Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 augustus 2009, 21:13
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lockedfor Bekijk bericht
Dat is toch de simplste vraag die jammer genoeg tot nu toe onbeantwoord blijft. Waarom b.v. anoniem of een andere official daar niks over heeft verklaard vind ik zeer apart. Dus mijn vriendelijke vraag (met b.v. ja of nee op te antwoorden) als daar al een antwoord op mogelijk is;

Is de cam ook zonder smartcard te verkrijgen (vanaf release) ? Of is er een andere smartcard voor nodig om de CAM goed te laten werken?

Mocht er nog geen antwoord op kunnen worden gegeven...waarom dan niet.
Op termijn zal de CAM ook verkrijgbaar zijn zonder smart card. De eerste levering zullen wel worden voorzien van een nieuwe smartcard voor de juiste werking van het geheel.
Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2009, 21:16
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twigger Bekijk bericht
Nog nergens, verwacht wordt eind augustus of begin september zoals anoniem al heeft verteld in dit forum.
Dan krijgen wij ze binnen, vervolgens gaan ze naar de logistiek partners voor verpakking / bundeling met smartcard, manual e.d. Dit kan ook enkele weken duren, voordat ze vervolgens verstuurd kunnen worden naar de retailers. Sorry voor het evt. misverstand.
Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2009, 21:49
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Onzin, Ziggo wil niet dat je ze gebruikt in apparatuur met CI+ slot, dus zetten ze op alle kanalen de CI+ beperkingen direct aan zodat de AlphaCrypt Classic CAM niet kan werken. De tuner van alle beschikbare TV's met CI+ slot zijn immers ook geschikt voor Digitenne van KPN en die werken met een standaard DVB CAM die ook gewoon functioneert in het CI+ slot.
Dit is voor mij persoonlijk het punt waar ik me het meest aan irriteer! In het voorjaar nog suggeren dat Alphacrypt gebruikers het eerste anderhalf tot 2 jaar zeker niet tegengewerkt zullen worden en vervolgens maken ze (onlangs) even een uitzondering voor TV's met CI+. Die worden direct op zwart gezet met hun Alphacrypt module. Met als argument dat: "dit is om verwarring te voorkomen"!@#$%#. Wie verzint er in hemelsnaam zo'n argument??? Werkelijk te gek voor woorden!
Ik heb juist mijn toestel aangeschaft,met CI+, om voor de toekomst voorbereid te zijn en een Alphacrypt gekocht op basis van de uitspraken van Ziggo dit voorjaar, dat ze de 'klanten' met een CI-oplossing (Alphacrypt) het eerstkomende anderhalf tot 2 jaar met rust zouden laten, althans niet bewust zouden tegenwerken. Wat dat betreft voel ik me echt belazerd door Ziggo. Ik weet dat Ziggo de Alphacrypt niet ondersteunt, maar zoals iemand anders op het forum al heel treffend zei: "niet ondersteunen is heel iets anders dan bewust tegenwerken!"
Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2009, 21:49
internetter's schermafbeelding
internetter internetter is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max / Playstart / Modem: Techicolor TC7210
DTV: Sony KDL 40HX700 met Neotion Cam CI+ / Humax iHDR-5200C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Op termijn zal de CAM ook verkrijgbaar zijn zonder smart card. De eerste levering zullen wel worden voorzien van een nieuwe smartcard voor de juiste werking van het geheel.
Moet deze meegeleverde smartcard, ter vervanging van de reeds in mijn bezit zijnde smartcard, ook geactiveerd worden of gebeurt dat automatisch door het systeem?

Vr. gr.
Internetter.
Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2009, 22:16
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door internetter Bekijk bericht
Moet deze meegeleverde smartcard, ter vervanging van de reeds in mijn bezit zijnde smartcard, ook geactiveerd worden of gebeurt dat automatisch door het systeem?

Vr. gr.
Internetter.
Ja een smartcard moet altijd geactiveerd worden
Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2009, 22:36
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

@ Anoniem, dus je huidige smartcard zal niet werken in de CI+? Als je de smartcard registreert krijg je dan dezelfde pakketen die op je huidige smartcard staan?

Bä®bä®îäñ
Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2009, 23:17
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarian Bekijk bericht
@ Anoniem, dus je huidige smartcard zal niet werken in de CI+? Als je de smartcard registreert krijg je dan dezelfde pakketen die op je huidige smartcard staan?

Op je nieuwe kaart krijg je dezelfde pakketen. Het activeren van nieuwe smartcard zal binnenkort (vereenvoudigd) aangepast worden.
Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2009, 23:25
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Kan ik hieruit opmaken dat de met de Ziggo CI+ CAM meegeleverde smartcards afwijken van de tot nu toe geleverde smartcards? En zo ja, betekent dit dan dat de bestaande smartcards niet werken met de CI+ CAM? En omgekeerd, betekent dit dat de nieuwe smartcards niet werken in een AlphaCrypt CAM? En hoe staat het met de werking van die nieuwe smartcards in de gecertificeerde decoders, inclusief de vroeger gecertificeerde maar inmiddels niet meer geleverde decoders?

Laatst gewijzigd door Riparius; 14 augustus 2009 om 01:55
Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2009, 07:34
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door internetter Bekijk bericht
Als je al een smartcard hebt die je na de aanschaf van de CI+ CAM niet meer zou gaan gebruiken dan zou ik eerst gewoon proberen om die oude smartcard in de CI+ CAM te stoppen. Als dat dan echt niet werkt, wat mij sterk lijkt, dan kan je altijd nog de nieuwe smartcard gaan gebruiken.

Let er dan wel op dat je niet eerst even toch de nieuwe probeert omdat dan ook direct de preview periode gaat lopen en dat is zonde. Een ongebruikte smartcard kan je nog verkopen voor 10 à 15 euro of je kan de preview periode van die smartcard gebruiken op het moment dat je iets wil gaan kijken (bijvoorbeeld een sport evenement op Sport1) waarop je geen abonnement hebt.

Als de oude smartcard gewoon blijkt te werken dan hoef je uiteraard ook niet de nieuwe smartcard te registreren/activeren.
Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2009, 07:40
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarian Bekijk bericht
Het lijkt mij sterk dat de oude smartcard niet meer zal werken. Ik heb de indruk dat Ziggo weer kunstmatig probeert om het aantal digitale TV abonnees op te krikken door verplicht een extra smartcard bij te leveren. Ook maakt dit het CI+ CAM pakket natuurlijk weer nodeloos duurder voor de klanten. Koppelverkoop noemen ze dat ook wel.

Gewoon uitproberen die oude smartcard en dus niet de nieuwe smartcard registreren. Wel opletten dat als je de nieuwe smartcard toch gaat registreren dat je niet over de drie smartcards heen gaat zodat dubbel moet gaan betalen voor de extra pakketten.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Labels
cam, ci+, gecertificeerd, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten