Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 augustus 2009, 10:05
Lockedfor's schermafbeelding
Lockedfor Lockedfor is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Alle geleverde kaarten functioneren, hoewel sommige beperkingen opleggen ( geldt niet voor recent geleverde). We leveren in het begin de combinatie CAM + SC, omdat het bedoeld is voor een nieuw gecertificeerde iDTV's, waarvoor je een CAM nodig hebt en een smartcard. We leveren dit in een pakket / voor een pakket prijs.

Zodra de CAM's los verkrijgbaar zijn, waarschijnlijk over enkele maanden, kun je deze ook gebruiken met je recent aangeschafte smartcard.
Maar dan worden huidige klanten van ziggo met een recent aangeschafte (lees hier 3 weken geleden) opgescheept met een extra kaart bij de aanschaf van de CAM. Want waarom moet ik, als bestaande klant, maanden gaan wachten op een losse cam.

Waarom moet ik 20-30 extra betalen voor een extra smartcard, terwijl ik al een smartcard heb en dus al Ziggo klant ben. Ik vind het raar dat er eerst een pakket verkoop is. Waarom niet een directe verkoop van de cam en de smartcard met een kortingsregeling via de website van ziggo b.v. Ik vind het zeer klantonvriendelijk dat huidige ziggoklanten worden benadeeld.

Is Ziggo bereid ongebruikte en ongeactiveerde smartcards terug te nemen die uit het CAM-pakket komen indien men al een recent (en dus waarschijnlijk zonder beperkingen) aangeschafte smartcard heeft (tegen de prijs waarvoor de kaart nu in het pakket berekend is?

Want ik heb geen 2 smartcards nodig (ik heb aan 1 TV genoeg). En anders moet ik weer via mijn huisbaas dingen gaan regelen en heb ik extra kosten met de aanschaf van een extra smartcard die ik nooit zal gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2009, 10:17
MarkoSolar's schermafbeelding
MarkoSolar MarkoSolar is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
wel goed lezen.. , ik sprak over een losse CAM (zonder smartcard). We zullen eerst een bundel CAM + smartcard leveren (medio september)
Ik lees het toch echt goed,ik wil een losse cam,krijg me smartcard van de week binnen,lekker is dat dan.

Citaat:
Maar dan worden huidige klanten van ziggo met een recent aangeschafte (lees hier 3 weken geleden) opgescheept met een extra kaart bij de aanschaf van de CAM. Want waarom moet ik, als bestaande klant, maanden gaan wachten op een losse cam.

Waarom moet ik 20-30 extra betalen voor een extra smartcard, terwijl ik al een smartcard heb en dus al Ziggo klant ben. Ik vind het raar dat er eerst een pakket verkoop is. Waarom niet een directe verkoop van de cam en de smartcard met een kortingsregeling via de website van ziggo b.v. Ik vind het zeer klantonvriendelijk dat huidige ziggoklanten worden benadeeld.

Is Ziggo bereid ongebruikte en ongeactiveerde smartcards terug te nemen die uit het CAM-pakket komen indien men al een recent (en dus waarschijnlijk zonder beperkingen) aangeschafte smartcard heeft (tegen de prijs waarvoor de kaart nu in het pakket berekend is?

Want ik heb geen 2 smartcards nodig (ik heb aan 1 TV genoeg). En anders moet ik weer via mijn huisbaas dingen gaan regelen en heb ik extra kosten met de aanschaf van een extra smartcard die ik nooit zal gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2009, 12:05
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard

@anoniem schreef eerder dat het een bundelprijs was. Je mag voor die meegeleverde kaart niet de volle mep rekenen qua waarde, zeker niet de retailprijs die enorm geflatteerd is. Die losse CAM's zullen straks zonder SC echt niet € 30.- goedkoper zijn. Ik denk eerder dat het maar een paar € gaat schelen, zo hoog is de inkoopprijs van die kaarten nu ook weer niet. Oftewel heb je voor een zacht prijsje een extra SC.
Oud 15 augustus 2009, 12:33
RogerSch's schermafbeelding
RogerSch RogerSch is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ Bekijk bericht
Ik denk eerder dat het maar een paar € gaat schelen, zo hoog is de inkoopprijs van die kaarten nu ook weer niet. Oftewel heb je voor een zacht prijsje een extra SC.
Maar als je er geen gebruik van maakt is elk zacht prijsje weg gegooid geld!

Ik denk dat, zodra Philips TV's ook goedgekeurd zijn, ik alleen de TV koop en zolang mijn Alphacrypt kaart (die ik alleen gebruik als ik incidenteel iets wil opnemen op mijn PC) erin stop totdat Ziggo deze actief gaat blokkeren in een CI+ slot... Pas dan zal ik een CI+ CAM gaan kopen...
Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2009, 12:44
Lockedfor's schermafbeelding
Lockedfor Lockedfor is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
@anoniem schreef eerder dat het een bundelprijs was. Je mag voor die meegeleverde kaart niet de volle mep rekenen qua waarde,
Daarom stond ook in mijn vraag: (tegen de prijs waarvoor de kaart nu in het pakket berekend is)

Het maakt mij niet uit of het 5 euro of 30 euro is. Als ik namelijk de extra kaart niet kan inleveren dan wil ik dat ze mijn huidige kaart innemen. Deze heb ik namelijk los gekocht met uitzicht op de losse verkoop van de cam. Dat ziggo een pakket introduceerd is hun probleem. Ze mogen huidige klanten met al bestaande smartcards niet 'benadelen'. Het is belachtelijk dat wij dan maanden moeten wachten op een losse cam.

Ik stel voor dat ziggo het mogelijk maakt (tegen de pakketwaarde van de smartcard) dat de nieuwe of de oude kaart geretourneerd kan worden.

Laatst gewijzigd door mod-1; 15 augustus 2009 om 13:29 Reden: Quote gefixed
Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2009, 12:49
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
@anoniem schreef eerder dat het een bundelprijs was. Je mag voor die meegeleverde kaart niet de volle mep rekenen qua waarde, zeker niet de retailprijs die enorm geflatteerd is. Die losse CAM's zullen straks zonder SC echt niet € 30.- goedkoper zijn. Ik denk eerder dat het maar een paar € gaat schelen, zo hoog is de inkoopprijs van die kaarten nu ook weer niet. Oftewel heb je voor een zacht prijsje een extra SC.
Hoezo geflatteerd? Die 30 euro voor een losse smartcard is de prijs die door Ziggo vastgesteld is na het samenvoegen van de drie kabelbedrijven. Een losse Conax CAM van Smit gaat voor zo'n 60 euro over de toonbank, dus zal er nog steeds zo'n 20 euro in rekening gebracht worden voor die smartcard.
Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2009, 13:19
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Een losse Conax CAM van Smit gaat voor zo'n 60 euro over de toonbank, dus zal er nog steeds zo'n 20 euro in rekening gebracht worden voor die smartcard.
Aannemen dat een Conax CI cam qua prijs vergelijkbaar is met een Irdeto CI+ cam, alleen omdat ze van dezelfde fabrikant komen? Dat is hetzelfde als zeggen dat een Mercedes uit de A-klasse ongeveer hetzelfde zou moeten kosten als een Mercedes S-klasse. Het zijn beide Mercedessen...

CI+ is nieuw, en er moeten waarschijnlijk extra rechten voor afgedragen worden, dus je mag er best van uit gaan dat CI+ cams (in ieder geval voorlopig) duurder zullen zijn dan CI cams.

Wat verder niet wil zeggen dat ik het gebundeld leveren van CAM en kaart een goede zaak vindt. Niet iedereen heeft behoefte aan een extra kaart, al dan niet voor een zacht prijsje. Als je maar één TV hebt is een 2e overbodig, en als je er al 3 hebt kan je de nieuwe waarschijnlijk niet eens laten activeren. Moet er dan eerst een oude 'gedeactiveerd' worden? Gaat de helpdesk dat begrijpen? (dit is een retorische vraag...)

Als de CAMs los verkrijgbaar waren zouden ook abonnees van Caiway, Kabel Noord e.d. deze meteen kunnen gaan gebruiken. Want zij hebben echt helemaal niets aan een Ziggo kaart.
Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2009, 14:25
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digitalekabeltelevisie Bekijk bericht
Als de CAMs los verkrijgbaar waren zouden ook abonnees van Caiway, Kabel Noord e.d. deze meteen kunnen gaan gebruiken. Want zij hebben echt helemaal niets aan een Ziggo kaart.
Maar die zijn toch nog steeds goedkoper uit met zo'n Ziggo module dan met een Alphacrypt? En dan kunnen ze de smartcard nog op marktplaats verkopen of zo.

Interessante vraag trouwens: werkt de Ziggo module wel in een CI-slot op die andere netwerken?

Edit: Ik neem aan dat die andere netwerken niet met Irdeto werken...
Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2009, 14:31
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Hoezo geflatteerd? Die 30 euro voor een losse smartcard is de prijs die door Ziggo vastgesteld is na het samenvoegen van de drie kabelbedrijven. Een losse Conax CAM van Smit gaat voor zo'n 60 euro over de toonbank, dus zal er nog steeds zo'n 20 euro in rekening gebracht worden voor die smartcard.
Daarom had ik het ook over "retailprijs", je weet heel goed dat het kaartje in de MK tijd een retailprijs van € 9,95 had; dus inclusief de marges voor de retailer en voor Ziggo.

Logisch natuurlijk dat een tegenstander die zaken eruit pikt die de eigen visie staven, door zoals in dit geval te trachten het nadeel zo duur mogelijk neer te zetten. Ik breng slechts enige nuance aan cq laat een andere manier om er tegen aan te kijken, zien.

Ik lees hier vnl. mensen die niet zitten te springen om een extra kaartje, voor anderen zou het juist een reden kunnen zijn om niet te lang te wachten, omdat die wel wat aan dat kaartje hebben, omdat die andere al in hun decoder zit die ze niet aan de kant gaan zetten.

Ik vraag me overigens uiteraard ook af welke marketing overweging ten grondslag ligt aan deze (tijdelijke) bundeling.
Oud 15 augustus 2009, 16:52
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Ik vraag me overigens uiteraard ook af welke marketing overweging ten grondslag ligt aan deze (tijdelijke) bundeling.
Ik neem aan om nieuwe digitale kijkers over de streep te trekken, voor bestaande digitale kijkers is de unbundled module mogelijk interessanter, maar dat interesseert Zigo minder (al helemaal niet als het overlopers naar de AlphaCrypt zijn). Overigens kunnen bestaande digitale kijkers hun oude decoder en smartcard ook nog gebruiken voor digitale radio, of hebben ze mogelijk een decoder/recorder die ze houden.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Labels
cam, ci+, gecertificeerd, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten