Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 september 2009, 00:49
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinnie-terranova Bekijk bericht
de kwaliteit is soms echt kansloos te noemen inderdaad........laten we als ziggo-kijker eens een avondje publieke boycotten als ludieke actie......
gelijk leuk voor de kijkcijfers voor een keertje........
pain in the *** voor 123
Ik zie niets in zo'n 'ludieke' actie, het is meer om te janken. Het lijkt mij beter als zo veel mogelijk mensen hun grieven over de verslechterde beeldkwaliteit van Nederland 1,2, en 3 SD kenbaar blijven maken bij de NPO zelf, misschien gebeurt er dan nog eens wat. De technische oorzaak (de-interlacing en upscaling met re-interlacing naar 1080i in de eindregie, gevolgd door de-interlacing, downscaling en re-interlacing naar 576i voor uitzending in SD) is duidelijk, en de achterliggende motieven om het zo te doen (geld) ook. Maar ik vrees dat je tegen een betonnen muur oploopt, net zoals met de grieven over de verslechterde beeldkwaliteit van 4:3 (archief)materiaal bij de themakanalen van de NPO. Die kwaliteit is ook om te huilen sinds 4:3 als 16:9 anamorf pillarbox wordt uitgezonden.
Oud 24 september 2009, 02:14
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Standaard

klopt, die betonnen muur is inderdaad log..... ik wil hier niet aanzetten tot... maar als alle ziggo abbonnee's 1 dag geen publieke omroepen kijken, en deze ook laten weten waarom. Dan treft dit deze zenders, kijkcijfers zijn namelijk ook inkomsten (ookal wordt er daar met onze belastingcenten gesmeten)
Oud 24 september 2009, 03:27
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinnie-terranova Bekijk bericht
klopt, die betonnen muur is inderdaad log..... ik wil hier niet aanzetten tot... maar als alle ziggo abonnee's 1 dag geen publieke omroepen kijken, en deze ook laten weten waarom. Dan treft dit deze zenders, kijkcijfers zijn namelijk ook inkomsten (ook al wordt er daar met onze belastingcenten gesmeten)
Kijkcijfers van de publieke omroepen hebben geen invloed op de vooraf vastgestelde budgetten van de NPO, zeker niet als het maar over één dag gaat. En dat er met geld wordt gesmeten is zeker niet waar. Om te beginnen is dat geld er nauwelijks na alle bezuinigingsrondes van de afgelopen jaren, en als dat er wel was dan zou er bijvoorbeeld ook nooit voor de huidige constructie zijn gekozen die uiteindelijk de oorzaak is voor de verslechterde SD beeldkwaliteit. Wat dat betreft zou ik dus eerder een oproep richting de politiek willen doen dat er juist meer geld naar de publieke omroep moet, ten eerste om de technische infrastructuur te verbeteren en verder te moderniseren, en ten tweede om ook weer ambitieuzere programma's te kunnen gaan maken (mooie dramaseries of groots opgezette showprogramma's bijvoorbeeld), zodat de publieke omroep weer een echt bastion kan worden tegen de oprukkende commercie.
Oud 24 september 2009, 08:45
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Kijkcijfers van de publieke omroepen hebben geen invloed op de vooraf vastgestelde budgetten van de NPO, zeker niet als het maar over één dag gaat. En dat er met geld wordt gesmeten is zeker niet waar. Om te beginnen is dat geld er nauwelijks na alle bezuinigingsrondes van de afgelopen jaren, en als dat er wel was dan zou er bijvoorbeeld ook nooit voor de huidige constructie zijn gekozen die uiteindelijk de oorzaak is voor de verslechterde SD beeldkwaliteit. Wat dat betreft zou ik dus eerder een oproep richting de politiek willen doen dat er juist meer geld naar de publieke omroep moet, ten eerste om de technische infrastructuur te verbeteren en verder te moderniseren, en ten tweede om ook weer ambitieuzere programma's te kunnen gaan maken (mooie dramaseries of groots opgezette showprogramma's bijvoorbeeld), zodat de publieke omroep weer een echt bastion kan worden tegen de oprukkende commercie.
Zo duur kan die eenmalige aanschaf van apparatuur toch ook weer niet zijn? Daarbij hebben ze nog alle oude SD-apparatuur gewoon nog staan (neem ik aan) alleen niet meer in gebruik. kan men gewoon vóór het hele geknoei met upscalers begint het signaal afsplitsen en door die oude apparatuur halen, het HD gaat dan door de nieuwe signaal weg.

Wat je schreef over drama series en showprogramma's ben ik het met je eens, in tegenstelling tot de VRT die nog wel echt mooie serie's maakt.
Oud 3 oktober 2009, 15:49
Senior Member

Standaard

Van het UPC fourm:

"NPO heeft wel aangegeven dat ze inzamewerking met de fabriekant van de encoders om via software update het beeld beter tekrijgen"

Was al bekend maar geeft aan dat ze nog bezig zijn. Al klinkt dit niet positief, proberen beter te krijgen. upscaler omzijlen is direct perfect beeld . . . . .
Oud 13 oktober 2009, 15:17
Senior Member

Standaard

Nog eens een mailtje gestuurd naar de NPO:

Daar gaan nog wat weken overheen, zo wordt bij de technische afdeling hier verwacht. Er wordt gewacht op een goed werkende update voor de HD-downconverter, die een in beter SD-signaal moet resulteren.

Heb ook teruggemaild met de vraag waarom de SD signaal niet gewoon zonder de upscaler kan.
Oud 13 oktober 2009, 15:34
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hallotjes Bekijk bericht
Nog eens een mailtje gestuurd naar de NPO:

Daar gaan nog wat weken overheen, zo wordt bij de technische afdeling hier verwacht. Er wordt gewacht op een goed werkende update voor de HD-downconverter, die een in beter SD-signaal moet resulteren.

Heb ook teruggemaild met de vraag waarom de SD signaal niet gewoon zonder de upscaler kan.
Dat lijkt me dubbel werk. Een HD-signaal downscalen naar SD lijkt me logisch als HD de norm is.
Oud 13 oktober 2009, 16:42
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Dat lijkt me dubbel werk. Een HD-signaal downscalen naar SD lijkt me logisch als HD de norm is.
Nee dan heb je het verhaal niet echt begrepen. Het gaat niet om het downscalen van native HD materiaal voor uitzending in SD, want dat moet sowieso. Het gaat om de omweg die gemaakt wordt met native SD naar HD en weer terug naar SD. Daar is niets logisch aan, het is een centenkwestie.
Oud 13 oktober 2009, 17:10
Senior Member

Standaard

Toch kan dat gewoon niet duur zijn, voor de upscaler aftappen met een kabeltje na een oude encoder die ze nog hadden van hun oude eindregie . . . .
Moet enkel een downscaler tussen wanneer ze native HD zenden maar die hebben ze toch al.
Oud 13 oktober 2009, 17:23
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hallotjes Bekijk bericht
Toch kan dat gewoon niet duur zijn, voor de upscaler aftappen met een kabeltje na een oude encoder die ze nog hadden van hun oude eindregie . . . .
Moet enkel een downscaler tussen wanneer ze native HD zenden maar die hebben ze toch al.
Zo simpel ligt het niet. Het gaat in de eindregie ook om zaken als het toevoegen van het zender- en omroeplogo, en - indien van toepassing - ondertiteling. De hele eindregie zou dus dubbel moeten worden uitgevoerd.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten