Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 augustus 2009, 21:16
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ Bekijk bericht
Logisch natuurlijk dat een tegenstander die zaken eruit pikt die de eigen visie staven, door zoals in dit geval te trachten het nadeel zo duur mogelijk neer te zetten. Ik breng slechts enige nuance aan cq laat een andere manier om er tegen aan te kijken, zien.
Waarom typeer je iemand die oprecht en terecht kritisch is als tegenstander?

Natuurlijk flikt Ziggo het ene na het andere kunstje. Eerst beloven dat Alphacrypt gebruikers de komende anderhalf tot 2 jaar niet tegengewerkt zullen worden. Vervolgens wordt onlangs (even uit de losse mouw) een uitzondering gemaakt voor abonnees (de mensen waar je je bestaansrecht aan ontleent) die een TV hebben met CI+ slot. Die worden wel direct op zwart gezet. Het eerste argument was dat men "verwarring wilde voorkomen", en het laatste wat ik begrepen heb, is dat "als de CI+ module voldoende verkrijgbaar zou zijn" de CI+ TV's met Alphacrypt op zwart zullen gaan. Maar vooral blijven volhouden dat mensen met een Alphacrypt module niet bewust tegengewerkt zullen worden! Dat kun je als een groot bedrijf als Ziggo toch niet met "droge ogen" verdedigen lijkt mij.

En dan nog even de koppelverkoop van een CI+ CAM met smartcard. Ik heb al 3 smartcards. Ik hoef helemaal geen CI+ CAM met smartcard en dring mij dat dan ook niet op. En als die smartcard eigenlijk niet zo duur is, waarom moest ik er dan ca. 30 euro per stuk voor betalen?

Laatst gewijzigd door Fjacobse; 15 augustus 2009 om 21:22
Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2009, 23:18
sokolum's schermafbeelding
sokolum sokolum is offline
Member

Standaard

Uitermate absurd, dat je verplicht wordt om een smartcard bij te nemen is belachelijk!
Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2009, 12:37
Bertus74's schermafbeelding
Bertus74 Bertus74 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Samsung LE37B650 met CI+ & Humax PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sokolum Bekijk bericht
Uitermate absurd, dat je verplicht wordt om een smartcard bij te nemen is belachelijk!
Ik zou ook liever een losse Cam hebben gekocht, hoewel die paar paar euro voordeel die me dat zou opleveren, vind ik ook weer geen halszaak. Belangrijker vind ik dat ze op tijd komen en goed werken.

Vanuit een dealerstandpunt bekeken is het ook wel weer handig dat het 1 pakket is met Cam en smartcard. Traditioneel worden er aan het einde van het jaar veel tv's verkocht. Voor de mensen die nog geen digitale tv hebben en een nieuwe Tv kopen is het gewoon een eenvoudige oplossing. Bovendien vermoed ik dat de dealer een stukje korting verleent bij aanschaf van een nieuwe tv.
Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2009, 15:29
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
Waarom typeer je iemand die oprecht en terecht kritisch is als tegenstander?
"Iemand die tegen het uitbrengen is van een bundel CAM met card" typeer ik idd. als tegenstander, maar dan wel van dat fenomeen.
Dat deze personen tevens kritisch en oprecht zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar aan de orde was slechts een nuancering in de hoogte van ondervonden schade.
U associeert 1 woord met een eigen invulling na lezing en dicht mij dat vervolgens als stellingname toe.

Ik vraag me af of dit nu ook een vorm is van "overdimensionering van argumentatie" om eigen stellingname kracht bij te zetten. Want vervolgens sluit u af met een kleine bloemlezing van eerdere "Ziggo kunstjes".
Oud 16 augustus 2009, 16:29
Senior Member

DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
"Iemand die tegen het uitbrengen is van een bundel CAM met card" typeer ik idd. als tegenstander, maar dan wel van dat fenomeen.
Dat deze personen tevens kritisch en oprecht zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar aan de orde was slechts een nuancering in de hoogte van ondervonden schade.
U associeert 1 woord met een eigen invulling na lezing en dicht mij dat vervolgens als stellingname toe.

Ik vraag me af of dit nu ook een vorm is van "overdimensionering van argumentatie" om eigen stellingname kracht bij te zetten. Want vervolgens sluit u af met een kleine bloemlezing van eerdere "Ziggo kunstjes".
of-topic:
Misschien kunt u uw woordkeus iets aanpassen: bv "kritisch forumlid" ipv "tegenstander". Staat wat mij betreft wat genuanceerder (als we het toch over nuanceren hebben), vriendelijker en minder vijandig.

ps. U mag mij overigens gewoon tutoyeren hoor.

on-topic:
Tja, wat mijn 'bloemlezing' betreft, daar sta ik volkomen achter. Het betreft overigens geen eerdere kunstjes van Ziggo, maar waar ze nu mee bezig zijn.
Om nu gelijk woorden als "overdimensionering" te gebruiken gaat mij wat ver. Zeg dan gewoon: "ik vind je argumentatie overdreven".
Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2009, 16:46
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Waarom vindt U dat ik een tegenstander van het bundelen van CI+ CAM met een smartcard ben? Ik vind het prima dat er een bundel komt waarin een CI+ CAM en een smartcard zit voor diegenen die nog niet een smartcard bezitten of hun oude ontvanger en smartcard ook willen blijven gebruiken. Ik ben een tegenstander van het feit dat klanten vooralsnog alleen deze bundel mogelijkheid krijgen opgedrongen omdat er in eerste instantie nog geen losse CI+ CAM's zonder smartcard te koop zijn.

Als wij hier kunnen verzinnen dat er straks klanten zijn die de eerder aangekochte AlphaCrypt Classic CAM voor hun TV met CI+ slot verplicht moeten gaan omruilen voor een Ziggo CI+ CAM dan kan Ziggo dat ook bedenken. Zeker als Vos nog niet zolang geleden nog aankondigde dat Ziggo zou proberen om met oplossingen voor het niet langer functioneren van de AlphaCrypt Classic CAM te komen. Verder dan een "helaas pindakaas" komt hij nu niet in zijn laatste verklaringen naar aanleiding van de introductie van de CI+ CAM en de keuze van Ziggo om klanten met een TV met CI+ slot te gaan dwingen om hun CI+ CAM te gaan gebruiken. Ziggo had en heeft nog steeds de mogelijkheid om alleen de CI+ beperking aan te zetten op die kanalen die daar specifiek om verzoeken zodat de AlphaCrypt Classic CAM gewoon te gebruiken blijft voor de overige kanalen. Dat is oplossing 1 waarmee Ziggo haar klanten tegemoet kan komen. Verder had Ziggo de mogelijkheid om ook direct met een losse CI+ CAM te komen de door hun verplichte omruiling zo goedkoop mogelijk te maken voor de AlphaCrypt Classic CAM bezitters. Dat is oplossing 2 om de klanten tegemoet te komen. Of ze komen met een inruil actie om te pijn te verlichten waarbij korting wordt gegeven op de CI+ CAM als de AlphaCrypt wordt ingezonden. Dat is oplossing 3.

En wat is de oplossing van Ziggo? Niets, men hoopt dat iedereen het eerdere door Vos gegeven interview al weer vergeten is en probeert en passant nog even de "klagers" wijs te maken dat Vos destijds alleen maar gesproken zou hebben over het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM in de standaard DVB CI sloten. Iedereen had toch moeten weten dat Vos het niet expliciet over het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM in apparatuur met CI+ sloten had. En dat terwijl ik in het lange topic over CI+ toch diverse keren expliciet deze vraag heb gesteld zonder dat Ziggo medewerkers daar op wilden reageren.

Van de voorzitter van een belangenvereniging voor klanten had ik meer verwacht dan hier maar weer proberen een discussie van te maken over het uiten van kritiek op het beleid van Ziggo. Het begint voor mij meer en meer te lijken op een Ziggo fanclub i.p.v. een klanten belangenvereniging. Ik heb tenminste nog een mening over het handelen van Ziggo waarbij ik in dit geval niet eens direct de gedupeerde klant ben omdat ik niet tot de groep klanten behoor die al een TV hebben aangeschaft met CI+ slot en geen zin hadden om te wachten tot ergens in september totdat de Ziggo CI+ CAM eens een keer beschikbaar is. Ik probeer tenminste nog kritische vragen te stellen in de topics waar dan geen of een ontwijkend antwoord opkomt van de Ziggo medewerkers met als resultaat dat er nu dus een aantal klanten met een TV CI+ slot zijn die dachten dat op basis van eerdere gedane uitspraken van Vos een AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen die nog wel anderhalf tot twee jaar zou blijven werken. Komt de gebruikersvereniging met support door deze zeer legitieme vragen van mij dan beantwoord te krijgen door het Ziggo management? Nee, in plaats daarvan krijg ik wel te horen dat ik bezig zou zijn met gerichte acties tegen Ziggo en Anoniem omdat ik over het uitblijven van antwoorden kritiek uit. Neem als belangenvereniging eens een keer ergens een standpunt over in, in plaats van alles wat Ziggo doet maar goed te praten.
Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2009, 16:59
Senior Member

Standaard

@ArChie, zoals mijn collegae van Es en mijzelf zouden zeggen: "dit is helemaal op de point"!
Beter zouden wij het niet kunnen verwoorden!
Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2009, 17:56
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Waarom vindt U dat ik een tegenstander van het bundelen van CI+ CAM met een smartcard ben? Ik vind het prima dat er een bundel komt waarin een CI+ CAM en een smartcard zit voor diegenen die nog niet een smartcard bezitten of hun oude ontvanger en smartcard ook willen blijven gebruiken. Ik ben een tegenstander van het feit dat klanten vooralsnog alleen deze bundel mogelijkheid krijgen opgedrongen omdat er in eerste instantie nog geen losse CI+ CAM's zonder smartcard te koop zijn.

Als wij hier kunnen verzinnen dat er straks klanten zijn die de eerder aangekochte AlphaCrypt Classic CAM voor hun TV met CI+ slot verplicht moeten gaan omruilen voor een Ziggo CI+ CAM dan kan Ziggo dat ook bedenken. Zeker als Vos nog niet zolang geleden nog aankondigde dat Ziggo zou proberen om met oplossingen voor het niet langer functioneren van de AlphaCrypt Classic CAM te komen. Verder dan een "helaas pindakaas" komt hij nu niet in zijn laatste verklaringen naar aanleiding van de introductie van de CI+ CAM en de keuze van Ziggo om klanten met een TV met CI+ slot te gaan dwingen om hun CI+ CAM te gaan gebruiken. Ziggo had en heeft nog steeds de mogelijkheid om alleen de CI+ beperking aan te zetten op die kanalen die daar specifiek om verzoeken zodat de AlphaCrypt Classic CAM gewoon te gebruiken blijft voor de overige kanalen. Dat is oplossing 1 waarmee Ziggo haar klanten tegemoet kan komen. Verder had Ziggo de mogelijkheid om ook direct met een losse CI+ CAM te komen de door hun verplichte omruiling zo goedkoop mogelijk te maken voor de AlphaCrypt Classic CAM bezitters. Dat is oplossing 2 om de klanten tegemoet te komen. Of ze komen met een inruil actie om te pijn te verlichten waarbij korting wordt gegeven op de CI+ CAM als de AlphaCrypt wordt ingezonden. Dat is oplossing 3.

En wat is de oplossing van Ziggo? Niets, men hoopt dat iedereen het eerdere door Vos gegeven interview al weer vergeten is en probeert en passant nog even de "klagers" wijs te maken dat Vos destijds alleen maar gesproken zou hebben over het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM in de standaard DVB CI sloten. Iedereen had toch moeten weten dat Vos het niet expliciet over het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM in apparatuur met CI+ sloten had. En dat terwijl ik in het lange topic over CI+ toch diverse keren expliciet deze vraag heb gesteld zonder dat Ziggo medewerkers daar op wilden reageren.

Van de voorzitter van een belangenvereniging voor klanten had ik meer verwacht dan hier maar weer proberen een discussie van te maken over het uiten van kritiek op het beleid van Ziggo. Het begint voor mij meer en meer te lijken op een Ziggo fanclub i.p.v. een klanten belangenvereniging. Ik heb tenminste nog een mening over het handelen van Ziggo waarbij ik in dit geval niet eens direct de gedupeerde klant ben omdat ik niet tot de groep klanten behoor die al een TV hebben aangeschaft met CI+ slot en geen zin hadden om te wachten tot ergens in september totdat de Ziggo CI+ CAM eens een keer beschikbaar is. Ik probeer tenminste nog kritische vragen te stellen in de topics waar dan geen of een ontwijkend antwoord opkomt van de Ziggo medewerkers met als resultaat dat er nu dus een aantal klanten met een TV CI+ slot zijn die dachten dat op basis van eerdere gedane uitspraken van Vos een AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen die nog wel anderhalf tot twee jaar zou blijven werken. Komt de gebruikersvereniging met support door deze zeer legitieme vragen van mij dan beantwoord te krijgen door het Ziggo management? Nee, in plaats daarvan krijg ik wel te horen dat ik bezig zou zijn met gerichte acties tegen Ziggo en Anoniem omdat ik over het uitblijven van antwoorden kritiek uit. Neem als belangenvereniging eens een keer ergens een standpunt over in, in plaats van alles wat Ziggo doet maar goed te praten.
Je vergeet in je hele betoog dat Ziggo de Alphacrypt CAM in wat voor vorm dan ook NOOIT heeft ondersteund. Bezitters ervan hebben willen en wetens een ding gekocht waarvan men wist dat Ziggo daar geen enkele verantwoordelijkheid in neemt. Dit achteraf geklaag vind ik niet legitiem. Het feit dat Gradus Vos ooit iets heeft geroepen doet daar niets aan af.
Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2009, 18:21
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zigmund Bekijk bericht
Je vergeet in je hele betoog dat Ziggo de Alphacrypt CAM in wat voor vorm dan ook NOOIT heeft ondersteund. Bezitters ervan hebben willen en wetens een ding gekocht waarvan men wist dat Ziggo daar geen enkele verantwoordelijkheid in neemt. Dit achteraf geklaag vind ik niet legitiem. Het feit dat Gradus Vos ooit iets heeft geroepen doet daar niets aan af.
Nee, dat ben ik niet vergeten. Vanaf het begin is mij altijd duidelijk geweest dat @Home en daarna Ziggo altijd tegen het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM is geweest en dat heb ik ook altijd als zodanig uitgedragen via de forums als personen om advies vroegen, en nog steeds vragen, over de aanschaf van een AlphaCrypt Classic CAM. Voor die personen die de forums bezoeken zijn de woorden van Vos in de uitzending van Hardware.Info zodanig geïntrepreteerd dat de AlphaCrypt Classic CAM nog anderhalf à twee jaar zou werken en met die wetenschap heeft men het besluit genomen om de AlphaCrypt Classic CAM dan toch maar in de overgangsperiode aan te schaffen.

Omdat ik me wat meer verdiept heb in de beperkingsmogelijkheden die CI+ met zich meebrengt voor Ziggo heb ik expliciet meerdere keren de vraag gesteld of Ziggo van die beperkingsmogelijkheden gebruik gaat maken om zo het AlphaCrypt Classic CAM gebruik te weren in de apparatuur met CI+ slot. Afgezien van mijn mening over dat weren van standaard DVB CAM's door Ziggo hadden de nietsvermoedende kopers dan tenminste de conclusie kunnen trekken dat het met een TV met CI+ slot niet verstandig is om de AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen zolang de Ziggo CI+ CAM nog niet beschikbaar is omdat deze vorm van gebruik direct buitenwerking gesteld wordt zodra de CI+ CAM geïntroduceerd wordt. Dat is dus de reden waarom ik daarover duidelijkheid trachtte te krijgen zodat ik en anderen potentiële AlphaCrypt Classic CAM uitdrukkelijk hadden kunnen waarschuwen om voor TV's met CI+ slot geen AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen.

Dergelijke CI+ beperkingsmogelijkheden staan al sinds versie 1 in de CI+ specificaties, dus als er op de uitspraken van Vos een voorbehoud van toepassing was op deze combinatie dan had Vos dat ook expliciet moeten melden. Verder komen er hier voldoende Ziggo medewerkers die menen kennis van zaken te hebben, dus hadden zij deze expliciete vragen op dit en het Gathering of Tweakers forum ook kunnen beantwoorden om iedere twijfel weg te nemen en de klanten te behoeden voor een verkeerde aankoop. Ziggo heeft er voor gekozen om dat niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2009, 18:59
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zigmund Bekijk bericht
Wat je nu zegt slaat naar mijn mening nergens op. Dat Ziggo de Alphacrypt niet ondersteunt is ondertussen bij een ieder op dit forum wel duidelijk. Wat dat betreft weer oud nieuws en daar gaat het ook helemaal niet over!
Het feit dat Gradus Vos ooit heeft gezegd dat Ziggo de Alphacrypt de komende 2 jaar niet bewust zal tegenwerken doet daar (in tegenstelling tot jouw mening) 'alles' aan af! Hij is tenslotte de woordvoerder van Ziggo! Jij beweert eigenlijk dat je een woordvoerder van Ziggo niet op zijn uitspraken mag afrekenen (en dus niet serieus moet nemen)!?
Beloftes moet je nakomen en niet achteraf een of ander kul verhaal op gaan hangen!
En tja, als je een officiële woordvoerder van Ziggo niet meer kan vertrouwen, dan is wat mij betreft het eind zoek!

ps. Nogmaals, zoals iemand op dit forum terecht opmerkte: "niet ondersteunen is heel iets anders dan bewust tegenwerken"!

Laatst gewijzigd door Fjacobse; 16 augustus 2009 om 19:41 Reden: tekstueel
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Labels
cam, ci+, gecertificeerd, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten