• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Motorola SBV5121E plots geen internet

  • Onderwerp starter anotheruser
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

anotheruser

Vandaag valt spontaan het internet weg en lijkt modem opnieuw op te starten. Echter gaat deze niet verder dan DS en US lampje, er gebeurt gewoon niks. (Is niet bij mij, maar goede kennis)

Dit hadden we hiervoor met een Arris variant ook al, elke keer verbinding weg en modem opnieuw starten.

Deze motorola is door Ziggo monteur vervangen (incl. splitter etc) maar probleem blijft.

Nu heb ik in modem gekeken en ik zie dat hij voor de up-stream constant alles aan het aflopen is, channel/frequentie. Ga ik wat verder bladeren en kijk ik in configuration staat er GEEN favo channel en frequency gevuld.

Nu is modem al bijna 2 uur bezig zich aan te melden.

Uiteraard ziggo gebeld maar die sturen pas over een dag of 10 een monteur, daar hebben we natuurlijk niks aan aangzien het nu al de zoveelste keer is en na vervangen nog niks opgelost is.

Iemand enige tips om modem voor zo goed en kwaad als het kan toch online te krijgen ?

We hebben al geprobeerd all rand apparatuur en kabels los te halen welke niet bij ziggo horen maar modem trekt zich er niks van aan.
 
Heb exact het zelfde probleem gehad.

:thumb up:Vandaag valt spontaan het internet weg en lijkt modem opnieuw op te starten. Echter gaat deze niet verder dan DS en US lampje, er gebeurt gewoon niks. (Is niet bij mij, maar goede kennis)

Dit hadden we hiervoor met een Arris variant ook al, elke keer verbinding weg en modem opnieuw starten.

Deze motorola is door ziggo monteur vervangen (incl. splitter etc) maar probleem blijft.

Nu heb ik in modem gekeken en ik zie dat hij voor de up-stream constant alles aan het aflopen is, channel/frequentie. Ga ik wat verder bladeren en kijk ik in configuration staat er GEEN favo channel en frequency gevuld.

Nu is modem al bijna 2 uur bezig zich aan te melden.

Uiteraard ziggo gebeld maar die sturen pas over een dag of 10 een monteur, daar hebben we natuurlijk niks aan aangzien het nu al de zoveelste keer is en na vervangen nog niks opgelost is.

Iemand enige tips om modem voor zo goed en kwaad als het kan toch online te krijgen ?

We hebben al geprobeerd all rand apparatuur en kabels los te halen welke niet bij ziggo horen maar modem trekt zich er niks van aan.

Ik heb exact het zelfde probleem gehad. Wat tijdelijk hielp was de coax koppeling ook los te maken. Het echte probleem zat in het Ziggo kastje in mijn straat. Mijn power level stond toen op 54 dBmV nu: Power Level48 dBmV
Probleem is dat het modem daarmee alleen op volvermogen kan inloggen. Niet goed dus.
De monteur heeft een aantal verbindingen in het kastje op straat aangepast en sinds die tijd gaat alles als een zonnetje!
Suc6
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb exact het zelfde probleem gehad. Wat tijdelijk hielp was de coax koppeling ook los te maken. Het echte probleem zat in het Ziggo kastje in mijn straat. Mijn power level stond toen op 54 dBmV nu: Power Level48 dBmV
Probleem is dat het modem daarmee alleen op volvermogen kan inloggen. Niet goed dus.
De monteur heeft een aantal verbindingen in het kastje op straat aangepast en sinds die tijd gaat alles als een zonnetje!
Suc6
Ik denk niet dat ze daar bij Ziggo intrappen als ik ze dat vertel maar kan altijd proberen, thanks iig weet ik beetje welke richting we op moeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan