Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 november 2009, 13:22
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parel Bekijk bericht
Ik heb er momenteel 20 verschillende servers in staan met 64 lijnen waaronder ook een payserver.
Zoveel threads is overkill en zal sowieso je snelheid naar beneden halen. Met 4 lijntjes haal ik al de max van de Ubee. En ik mag 12 threads openzetten.
Zeker veel freeservers tussen zitten? Die werken niet altijd en zeker niet qua snelheid.
Oud 9 november 2009, 09:18
Parel's schermafbeelding
Parel Parel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1P Modem: Ubee-EVM 120/12 mb/s. Router: D-Link Dir-825, Switch DGS-1008D,Router2 Asus Wl-500gp v2
DTV: Humax ir-fox + IRHD-5000c + IHDR-5200C + CI+ Quantes 1.3 module + Smit module, Tv 65PFL9708S + 46PF
Standaard ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
Zoveel threads is overkill en zal sowieso je snelheid naar beneden halen. Met 4 lijntjes haal ik al de max van de Ubee. En ik mag 12 threads openzetten.
Zeker veel freeservers tussen zitten? Die werken niet altijd en zeker niet qua snelheid.
Dat het de snelheid naar beneden haalt ben ik dus niet met je eens, dit was bij het Arris modem zeker niet het geval, en bij deze Ubee trouwens ook niet want als ik maar 4 lijntjes laat lopen gaat het ook niet sneller dan 2.95 - 3 MB/s
Maar je haalt wel je downloads completer binnen want de Ziggo server stop nogal snel als je iets te vlug Of later dan 14 dagen ophaalt.
De eerste en meeste die hier stilvalt is de Ziggo server, maar dat is voor mij geen probleem.
Heb inmiddels wel excuus van Ziggo gekregen en de bevestiging dat ze er samen met de producent van het modem mee bezig zijn om het op te lossen.
Daar zullen we dan maar op wachten.
Groetjes.
Oud 9 november 2009, 15:57
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Ik heb geen idee wat de retentie van de ziggo server is, maar als het erbuiten valt willen de newsreaders wel eens blijven hangen op een draad.
en als dat gebeurt, gaat idd de snelheid er snel uit.

Ik heb hier met het arris modem & payservers nooit een probleemmee ondervonden, aangezien ik de ziggo servers niet in gebruik heb.
Ook freeservers zijn eencrime om bij te houden, de ene dag werkt het, de volgende dag liggen ze er weer uit, om er na 2 dagen weer in te schieten
Oud 10 november 2009, 07:36
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Dat het de snelheid naar beneden haalt ben ik dus niet met je eens, dit was bij het Arris modem zeker niet het geval, en bij deze Ubee trouwens ook niet want als ik maar 4 lijntjes laat lopen gaat het ook niet sneller dan 2.95 - 3 MB/s
64 verbindingen????? Weet je wat voor 'druk' dat op je verbinding zet? Niet te vergeten je newsreader en de daarbij behorende processorkracht. Maar goed, ik heb er dan ook geen verstand van... jij zal het wel weten. Ben wel erg benieuwd met wat voor je servers je allemaal verbind...

Citaat:
Heb inmiddels wel excuus van Ziggo gekregen en de bevestiging dat ze er samen met de producent van het modem mee bezig zijn om het op te lossen.
Daar zullen we dan maar op wachten.
Dit was dan ook al bekend... en al meerdere malen hier gemeld.
Oud 10 november 2009, 10:59
Parel's schermafbeelding
Parel Parel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1P Modem: Ubee-EVM 120/12 mb/s. Router: D-Link Dir-825, Switch DGS-1008D,Router2 Asus Wl-500gp v2
DTV: Humax ir-fox + IRHD-5000c + IHDR-5200C + CI+ Quantes 1.3 module + Smit module, Tv 65PFL9708S + 46PF
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
64 verbindingen????? Weet je wat voor 'druk' dat op je verbinding zet? Niet te vergeten je newsreader en de daarbij behorende processorkracht. Maar goed, ik heb er dan ook geen verstand van... jij zal het wel weten. Ben wel erg benieuwd met wat voor je servers je allemaal verbind...

Dit was dan ook al bekend... en al meerdere malen hier gemeld.
Hoi Ed,
of ik het weet en of jij er verstand van hebt, en dat het bij jouw en andere in bepaalde forums al bekend was, doet hier allemaal niet ter zake.

Het gaat er om dat mensen denken, zoals ook ik, dat de nieuwsgroepen worden afgeknepen omdat met het nieuwe modem Ubee en een alles in 1 extra pakket je downloadsnelheid vanuit nieuwsgroepen met 3MB/s is verlaagd, ten opzichte van het vorige modem.
Ook bij Ziggo was dit al lang bekend, maar ze probeerden de schuld bij de klant te leggen.
Een simpel berichtje op de Ziggo site of een briefje bij het nieuwe Ubee modem bij de mensen die een alles in extra abo hebben, om ze daar voor te waarschuwen, en te melden dat ze er mee bezig zijn was voldoende geweest, om all discussies die er nu over gaande zijn her en der, te voorkomen.
Ik moet met hen tot 4 keer toe contact te leggen en onder hun neus wrijven dat er honderden met het zelfde probleem zitten, voordat ze toegeven dat het zo is.
En er staat nog steeds niet op hun site dat er een probleem met die modems is en ze worden nog steeds uitgeleverd.
Dus zullen er nog steeds mensen zijn die de forums niet lezen( en dat zijn er meer dan die dit allemaal wel lezen) weer naar Ziggo gaan bellen en mailen over dit probleem.
Ziggo moet gewoon zodra er een probleem ergens mee is de klant informeren, en dat zou ze dan veel werk en ergenis besparen.
Verder maak ik aan dit verhaal geen woorden meer aan vuil, voor mij is het klaar en wacht tot het opgelost is of anders trek ik mijn plan wel.

En wees vooral niet bezorgd op de druk op mijn verbinding of cpu, dat komt wel goed.

Groetjes.
Oud 10 november 2009, 11:41
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Hoi Ed,
of ik het weet en of jij er verstand van hebt, en dat het bij jouw en andere in bepaalde forums al bekend was, doet hier allemaal niet ter zake.

Het gaat er om dat mensen denken, zoals ook ik, dat de nieuwsgroepen worden afgeknepen omdat met het nieuwe modem Ubee en een alles in 1 extra pakket je downloadsnelheid vanuit nieuwsgroepen met 3MB/s is verlaagd, ten opzichte van het vorige modem.
Ook bij Ziggo was dit al lang bekend, maar ze probeerden de schuld bij de klant te leggen.
Een simpel berichtje op de Ziggo site of een briefje bij het nieuwe Ubee modem bij de mensen die een alles in extra abo hebben, om ze daar voor te waarschuwen, en te melden dat ze er mee bezig zijn was voldoende geweest, om all discussies die er nu over gaande zijn her en der, te voorkomen.
Ik moet met hen tot 4 keer toe contact te leggen en onder hun neus wrijven dat er honderden met het zelfde probleem zitten, voordat ze toegeven dat het zo is.
En er staat nog steeds niet op hun site dat er een probleem met die modems is en ze worden nog steeds uitgeleverd.
Dus zullen er nog steeds mensen zijn die de forums niet lezen( en dat zijn er meer dan die dit allemaal wel lezen) weer naar Ziggo gaan bellen en mailen over dit probleem.
Ziggo moet gewoon zodra er een probleem ergens mee is de klant informeren, en dat zou ze dan veel werk en ergenis besparen.
Verder maak ik aan dit verhaal geen woorden meer aan vuil, voor mij is het klaar en wacht tot het opgelost is of anders trek ik mijn plan wel.

En wees vooral niet bezorgd op de druk op mijn verbinding of cpu, dat komt wel goed.

Groetjes.
Laat ook maar gewoon, want de essentie van het verhaal komt toch niet door...

64 verbindingen is overkill en werkelijk niemand zal dat doen. De snelheid is zelfs met gewoon 8 threads cq 4 threads haalbaar. Maar goed, als jij denkt 64 nodig te hebben. Suc6!
Oud 10 november 2009, 16:07
Senior Member

Standaard

lol

Ed is de oprichter van usenet ....

maar evenzo grappig
"ziggo had een briefje bij het modem moeten doen", ivm snelheden behaald met usenet bedoel je ?

ten eerste - ik denk dat 80% van de gebruikers niet eens weet wat donloaden is, laatstaan via usenet

en een briefje erbij ????
De gebuiksaanwijzing wordt niet eens gelezen ( stroom van modem bij plaatsen nieuwe router en nog meer .... )

dan denk je dat DAT wel gelezen wordt ...
hahah
Oud 10 november 2009, 19:53
Hakker's schermafbeelding
Hakker Hakker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra / Ubee EVM3200 / Draytek 2130N
DTV: CI+ module
Standaard

Citaat:
Hoi Ed,

Groetjes.
Het punt is dat er niet geknepen wordt. Je blijft het constant roepen maar (en voor de laatste keer) ER WORDT NIET GEKNEPEN!!!
Dat er door een firmware probleem de snelheid niet gehaald wordt is een heel ander verhaal daarnaast was daar al heel lang een draad over ook over het feit dat men bezig is aan een firmware update.

Klagen is 1 ding maar insinueren is een heel ander verhaal.
Oud 11 november 2009, 17:50
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

@Parel:
En om nog wat specifieker te zijn in deze:

1 - Naar nieuwsservers in het algemeen word niet gecapt.
2 - Naar de Ziggo newsserver word wel een maximum snelheid gehanteerd, deze is te vinden op de Ziggo site, en hier word absoluut niet geheimzinnig over gedaan evenmin als het verzwegen word.
3 - Dat je naar een payserver momenteel met bepaalde modems niet de maximale snelheid haalt heeft niets, ik herhaal niets met cappen te maken, enkel met een probleem met de firmware. Dit probleem is bekend en daar word aan gewerkt.

Dus stop nou met het verkondigen dat er gecapt word, want dat word er niet. Tenzij je naar de Ziggo newsserver bedoelt, dan heb je gelijk, maar dat zou een bekend fenomeen moeten zijn, staat nl gewoon op de site.

En 64 treads... is zware overkill.. Weet niet waarom je er zoveel ingesteld hebt, maar het verbeterd in elk geval niets, het maakt het eerder slechter dan beter... Het is maar wat je zelf wilt.

Oud 11 november 2009, 18:00
Senior Member

Standaard

En 64 treads... is zware overkill.. Weet niet waarom je er zoveel ingesteld hebt, maar het verbeterd in elk geval niets, het maakt het eerder slechter dan beter... Het is maar wat je zelf wilt.[/QUOTE]

Ik wil die adressen, ik wil naar 99 threads ...
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten