Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Neotion & SMiT CI+ Cams

Mededelingen

Neotion & SMiT CI+ Cams Nieuws, Vragen en opmerkingen die alleen gaan over de Ziggo-goedgekeurde CI+ CAMS . Geen algemene zaken over CI+ plaatsen !

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 november 2009, 20:37
Superdude73's schermafbeelding
Superdude73 Superdude73 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Standaard
Standaard

Mee eens, maar het blijft goedkoper....
Met citaat reageren
Oud 25 november 2009, 09:23
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superdude73 Bekijk bericht
Mee eens, maar het blijft goedkoper....
Ik vind het nog steeds geen argument. Met één keer boodschappen doen in de plaatselijke supermarkt ben je ook zo 15 euro kwijt. Wil je je daarvoor jaren gaan ergeren? Ik niet.
Met citaat reageren
Oud 26 november 2009, 11:12
Junior Member

Unhappy

Tja, je hebt natuurlijk gelijk. Maar dat is lastig toegeven als je ´m al gekocht hebt....toch?
Met citaat reageren
Oud 26 november 2009, 11:20
Robus's schermafbeelding
Robus Robus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-één Extra
DTV: Sony KDL37W5500/Neotion CI+ CAM
Standaard

Superdude,

Mag ik hier uit afleiden dat je de Caiway-module hebt gekocht en dat dit een Smit is? Werkt het (los van de genoemde tekortkomingen)?

gr
R
Met citaat reageren
Oud 26 november 2009, 11:25
Junior Member

Standaard

Yep, Caiway/Smit. Behalve het initialiseren bij het inschakelen, werkt de module precies zoals dit zou moeten. Zou mooi zijn als je bijvoorbeeld de CAM zou kunnen updaten zodat dit initialiseren tot het verleden behoort. Het is geen groot probleem, alleen je moet niet even snel iets op tv willen kijken... Achteraf had ik persoonlijk iets meer betaald voor een Neotion, maar wellicht heeft deze een andere tekortkoming.
Met citaat reageren
Oud 26 november 2009, 11:45
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

In de huidige pakketten die hier in de winkel verkrijgbaar zijn zit gewoon een SMiT en andere zijn er niet te koop.
Overigens als je met een logitech harmony de tv laat opstarten op een av kanaal en gelijk daarna naar een tv kanaal stuurt heb je die "irritante" melding niet.
In praktijk zie je het dan niet want voor de tv "warm" is en beeld geeft sta je al op tv.
En om nu te zeggen dat je je je hele leven moet gaan ergeren aan die melding,mijn god,hij is hinderlijk maar om nu te zeggen dat ik me er mijn hele leven aan ga ergeren gaat wel weer wat erg ver.
Bovendien met genoemd truukje zie je um niet.
Overdrijven is ook een vak.
Oud 26 november 2009, 13:24
Robus's schermafbeelding
Robus Robus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-één Extra
DTV: Sony KDL37W5500/Neotion CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Bovendien met genoemd truukje zie je um niet.
Bovengenoemde truukje heet dus Harmony en kost nog eens een paar honderd euro extra?
Zelf wil ik straks gewoon gaan Bravia-syncen met een bestaande remote.
Ik weet wel dat uiteindelijk alles went (Theo Maassen) en dat we de opstartroutine van bv Windows ook al jaren voor lief nemen. Maar in de wereld van de televisie zijn dit soort meldingen eerder een achteruitgang dan vooruitgang en het is niet overdreven te veronderstellen dat de meeste mensen niet blij zijn met achteruitgang. Zeker niet als je er dagelijks mee wordt geconfronteerd kan dat inderdaad gaan irriteren.

Om dáár nu weer een investering voor te gaan plegen gaat me echt te ver; laat de ontwikkelaars van de CAM dit ook in één keer goed oplossen...
Met citaat reageren
Oud 26 november 2009, 13:36
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superdude73 Bekijk bericht
Yep, Caiway/Smit. Behalve het initialiseren bij het inschakelen, werkt de module precies zoals dit zou moeten. Zou mooi zijn als je bijvoorbeeld de CAM zou kunnen updaten zodat dit initialiseren tot het verleden behoort. Het is geen groot probleem, alleen je moet niet even snel iets op tv willen kijken... Achteraf had ik persoonlijk iets meer betaald voor een Neotion, maar wellicht heeft deze een andere tekortkoming.
De Neotion doet ook gewoon die initialisatie maar laat op het scherm dan niets zien. Het scherm is dan gewoon 'zwart' ipv een mededeling. Wel is de neotion ietsje sneller met opstarten. Een update zal dit dus niet oplossen, hooguit een optie om de tekst weg te laten en er ook een zwart scherm van te maken. Persoonlijk vind ik die tekst niet zo erg, dan weet je in elk geval dat er iets gebeurt .
Oud 26 november 2009, 15:22
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robus Bekijk bericht
Bovengenoemde truukje heet dus Harmony en kost nog eens een paar honderd euro extra?
Nee hoor, voor een logitech harmony kan je al klaar zijn voor 35 euro en kun je 15 afstandsbedieningen in de kast leggen die je dan niet meer hoeft te gebruiken.
Oud 30 november 2009, 19:19
Claude's schermafbeelding
Claude Claude is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
De Neotion doet ook gewoon die initialisatie maar laat op het scherm dan niets zien. Het scherm is dan gewoon 'zwart' ipv een mededeling. Wel is de neotion ietsje sneller met opstarten. Een update zal dit dus niet oplossen, hooguit een optie om de tekst weg te laten en er ook een zwart scherm van te maken. Persoonlijk vind ik die tekst niet zo erg, dan weet je in elk geval dat er iets gebeurt .

Ik heb een Philips TV en die toont tijdens de authenticatieprocedure (Smit CAM) gewoon beeld en geluid (en geen zwart scherm, dus). Daaroverheen verschijnt dan transparant het bekende venster met de Started en Success melding van de Smit CAM.

Ik zou het dus wel op prijs stellen als de software van de CAM zou worden aangepast, zodat die authenticatie-meldingen niet meer in beeld verschijnen.
Ik hoef niet elke keer te weten dat er iets goed is gegaan. Zoiets is prima voor in het testlaboratium. In de normale wereld wil ik echter alleen als er iets fout gaat een duidelijke foutmelding in beeld.

De Started en Success meldingen zijn op specificaties van Ziggo zichtbaar gemaakt. Ziggo is dus aan zet om dat ongedaan te laten maken.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Neotion & SMiT CI+ Cams

Favorieten/bladwijzers

Labels
ci+, ci+cam, digitale tv

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten