Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 november 2009, 20:24
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

De software dient alleen nog door irdeto te worden getest. Ik hoop dat dit in de komende weken nog zal plaatsvinden zodat de software in december gereleased kan worden.
Oud 28 november 2009, 19:31
ber000000-6's schermafbeelding
ber000000-6 ber000000-6 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 200 Cisco +500 TC+ 30 SB5101
DTV: 3D KDL-52HX900+sony kdl-40hx850+cisco ITV wrt610n+ddwrt, TELSEY IP-TV.,ziggo-bapp
Wink

fijn, wachten we nog even, anders komen we langs.

berrie.
Oud 19 december 2009, 13:30
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

December zit er ook al weer bijna op......
Oud 19 december 2009, 15:50
henklbr's schermafbeelding
henklbr henklbr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: All1One-Extra/Ubee EVM3200/Linksys Smart Wi-Fi EA6500
DTV: Horizon/Samsung UE48H8000SLXXN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanL. Bekijk bericht
December zit er ook al weer bijna op......
Geduld is een schone zaak:

Beter eerst goed getest, dan ongeteste firmware en straks weer een update!
Decoder: Samsung SMT-C7140B | Ver. F/W 1.01/1119 | Ver. S/W 025.002.657 (2015/08/25)
Internet/Telefoon: Ubee EVM3200
Router: Linksys Smart Wi-Fi EA6500 | firmware: 1.1.29.162351
Oud 28 december 2009, 10:51
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

Standaard Geluid / beeld verschil elke dag en per zender anders?!

Ik heb sinds enkele weken mijn 3 jaar "oude" 42" 50Hz Sharp LCD vervangen door een 46" 100Hz RGB backlight LED Sony LCD (KDL-46X4500).
Beeld technisch een enorme stap vooruit (volgens mij het mooiste beeld dat je op dit moment kunt kopen)
Allereerst moest ik gelijk de geluidsvertraging in mijn Humax 5050C, die met HDMI via mijn versterker aan de Sony zit, van ± 140 ms naar ± 340 ms verzetten om het beeld en het geluid een beetje gelijk te krijgen. Blijkbaar is de Sony LCD veel meer tijd bezig met het rekenen aan het beeld dan de Sharp.
Dit werd nog eens bevestigd toen ik mijn eerste DVD, Denon 3910 ook via mijn versterker, op de Sony bekeek. Tot dan toe had ik nooit het probleem dat beeld en geluid bij DVD niet gelijk liepen. Bij de Sony dus wel! Ik heb in mijn Denon AVC-A11XV versterker de geluidsvertraging voor DVD ook op ± 200 ms moeten zetten.
Tot zover allemaal wel te doen.

Sinds deze LCD wissel moet ik nu echter elke dag / avond mijn geluidsvertraging meer dan één keer bijstellen, afhankelijk naar welke zender ik kijk, wat erg vervelend begint te worden.
Blijkbaar is er dagelijks een ander looptijd verschil tussen het beeld en geluid bij de NED HD 1,2,3 en ook de andere HD zenders. Dit is vooral erg duidelijk / storend bij b.v. het 20 uur NOS journaal. Blijkbaar let ik er nu ongewild ook meer op dan voorheen
Daarnaast heb ik ook de indruk dat de Sony minder (reken)tijd nodig heeft voor de SD zenders. Terwijl alle SD zenders door de Humax naar 1080i omgezet worden. Dus als ik van een HD naar een SD zender schakel moet ik daarna ook weer gelijkt het menu van de Denon versterker in, omdat ik hier de geluidsvertraging per ms in kan stellen (de 20 ms stappen in de Humax zijn te groot om beeld en geluid gelijk te krijgen).

Graag zou ik weten of anderen dit soort looptijd verschillen tussen de zenders (HD-HD en HD-SD) ook ervaren en hoe zij daar mee omgaan.
Ook andere tips, of ervaringen met deze Sony LCD, om dit mogelijk wat te verbeteren zijn zeer welkom.
Misschien is dit gedoe wel de prijs die ik moet betalen om naar het best mogelijke beeld te kijken. Maar eigenlijk zou dit toch allemaal niet nodig moeten zijn.....

Laatst gewijzigd door JanL.; 28 december 2009 om 10:56
Oud 28 december 2009, 11:20
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Blijkbaar is er dagelijks een ander looptijd verschil tussen het beeld en geluid bij de NED HD 1,2,3 en ook de andere HD zenders.
Ik denk dat de looptijd op de 'uitzending' niet zal verschillen, maar de 'verwerktijd' in je TV en in je audio-versterker zullen wel afhankelijk zijn van de bitrate en per soort uitzending anders kunnen zijn. Als de verwerktijd niet 'vast' is zul je de 'aanpas' tijd dus telkens moeten wijzigen.

Als vroeger het 'verschil' wel constant was en nu dus niet meer, lijkt me dat dit verschil niet door je audioversterker komt, maar door je TV die met bepaalde kanalen meer tijd nodig heeft (HD?) dan andere kanalen waardoor het verschil gaat varieren.

Als je het geluid via je TV laat lopen (geluid uit de speakers van de TV), compenseert de TV het tijdverschil dan wel automatisch ? En maakt het in dat geval nog uit of je HDMI vanuit de 5050 rechtstreeks naar je TV laat lopen of via je versterker ?

In elk geval lijkt me dit geen probleem met het Ziggo-signaal te zijn, maar puur de verwerking in je video en audio apparaten.
Oud 28 december 2009, 11:22
Rob7's schermafbeelding
Rob7 Rob7 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: nee
Standaard

Citaat:
Ik heb sinds enkele weken mijn 3 jaar "oude" 42" 50Hz Sharp LCD vervangen door een 46" 100Hz RGB backlight LED Sony LCD (KDL-46X4500).
Beeld technisch een enorme stap vooruit (volgens mij het mooiste beeld dat je op dit moment kunt kopen)
Daar ben ik het dus, als eigenaar van een KDL-52Z5500, absoluut niet mee eens. Jouw keus was ook mijn eerste keus maar werd me door Sony afgeraden omdat zijn opvolger duidelijk beter was/zou zijn. Waarom een oud model kopen als het nieuwe al in de winkel staat (en nog een stuk goedkoper ook).
Oud 28 december 2009, 16:26
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob7 Bekijk bericht
Daar ben ik het dus, als eigenaar van een KDL-52Z5500, absoluut niet mee eens. Jouw keus was ook mijn eerste keus maar werd me door Sony afgeraden omdat zijn opvolger duidelijk beter was/zou zijn. Waarom een oud model kopen als het nieuwe al in de winkel staat (en nog een stuk goedkoper ook).
Het was slechts mijn mening, daar mag jij / iedereen het niet mee eens zijn hoor
Alleen vanuit een stukje techniek geredeneerd, local dimming RGB LED backlight, zou deze LCD in ieder geval tot de best preterende moeten (kunnen) horen. Dit wordt overigens uitgebreid bevestigd door (internationale) reviews die je kunt vinden.
Ik heb nog geen beter beeld gezien bij direct vergelijken en bij wat ik herinner gezien te hebben. En geloof me dat ik veel (rond) gekeken heb voordat ik tot een besluit gekomen ben.
Ook hoeft nieuwer niet per definitie beter te zijn ....... Ik laat me meestal niet leiden door wat een fabrikant zegt, maar kijk zelf wel wat ik mooier vindt.
Het feit dat jou LCD geen (RGB) LED backlight en local dimming heeft maakt het per definitie moeilijker om echt zwart goed weer te geven. Dit wordt door (bijna) iedereen onderkend.
Tja, de prijs blijft natuurlijk iets wat iedereen zelf uit moet maken hoeveel geld men voor welke kwaliteit uit wil / kan geven. Die van mij kost nu minder dan de helft van de advies prijs en is daarmee gelijk aan jou type in 46". Met volgens mij een betere techniek erachter.

Het belangrijkste blijft echter dat ieder voor zichzelf uit kan / mag maken wat hij / zij het mooiste vindt en daar vooral van geniet......
Oud 28 december 2009, 16:45
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Ik denk dat de looptijd op de 'uitzending' niet zal verschillen, maar de 'verwerktijd' in je TV en in je audio-versterker zullen wel afhankelijk zijn van de bitrate en per soort uitzending anders kunnen zijn. Als de verwerktijd niet 'vast' is zul je de 'aanpas' tijd dus telkens moeten wijzigen.

Als vroeger het 'verschil' wel constant was en nu dus niet meer, lijkt me dat dit verschil niet door je audioversterker komt, maar door je TV die met bepaalde kanalen meer tijd nodig heeft (HD?) dan andere kanalen waardoor het verschil gaat varieren.

Als je het geluid via je TV laat lopen (geluid uit de speakers van de TV), compenseert de TV het tijdverschil dan wel automatisch ? En maakt het in dat geval nog uit of je HDMI vanuit de 5050 rechtstreeks naar je TV laat lopen of via je versterker ?

In elk geval lijkt me dit geen probleem met het Ziggo-signaal te zijn, maar puur de verwerking in je video en audio apparaten.
Cees,
Dank je voor je feedback. Ik ben bang dat je gelijk hebt. Zover ik heb kunnen vaststellen heeft de versterker geen invloed. Deze geeft het beeld door en voert daar geen (video) processing op uit. Het geluid wordt natuurlijk wel door de versterker geprocessed (DD of prologic II).
Alleen blijft het dan toch vreemd dat de Sony zo veel "last" (b)lijkt te hebben van de data input verschillen en dat de Sharp daar eigenlijk geen last van had
Ook heb ik de Humax al eens op PCM gehad, maar dat maakte (toen) ook geen verschil.
Ik zal vanavond eens naar de TV speakers luisteren en dit vergelijken met 5.0 set.
Oud 5 januari 2010, 14:45
Scenic's schermafbeelding
Scenic Scenic is offline
Junior Member

DTV: Philips 47PFL8404H/12 / Humax IR-HD 5000c
Standaard

Ik zie hier iedere keer weer de Samsung decoder opduiken die het lip-sync probleem naar voren brengt. Zou het daar niet aan kunnen liggen ? Ikzelf heb de Humax 5000c en deze geeft totaal geen problemen met Ned1,2,3 HD,Eurosport HD,Discovery HD,NGC HD en History HD. Wel is het mogelijk om de lip-sync eventueel in te stellen op de Humax van 0 tot 450 ms. Bij het afspelen van Blu-Ray discs had ik wel problemen, maar dat lag aan de Philips 47PFL8404H/12 ! Pixel HD, Digital Motion uitgezet via config-menu en ook dit probleem was uit de wereld (Misschien dat mensen daar iets aan hebben ?)
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten