Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Neotion & SMiT CI+ Cams

Mededelingen

Neotion & SMiT CI+ Cams Nieuws, Vragen en opmerkingen die alleen gaan over de Ziggo-goedgekeurde CI+ CAMS . Geen algemene zaken over CI+ plaatsen !

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 september 2009, 18:15
Molen007's schermafbeelding
Molen007 Molen007 is offline
Member

Ziggo Internet: Z2
DTV: Loewe Connect
Standaard

Overigens is dat automatisch zoeken naar updates behoorlijk irritant! Zeker als er helemaal geen update blijkt te bestaan. Laat Ziggo hier heel snel mee ophouden!! Bij mijn weten richt je hier een test omgeving voor in en val je er geen gebruikers mee lastig.
Met citaat reageren
Oud 16 september 2009, 18:55
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wirehub Bekijk bericht
ik ben niet onnodig opzoek gegaan naar CICAM software, de CAM geeft dit zelf aan (misschien doordat autoupdate aanstaat) maar vandaag vond ie een stream , alleen update mislukte (error)
dat zou inderdaad niet aan mogen staan, graag even laten weten als dit nog het geval is
Met citaat reageren
Oud 16 september 2009, 22:46
sokolum's schermafbeelding
sokolum sokolum is offline
Member

Thumbs up

Yahooooo, Ik kijk nu digitaal met een CI+ CAM kaartje can SMIT. Werkt goed, prachtig beeld en de installatie... het scannen van de digitale zenders was in een paar seconden gebeurd (jaja je leest het goed, een paar seconden) en alle zenders stonden erop. Dat ging allemaal ongelooflijk snel!

Ik heb een SamSung LE40B650, de TV was nog niet eerder ingesteld voor digitale TV en maakte gebruik van een setup box. Dus voor het eerst stopte ik de kabel in de TV, maar NOG NIET het CAM kaartje!! Wel heb ik de TV voorzien van de laatste firmware.

OK, kabel erin (CAM kaartje laat je nog uit het TV), in menu voor instellingen gekozen voor PNP configuratie en 20sec later ben je al weer klaar. Dat is nog eens wat anders dan met je oude analoge TV. Daar ben je al één uur mee bezig om alle zenders erop te krijgen. Dat zoeken van digitale zenders is met één keer knipperen van je ogen gebeurd. TV uitgezet, CAM kaart erin, TV weer aangezet. TV ziet CAM kaartje, begint uit zichzelf met een authenticatie proces en 1 minuut later ben je klaar en je kunt gaan TV kijken.

Wel had ik ook dat de TV na 1 of 2 minuten met een firmware update melding kwam voor de CAM kaartje en dat presenteerde. Ik heb dat geaccepteerd, maar ik kon achteraf nergens zien of die actie ook is geslaagd. Via het menu is er een optie voor een firmware update, maar dat is alleen niet toegankelijk.

Mijn smartcard draait nu op V5.4 Build 54, DVB client 3.6.23.
Geen idee naar welke gegeven je moet kijken.

Mijn ervaring, het werkt. Wanneer je naar een ander kanaal verspringt, dan duur het een kleine seconde voordat het beeld zichtbaar is, dat werkt niet te storend. Wel heb ik ergens gelezen dat je dit proces kan versnellen via een Service Menu? Ik zal daar is een keer naar kijken. Ook is het mogelijk om met FAVORIETEN te werken, in tegenstelling wat ik eerder heb gelezen zou dat niet mogelijk zijn, wel, het is dus wel mogelijk om je favoriete zenders te selecteren. Alleen je hebt maar één favoriete lijst. Ik zou graag zien dat je met meerdere favoriete lijsten kan werken. De TV detecteert ALLE digitale kanalen, ook de TV kanalen waar je geen subscriptie op hebt. Wel leuk om te zien voor wat er bestaat. Ook detecteert het de Radio kanalen.

Ik heb mijn kaartje gekocht in MM Rijswijk heeft, morgen (17-9) Heeft Den Haag ze ook. Wees snel, de voorraad van Rijswijk is erg beperkt, ze hadden 50 stuks op voorraad en het de verwachting is dat vrijdag (18-9) alles al is verkocht, ik denk dat morgen (17-9) alles al is verkocht. Ik denk dat ik mooi op tijd ben. Want ik vermoed dat de nabestelling even op zich kan laten wachten.

Verder, ik maak gebruik van mijn bestaande Ziggo kaartje. Het nieuwe meegeleverde kaartje heb ik nog niet gebruikt. Ik bewaar dat voor de toekomst.

Ik ben erg tevreden
Met citaat reageren
Oud 16 september 2009, 22:57
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sokolum Bekijk bericht
Yahooooo, Ik kijk nu digitaal met een CI+ CAM kaartje can SMIT. Werkt goed, prachtig beeld en de installatie... het scannen van de digitale zenders was in een paar seconden gebeurd (jaja je leest het goed, een paar seconden) en alle zenders stonden erop. Dat ging allemaal ongelooflijk snel!

Ik heb een SamSung LE40B650, de TV was nog niet eerder ingesteld voor digitale TV en maakte gebruik van een setup box. Dus voor het eerst stopte ik de kabel in de TV, maar NOG NIET het CAM kaartje!! Wel heb ik de TV voorzien van de laatste firmware.

OK, kabel erin (CAM kaartje laat je nog uit het TV), in menu voor instellingen gekozen voor PNP configuratie en 20sec later ben je al weer klaar. Dat is nog eens wat anders dan met je oude analoge TV. Daar ben je al één uur mee bezig om alle zenders erop te krijgen. Dat zoeken van digitale zenders is met één keer knipperen van je ogen gebeurd. TV uitgezet, CAM kaart erin, TV weer aangezet. TV ziet CAM kaartje, begint uit zichzelf met een authenticatie proces en 1 minuut later ben je klaar en je kunt gaan TV kijken.

Wel had ik ook dat de TV na 1 of 2 minuten met een firmware update melding kwam voor de CAM kaartje en dat presenteerde. Ik heb dat geaccepteerd, maar ik kon achteraf nergens zien of die actie ook is geslaagd. Via het menu is er een optie voor een firmware update, maar dat is alleen niet toegankelijk.

Mijn smartcard draait nu op V5.4 Build 54, DVB client 3.6.23.
Geen idee naar welke gegeven je moet kijken.

Mijn ervaring, het werkt. Wanneer je naar een ander kanaal verspringt, dan duur het een kleine seconde voordat het beeld zichtbaar is, dat werkt niet te storend. Wel heb ik ergens gelezen dat je dit proces kan versnellen via een Service Menu? Ik zal daar is een keer naar kijken. Ook is het mogelijk om met FAVORIETEN te werken, in tegenstelling wat ik eerder heb gelezen zou dat niet mogelijk zijn, wel, het is dus wel mogelijk om je favoriete zenders te selecteren. Alleen je hebt maar één favoriete lijst. Ik zou graag zien dat je met meerdere favoriete lijsten kan werken. De TV detecteert ALLE digitale kanalen, ook de TV kanalen waar je geen subscriptie op hebt. Wel leuk om te zien voor wat er bestaat. Ook detecteert het de Radio kanalen.

Ik heb mijn kaartje gekocht in MM Rijswijk heeft, morgen (17-9) Heeft Den Haag ze ook. Wees snel, de voorraad van Rijswijk is erg beperkt, ze hadden 50 stuks op voorraad en het de verwachting is dat vrijdag (18-9) alles al is verkocht, ik denk dat morgen (17-9) alles al is verkocht. Ik denk dat ik mooi op tijd ben. Want ik vermoed dat de nabestelling even op zich kan laten wachten.

Verder, ik maak gebruik van mijn bestaande Ziggo kaartje. Het nieuwe meegeleverde kaartje heb ik nog niet gebruikt. Ik bewaar dat voor de toekomst.

Ik ben erg tevreden
Mooi dat jij tevreden bent, maarre:

"Wanneer je naar een ander kanaal verspringt, dan duur het een kleine seconde voordat het beeld zichtbaar is, dat werkt niet te storend."

Dat zou ik wel storend vinden, eigenlijk. Als jij tevreden bent dan is het goed.

Maar als ik 'site admin', van dit forum, zou zijn dan zou ik nu al de voorbereidingen treffen voor alle ellende die nu en straks over ons heen gegooid gaat worden na introductie van de 'beloved' ci+ cam. Want het begint nu al met een seconde dat het duurt om naar een ander kanaal te schakelen. Wellicht ben ik te pessimistisch, maar ik laat me graag door het tegendeel overtuigen.

Gert.
Oud 17 september 2009, 00:55
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Mooi dat jij tevreden bent, maarre:

"Wanneer je naar een ander kanaal verspringt, dan duur het een kleine seconde voordat het beeld zichtbaar is, dat werkt niet te storend."

Dat zou ik wel storend vinden, eigenlijk. Als jij tevreden bent dan is het goed.

Maar als ik 'site admin', van dit forum, zou zijn dan zou ik nu al de voorbereidingen treffen voor alle ellende die nu en straks over ons heen gegooid gaat worden na introductie van de 'beloved' ci+ cam. Want het begint nu al met een seconde dat het duurt om naar een ander kanaal te schakelen. Wellicht ben ik te pessimistisch, maar ik laat me graag door het tegendeel overtuigen.

Gert.
Je vind het storend, wen er maar vast aan wanneer je digitaal kijkt. Instant zappen zoals je dat met analoog gewend bent zal niet meer zijn. Tenzij de TV het volgende kanaal voor buffert, als dat bestaat (cached).

Als je kennis van de techniek hebt, dan weet je dat mpg streams zijn opgebouwd uit verschillende soorten frames, Er MOET eerst bepaalde frames (KEY FRAMES) passeren voordat je TV een beeld kan weergeven, zeg maar de Reference frame. Dat Reference frame (ik kan de naam fout hebben) komt ongeveer om de 30 frames binnen, maar ze die waarde ook aanpassen bijvoorbeeld, zoals naar 50 frames. Hoe langer he duurt voordat de frame passeert, hoe langer het duurt voordat jij beeld ziet.

Waarom je PC het beeld van een film wel in één keer kan laten tonen, de PC/harddrive is instaat om de gegevens met +40MByte/s aan te leveren.

Ik geef aan dat het een seconde duurt, maar ik heb niet met een stopwatch ernaast gezeten omdat te meten. Maar ik denk qua gevoel dat dit wel aardig klopt.

Persoonlijk, het is prima zo! Jaren lang TV gekeken via Windows Mediacenter, dan ben je niets anders gewend dat het zappen 1 seconde duurt. Voor nu zit er niets anders op.

De vraag of Samsung instaat is om FULL HD te weergeven, ja, zie foto:
De bovenste logo is van een FULL HD TV kanaal, de onderste is dat niet.

edit: typos / toevoegen van extra info

Laatst gewijzigd door sokolum; 17 september 2009 om 09:09
Met citaat reageren
Oud 17 september 2009, 10:50
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
De vraag of Samsung instaat is om FULL HD te weergeven, ja, zie foto:
De bovenste logo is van een FULL HD TV kanaal, de onderste is dat niet.
Euhh, echt Full HD is volgens mij 1080P
Oud 17 september 2009, 11:33
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Euhh, echt Full HD is volgens mij 1080P

1080i is ook FULL HD... ik weet het, maar lees eens:

The Facts and Fiction of 1080p
http://editorials.teamxbox.com/xbox/...n-of-1080p/p1/

Of lees:
http://en.wikipedia.org/wiki/1080p

Ik weet dat er verschil is tussen 1080p en 1080i in het uiteindelijke BEELD KWALITEIT.

Maar mijn verhaal gaat over dat Samsung intern de beelden niet upscaled.
Met citaat reageren
Oud 17 september 2009, 12:16
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:

Of lees:

Ik weet dat er verschil is tussen 1080p en 1080i in het uiteindelijke BEELD KWALITEIT.

OK, bedankt voor de aanvullende info. We kunnen daar uitvoerig over blijven doorpraten, maar dat zou dan wel erg off topic worden. Bovendien is het verschil in de praktijk meestal toch nauwelijks te zien.
Oud 17 september 2009, 20:34
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:

Of lees:

Dat eerste artikel is op een aantal punten wel erg achterhaald, en dat is ook geen wonder omdat het al 3½ jaar oud is. Bovendien heeft het betrekking op de Amerikaanse situatie en worden er een aantal twijfelachtige beweringen in gedaan.

Overigens is Full HD een marketing kreet, geen officiële kwalificatie van de EICTA.
Met citaat reageren
Oud 17 september 2009, 20:48
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Vanmiddag de cam opgehaald, installatie was zo gebeurd, tot nu toe perfect beeld op onze Samsung full HD tv. Mioest wel eerst de card registreren( gedaan via internet), na een paar seconden beeld. Neem aan dat de preview 2 of 3 weken is.

Bä®bä®îäñ
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Neotion & SMiT CI+ Cams

Favorieten/bladwijzers

Labels
ci+, ci+cam, digitale tv

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten