Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 september 2009, 18:41
Dynamic83's schermafbeelding
Dynamic83 Dynamic83 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lightning99 Bekijk bericht
Ben net terug van de Mediamarkt (Maastricht).

Ze hadden een doos vol CI+ modules liggen van Ziggo, maar er werkte er geen één van

We hebben verschillende modules geprobeerd in de test TV (Sony W5500) maar alleen beeld op NL1.

Ze durfden de modules dan ook niet meer te verkopen...

Ben net ook in Maastricht geweest, en na wat praten kon ik hem gewoon mee nemen. Kom thuis steek de kaart er in..... en hij werkt gewoon perfect...
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 18:59
depl0y's schermafbeelding
depl0y depl0y is offline
Junior Member

Standaard

Inderdaad, denk dat het probleem met die 10 kaarten gewoon het activeren was. Ik moest mijn kaart ook eerst activeren, anders had ik ook geen beeld (behalve Ned 1 HD).

Beetje dom dat ze dat niet weten in de MediaMarkt... staat namelijk zelfs in de handleiding...
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 19:13
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Normaal zit er op de smartcards ook een preview periode, dus dat vind ik niet zo raar.
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 19:15
depl0y's schermafbeelding
depl0y depl0y is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
Normaal zit er op de smartcards ook een preview periode, dus dat vind ik niet zo raar.
Ik heb m moeten activeren en heb nu mijn preview periode (gok ik), want ik kan alle kanalen bekijken.
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 19:18
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door depl0y Bekijk bericht
Inderdaad, denk dat het probleem met die 10 kaarten gewoon het activeren was. Ik moest mijn kaart ook eerst activeren, anders had ik ook geen beeld (behalve Ned 1 HD).

Beetje dom dat ze dat niet weten in de MediaMarkt... staat namelijk zelfs in de handleiding...
Belangrijk

Het gaat fout als de CAM zonder installatie van de TV op het netwerk in de TV wordt geplaatst!!
Er ontstaan in dat geval een authentication error.

De CI+ iDTV moet dus eerst worden ge-installeerd op het netwerk, waarbij Ned1 HD op positie 1 moet verschijnen, vervolgens kan de CI+ CAM worden aangebracht. In dat geval vindt er authenticatie plaats die in 5 stappen verloopt, voor zover de iDTV ook echt CI+ compliant is.

Zodra je de melding "authentication OK" zit kan de CAM gebruikt worden. Je kunt overigens de smartcard als in de CAM schuiven voordat je de CAM in de TV plaatst.
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 19:18
Dynamic83's schermafbeelding
Dynamic83 Dynamic83 is offline
Junior Member

Standaard

of het komt doordat ze in de mediamarkt nog een oude firmware op de toestellen hebben staan of zo. Maar personeel bij de mm is meestal niet zo goed op de hoogte over producten die ze zelf verkopen.
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 19:47
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dynamic83 Bekijk bericht
of het komt doordat ze in de mediamarkt nog een oude firmware op de toestellen hebben staan of zo. Maar personeel bij de mm is meestal niet zo goed op de hoogte over producten die ze zelf verkopen.
Zowel merk, type als software is allemaal relevant. Zo ondersteunen de w-versies van samsung geen CI+, dit is enkel voor behouden aan de p-serie.
Ik zal in de komende dagen de lijst verder uitbreiden voor samsung en sony.
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 20:01
maxbro's schermafbeelding
maxbro maxbro is offline
Junior Member

Ziggo Internet: standaard
DTV: alphacrypt cam module
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Belangrijk

Het gaat fout als de CAM zonder installatie van de TV op het netwerk in de TV wordt geplaatst!!
Er ontstaan in dat geval een authentication error.

De CI+ iDTV moet dus eerst worden ge-installeerd op het netwerk, waarbij Ned1 HD op positie 1 moet verschijnen, vervolgens kan de CI+ CAM worden aangebracht. In dat geval vindt er authenticatie plaats die in 5 stappen verloopt, voor zover de iDTV ook echt CI+ compliant is.

Zodra je de melding "authentication OK" zit kan de CAM gebruikt worden. Je kunt overigens de smartcard als in de CAM schuiven voordat je de CAM in de TV plaatst.
Beste anoniem,

Nu heb ik een nieuwe tv 40we5w hoe nu te handelen met de nieuwe ci+ cam.
Moet ik de cam erin hebben zitten wanneer ik de tv voor het eerst aanzet of eerst de netwerkcode voor mijn gebied invoeren in de tv.
Sorry maar ik vind het een beetje onduidelijk zou je hierin iets specifieker kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 20:09
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxbro Bekijk bericht
Beste anoniem,

Nu heb ik een nieuwe tv 40we5w hoe nu te handelen met de nieuwe ci+ cam.
Moet ik de cam erin hebben zitten wanneer ik de tv voor het eerst aanzet of eerst de netwerkcode voor mijn gebied invoeren in de tv.
Sorry maar ik vind het een beetje onduidelijk zou je hierin iets specifieker kunnen zijn.
Eerst de installatieprocedure voor de digitale kanalen uitvoeren, dat is toch wel duidelijk? Dan kun je kijken of Nederland 1 HD werkt. Is dat het geval dan schakel je het toestel uit, stop je de CI+ CAM (met smartcard) erin en zet je het toestel weer aan. Als je de smartcard uit het CI+ CAM pakket gebruikt dan moet deze smartcard nog wel eerst (online) geactiveerd worden. En je hebt toch een handleiding bij die CI+ CAM gekregen?
Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 20:18
maxbro's schermafbeelding
maxbro maxbro is offline
Junior Member

Ziggo Internet: standaard
DTV: alphacrypt cam module
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Eerst de installatieprocedure voor de digitale kanalen uitvoeren, dat is toch wel duidelijk? Dan kun je kijken of Nederland 1 HD werkt. Is dat het geval dan schakel je het toestel uit, stop je de CI+ CAM (met smartcard) erin en zet je het toestel weer aan. Als je de smartcard uit het CI+ CAM pakket gebruikt dan moet deze smartcard nog wel eerst (online) geactiveerd worden. En je hebt toch een handleiding bij die CI+ CAM gekregen?

Heb de +cam nog niet in mijn bezit dus kan de handleiding nog niet lezen,maar bedankt voor je duidelijke uitleg.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Labels
cam, ci+, gecertificeerd, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten