Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 november 2009, 20:29
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support

DTV: Allemaal
Standaard

Even een update:

Het oplossen in/door "Hilversum" gaat moeizamer dan gedacht mede door het feit dat hickups in het AC3 niet meer opgemerkt worden na de aanpassing van enkele weken terug. Ondanks dit heeft het daar de volledige aandacht van iedereen die ook maar iets kan bijdragen aan het oplossen/verbeteren. Ook de wensen over volume's en 5.1 ipv 2.0 hebben de aandacht. Nog even geduld a.u.b. Zodra er nieuws is laat ik het hier weten.

Heb nog wel even een vraag aan jullie:

De Hickups op de Dolby Digital soundtrack van de publieke HD kanalen neem ikzelf de laatste tijd niet meer waar, ook in Hilversum merkt men deze problemen niet meer. Wat is jullie ervaring?

Graag dus even melden of de hick nog in het dolby geluid zitten, ja of nee? En zo ja hoe vaak hoor je dit en heb je misschien enkele voorbeelden?

Laatst gewijzigd door TVdigitaal; 26 november 2009 om 20:51
Oud 26 november 2009, 21:44
viatoris's schermafbeelding
viatoris viatoris is offline
Junior Member

Ziggo Internet: all in one plus, motorola modem
DTV: Humax en samsung 380
Standaard

Bij mij is het geluid op het ogenblik goed, geen hickups meer en ook meestal synchroon.
Echt een verbetering, 5.1 zou nog mmoier zijn, iest voor een volgende stap?
Ik heb een Samsung H380R en een Panasonic plasma TV.
Oud 26 november 2009, 21:57
RWZ's schermafbeelding
RWZ RWZ is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Loewe Ful HD met AlphaCript Humax 5050C, Cisco .
Standaard Hickups Ned. 1-2-3

Óók in gebied 5103 nog altijd Hickups.
Vrijdagavond, 27-11-09 hickups Ned1 tijdens P.Witteman, 11.00-12.00
Zaterdagavond tijdens Blackjack Ned 2. 22.40-00.15 meerdere hickups.

Laatst gewijzigd door RWZ; 29 november 2009 om 00:27
Oud 26 november 2009, 22:15
crapz0rs's schermafbeelding
crapz0rs crapz0rs is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra, 120/10 Mbit/s, Ubee EVM 3200, Linksys WRT610N
DTV: Panasonic TX-P50V20, Humax IRHD-5000C, Denon AVR-1610
Standaard

Onderstaande heb ik met deze apparatuur: Humax IRHD-5000C, Denon AVR-1610 (receiver). Humax -> HDMI -> Denon.

Ik heb regelmatig last, soms is het de oude hickup, soms de nieuwe.
Oude: geluid valt fractie van een seconde weg, de receiver geeft niet aan dat de audio onderbroken wordt.
Nieuwe: het geluid valt een volle seconde weg, en op de receiver knippert het HDMI icoontje. Alsof ie een soort onderbreking in de ts ziet.
(dit doet ie ook bij nat geo HD, als ze overschakelen van 5.1 docu naar 2.0 relcame. Hier is het ook logisch natuurlijk).

De oude hickup komt soms vaak achter elkaar voor (elke 5-6 minuten). Maar kan ook zijn dat het over een langere periode niet voorkomt.
De nieuwe hickup is maar 1-2 per uur.
Gisteren en eergisteren tijdens champions league voetbal heb ik beide hickups meerdere malen gehoord.
En net bij "welkom bij ons in de BV" op Ned3HD, had ik na 2 minuten al zo'n nieuwe hickup.

Zoals je in een eerdere post van mij in deze thread kan lezen, heb ik eens een .ts die hickt, geremuxed naar mkv. Dan hikt het niet.
Tevens de AC3 stream gedemuxed, en met een ac3 tool gescand. Deze vindt geen rare dingen. De AC3 afgespeeld op de PC, geen hickup.

De .ts en mkv speel ik overigens met een Popcornhour mediaspeler af.
Die hikt dus alleen op de gecapturede .ts.
Op de PC hikt de .ts niet.... Raar dus. Lijkt er op dat het een issue is tussen de hardware decoding chips in apparatuur en de transport stream.

Laatst gewijzigd door crapz0rs; 26 november 2009 om 22:20
Oud 27 november 2009, 11:28
JoostBoZ's schermafbeelding
JoostBoZ JoostBoZ is offline
Member

Standaard

Ik heb al een tijdje het Dolby geluidsspoor uitgezet en luister gewoon naar standaard stereo geluid. Ik moest het volume van mijn versterker gewoon te hard zetten (gevolg was dat bij een zap actie naar een ander kanaal het geluid ineens heel erg hard stond).

Ik zal dit weekend wel weer eens kijken hoe het met de hick-ups is gesteld.

Wat ik niet snap is waarom het zo lastig is om het volume van het Dolby geluidsspoor te verhogen. Maar goed, we wachten het allemaal wel af. Ben al blij genoeg dat het op één of andere manier toch prioriteit heeft gekregen in Hilversum.
Oud 27 november 2009, 16:57
JanvdB's schermafbeelding
JanvdB JanvdB is offline
Senior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: LOEWE
Standaard

Ook ik neem nog hickups waar in postcodegebied 2332PH.
Er is wel een verschil met de oude hickups, t.w. de nieuwe hickup duurt langer, maar komt minder vaak voor.
Als ik in moet schatten, ongeveer2 a 3 keer per uur.
Vr.gr JanvdB
Loewe Compose
Loewe Sondprojector.
Alphacrypt 3.16.
Ps op andere HD zenders dan Nederlandse, geen hickups waargenomen.
Oud 28 november 2009, 10:29
Damandan's schermafbeelding
Damandan Damandan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles in 1 Extra + 4xTV Digitaal Basis
DTV: Twinhan Mantis Cab-CI 2033
Standaard

Ook hier komt de hickup nog voor op alleen Nederland 1 2 en 3 HD.

De receiver springt dan kortstondig van Dolby Digital naar iets anders en gelijk weer terug. Doordat het DD-signaal 'wegvalt' komt (volgens mij) het PCM signaal even door. Dit signaal komt veel harder door, waardoor je je werkelijk waar de pleuris schrikt.

Dit alles duurt een halve seconde of zo, wanneer alles zich weer overschakeld naar DD 2.0.

Qua beeld zijn er geen artifacts die opvallen en ook de signaal sterkte en qualiteit zijn ruim voldoende (82 sterkte - 98 qualiteit).

Gisteren bij Pauw en Witteman tijdens het gesprek met Camiel Eurlings over de kilometerheffing was zo'n storing bijvoorbeeld voorhanden.
Oud 4 december 2009, 15:01
crapz0rs's schermafbeelding
crapz0rs crapz0rs is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra, 120/10 Mbit/s, Ubee EVM 3200, Linksys WRT610N
DTV: Panasonic TX-P50V20, Humax IRHD-5000C, Denon AVR-1610
Standaard

Via een persoon bij de NPO vernomen, dat de partij die technische kant voor de NPO verzorgt (zal wel technicolor zijn) de firmware van Axon kaarten heeft geupgrade (waarschijnlijk Dolby E decoder (DBD08), en Dolby Digital encoder (DBE08)).

Na die firmware upgrade, merkten wij als eindgebruikers opeens een ander soort hapering.

Mijns inziens kan de hapering net zo goed onstaan in de de dvb remultiplexer (MX 5210) ??

Verder gaf de NPO persoon aan, dat er regelmatig overleg is tussen Ziggo en de technische leverancier van de NPO.
Oud 4 december 2009, 15:30
robkamp's schermafbeelding
robkamp robkamp is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra/Ubee en Arris TM702b
DTV: Humax IR HD5000c/DCB-9401R
Standaard

In 3453 ook nog steeds wegvallend DTS signaal. Op 1,2 en 3.
Oud 4 december 2009, 18:32
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support

DTV: Allemaal
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crapz0rs Bekijk bericht
Via een persoon bij de NPO vernomen, dat de partij die technische kant voor de NPO verzorgt (zal wel technicolor zijn) de firmware van Axon kaarten heeft geupgrade (waarschijnlijk Dolby E decoder (DBD08), en Dolby Digital encoder (DBE08)).

Na die firmware upgrade, merkten wij als eindgebruikers opeens een ander soort hapering.

Mijns inziens kan de hapering net zo goed onstaan in de de dvb remultiplexer (MX 5210) ??

Verder gaf de NPO persoon aan, dat er regelmatig overleg is tussen Ziggo en de technische leverancier van de NPO.
Deze informatie klopt
Helaas heb ik op dit moment nog geen nieuwe informatie.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten