Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 november 2009, 18:36
StriFe's schermafbeelding
StriFe StriFe is offline
Member

Ziggo Internet: Z2, Ubee Modem
DTV: n.v.t.
Standaard

Zowiezo bij nieuwsgroepen bij mij duurde het ong. 2 á 3 weken nadat de laatste snelheidsverhoging (Ik heb Z2) was gedaan. Dat ik van 5 mbit naar de 10 mbit schoot. Dus zowiezo kan het altijd langer duren dan noodzakelijk, maar ik heb zelf ook nooit troubles met de nieuwsgroepen van Ziggo, ok een onwijs lage retentie (Sommige bestanden die 100+ dagen oud zijn pakt hij heel soms nog) en niet elke nieuwsgroep is available. En aangezien ik helaas niet elke maand een payserver kan nemen, zit ik vast aan Ziggo wat opzich ook geen probleem is.

Maar uhm Pearl ik wil 2 dingen tegen je zeggen. die snelheid in 1999 was in NL nog niet beschikbaar en in 1999 was de Euro ook nog niet eens een wettig betaalmiddel heh . Niet kwaad bedoeld hoor, maar die dingen die je zei klinken nogal ongeloofwaardig in mijn oren.
Oud 4 november 2009, 19:08
copymaster's schermafbeelding
copymaster copymaster is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Cisco EPC3925
DTV: Humax 5200C, Humax iPVR 9200 C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StriFe Bekijk bericht
En aangezien ik helaas niet elke maand een payserver kan nemen, zit ik vast aan Ziggo wat opzich ook geen probleem is.
Je kunt ook een bundel kopen van 180GB voor 25 dollar bij astraweb. Deze blijft onbeperkt geldig. Wel zo handig als je niet elke maand even veel download.

Laatst gewijzigd door copymaster; 4 november 2009 om 19:49
Oud 4 november 2009, 19:24
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parel Bekijk bericht
Ik had al vanaf het eerste begin in 1999 het abo wat ze nu Z3 noemen met een snelheid van nu:
25 Mbit/s down en up 4.0 Mbit/s en downloaden vanuit nieuwsgroepen 15 Mbit/s a € 47,95
Kan niet, in 1999 was de snelheid max. 8 MB

Het belangrijkste voor mij was het downloaden, ik haalde toen met newsleecher 2,5 MB/s
Dat kwam neer op een half uur downloaden voor een gemiddelde DVD.
Herhaaldelijk door middel van bellen en folders van ziggo gehad om mij over te halen om mijn abo om te zetten naar alles in 1 ben daar tot op 23 -7- 2009 nooit op ingegaan, toen kreeg ik een aanbod dat leek te mooi om waar te zijn:
omzetten naar alles in 1 extra voor € 64,95 plus je belkosten.
daar zat dan een gratis digitaal kastje bij en ook de kabeltv kosten plus bellen.
De snelheid zou gaan naar 50 Mbit/s down en up 5.0Mbit/s de download uit nieuwsgroepen heb ik toen niet gekeken. Nu wel en is nu 16 Mbit/s
Kortom ik stap over en krijg een nieuw motorola modem:
Kan ook niet, De enige docsis3 modems zijn de Ubee & Arris
Hij gaat als een speer als ik meet bij http://speedtest.ziggo.nl heb ik een waarde van:
48,2 Mbit/s down en up 4,8 Mbit/s en downloaden uit nieuwsgroepen haal ik soms wel 5,77 MB/s
wat neer komt op een gemiddelde dvd in 10 a 15 minuten.
Dus niet te mooi om waar te zijn maar het is zo gewoon de dubbele snelheid in downloaden.
Ik ben een tevreden klant, maar dat duurt maar drie maanden blijkt nu.
Ik krijg op 08-10-2009 eerst een e-mail er staat in dat de snelheid in mijn omgeving zo hoog word dat ik een nieuw modem nodig heb, en dat ik dan klaar ben voor de toekomst.
Ja fijn nogal sneller laat maar komen dacht ik.
Op 13-10-2009 komt het modem Euro-docsis3 binnen er zit een briefje bij met de volgende tekst:
"Geachte heer/mevrouw
Gefeliciteerd met uw nieuwe Eurodocsis 3.0 modem.
Hiermee kunt u nog meer genieten van uw internetverbinding.
Wat betekend dit voor u?
Uw internetsnelheid is verhoogd, zonder dat u daarvoor extra hoeft te betalen.
Sluit het nieuwe modem aan, en u kunt direct gebruikmaken van de nieuwe, verhoogde snelheid."
Dit laat dus aan duidelijkheid niets te wensen over, als ik alles goed aansluit ga ik nog sneller.
Fijn bedankt ga het meteen aansluiten, na het aansluiten hang ik er eerst rechtstreeks mijn laptop aan, het gaat al mis met activeren in de brief staat een code die ik zou moeten gebruiken G...... met 6 cijfers. typ het 5 keer in maar het lukt niet steeds de melding dat ik een foute code heb ingegeven.
Ik kijk dan even in mijn papieren van mijn overstappen op 23-7-2009 en daar staat dezelfde activatie code maar dan de g in kleine letter in plaats van een hoofdletter, en ja dan lukt het.
Ben best wel nieuwsgierig naar die nieuwe snelheid dat zul je begrijpen, omdat ze dat in de berichtgeving niet aangeven hoe snel dat zou moeten zijn nu.
Wat een domper zeg ik kom niet hoger dan 24 Mbit/s down, terwijl het meer dan 50 Mbit/s zou moeten zijn.
Heb je niet de modems verwisseld ?
De motorola die je eerder noemde is een "oud" modem
Gelukkig staat er in stap 3 van het installatie module 2 :
Heeft u snelheidsklachten en branden de lampjes op het modem , zoals op het plaatje.
Neem dan contact op met onze klantenservice.
Fijn dat doen we dan maar 10 cent per minuut en een kwartier in de wacht.
Krijg dan een vriendelijke man aan de telefoon, hij kijkt het een en ander na zegt hij, en er blijken geen storingen te zijn, en het signaal naar mijn modem blijkt goed te zijn.
Hij zal mij nog een mail sturen met tips voor de snelheid op te hogen, en zegt dat het morgen misschien al weer beter kan zijn.
De tips stuurt hij inderdaad ,maar hebben geen resultaat.
Ik stuur dan via contactformulier een klacht in dat ik in plaats van snelheid verhoging, verlaging heb gekregen.
Krijg dan een mail terug met de informatie erin om mijn modem te resetten,
een half uur de stroom eraf en alleen de coax en de voedingkabel eraan en 30sec op het reset knopje drukken.
Oké zo gedaan en voor de zekerheid alle cat5 kabels vervangen door cat6 en mijn snelheid is dan:
45,3 Mbit/s down en up 4,1 Mbit/s is wel nog minder dan eerst maar daar kan ik dan wel mee leven.
paar procent verschil, kan voorkomen
Had ook nog het advies gekregen als het niet wou lukken om mijn oude modem weer aan te sluiten,
maar dat gaat dan niet meer de activatie lukt dan niet.
Nu ga ik eens elke dag mijn download snelheid uit nieuwsgroepen testen, want die is voor mij het belangrijkste, en wat blijkt ik kom niet hoger dan maximaal 2,77 MB/s dat is exact 3MB/s minder dan ik de eerste drie maanden met mijn Motorola modem had.
Krijg dan van Ziggo op 30-10-2009 weer een mail met de volgende inhoud:
"Geachte abonnee,
U heeft onlangs een nieuw modem van Ziggo ontvangen.
Hiermee kunt u nog sneller internetten.
Ziggo heeft namelijk uw internetsnelheid verhoogd.
Goed nieuws voor u."
Ja goed nieuws, niet dus 3MB/s langzamer downloaden uit nieuwsgroepen.
Ik stuur dan op 02-11-2009 maar weer eens een klacht via het contactformulier.
Ook best onhandig en klant onvriendelijk dat je allemaal noreply@casema.nl post van hun krijgt.
Ik stel daarin dat de download via nieuwsgroepen door hun word afgeknepen en dat ik nog steeds niet de snelheid heb die bij mijn abo hoort laat staan dat die verhoogd is.
Het antwoord komt op 03-11-2009, best wel snel dat moet ik toegeven, schiet er alleen niets mee op.
Er is door hun geconcludeerd dat er geen signaal problemen zijn.
En dat ik op http://www.coax.nl een betrouwbare snelheidtest kan uitvoeren, en dat ik het modem nog maar eens moet resetten en nog meer van die onzin dat er op neer komt dat het probleem bij mij zit.

Ja en daar kan je het mee doen, worden wij genept door Ziggo met alles in 1 extra abo dat een snelheid zou moeten hebben van 50Mbit/s down en 5.0 Mbit/s en een download snelheid van
16Mbit/s uit nieuws groepen?
Waarom zie ik nergens in reclame van Ziggo dat je uit de nieuwsgroepen met het duurste abo maar met 16Mbit/s kunt downloaden.
Wie herkend mijn verhaal en zit met hetzelfde??
Met vriendelijke Groet.

ER WORDT NIET GEKNEPEN !!!!!

Helaas, een hele lap tekst zonder feiten.

No offence, maar een paar statements die eruit springen bevatten onwaarheden, of onjuistheden.
Oud 4 november 2009, 19:48
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Heb jij die tekst helemaal gelezen, Spartagek?
Daar begin ik niet eens aan.
Maar usenet wordt idd niet geknepen, mijn payserver niet en de ziggo server niet. Knijpen in specifieke gevallen , zou kunnen, als je iemand bij Ziggo heel erg boos hebt gemaakt. (onzin, natuurlijk).
Oud 4 november 2009, 19:59
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Er waren nog een paar puntjes die ik in eerste instantie wilde vermelden, maar heb het maar gelaten.

had me al weer teveel ingespannen....
commisaris Migraine zit op de schouder, ben dan wat prikkelbaar....
Oud 4 november 2009, 21:19
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Maar usenet wordt idd niet geknepen, mijn payserver niet en de ziggo server niet.
Met nog de volgende opmerkingen erbij :
  • De newsserver van Ziggo geeft je maximaal tussen de 25 en 30 Mbit en kan bij drukte savonds nog wel wat langzamer zijn in sommige groepen, maar dat is geen knijpen van de verbinding. De server is gewoon niet sneller.
  • Mensen met een Ubee-modem rapporteren dat de usenet snelheid niet maximaal gehaald wordt, dat zou een firmware probleem zijn waar binnenkort een oplossing voor zou komen. Dus dat is ook geen 'knijpen'.
Oud 4 november 2009, 22:14
henri II's schermafbeelding
henri II henri II is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Met nog de volgende opmerkingen erbij :
  • De newsserver van Ziggo geeft je maximaal tussen de 25 en 30 Mbit en kan bij drukte savonds nog wel wat langzamer zijn in sommige groepen, maar dat is geen knijpen van de verbinding. De server is gewoon niet sneller.
  • Mensen met een Ubee-modem rapporteren dat de usenet snelheid niet maximaal gehaald wordt, dat zou een firmware probleem zijn waar binnenkort een oplossing voor zou komen. Dus dat is ook geen 'knijpen'.
het fluctueren van de snelheid heb je ook bij de payservers gedurende de drukte. Ik gebruik Eweka of Easyusenet of NewsXs.De laatste 2 heb ik voor een maand genomen om te testen. Tijdens de "rustige" periodes haal ik bij de laatse 2 gedurende de gehele download een strakke 5.7 MB/s. Eweka zit er iets onder omdat die volgens volgens mij nog niet helemaal aan de 50 Mbits zitten.
Tijdens de drukte zwabberen ze echter alle 3 van hoog naar laag etc.
Dit alles wel met een Arris modem ipv Ubee ( pas omgewisseld).
Met dat Ubee modem was geen land mee te bezeilen.
Ik ben volledig met jullie eens dat er niet wordt geknepen.
OK tijdens de drukte zul je gewoon genoegen moeten nemen dat het iets langzamer gaat.Ook met payservers want uiteindelijk gaat volgens mij alles via ziggo.
Oud 5 november 2009, 00:28
StriFe's schermafbeelding
StriFe StriFe is offline
Member

Ziggo Internet: Z2, Ubee Modem
DTV: n.v.t.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Je kunt ook een bundel kopen van 180GB voor 25 dollar bij astraweb. Deze blijft onbeperkt geldig. Wel zo handig als je niet elke maand even veel download.
Ik mag van geluk spreken als ik in een jaar max. 2 maanden payserver kan kopen. Aangezien ik dus een uitkering heb (Afgekeurd 80-100%) Gaat het mij dus helaas niet lukken om zelfs 25 dollar op te hoesten. en heb bekant elke trial al gehad die beschikbaar was.
Oud 5 november 2009, 10:03
Parel's schermafbeelding
Parel Parel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1P Modem: Ubee-EVM 120/12 mb/s. Router: D-Link Dir-825, Switch DGS-1008D,Router2 Asus Wl-500gp v2
DTV: Humax ir-fox + IRHD-5000c + IHDR-5200C + CI+ Quantes 1.3 module + Smit module, Tv 65PFL9708S + 46PF
Standaard Nu

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StriFe Bekijk bericht
Zowiezo bij nieuwsgroepen bij mij duurde het ong. 2 á 3 weken nadat de laatste snelheidsverhoging (Ik heb Z2) was gedaan. Dat ik van 5 mbit naar de 10 mbit schoot. Dus zowiezo kan het altijd langer duren dan noodzakelijk, maar ik heb zelf ook nooit troubles met de nieuwsgroepen van Ziggo, ok een onwijs lage retentie (Sommige bestanden die 100+ dagen oud zijn pakt hij heel soms nog) en niet elke nieuwsgroep is available. En aangezien ik helaas niet elke maand een payserver kan nemen, zit ik vast aan Ziggo wat opzich ook geen probleem is.

Maar uhm Pearl ik wil 2 dingen tegen je zeggen. die snelheid in 1999 was in NL nog niet beschikbaar en in 1999 was de Euro ook nog niet eens een wettig betaalmiddel heh . Niet kwaad bedoeld hoor, maar die dingen die je zei klinken nogal ongeloofwaardig in mijn oren.
Dat staat er ook niet hé,
er staat "met de snelheid van NU" en niet van toen.
En die Euro prijs is ook van NU en niet van 1999.
En waarom zou ik over een modem merk liegen?
Wat is er nu nog ongeloofwaardig aan.?
heb van alles wat erin staat hier de papieren liggen en als jij mij je adres geeft zal ik je toesturen wat je nog in wil zien.
Met vriendelijke groet.
Parel.
Oud 5 november 2009, 10:06
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parel Bekijk bericht
Dat staat er ook niet hé,
er staat "met de snelheid van NU" en niet van toen.
En die Euro prijs is ook van NU en niet van 1999.
En waarom zou ik over een modem merk liegen?
Wat is er nu nog ongeloofwaardig aan.?
heb van alles wat erin staat hier de papieren liggen en als jij mij je adres geeft zal ik je toesturen wat je nog in wil zien.
Met vriendelijke groet.
Parel.
Vertel maar eens welk modem je hebt dan. Typenummer, staat onder op de modem
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten