Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 oktober 2009, 13:49
Korfbalski's schermafbeelding
Korfbalski Korfbalski is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra / Arris 702b
DTV: Humax 5000C
Standaard

In dit topic wordt gemeld dat een HUmax zegsman heeft verteld dat er een firmware update aan zit te komen voor dit probleem.

Iemand die hier al iets over gehoord heeft en wat meer kan vertellen over een eventuele changelog en releasedatum?
Oud 22 oktober 2009, 20:00
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

De Humax engineers komen hier binnenkort voor op bezoek. Ik ontvang graag een PM met contact info van de gebruikers die in de omgeving van Zwolle wonen, om eventueel samen met Humax te kijken wat het probleem is, of in welke combinatie het voorkomt.
Oud 30 november 2009, 22:45
DeOS's schermafbeelding
DeOS DeOS is offline
Inactieve account

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
De Humax engineers komen hier binnenkort voor op bezoek. Ik ontvang graag een PM met contact info van de gebruikers die in de omgeving van Zwolle wonen, om eventueel samen met Humax te kijken wat het probleem is, of in welke combinatie het voorkomt.
Zijn de engineers al langs geweest? Verbaasd me eerlijk gezegt dat ze nu pas langs komen. Toen ik een aantal maanden geleden de humax helpdesk belde was de klacht ook al bekend en zeiden ze dat ze er mee bezig waren.

Ik denk zelf niet dat het aan een combinatie van tv/tuner ligt. Zoals al eerder genoemd ontstaat de groene waas alleen als de tuner is uitgeschakeld wanneer deze op een HD zender stond. Tijdens de groene waas kan het menu van de ontvanger wel gewoon worden opgevraagd en wordt deze ook gewoon prima weergegeven.

Zowel bij de humax 5000 van mij als de 5050-C bij mijn ouders hebben hier last van. Ik heb een panasonic plasma tv en mijn ouders een sony bravia.

Ik ben eventueel wel bereid om mee te werken aan een onderzoek mocht je nog mensen nodig hebben. Ik zit alleen met Groningen niet heel dicht bij Zwolle in de buurt.
Oud 1 december 2009, 10:35
wimavaram's schermafbeelding
wimavaram wimavaram is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z2
DTV: humax irhd 5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kalkoen Bekijk bericht
Ik had ook laatst last van dat groene beeld met geflikker, dacht eerst dat m'n humax wéér kapot was
Maar nadat ik even de stroom er af had gehaald deed ie weer normaal.
Ik kan ook bevestigen dat het alleen gebeurt wanneer de humax op een HD kanaal staat en dan in standby word gezet. Als de humax dan weer aangezet word kan er een groen beeld komen.
Hopelijk word dit aangepakt in een toekomstige update, want het is wel irritant.
IK lees dat het probleem al een aantal maanden speelt,ik ben een week in het bezit van een Humax 5000 en ik vind ook dat er nu zo langzamerhand wat aan gedaan moet worden. Ton
Oud 3 december 2009, 12:35
salvi's schermafbeelding
salvi salvi is offline
Junior Member

Thumbs down groen knipperend scherm bij opstarten

Hallo,
Ik begrijp niet dat Humax en/of Ziggo niet aan dit irritante opstartprobleem werkt.
We zijn nu een aantal maanden verder en ik zie dat er nog steeds geen update van de firmware beschikbaar is.

Hoe kunnen wij als gebruikers, Humax en Ziggo overtuigen van de noodzaak van een bugfix en firmware update ?
Oud 3 december 2009, 20:08
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door salvi Bekijk bericht
Hallo,
Ik begrijp niet dat Humax en/of Ziggo niet aan dit irritante opstartprobleem werkt.
We zijn nu een aantal maanden verder en ik zie dat er nog steeds geen update van de firmware beschikbaar is.

Hoe kunnen wij als gebruikers, Humax en Ziggo overtuigen van de noodzaak van een bugfix en firmware update ?
Dit probleem heeft de aandacht bij Humax, Copaco en Ziggo. Er komt naast de software engineers van Humax aanvullend nog een hardware engineer uit Korea om specifiek onderzoek te doen naar dit probleem
Oud 22 december 2009, 09:46
happyundertaker's schermafbeelding
happyundertaker happyundertaker is offline
Junior Member

Standaard

Nou ik heb net mbt dit probleem gebeld met ziggo. Na een medewerker die zonder echte reden de verbinding verbrak stuur ik mijn decoder terug, ik heb een mail waarin humax het probleem erkend. Het gaat om de handshake tussen de decoder en het scherm. De update laat te lang op zich wachten dus vraag ik mijn geld terug of een andere gelijkwaardige decoder en dan geen samsung.. Dit is een koopontbindende factor dus laat ik de rechtsbijstand verzekering het oplossen aangezien ziggo nu al waarschuwd voor een lange tijd geen decoder bij terugzenden..
Oud 23 december 2009, 10:53
wimavaram's schermafbeelding
wimavaram wimavaram is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z2
DTV: humax irhd 5000
Standaard Humax 5000

Ik snap niet dat Ziggo hier niets mee doet, het probleem is al zo lang aan de gang. Ziggo wil dat je een apparaat koopt die door hun is goedgekeurd ik zou zeggen lost het dan op Ziggo en ga niet nieuwe klanten werven met leuke aanbiedingen, maar lost dit probleem op voor je vaste klanten.

Gr.v.Ton
Oud 23 december 2009, 14:50
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimavaram Bekijk bericht
Ik snap niet dat Ziggo hier niets mee doet, het probleem is al zo lang aan de gang.
Als je twee regels hoger de post van Anoniem leest zie je dat er aan gewerkt wordt.

Zelf ben ik hierover een paar weken geleden benaderd door Humax aangaande het groene zweem 'probleem' (een situatie die overigens makkelijk zelf te voorkomen is) dus er wordt wel degelijk aan gewerkt.
Oud 24 december 2009, 10:53
DeOS's schermafbeelding
DeOS DeOS is offline
Inactieve account

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Als je twee regels hoger de post van Anoniem leest zie je dat er aan gewerkt wordt.

Zelf ben ik hierover een paar weken geleden benaderd door Humax aangaande het groene zweem 'probleem' (een situatie die overigens makkelijk zelf te voorkomen is) dus er wordt wel degelijk aan gewerkt.
Fijn dat jij wel benaderd bent, maar de rest van de mensen die een klacht bij humax hebben ingedient worden niet op de hoogte gehouden.

Goed dat er nu wordt aangegeven dat er aan gewerkt wordt natuurlijk, maar een half jaar na de eerste klachten is dit natuurlijk wel aan de late kant.

Op dit moment kun je de tuner gewoon niet gebruiken waar hij voor bedoelt is, namelijk het op een normale manier kijken van HD zenders. Nu kun je inderdaad zeggen dat dit een 'probleem' is dat makkelijk zelf te verkomen is door niet als laatste zender een HD zender te kijken, maar daarmee leg je de bal natuurlijk bij de gebruiker neer. Na de invoering van NED123 in HD zijn er erg veel mensen die hier last van hebben.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten