Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 september 2009, 20:18
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxbro Bekijk bericht
Beste anoniem,

Nu heb ik een nieuwe tv 40we5w hoe nu te handelen met de nieuwe ci+ cam.
Moet ik de cam erin hebben zitten wanneer ik de tv voor het eerst aanzet of eerst de netwerkcode voor mijn gebied invoeren in de tv.
Sorry maar ik vind het een beetje onduidelijk zou je hierin iets specifieker kunnen zijn.
Ik veronderstel dat je eerst gecontroleerd hebt of je TV op de lijst staat van gecertificeerde TV's. Zo ja, check dan of je de juiste software hebt. (minimale versie is genoemd elders op dit forum en op de portal).
Je moet eerst de TV installeren, begin met de juiste landkeuze (nederland), taalkeuze (nederlands) en volg de handleiding van de TV en de instructies die ook gelden voor het installeren van een Settop box. Dat betekent concreet, invullen van frequentie en netwerk-id (nummer) eventuele controle instellingen QAM(64) en symborate (6,875 Ms/s) waarna de installatie zal starten.

Als de installatie gelukt is (bij samsung ~10 sec, bij sony iets langer, bij philips veel langer ) moet op positie Ned 1 HD verschijnen.
Hierna kun je de CI+ CAM plaatsen (eerst de smartcard aanbrengen in de CAM, let op het op de juiste manier aanbrengen) in de TV.

In het beeld verschijnt een scherm dat het proces (stap 1-5) van authenticatie toont. Als alles goed verloopt dan verschijnt uiteindelijk een melding "Authentication OK". Hierna is de CAM klaar voor gebruik. Als je naar ned2 HD zapt dan moet er een beeld verschijnen. Als je de kaart verkeerd hebt aangebracht verschijnt een E-06 (denk ik) smart card defect. De smartcard moet dan omgedraaid worden, chip zijde naar achteren.
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 20:39
jojootje's schermafbeelding
jojootje jojootje is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ / TL-WR1043ND
DTV: Sony KDL40-W5500/Neotion CI+/Humax 5200
Standaard Firmware voor Sony

Voor de mensen die de firmware nog nodig hebben (in dit geval de KDL40-W5500 en PKG 1.570EA):
http://support.sony-europe.com/TV/do...W_Bravia1570EA

Om de een of andere reden krijg je deze niet meer te zien.

En denk eraan, de kabel van je settop box in de tv, of doorlussen vanuit je settopbox.
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 20:41
ralph_ziggo_dealer's schermafbeelding
ralph_ziggo_dealer ralph_ziggo_dealer is offline
Junior Member

Standaard

wij hebben er vandaag 15 binnen gehad, zijn uiteraard allemaal al verkocht maar heb ze getest in niet goedgekeurde(op dit moment nog)

philips 46pfl9704 / 42pfl9664 / 32pfl9604 / 32pfl7694

behalve de 32pfl7694 daar stond nog de orig firmware op, de andere waren al voorzien van de laatste update van een week of 3 geleden.

Conclusie werkt allemaal perfect , ondanks niet gecertificeerd. Enige is dat je 123hd op 123 moet zetten en 123 dan moet verlaatsen naar bv 53/54/55.

Morgen verder met testen.

ralph
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 20:46
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ralph_ziggo_dealer Bekijk bericht
Morgen verder met testen.
In welk voormalig Ziggo kabelgebied test jij? Ziggo/Casema of Ziggo/@Home?
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 21:12
mpjjansen's schermafbeelding
mpjjansen mpjjansen is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AIE
Standaard

Goedeavond

ik volg al een tijdje met belangstelling dit forum omdat ik op korte termijn een nieuwe tv aan ga schaffen maar er is iets wat ik niet specifiek kan terug vinden.

op dit moment heb ik 2 tv's op het ook namelijk de Panasonic TX-P42G10 en de Samsung LE40B653.

Ze hebben allebei een dvb-c tuner maar hoe kan ik nu zien of hier ook een ci+ module ik kan?

alvast bedankt voor de reactie
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 22:41
Sneaky1's schermafbeelding
Sneaky1 Sneaky1 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Misschien omdat die niet gecertificeerd is? Alleen de Sony series KDL-xxV5xxx, dus b.v. V5500 en niet W5500. Maar ik heb geen Sony, dus weet niet of dat wellicht toch hetzelfde is. Je zou toch verwachten dat een winkelier dat wel weet, of is dat bij de Mediamarkt teveel gevraagd?
De CI+ modules werken pas wanneer de smartcard is geregistreerd, anders werken deze echt niet. Daarbij komt dat ik denk dat de kabelaansluitingen van de mediamarkt dusdanig zijn vertakt dat het signaal niet van een dusdanige kwaliteit is.
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 22:46
Sneaky1's schermafbeelding
Sneaky1 Sneaky1 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mpjjansen Bekijk bericht
Goedeavond

ik volg al een tijdje met belangstelling dit forum omdat ik op korte termijn een nieuwe tv aan ga schaffen maar er is iets wat ik niet specifiek kan terug vinden.

op dit moment heb ik 2 tv's op het ook namelijk de Panasonic TX-P42G10 en de Samsung LE40B653.

Ze hebben allebei een dvb-c tuner maar hoe kan ik nu zien of hier ook een ci+ module ik kan?

alvast bedankt voor de reactie
De Samsung televisie staat in de lijst van goedgekeurde modellen http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus .
De CI+ module zal hierin dan ook 100% gaan functioneren.

De CI+ module kan op https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1047158.jsf besteld worden.
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 22:58
Arjan80's schermafbeelding
Arjan80 Arjan80 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AllesIn1Plus/Motorola
DTV: Smit CI+ CAM in Sony 37W5500 / Panasonic TU-DC40RD / Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky1 Bekijk bericht
De Samsung televisie staat in de lijst van goedgekeurde modellen http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus .

De CI+ module kan op https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1047158.jsf besteld worden.
Mits de samsung aan het einde van het model nummer PXXN heeft.
Was vorige week met en voor een ander een TV aan het bekijken bij zowel de Mediamarkt als de BCC. Daar zeiden ze dit ook. Echter de TV was uit de WXXN serie i.p.v. PXXN. Bij de Mediamarkt zeiden ze dat het 100% ging werken.
Bij de BCC heeft de verkoper het gechecked en toen durfde hij niets meer te vertellen over het verschil tussen PXXN en WXXN.

Elders op het forum hier gelezen dat alleen de PXXN gaat werken.
Met citaat reageren
Oud 16 september 2009, 07:34
mpjjansen's schermafbeelding
mpjjansen mpjjansen is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AIE
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky1 Bekijk bericht

Oke bedankt voor de reactie en ik weet inderdaad dat de samsung een goedgekeurd model zou moeten zijn echter kan iemand mij uitleggen hoe ik kan zien aan de specificaties van de tv of hij ci+ geschikt is?

Ik heb namelijk het liefst een panasonic tv en in alle berichten staat dat ziggo ook met panasonic de software aan het ontwikkelen is maar kan nergens terug vinden op welke modellen.
Met citaat reageren
Oud 16 september 2009, 08:03
hansm's schermafbeelding
hansm hansm is offline
Senior Member

Standaard

Panasonic heeft nog geen CI+ toestellen in Nederland. Die komen in de 2010 collectie.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Labels
cam, ci+, gecertificeerd, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten