Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Neotion & SMiT CI+ Cams

Mededelingen

Neotion & SMiT CI+ Cams Nieuws, Vragen en opmerkingen die alleen gaan over de Ziggo-goedgekeurde CI+ CAMS . Geen algemene zaken over CI+ plaatsen !

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 november 2009, 23:41
ralph_ziggo_dealer's schermafbeelding
ralph_ziggo_dealer ralph_ziggo_dealer is offline
Junior Member

Standaard

wat ik begrepen heb over de 2 module's is dat binnenkort bij de neotions er geen smartcard bijgeleverd word.

De inkoopprijs gaat iets naar beneden maar hij zal niet verkocht kunnen worden voor de prijs van caiway (49,-)

welke cam word daar trouwens geleverd? weet iemand dat?

ralph
Met citaat reageren
Oud 3 november 2009, 18:40
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvwylick Bekijk bericht
Ik heb me al suf gezocht op dit forum en ook al de handleiding van Anoniem doorgespit betreffende problemen met de CI+ cam, maar kom er niet uit.

Het probleem is dat mijn vandaag aangeschafte Sony 40WE5B (firmware 1.570EA) met daarin een ook nieuwe Neotion Ziggo CAM module het vertikt om te werken zoals het hoort.
De smartcard is geactiveerd en die werkt zonder probleem in mijn andere (losse Philips) digitale ontvanger.

De module met smartcard is juist aangebracht, ik heb de TV aangezet en na de instelling van het land e.d. kan ik de digitale instelling gaan doen.
Na ingave van de juiste frequentie en netwerknummer (uit het boekje van Ziggo bij de module) wordt gevraagd of ik de snelscan wil doen en dat wil ik inderdaad doen. Ik zie overigens niks van authenticatie.
Wat gebeurt er dan: er moet nieuwe software worden gedownload, want anders zou de CI+ CAM card niet meer werken volgens de tekst op het scherm.
Dus maar OK gedrukt en vervolgens start de download..... echter er wordt niks gedownload, de teller blijft op 0% staan. En na een uurtje wachten is dat nog steeds zo.
Ik kom zo dus helemaal niet verder.

Als ik trouwens volgens de handleiding van Anoniem ga checken op de Services, zie ik enkel 1 service en wel de 0x000: EMM -1- DVB EMM Service. Die tweede (descramble service) is er niet.

Wie kan me helpen?
Ik ga niet onder anoniem zitten,hij vraagt je om een pm te sturen maar uit je verhaal lees ik al een verkeerde volgorde.
Je zegt de module is goed aangebracht en ik zie niets over authenticatie.
Alleen,je mag de module pas aanbrengen NADAT je een zenderscan hebt gedaan,NADAT alle kanalen gevonden zijn en NADAT je beeld hebt op ned 1 HD.
Dan moet je ook niets zien van authenticaties want de cam moet er nog niet in.
Ik vrees alleen dat er nu al een proces op gang is gebracht waar je zonder hulp niet meer uit gaat komen.
PM anoniem even en volg zijn aanwijzingen op.
Oud 3 november 2009, 18:46
pvwylick's schermafbeelding
pvwylick pvwylick is offline
Junior Member

DTV: Sony 40WE5B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Ik ga niet onder anoniem zitten,hij vraagt je om een pm te sturen maar uit je verhaal lees ik al een verkeerde volgorde.
Je zegt de module is goed aangebracht en ik zie niets over authenticatie.
Alleen,je mag de module pas aanbrengen NADAT je een zenderscan hebt gedaan,NADAT alle kanalen gevonden zijn en NADAT je beeld hebt op ned 1 HD.
Dan moet je ook niets zien van authenticaties want de cam moet er nog niet in.
Ik vrees alleen dat er nu al een proces op gang is gebracht waar je zonder hulp niet meer uit gaat komen.
PM anoniem even en volg zijn aanwijzingen op.
Beste G.bruiker,

ik heb Anoniem al een PM gestuurd en hij gaat er naar kijken. Maar toch ook bedankt voor je informatie.
Ik zou denken dat er ergens een soort Wiki pagina zou moeten zijn waarop zulk soort info zou staan, dus hoe je een CI+ CAM module installeert voor welke TV. Misschien een mooie klus voor Ziggo?
Met citaat reageren
Oud 4 november 2009, 10:59
pvwylick's schermafbeelding
pvwylick pvwylick is offline
Junior Member

DTV: Sony 40WE5B
Standaard

Inmiddels is het opgelost. Mede door de hulp van G.bruiker (tip om de juiste volgorde te gebruiken) en Anoniem (handleiding installatie TV en CI+ CAM) is dit gebeurd. Beiden bedankt!

Wat heb ik gedaan?
FOUT: de CAM module aangebracht en begonnen met de procedure (ingave land, afstemming etc)
GOED: eerst de instelling land en afstemmingsprocedure, wachten op Ned1 HD en pas daarna de CAM module inbrengen.
Overigens heb ik de firmware moeten upgraden, die was 1.408EA. Fluitje van een cent. Daarna Fabrieksinstellingen teruggezet en de juiste volgorde toegepast.
Ik ben tevreden. Hulde aan het forum!

Laatst gewijzigd door pvwylick; 5 november 2009 om 18:25
Met citaat reageren
Oud 10 november 2009, 07:46
mbvisiontt's schermafbeelding
mbvisiontt mbvisiontt is offline
Junior Member

Standaard

Het kan aan mij liggen, maar ik snap iets niet. Hoe kan ik nu Ned1 HD installeren op de tv (PS50B650) terwijl ik geen HD decoder heb?

Ik lees dat dit een vereiste is vóórdat je de CAM module in de tv stopt. Echter, volgens het menu in de tv worden wel analoge zenders gevonden maar geen digitale.
Met citaat reageren
Oud 10 november 2009, 09:16
twigger's schermafbeelding
twigger twigger is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max, Ubee Modem
DTV: Samsung UE40F6510 3D, Horizon Box, Quantis CI+1.3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mbvisiontt Bekijk bericht
Het kan aan mij liggen, maar ik snap iets niet. Hoe kan ik nu Ned1 HD installeren op de tv (PS50B650) terwijl ik geen HD decoder heb?

Ik lees dat dit een vereiste is vóórdat je de CAM module in de tv stopt. Echter, volgens het menu in de tv worden wel analoge zenders gevonden maar geen digitale.
Hoeft niet op Ned 1 HD ts staan, Ned1 SD is ook goed.
Maar volgens mij is jou tv wel voorzien van een HD decoder. Lees de reviews
Met citaat reageren
Oud 10 november 2009, 22:09
FullHD1's schermafbeelding
FullHD1 FullHD1 is offline
Banned User

Standaard

Hier nog een smit module voor Ziggo.
In verpakking.
Prijs inclusief verzending: € 65,00
Met citaat reageren
Oud 11 november 2009, 07:42
mbvisiontt's schermafbeelding
mbvisiontt mbvisiontt is offline
Junior Member

Smile

Het is me gelukt de CI+ module te installeren (ook Ned1 HD) middels een gevonden handleiding van Samsung. Werkt perfect.

Een vraagje: is het normaal dat elke keer dat je de tv aanzet, de CI+ module gecontroleerd wordt (4 sec), je vervolgens "Vervormd signaal" te zien krijgt (2 sec) en dan alles naar behoren werkt en je beeld krijgt?

Het werkt verder prima, alleen de zapsnelheid had wat sneller mogen zijn, is zelfs langzamer dan mijn oude Sony CRT (en dat was dé standaard wat betreft langzaam zappen).

De firmware krijg ik trouwens echt niet geupdate, niet via LAN (software kan niet geupdate worden) en niet via USB (Fat 32, 1 map, 512MB stick, etc). Ik heb de firmware van Samsung NL, DE en Global afgehaald maar allen werken ze niet (T-CHL5CIPDEUC en T-CHL7DEUC). Mijn firmware (volgens de tv zelf) is T-CHLCIPDEUC-2003.2.

Wellicht heeft iemand dezelfde firmware (gehad) en nu succesvol geupdate naar 2005. Welk bestand heb jij gebruikt en zou je hem eventueel kunnen sharen?
Met citaat reageren
Oud 11 november 2009, 08:03
twigger's schermafbeelding
twigger twigger is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max, Ubee Modem
DTV: Samsung UE40F6510 3D, Horizon Box, Quantis CI+1.3
Standaard

Citaat:
Het is me gelukt de CI+ module te installeren (ook Ned1 HD) middels een gevonden handleiding van Samsung. Werkt perfect.
Gefeliciteerd

Citaat:
Een vraagje: is het normaal dat elke keer dat je de tv aanzet, de CI+ module gecontroleerd wordt (4 sec), je vervolgens "Vervormd signaal" te zien krijgt (2 sec) en dan alles naar behoren werkt en je beeld krijgt?
Het is normaal dat de module gecontroleerd wordt, (authenticatie start, authenticatie ok), maar vervormd signaal is niet normaal.
Met citaat reageren
Oud 11 november 2009, 19:36
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:

Het werkt verder prima, alleen de zapsnelheid had wat sneller mogen zijn, is zelfs langzamer dan mijn oude Sony CRT (en dat was dé standaard wat betreft langzaam zappen).

De firmware krijg ik trouwens echt niet geupdate, niet via LAN (software kan niet geupdate worden) en niet via USB (Fat 32, 1 map, 512MB stick, etc). Ik heb de firmware van Samsung NL, DE en Global afgehaald maar allen werken ze niet (T-CHL5CIPDEUC en T-CHL7DEUC). Mijn firmware (volgens de tv zelf) is T-CHLCIPDEUC-2003.2.

Wellicht heeft iemand dezelfde firmware (gehad) en nu succesvol geupdate naar 2005. Welk bestand heb jij gebruikt en zou je hem eventueel kunnen sharen?
Het gedrag 2 sec vervormd signaal is een normaal gedrag voor de Samsung. Nadat de CAM de authenticatie heeft afgerond moeten nog een aantal processen gestart worden voordat het signaal wordt aangeboden aan de TV, dit kost enkele seconden.
Met citaat reageren
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Neotion & SMiT CI+ Cams

Favorieten/bladwijzers

Labels
ci+, ci+cam, digitale tv

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten