Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 augustus 2009, 23:19
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Dat verklaart nog steeds niet die dip. Wat voor tijdsspanne bevat de grafiek? Dat is ook niet echt duidelijk.
Oud 2 augustus 2009, 23:37
blackEyEz's schermafbeelding
blackEyEz blackEyEz is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AiO 50/5 - Arris Touchstone 702B
DTV: Samsung DCB-H360R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Dat verklaart nog steeds niet die dip. Wat voor tijdsspanne bevat de grafiek? Dat is ook niet echt duidelijk.
Moeilijk te zeggen, het is de standaard netlimiter grafiek, ik denk 1 seconden per streepje. Dus ik denk 1 minuut per blok
Oud 2 augustus 2009, 23:42
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Reboot het hele spul eens. Dus modem/router/pc. Ik weet niet of ik het goed zie, maar jij hebt een arris docsis3? Dan zijn de snelheden zeker niet om over naar huis te schrijven. De bewuste 1080p film had je al 7x binnen moeten hebben. Gaat http://speedtest.bbned.nl/ wel goed?
Oud 2 augustus 2009, 23:46
Junior Member

Standaard

Citaat:
Reboot het hele spul eens. Dus modem/router/pc. Ik weet niet of ik het goed zie, maar jij hebt een arris docsis3? Dan zijn de snelheden zeker niet om over naar huis te schrijven. De bewuste 1080p film had je al 7x binnen moeten hebben. Gaat http://speedtest.bbned.nl/ wel goed?
Kijk eens bij mijn begin post naar het 2de grafiekje op het einde, nadat ik werd gecapped naar 100kbs. Ik krijg de volle 50/5 beinnen van speedtest.net

Daar ligt het niet aan.
Oud 2 augustus 2009, 23:54
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Dat is niet lullig bedoeld, hoor, maar is de connectie wel helemaal top? En daar bedoel ik ook ziggo mee. Beetje discrepantie hier en daar en we zijn weer terug bij af. Ik denk niet dat je een prutser bent, dus je moet zelf ook kunnen beamen dat je voor de snelheidsverhoging die 1080p allang binnen had gehad en zelfs bekeken. Snelheid is relatief he, ookal kijk ik er zelf reikhalzend naar uit. Dan kun je nog de items van meesdroo een beetje bekijken, lijkt me wel de grootmeester op modemgebied e.d. Signaalwaardes, en meer van dat.
Loopt newsleecher nu nog steeds niet, hier gaat het an een ruk door.
Oud 3 augustus 2009, 00:01
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

2e grafiekje had ik niet gezien, sorry. Als bij jou alles op orde is en dat denk ik wel, zou je de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat ziggo weer eens aan het kloten is. Wel fijn dat ze dit communiceren.
btw, lukt die bbned speedtest wel?
Oud 3 augustus 2009, 00:21
Junior Member

Standaard

Citaat:
2e grafiekje had ik niet gezien, sorry. Als bij jou alles op orde is en dat denk ik wel, zou je de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat ziggo weer eens aan het kloten is. Wel fijn dat ze dit communiceren.
btw, lukt die bbned speedtest wel?
Deze link is aardig, http://www.glasvezel.nu/speedtest-se...0mb-1000mb-bin

Overzicht van grote bin bestanden. de meeste halen mijn maximale download.

Nu gaat de snelheid wel aardig met 3000 van yabnews op een retentie van 150 dagen. Eweka is huilen met de pet op maar dat werd al eerder gezegd dat de snelheid tegenvalt bij oude bestanden.

Ik hou het verder in de gaten.
Oud 3 augustus 2009, 00:29
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
En dat is met 2 draadjes, he? Menigeen beweert dat de ziggo server gecapt is op 20mbit, en dat zal best kunnen, ik kan het vooralsnog niet beoordelen. Waar heb je dan 4 draadjes voor nodig? 2x1000 = 4x500 toch? (geen geleuter over bits/bytes omrekenfactor, svp).
Meerdere draadjes heb je nodig om de tijd-gaps door de client software op te vangen. Als je 1 draadje gebruikt kun je dat duidelijk zien gebeuren. Je programma haalt een part binnen en moet daarna even nadenken, opslaan en volgende deeltje opvragen. Vooral als de deeltjes kort zijn is de 'wachttijd' van je software dan lang en wordt er niets gedownload in die tijd. Heb je 2 draadjes heb je grote kans dat het tweede draadje tijdens de pauze aan het downloaden is en die vult het gat dan netjes op. Er is nog steeds een kans dat beide draadjes even niets doen, dus vandaar dat je met 4 draadjes bijna geen last hebt van die pauzes. Daarom is downloaden met het maximum aantal draadjes vaak toch gunstiger dan om 1 draadje te pakken, zelfs als je met 1 draadje een goede max-speed haalt.
Oud 3 augustus 2009, 00:41
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Wat ik gehoord heb is dat niet elke newsserver van eweka even lekker is. Ik zit al jaren bij newsserver67, en die is bij mij steady. Als ik straks de 40mbit van eweka met de 20mbit van ziggo kan combineren, zit ik voorlopig even goed. Lukkken die 4 draadjes van ziggo bij jou wel?
Oud 3 augustus 2009, 00:53
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Meerdere draadjes heb je nodig om de tijd-gaps door de client software op te vangen. Als je 1 draadje gebruikt kun je dat duidelijk zien gebeuren. Je programma haalt een part binnen en moet daarna even nadenken, opslaan en volgende deeltje opvragen. Vooral als de deeltjes kort zijn is de 'wachttijd' van je software dan lang en wordt er niets gedownload in die tijd. Heb je 2 draadjes heb je grote kans dat het tweede draadje tijdens de pauze aan het downloaden is en die vult het gat dan netjes op. Er is nog steeds een kans dat beide draadjes even niets doen, dus vandaar dat je met 4 draadjes bijna geen last hebt van die pauzes. Daarom is downloaden met het maximum aantal draadjes vaak toch gunstiger dan om 1 draadje te pakken, zelfs als je met 1 draadje een goede max-speed haalt.
Zo'n gevoel heb ik altijd al een beetje gehad, maar naar wat ik lees op internet is dat grabit achterblijft op newsleecher. Zal iets met andere algoritmes re maken hebben, vooral net veel data-input.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten