Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 augustus 2009, 22:37
blackEyEz's schermafbeelding
blackEyEz blackEyEz is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AiO 50/5 - Arris Touchstone 702B
DTV: Samsung DCB-H360R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Er is denk ik wat anders aan de hand. Nu, op dit moment, 22:25, heb ik een download van de ziggo newsserver van 20mbit. Eweka account heb ik bewust even uitgezet, ik heb maar 20mbit. Ik heb alles in 1 extra nu 1 week, met motorola-modem, zo'n 190Gb dataverkeer via de ziggonewsserver, alles op deze snelheid zonder dips. Ik neem ziggo veel kwalijk, maar niet dat ze lopen te knijpen op newsservers. Niet eens bij hun eigen server.
Kijk ik zou het met je eens zijn als ik 1 nieuwsgroep server gebruik. Dan kun je hun de schuld geven. Maar als er twee nieuwsservers geknepen word. En ook niet geleidelijk het was pats boem. Dan is er toch wel iets heel vreemds aan de hand.

Misschien dat ziggo per postcode/regio bekijkt hoeveel er gedownload word en aan de hand van de snelheid bepaald. Geen idee ik werk niet bij Ziggo.

Maar ik zie wat ik zie en mijn grafieken liegen niet.
Oud 2 augustus 2009, 22:37
copymaster's schermafbeelding
copymaster copymaster is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Cisco EPC3925
DTV: Humax 5200C, Humax iPVR 9200 C
Standaard

Zoals zo vaak aangegeven in andere discussies, Ziggo knijpt niet op newsgroepen. Download vaak genoeg en zit bijna altijd op maximale download wat ik met alles in 1 extra kan halen met gebruik van SABnzb+ en tweaknews als payserver. Hier spelen andere (locale)factoren een rol. Denk aan bijvoorbeeld virusscanners. Deze kunnen een negatieve invloed hebben op je download snelheid.
Oud 2 augustus 2009, 22:39
EmperorAtahualpa's schermafbeelding
EmperorAtahualpa EmperorAtahualpa is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AiE Extra (50/5), Arris Touchstone 702B
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackEyEz Bekijk bericht
Je kunt me niet vertellen dat mijn verbinding niet afgeknepen word. Als ik een nieuwsserver account had, ja dan kun je er over twisten maar niet bij twee accounts.
Dit is natuurlijk helemaal niet leuk om te lezen. Maar begrijp ik het nou goed dat Ziggo begint te knijpen om 21:00 uur en dan nog erger gaat knijpen om 21:30 uur?

Wanneer stopt Ziggo dan weer met knijpen? Als je daar dadelijk ook een grafiekje van kunt posten, dat zou super zijn.
Oud 2 augustus 2009, 22:39
FJRobert's schermafbeelding
FJRobert FJRobert is offline
Senior Member

Standaard

Heb je de nieuwe Arris modem gekregen en niet de nieuwe draad gebruikt die in de doos zat met de tekst (module 3). Had ook een oude UTP draad (grijs) zag er toch iets anders uit dan de witte.
Oud 2 augustus 2009, 22:40
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Zoals zo vaak aangegeven in andere discussies, Ziggo knijpt niet op newsgroepen. Download vaak genoeg en zit bijna altijd op maximale download wat ik met alles in 1 extra kan halen met gebruik van SABnzb+ en tweaknews als payserver. Hier spelen andere (locale)factoren een rol. Denk aan bijvoorbeeld virusscanners. Deze kunnen een negatieve invloed hebben op je download snelheid.
Geen virusscanner. Ik wist dat dit draadje een (ik heb wel/ik heb niet die snelheid) zou worden. Mijn enige oplossing is dat per regio de snelheid bepaald word. Hoe kan het dat TWEE nieuwsservers gecapped worden, en dat op een bepaalde seconde en niet geleidelijk.
Oud 2 augustus 2009, 22:46
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EmperorAtahualpa Bekijk bericht
Dit is natuurlijk helemaal niet leuk om te lezen. Maar begrijp ik het nou goed dat Ziggo begint te knijpen om 21:00 uur en dan nog erger gaat knijpen om 21:30 uur?

Wanneer stopt Ziggo dan weer met knijpen? Als je daar dadelijk ook een grafiekje van kunt posten, dat zou super zijn.
Na een reboot

Eweka nog hommeles en Yabnieuws gaat wat beter. Ben nu terug gegaan naar newsleecher. Zat eerst op sabnzbd.
Oud 2 augustus 2009, 22:51
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Misschien heb je een punt, van de ziggo jongens kun je alles verwachten. Heb je AIEextra? Neem aan van wel. Ikzelf zit nog steeds op 2400k/s. Ik wilde iets zeggen over datalimiet, maar ook al mocht je die hebben, is het niet van toepassing op de door jou gebruikte payserver.
Oud 2 augustus 2009, 22:52
griebeltje1's schermafbeelding
griebeltje1 griebeltje1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in 1 basis
DTV: humax 5200c
Standaard

eweka zelf geeft al tijden problemen met wat oudere bestanden.
ouder dan 100 dagen en je download was 210 dagen.
lees hier maar eens http://www.eweka.nl/nl/status_meldingen/
Oud 2 augustus 2009, 22:54
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Die reboot geeft wel aan dat het iets anders is. Grabit heeft ook wat moeite met echt hoge snelheden, maar die heb je nu nog niet.
Oud 2 augustus 2009, 22:55
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Tja. Enige wat ik weet is dat ik met Tweaknews nog nooit iets anders heb gehad dan strak 20 megabit hier. Als Ziggo knijpt dan niet bij mij of niet op de tijdstippen dat ik down.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten