Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Neotion & SMiT CI+ Cams

Mededelingen

Neotion & SMiT CI+ Cams Nieuws, Vragen en opmerkingen die alleen gaan over de Ziggo-goedgekeurde CI+ CAMS . Geen algemene zaken over CI+ plaatsen !

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 november 2009, 12:43
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mbvisiontt Bekijk bericht
De firmware krijg ik trouwens echt niet geupdate, niet via LAN (software kan niet geupdate worden) en niet via USB (Fat 32, 1 map, 512MB stick, etc). Ik heb de firmware van Samsung NL, DE en Global afgehaald maar allen werken ze niet (T-CHL5CIPDEUC en T-CHL7DEUC).
En je hebt de firmware wel op een lege usb stick gezet en daarna de .exe file vanaf de PC gestart? Daarna pakt de software zichzelf uit op de USB stick in de juiste mappen op de USB stick. Daarna is de USB stick pas geschikt om in de Samsung TV te doen en het updaten te starten. En heb je voor je TV de juiste versie gedownload? (zie de lijst in het samsung deel van dit forum)
Oud 13 november 2009, 07:35
mbvisiontt's schermafbeelding
mbvisiontt mbvisiontt is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
En je hebt de firmware wel op een lege usb stick gezet en daarna de .exe file vanaf de PC gestart? Daarna pakt de software zichzelf uit op de USB stick in de juiste mappen op de USB stick. Daarna is de USB stick pas geschikt om in de Samsung TV te doen en het updaten te starten. En heb je voor je TV de juiste versie gedownload? (zie de lijst in het samsung deel van dit forum)
Ja, heb ik allemaal gedaan, maar helaas. Ik heb firmware versie T-CHLCIPDEUC-2003.2, iets dat herleid naar een LCD tv van Samsung... beetje vaag?!
Met citaat reageren
Oud 13 november 2009, 09:28
EA Junk's schermafbeelding
EA Junk EA Junk is offline
Member

DTV: CI+
Standaard

Citaat:
Ja, heb ik allemaal gedaan, maar helaas. Ik heb firmware versie T-CHLCIPDEUC-2003.2, iets dat herleid naar een LCD tv van Samsung... beetje vaag?!
Beetje vaag, ik denk dat je toch echt de verkeerde versie hebt.
Met citaat reageren
Oud 13 november 2009, 10:38
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Moet je deze versie niet hebben ?
Oud 14 november 2009, 09:06
mbvisiontt's schermafbeelding
mbvisiontt mbvisiontt is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Moet je deze versie niet hebben ?
Nee, als je verder klikt wordt het een andere (...5...) versie...

Op GoT kreeg ik een link naar een file op een italiaanse site, de file zelf had de goeie naam en het is gelukt! Nu nog kijken wat er veranderd is...

(Link: http://www.elotrolado.net/hilo_hilo-...0-2009_1200906)
Met citaat reageren
Oud 14 november 2009, 13:47
pgr.heuvelmans's schermafbeelding
pgr.heuvelmans pgr.heuvelmans is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-1 plus
DTV: samsung DCB9401r
Cool Voor- en nadelen aanschaf CI+CAM module

Ik volg de discussies en adviezen een tijdje. Eea heeft me getriggerd om een eventuele aanschaf van een CI+ module te overwegen. En wat doe je dan: je probeert een afweging te maken van de voor- en nadelen. Ziggo spreekt van een enorme vooruitgang ...... echter behalve een hardware-voordeel (geen externe decoder nodig) .... heeft Ziggo niets essentieels te melden (vreemd ... toch?). Op dit forum is er gelukkig meer te vinden waarvoor mijn dank.

Hoe ziet mijn installatie er nu uit? Momenteel heb ik een externe Samsung decoder type DCB9401R in gebruik, aangesloten via SCART op een nieuwe Samsung LC32B650 T2WXXU. Geluid wordt door een soundprojector van Yamaha weergegeven (echt top). Deze is optisch met de TV verbonden. Met de vorige LCD-TV (ook Samsung) heb ik een tijd lang de optische uitgang van de decoder gebruikt omdat de dolby surround weergave van de duitse zenders heel mooi was. Echter, de volume-instellingen voor deze duitse zenders regel je dan rechtstreeks op je audioversterker en de andere zenders via de decoder .... en dat is soms heel irritant . Zeker omdat de volume-instellingen zoals deze met de zenders "meekomen" afwijken maar ook omdat je deze zenders alleen met je audio-afstandbediening kunt regelen. Als ik nu op de decoder dolby-surround activeer dan zwijgen de DBS-ondersteunende zenders in alle toonaarden (ook niet mogelijk via de volumeregeling van de TV). Met alleen de SCART verbinding moet ik dus DBS op de decoder de-activeren!!

Nu dan ..... Corrigeer maar indien fout of onvolledig!
Wat zijn de voordelen van CI+?
  1. geen "pseudo" digitaal signaal meer want de signaaloverdracht via SCART (van decoder naar TV) is analoog en wordt daarna door de TV weer gedigitaliseerd (?)
  2. beter beeld (hoeveel beter is dan de vraag ofschoon dit afhankelijk van de ogen van de kijker is en van de kwaliteit + instellingen van de TV)
  3. betere geluidsweergave (afh van de audio-installatie en de oren van de luisteraar?)
  4. wel dolby-surround weergave van de zenders die het ondersteunen
  5. twee ipv drie afstandsbedieningen (TV en audio ...... de externe decoder is er niet meer)
  6. Full HD weergave van enkele (<10) zenders..... of is hiervoor nog een HD pretpakket van ZIGGO nodig?
  7. last but not least: een kastje minder en dus minder kabels
  8. Andere ....?

Nadelen
  1. alweer een investering (79€) inclusief een smartcard
  2. trager?
  3. andere?

Tot slot nog twee vraagjes mbt radioweergave via de TV:
  1. de radiozenders zijn altijd in stereo, niet meer en niet minder, (bestaan er nog mono-zenders op FM?) of geeft het hierin toch nog meer smaken?
  2. Aangezien de TV aan moet om de radio-zenders te beluisteren geeft de TV dus permanent een blauw scherm (met ovale ringen). Dit komt via de decoder binnen en dus van de provider (ZIGGO). Zijn er op de decoder (al dan niet verborgen) instelmogelijkheden om dit scherm te veranderen of te vervangen? het zou mooi zijn als je bijvoorbeeld foto's zou kunnen weergeven.

Alvast bedankt voor jullie reacties en adviezen.

Greetz P.
Met citaat reageren
Oud 14 november 2009, 14:31
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pgr.heuvelmans Bekijk bericht
Momenteel heb ik een externe Samsung decoder type DCB9401R in gebruik, aangesloten via SCART op een nieuwe Samsung LC32B650 T2WXXU.
Deze TV ondersteunt geen CI+, daar heb je het T2P type voor nodig.
Dus hier hudt het al op, je kunt wel een AlphaCrypt proberen.
Met citaat reageren
Oud 16 november 2009, 17:48
rooorooo's schermafbeelding
rooorooo rooorooo is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z3
DTV: pvr 850
Standaard Ziggo CI+Module + Smart Card

Te koop Ziggo CI+Module + Smart Card

http://www.komplett.nl/k/cart.aspx
Met citaat reageren
Oud 16 november 2009, 18:11
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Zoals op zoveel plaatsen, b.v. http://www.4launch.nl/shop/product/081921/ voor de SMiT en http://www.4launch.nl/shop/product/084623 voor de Neotion.
Met citaat reageren
Oud 16 november 2009, 19:58
Goudhaan's schermafbeelding
Goudhaan Goudhaan is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
Zoals op zoveel plaatsen, b.v. http://www.4launch.nl/shop/product/081921/ voor de SMiT en http://www.4launch.nl/shop/product/084623 voor de Neotion.

Zit hier de smartcard van Ziggo bij staat niet op de site?

Bij de vorige wel.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Neotion & SMiT CI+ Cams

Favorieten/bladwijzers

Labels
ci+, ci+cam, digitale tv

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten