Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 juli 2009, 00:21
Bulls's schermafbeelding
Bulls Bulls is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo All-in-1
DTV: Humax 5000c
Standaard Verschillende fout meldingen

Ik had op dezelfde dag dat ik het pakket digitale televisie (Alles in 1) had ontvangen de smartcard al geregistreerd via internet.
Nadat de preview periode voorbij was had ik geen enkele zender meer behalve Ned.1

Toen heb ik via de Helpdesk van ziggo het smartcard nummer nog een keer doorgegeven (alleen electronisch btw, heb geen persoon gesproken) toen had ik later wel weer zenders maar ik mis nog een behoorlijk aantal die wel in het basis pakket zitten. (voorbeelden: Het Gesprek, Rai uno en verschillende duitse zenders etc.) Bij sommige zenders krijg ik de foutcode E48-32 "Geen signaal" waaronder Ned.3 HD, en andere zenders geven weer de code E37-32 "Foutmelding" De rest van de zenders die ik niet hoor te ontvangen omdat ze niet in mijn pakket zitten krijg ik de melding E19-4 "Preview periode verlopen" '

Ik heb het idee dat mijn smartcard nummer nogsteeds niet volledig is doorgevoerd. Ook snap ik niet dat ik Ned.1 en 2 wel in HD kan ontvangen maar Ned.3 weer niet.

Ook heb ik de Humax 5000C decoder meerdere keren de zenders opnieuw laten zoeken en van het stroom gehad etc.

Ik heb ook nog nooit een update kunnen dowloaden voor de Humax, ik heb er regelmatig gekeken maar het regeltje is altijd grijs, en je kan ook niet handmatig zoeken naar een update.

Iemand ideeen? Ik heb geen zin op 50 euro aan helpdesk kosten uit te geven als ik die verhalen overal op internet lees, vandaar dat ik het eerst hier vraag.

Zenders met E37-32:
25
601
603
604
605
606
607
610
620
621
622
630
631
640

Zenders met E48-32:
3
27

En tijdens de preview periode kon ik ook Nostalgie net en History HD niet ontvangen. Welke melding dat was weet ik niet meer E48 of E37.

Laatst gewijzigd door Bulls; 8 juli 2009 om 13:29
Oud 10 juli 2009, 14:02
Bulls's schermafbeelding
Bulls Bulls is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo All-in-1
DTV: Humax 5000c
Standaard

Met ziggo gebeld, en eerst kwam iemand aan de lijn die een mail stuurde hoe ik de bekabeling kon checken en storingen uitsluiten. Wat dus geen enkel zin had en niets teweeg bracht.

Nog een keer gebeld en kreeg iemand anders aan de lijn, deze verwees me direct naar de frequenties en netwerknummers en wat bleek, in plaats van net id 9700 moest ik 9600 invullen (wat dus fout in het boekje staat) en alles werkt weer naar behoren.

Ik had er zelf nog aan gedacht en ik las ook dat in het boekje de netwerk nummers en frequenties konden wijzigen en dat je voor een actueele lijst op ziggo.nl moest kijken. Dat had ik ook gedaan maar kon niets vinden.

Erg ook dat je 2x moet bellen en dat ze je eerst afschepen met een goedkoop standaard antwoord. En de Turk wist het wel
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten