Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Neotion & SMiT CI+ Cams

Mededelingen

Neotion & SMiT CI+ Cams Nieuws, Vragen en opmerkingen die alleen gaan over de Ziggo-goedgekeurde CI+ CAMS . Geen algemene zaken over CI+ plaatsen !

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 september 2009, 21:53
BounceMeister's schermafbeelding
BounceMeister BounceMeister is offline
Member

Ziggo Internet: Z1
Standaard

Ik heb sinds vanmiddag ook de Ziggo CI+ CAM van Smit. Het is op het eerste gezicht gewoon een dun blikje, wat open is langs de smalle kanten. Daardoor kan de smartcard er dus ook scheef in.
Of er zit hele dure electronica in, of ze verdienen veel aan deze CAM modules. Ik heb er 79 euro voor betaald bij de Mediamarkt in Zoetermeer. Er lagen er naar schatting nog een stuk of 15 in het rek.

Ik vond het ook onduidelijk hoe de smartcard in de CAM module moest. Er zaten nogal wat boekjes en blaadjes bij, dus het was even zoeken waar nu in stond wat de bedoeling was. De afbeelding is inderdaad niet correct. De kant met de chip moet naar boven, dus aan de kant van de sticker van de CAM module.
In een Samsung LE40B650T2P moet de CAM module met de sticker naar de muur. (Ervan uitgaande dat je de tv met de achterkant naar de muur hebt staan. )

Zappen gaat trager dan bij analoge TV. De guide is wel netjes verzorgd en je kan hem zelfs door middel van een timer automatisch een programma laten starten wanneer daarvan de uitzending begint. Tenminste, hij schakelt over op het mement dat het programma zou moeten beginnen. Als de programmering van de zender niet klopt, start je dus te laat of te vroeg.

Ik had al eens de analoge+digitale zenders opgezocht, maar omdat hij het niet deed heb ik dat nog een keer gedaan. Uiteindelijk moest de smartcard er gewoon andersom in. Na wat pielen en vage foutmeldingen heb ik het wel werkend gekregen. Ik heb geen updatemelding gekregen.

Ik heb al een andere geregistreerde smartcard op dit adres. Ik heb de nieuwe smartcard wel in de CAM module zitten, maar nog niet geregistreerd. Ik ben benieuwd hoe lang de preview periode is.
Met citaat reageren
Oud 21 september 2009, 20:03
winterzzz85's schermafbeelding
winterzzz85 winterzzz85 is offline
Junior Member

Standaard retourneerbaar

Ik heb dus ook de module aangeschaft maar deze werkt helaas niet..is hij dan nog wel retourneerbaar? Mijn tv is er wegens onduidelijke specificatie opgave blijkbaar niet geschikt voor...de smartcard is in de winkel al geactiveerd. Normaal gesproken lijkt me dit wel retourneerbaar maar omdat ik op marktplaats (NU AL!) CI+ modules zie van mensen waarbij de module ook niet werkt. Beetje vreemd dus, ciao
Met citaat reageren
Oud 21 september 2009, 20:08
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winterzzz85 Bekijk bericht
Ik heb dus ook de module aangeschaft maar deze werkt helaas niet..is hij dan nog wel retourneerbaar? Mijn tv is er wegens onduidelijke specificatie opgave blijkbaar niet geschikt voor...de smartcard is in de winkel al geactiveerd. Normaal gesproken lijkt me dit wel retourneerbaar maar omdat ik op marktplaats (NU AL!) CI+ modules zie van mensen waarbij de module ook niet werkt. Beetje vreemd dus, ciao
Je kunt ook op dit forum in het 'te-koop' deel (zie hier) kijken of iemand hem van je over wil nemen.
Oud 22 september 2009, 08:18
BounceMeister's schermafbeelding
BounceMeister BounceMeister is offline
Member

Ziggo Internet: Z1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winterzzz85 Bekijk bericht
Bij de Mediamarkt stond er in het rek bij dat deze pakketten niet geretourneerd mochten worden. Omdat jouw smartcard al geregistreerd is, verwacht ik dat het helemaal lastig gaat worden.

Maar staat je TV in de lijst van zg. gecertificeerde toestellen, of niet? Staat hij op de lijst van nog te certificeren toestellen? Misschien komt er nog een firmware update voor jouw TV?
Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 18:16
Machiel456's schermafbeelding
Machiel456 Machiel456 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Televisie Z1
DTV: Cam Ci+ van Smit
Standaard

Als je TV het niet doet en hij staat wel in de lijst, moet je waarschijnlijk eerst een firmware upgrade van je TV uitvoeren. Bijvoorbeeld bij de Sony TV's moet je eerst updaten naar de nieuwste firmware. Welke te vinden is op hun site.

Ik heb de Cam Ci+ module en werkt uitstekend. Ben er tot nu toe heel tevreden over.
Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 18:42
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht

Belangrijke wetenswaardigheden:
  • Installeer eerst de iDTV en breng vervolgens de CI+ CAM aan.
  • Belangrijk: Indien deze volgorde niet wordt gehanteerd volgt een Error (host certificate expired Error 17). De error kan verholpen worden door na de installatie het toestel in standby te zetten en vervolgens weer inschakelen. Een andere oplossing is na de installatie de CI+ CAM uit te TV halen en vervolgens weer terug te plaatsen.
  • Bij het eerste gebruik vindt een uitgebreide uitwisseling van informatie plaats tussen CAM en TV, de zgn authenticatie fase, dit kost enige tijd.
  • Bij het opstarten wordt een re-authenticatie uitgevoerd, het resultaat wordt getoond op het scherm. De re-authenticatie is veel korten.
  • Als een iDTV niet CI+ geschikt is zal dit door de CI+ CAM worden gemeld.
  • CI+ modules functioneren in de meeste situaties alleen met een CI+ iDTV
  • De CI+ CAM's hoeven niet geconfigureerd te worden.
  • CI+ CAM kunnen geupgrade worden, de CAM meldt dit automatisch.

Edit 8 september (status neotion + error 17 verkalring en oplossing)

Edit 15 september (status update)

Disclaimer, aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend
Nog een korte vraag, is er ook een mogelijkheid om de re-authenticatie uit te zetten zodat je tv eerder beschikbaar is na het aanzetten van je tv?

Op het moment krijg je namelijk nu het re-authenticatie scherm bij het aanzetten van je tv.

Gr. Machiel
Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 19:14
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Machiel456 Bekijk bericht
Nog een korte vraag, is er ook een mogelijkheid om de re-authenticatie uit te zetten zodat je tv eerder beschikbaar is na het aanzetten van je tv?

Op het moment krijg je namelijk nu het re-authenticatie scherm bij het aanzetten van je tv.

Gr. Machiel
nee, dit is een check die wordt altijd moet worden uitgevoerd tijdens het opstarten
Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 19:48
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Machiel456 Bekijk bericht

Gr. Machiel
Ik heb zelf hier geen CI+ toestel, maar hoe lang duurt die re-authenicatie als ik vragen mag, als je de TV aanzet? En maakt het nog verschil of je de TV aanzet vanuit stand by of dat deze daarvoor een tijd lang (bijvoorbeeld een nacht lang) geheel uitgeschakeld is geweest?

Laatst gewijzigd door Riparius; 22 september 2009 om 20:04
Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 19:51
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Ik heb zelf hier gen CI+ toestel, maar hoe lang duurt die re-authenicatie als ik vragen mag, als je de TV aanzet? En maakt het nog verschil of je de TV aanzet vanuit stand by of dat deze daarvoor een tijd lang (bijvoorbeeld een nacht lang) geheel uitgeschakeld is geweest?
De re-authentificatie duurt ongeveer 3 tot 5 seconden hier op een Samsung lcd, dus het valt mee, ik heb dan al beeld.

Bä®bä®îäñ
Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 23:26
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Ik heb zelf hier geen CI+ toestel, maar hoe lang duurt die re-authenicatie als ik vragen mag, als je de TV aanzet? En maakt het nog verschil of je de TV aanzet vanuit stand by of dat deze daarvoor een tijd lang (bijvoorbeeld een nacht lang) geheel uitgeschakeld is geweest?
De re-authenticatie krijg ik als hij langer uit is geweest. Daarbij maakt het niet uit of het de stand-by stand is of gewoon echt uit. Ik heb zelf het idee dat de grens bij ongeveer een uur zit. Als hij een uur of meer uit is geweest doet hij een re-authenticatie. Zowel bij stand-by als echt uit dus. De re-authentificatie duurt ongeveer 5 tot 10 seconden schat ik. Ik krijg de melding in die 5 a 10 seconden wel 2 keer. Eerst de melding dat er een re-authenticatie begint, dan daarna ff snel beeld en dan daarna kort het bericht dat de re-authenticatie gelukt is.

Ik heb een Sony 32V5500 met de volgende firmware: 1.570EA
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Neotion & SMiT CI+ Cams

Favorieten/bladwijzers

Labels
ci+, ci+cam, digitale tv

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten