten volle benut, kunnen ze non-CI+ modules laten blokkeren.

De redenen om CI+ uit te rollen volgens alle doemscenario's daargelaten, kern van de vraag zou eerst moeten zijn: welke TV heb ik? Zit daar een CI+slot in en, zo ja, heb ik een Alphacrypt. Pas bij twee keer ja kun je tegen een probleem op lopen, maar voor hetzelfde geld zijn de techneuten bij Ziggo niet bij machte om het CI+doemscenario te implementeren.
Eerst zien, dan geloven lijkt me, gezien het technisch verleden van Ziggo niet meer dan op z'n plaats.

Maar, da's mijn mening
Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2009, 20:03
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kreukel Bekijk bericht
Al geruime tijd ben ik de diverse sites aan het afstruinen in 'leech modus' om kennis te vergaren; de technologie staat immers niet stil, evenals allerlei onheilstijdingen over Alphcrypt. Maar nu de kogel door de kerk is bij Ziggo, al moet de praktijk nog gaan uitwijzen wie-wat-hoe en waar, lees ik overal commentaar en blijkn=baat bestaat er nog knap wat onduidelijkheid
Zo ook bij de post hierboven.

volgens mij zijn de volgende situaties aan de orde met bijbehorende gevolgen:
1: TV+settop box: moet gewoon blijven werken, anders breekt de pleuris good los bij Ziggo (Kassa, Radar enz)
2: TV met CI-slot en Alphacrypt: totdat er een update plaatsvindt in het protocol blijft dit gewoon werken, omdat CI geen raad weet met CI+informatie en dat dus negeert, (ook HTPC's en andere 'opstellingen'),
3: TV met CI+slot: hier ontstaat het probleem want, en dat moet nog maar eerst bewezen worden, als Ziggo de mogelijkheden ten volle benut, kunnen ze non-CI+ modules laten blokkeren.

De redenen om CI+ uit te rollen volgens alle doemscenario's daargelaten, kern van de vraag zou eerst moeten zijn: welke TV heb ik? Zit daar een CI+slot in en, zo ja, heb ik een Alphacrypt. Pas bij twee keer ja kun je tegen een probleem op lopen, maar voor hetzelfde geld zijn de techneuten bij Ziggo niet bij machte om het CI+doemscenario te implementeren.
Eerst zien, dan geloven lijkt me, gezien het technisch verleden van Ziggo niet meer dan op z'n plaats.

Maar, da's mijn mening
Hoe je er ook tegen aankijkt, het gaat mij erom dat Ziggo CI+ op een nette manier invoert en toezeggingen uit het verleden nakomt.
Dat nu lijkt mij, (op z'n zachtst gezegd) niet te gaan lukken.

Je kunt alles allemaal op je eigen manier interpreteren, maar er zitten ontegenzeggelijk een flink aantal addertjes onder het gras.
Anoniem doet zonder twijfel zijn best, maar "echte" informatie waar je iets aan hebt (oeps, nu krijg ik een half forum over mij heen) krijg je meestal ook niet.

Van ArChie (hoewel hij regelmatig wordt afgeschilderd als "ziggo-tegenstander") krijg je wat dit betreft de meest professionele informatie. Altijd "to the point", valt niet persoonlijk mensen aan en bovenal is zijn technische kennis onmisbaar (in mijn ogen) voor dit forum. Ik heb in iig veel van hem opgestoken; geen vage verhalen, maar altijd to "the point" en met kennis van zaken.

Laatst gewijzigd door Fjacobse; 18 augustus 2009 om 20:31 Reden: tekstueel
Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2009, 23:23
Bottle's schermafbeelding
Bottle Bottle is offline
Junior Member

Cool

Is er hier iemand die weet wanneer die klere dingen door ziggo geleverd gaan worden? Wordt he wachten wel erg beu. Heb net een nieuwe tv gekocht waar het ding in past (CI+). Al dat gezeik met geruchten. Bah waardeloos bedrijf toch dat ziggo. Oude klanten over de zeik helpen met berichten omtrent de ondersteuning van de alphacrypt en nieuwe klanten het kolere ding waarover de comotie ontstaan is niet kunnen leveren. Als alle bedrijven een dergelijke handelswijze zouden hebben, zou ik nu een tv hebben gekocht die de mogelijkheid heeft HD te laten zien, maar alleen wanneer deze met een speciaal, ooit nog eens te leveren netsnoer wordt aangesloten. Oh ja, leverring gepland in de zomer. De zomer mijn ...

Gelukkig is alleen ziggo zo'n bedrijf. Bah

Zo even de klaagmodus uit: iemand een iedee?
Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 00:15
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Zo te zien stop je meer energie in het schrijven van je weinig verheffende posting dan aan het lezen van dit draadje........
Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 01:06
Senior Member

DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottle Bekijk bericht
Is er hier iemand die weet wanneer die klere dingen door ziggo geleverd gaan worden? Wordt he wachten wel erg beu. Heb net een nieuwe tv gekocht waar het ding in past (CI+). Al dat gezeik met geruchten. Bah waardeloos bedrijf toch dat ziggo. Oude klanten over de zeik helpen met berichten omtrent de ondersteuning van de alphacrypt en nieuwe klanten het kolere ding waarover de comotie ontstaan is niet kunnen leveren. Als alle bedrijven een dergelijke handelswijze zouden hebben, zou ik nu een tv hebben gekocht die de mogelijkheid heeft HD te laten zien, maar alleen wanneer deze met een speciaal, ooit nog eens te leveren netsnoer wordt aangesloten. Oh ja, leverring gepland in de zomer. De zomer mijn ...

Gelukkig is alleen ziggo zo'n bedrijf. Bah

Zo even de klaagmodus uit: iemand een iedee?
Om Ziggo nu gelijk een waardeloos bedrijf te noemen gaat wel erg ver.
Waar het mi om gaat is dat ze eerdere beloftes tav de diverse abonneess niet nakomen.

Wat betreft hun eigen "wijze" (of eigenwijze) certificering van CI+, die duurt en duurt maar. Dat ben ik met je eens. En de manier waarop eea gaat, daar kan ik mij ook niet in vinden. Bovendien wordt de uitlevering van de CI+ CAMs ook alsmaar uitgesteld. Wat dat betreft begrijp ik jouw frustratie.
Echter, Ziggo neemt haar eigen (additionele) certificering blijkbaar erg serieus (Hoewel het niet zo moeilijk hoeft te zijn: de CI+ standaard is op zich al gestandaardiseerd).
Iedereen wacht in spanning af hoe eea gaat verlopen.
Tja, en dan is geduld een (in dit geval hele) schone zaak!

Ps. om nu gelijk allerlei krachttermen te gebruiken in je reactie lijkt mij ook niet de juiste wijze van reageren.
Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 09:24
Bertus74's schermafbeelding
Bertus74 Bertus74 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Samsung LE37B650 met CI+ & Humax PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
Om Ziggo nu gelijk een waardeloos bedrijf te noemen gaat wel erg ver.
Waar het mi om gaat is dat ze eerdere beloftes tav de diverse abonneess niet nakomen.
Op dit punt ben ik het zeer met je eens.

Het gaat om het managen van de verwachting. Als Ziggo roept "zomer" en het wordt september, dan heb je terecht veel uit te leggen. Als Ziggo september had geroepen en het wordt ook september, dan is iedereen gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 14:37
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertus74 Bekijk bericht
Als Ziggo roept "zomer" en het wordt september, dan heb je terecht veel uit te leggen. Als Ziggo september had geroepen en het wordt ook september, dan is iedereen gelukkig.
Sterker nog, de eerste belofte was volgens mij eind mei!
Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 14:42
Arjan80's schermafbeelding
Arjan80 Arjan80 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AllesIn1Plus/Motorola
DTV: Smit CI+ CAM in Sony 37W5500 / Panasonic TU-DC40RD / Cisco 8455DVB
Standaard

Met nieuwe producten/diensten is het altijd afwachten hoe iets gaat lopen. Wanneer je inderdaad een indicatie afgeeft wanneer iets te verwachten is dan moet het er dan ook zijn.
Geef anders niet meer aan dan "we zijn bezig met....".

Ziggo heeft naar mijn mening te vroeg gesproken over een uitrol. De modules moesten nog worden geproduceerd. 1 fout van de fabrikant en september wordt volgend jaar ergens.

Dit heb je nu eenmaal met nieuwe dingen. Daar zitten straks ook de gebruikelijke kinderziektes in. Immers niet alles komt aan het licht met alleen maar testen.
Wil je alles als eerste hebben dan zul je daar mee te maken krijgen. Wil je dit niet dan moet je niet zeuren en wachten tot half Nederland kijkt via CI+ via de Ziggo CAM. Tegen die tijd zijn alle mogelijke fouten opgelost en werkt alles naar behoren.
Maar ja, dan is CI+ weer oud en is er wel weer een nieuwe ontwikkeling aangekondigt.
Hopelijk geeft Ziggo dan geen datum aan.

Euhh... Waar blijven die CAM's
Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 16:35
Lammersh's schermafbeelding
Lammersh Lammersh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee EVW 3200
DTV: Philips 37PFL7606H/12 met SMiT CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Dat weet ik niet. De registratie zal binnenkort ook anders worden ingericht en ik weet niet of je ook de mogelijkheid hebt tijdens de registratie een kaart te vervangen voor een nieuwe.
Beste Anoniem,

Installatie via internet loop vast, het is nu nog niet mogelijk om de CI+ CAM toe te voegen of een oude kaart te laten vervallen.
Is het mogelijk om dit probleem te bespreken bij Ziggo voor het uitkomen van CI+ CAM.

Je kan niet meer smartcards activeren
Je kan maximaal 3 smartcards activeren. Op dit moment zijn de volgende smartcardnummers bij Ziggo bekend:
· ***71052***
· ***21246***
· ***79009***
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Labels
cam, ci+, gecertificeerd, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten