Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 augustus 2009, 18:25
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duncan Bekijk bericht
Hoi,

Lees ook, als zovele, de discussie omtrent CI+, heb net een nieuwe TV aangeschaft (Philips 9604) en wil uiteindelijk ook die module aanschaffen als die medio sept leverbaar is.

Stel het gaat ooit werken en ook de Philips tv's zijn gecertificeerd, kan ik dan ook mijn digitaal kabelsignaal opnemen op mijn HDD die in mijn dvd-speler zit of kan dit alleen met met een externe digitale ontvanger met HDD.

Misschien dat een van jullie hier antwoordt op weet.

Groet, Duncan
De CI+ CAM wordt in de TV gestoken en zorgt alleen voor beeld op de TV. Voor zover ik weet hebben de TV's geen aansluitingen zoals SCART voor uitgaand beeld. Zelfs als een TV al beeld doorstuurt naar andere apparaten, dan heeft de CI+ specificatie ongetwijfeld een onderdeel om dat te verbieden. Ziggo kennende hebben ze dat gelijk maar aangezet .

Ik denk dus inderdaad dat je een losse decoder nodig zult hebben voor je HDD-DVD recorder. Eventueel zou je zelfs een tweede SmartCard kunnen bestellen omdat je anders steeds de SmartCard van de TV in de decoder en terug moet steken. Sowieso kun je met slechts één SmartCard niet gelijktijdig opnemen en kijken.
Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2009, 19:21
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
De CI+ CAM wordt in de TV gestoken en zorgt alleen voor beeld op de TV. Voor zover ik weet hebben de TV's geen aansluitingen zoals SCART voor uitgaand beeld. Zelfs als een TV al beeld doorstuurt naar andere apparaten, dan heeft de CI+ specificatie ongetwijfeld een onderdeel om dat te verbieden. Ziggo kennende hebben ze dat gelijk maar aangezet .
Er zijn wel TV's met analoge of digitale uitgangen.
De CI+ specificatie bevat inderdaad commando's om de content die naar buiten gaat te beschermen, beschreven in Exhibit C van de CI+ licentie overeenkomst.
In het kort komt het er op neer dat als de content beschermd is, analoge SD output mag als die beschermd is met Macrovision en HDMI output mag als die beschermd is met HDCP. Analoge HD output zal eerst omgezet worden naar SD. Dat kan dus betekenen dat opnemen niet gaat lukken, afhankelijk van welke commando's Ziggo meestuurt.
Met citaat reageren
Oud 1 september 2009, 17:37
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
In zijn algemeenheid klopt dit niet. SCART aansluitingen op TV's leveren doorgaans ook een uitgaand videosignaal, echter alleen composiet omdat de SCART specificatie niet voorziet in bidirectioneel RGB. Dit levert overigens nog wel eens problemen op met overspraak in slechte (lees: niet dubbel afgeschermde) SCART kabels. Ook op dit forum is daar het nodige over te lezen.
Citaat:
Ik denk dus inderdaad dat je een losse decoder nodig zult hebben voor je HDD-DVD recorder. Eventueel zou je zelfs een tweede SmartCard kunnen bestellen omdat je anders steeds de SmartCard van de TV in de decoder en terug moet steken. Sowieso kun je met slechts één SmartCard niet gelijktijdig opnemen en kijken.
Het lijkt me niet dat je een extra decoder nodig hebt om opnamen te kunnen maken, ook vanaf een CI+ toestel moet het gewoon mogelijk zijn om opnamen te maken. Dit is echter vanuit kwalitatief oogpunt niet aan te bevelen, omdat, zoals gezegd, de SCART aansluiting van een TV-toestel alleen composiet video levert.

Er is geen reden om aan te nemen dat de composiet output van een CI+ toestel macrovision output levert aangezien de gecertificeerde decoders dat dan ook zouden doen bij diezelfde uitzendingen, en dat is tot nog toe niet het geval. Anoniem heeft ook al duidelijk gemaakt dat het afdwingen van het gebruik van door Ziggo gecertificeerde CI+ modules in CI+ TV's er niet toe zal leiden dat content versleuteld zal worden opgenomen op Ziggo-gecertificeerde PVR's. Dat impliceert tevens dat er dan op de analoge uitgangen van gecertificeerde ontvangers geen gebruik zal worden gemaakt van macrovision.

Ik heb zelf een Sony toestel uit de W4000 serie, waarbij de EPG van het toestel voorziet in de mogelijkheid om een aangesloten DVD/HDD recorder aan te sturen via SCART in combinatie met Smartlink. Het aardige is dat de TV daarbij niet aan hoeft te staan om een geprogrameerde timeropname van een digitaal televisieprogramma te kunnen maken: de timer schakelt weliswaar het signaal op de SCART uitgang in en stuurt via diezelfde SCART aansluiting de opnamefunctie van de recorder aan, maar de TV zelf blijft 'uit'. Alleen aan een LEDje op het frontpaneel van de TV is te zien dat er een timeropname aan de gang is.

In de nieuwere (CI+ gecertificeerde en voor Ziggo-certificatie in aanmerking komende) W5500 serie is deze functie opmerkelijk genoeg niet meer aanwezig. De EPG is hier nog steeds voorzien van een timer, maar deze dient nu alleen nog maar als 'reminder' om het toestel over te kunnen laten schakelen (c.q. in te kunnen laten schakelen) op een moment dat een programma begint dat je wilde zien. Een ander verschil met de eerdere toestelseries is dat de eerste SCART uitgang nu geen signaal meer levert. Zodoende zijn er ook geen overspraakproblemen meer te verwachten bij aansluiting van weergave apparatuur op de eerste SCART ingang.

Het verwijderen van het uitgangssignaal is duidelijk niet gedaan om opnamen onmogelijk te maken, want op de tweede SCART aansluiting is nog steeds een composiet videosignaal aanwezig, en alleen deze tweede SCART aansluiting ondersteunt ook Smartlink, evenals dat het geval is bij de oudere toestelseries.

Correctie: na bestudering van de handleiding blijkt dat Sony in de toestellen uit de W5xxx series niet alleen de (opname)timerfunctie in de EPG heeft laten vervallen, maar dat Smartlink (waar de timerfunctie in oudere toestelseries gebruik van maakt om een recorder aan te sturen) kennelijk ook niet meer aanwezig is.

Laatst gewijzigd door Riparius; 1 september 2009 om 23:45
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 07:31
depl0y's schermafbeelding
depl0y depl0y is offline
Junior Member

Standaard

Gisteren ontving ik een "Zie" blaadje van Ziggo in de bus, waarin stond dat ik de CI+ module kon bestellen. Ik gebeld naar de "Bestellijn", maar daar konden ze hem nog niet leveren. Ik moest de klantenservice maar bellen.

Daarna dus de klantenservice gebeld, waar het antwoord in 1e instantie was: "Ik werk hier al 2 jaar, maar heb nog nooit van een CI+ module gehoord", maar bij navraag werd mij het antwoord "Ja, we leveren ze al 2 jaar, maar ondersteunen ze pas vanaf deze maand. Je kan ze gewoon bestellen bij een Scheer & Foppe, etc etc".

Ik maar es even gebeld naar de S&F (ben niet echt fan van die winkel, maar goed), maar daar werd wel duidelijk dat ze helemaal nog niet geleverd werden.

Misschien tipje voor Ziggo. Breng geen blaadje uit, waarin staat dat je iets kan bestellen, wat je nog niet kan bestellen!
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 08:31
marchelh's schermafbeelding
marchelh marchelh is offline
Member

DTV: 32PFL9604H/12 CI+ SW000.026.075.000/Cisco ITV/NETGEAR WNDR3700/AI1 20Mb
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door depl0y Bekijk bericht
Misschien tipje voor Ziggo. Breng geen blaadje uit, waarin staat dat je iets kan bestellen, wat je nog niet kan bestellen!
Misschien nog wel een betere tip, breng je personeel eens op de hoogte.
Zoveel producten hebben ze niet bij Ziggo en even een product overzicht op de intranet web pagina zou denk ik een oplossing zijn.
Misschien moeten ze verplicht stellen dat het personeel het eigen blad "Zie" eens leest.
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 08:33
depl0y's schermafbeelding
depl0y depl0y is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marchelh Bekijk bericht
Zoveel producten hebben ze niet bij Ziggo en even een product overzicht op de intranet web pagina zou denk ik een oplossing zijn.
Misschien moeten ze verplicht stellen dat het personeel het eigen blad "Zie" eens leest.
Inderdaad .
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 12:43
Bertus74's schermafbeelding
Bertus74 Bertus74 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Samsung LE37B650 met CI+ & Humax PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marchelh Bekijk bericht
Ik ben dit roerend met je eens. Dat het wel in het magazine staat, maar dat de cams nog net niet te koop staan, kan gebeuren i.v.m. met doorlooptijden bij de drukker, distributie etc.

De medewerekers horen het gewoon te weten.
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 16:33
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Er zijn intussen aardig wat webwinkels die de CI+ module aanbieden (maar nog niet leverbaar uiteraard):

AV Kabel Shop
Cool Sound
Direct Sale
Eshop
Foka
Komplett
Media Home Service
Modern
Plasma Discounter
Q Plaza
Satellite City

Vanaf 69 Euro (excl verzendkosten)
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 20:08
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Curioso Bekijk bericht
Er zijn intussen aardig wat webwinkels die de CI+ module aanbieden (maar nog niet leverbaar uiteraard):

AV Kabel Shop
Cool Sound
Direct Sale
Eshop
Foka
Komplett
Media Home Service
Modern
Plasma Discounter
Q Plaza
Satellite City

Vanaf 69 Euro (excl verzendkosten)
de CAM's zijn een week geleden binnengekomen, dus ik verwacht dat binnen 1-2 weken leverbaar zijn
Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 20:12
jazzevil's schermafbeelding
jazzevil jazzevil is offline
Junior Member

DTV: Ziggo ci+
Standaard

Vandaag bij expert binnen gelopen. Week 38 hadden ze daar van ziggo vernomen. Het koffertje van Bos en het cammetje van ziggo?! Op dezelfde dag? Moet niet gekker worden!
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Labels
cam, ci+, gecertificeerd, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten