Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 augustus 2009, 23:20
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Denk iedereen hiervan baalt, ik heb de eerste eind 2008 gekocht en de tweede begin 2009,heb ook al vanaf begin 2009 gemeld dat er vertraging was bij Film1 HD,maar dat zou aan de aanleverende partij liggen.
Hoop niet dat Ziggo zelf op het netwerk dingen gaat aanpassen,want dan doet mijn Humax 5000C het mogelijk weer niet.
De Humax IR-Fox raakt nog steeds tussen 2 en 4 uur 's nachts alle EPG data kwijt,De pana heeft ook lipsync problemen,al met al staat hier voor een aardige bom duiten decoders die allemaal goedgekeurd en ondersteund worden maar allemaal een probleem hebben.
Maar ik betaal wel trouw iedere maand mijn abonnements centjes.
Helaas heeft canal digitaal nu ook duizenden decoders buiten spel gezet door van codering te wisselen dus een alternatief is er ook niet.
En een stream versturen gaat via internet heel netjes en snel,maar 2 decoders opsturen ( hebben ze die daar niet dan ) gaat denk ik toch een langdurige kwestie worden.
Maar we kunnen kort of lang schelden,het wordt afwachten,decoder nummer zoveel in de wacht voor een upgrade.
En er is nu teveel geld aan decoders in gegaan om te zeggen ik nok er mee.
En een CI+ TV kopen doe ik al helemaal niet, kijk Ziggo maakt die dingen niet,maar Ziggo certificeert ze wel,en die beruchte alphacrypt die niet gesupport wordt komt doorgaans binnen een week met een upgrade als er wat is.
De Samsungs schrijf ik voorlopig even af... en met de bekende problemen wilde de winkel zelfs die van 2009 niet terug nemen voor een Humax met bijbetaling en verwijst weer naar Samsung die de garantie geeft.
Mediamarkt Rijswijk wil ook op de Ziggo decoders geen extra garantie geven met bijbetaling (uitbreiding garantie) dat zegt mijns inziens wel wat.
Maar goed, ik nok er mee,het heeft toch geen zin,dit wordt weer een langdurige kwestie en ik geef me maar over.
Heb je niet gelezen dat iemand een 360 met lipsync naar Caiway gebied heeft genomen en dat daar wonder boven wonder geen lipsync-probleem meer was.En de goedwerkende decoder uit Caiway gebied heeft meegenomen naar Ziggo gebied waar wederom lipsync problemen optraden.

Anoniem doe eens bellen met Naaldwijk ipv Korea!!!!!!!!!! Daar krijgen ze het kennelijk wel voor elkaar en ik neem aan dat zij dezelfde stream als Ziggo krijgen aangeleverd.
Oud 20 augustus 2009, 09:01
Jean's schermafbeelding
Jean Jean is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE+
DTV: DCB H360RA / Samsung LE46A558
Standaard

Ik niet. 200 euro is voor mij redelijk veel geld en ik verwacht dan ook van ziggo dat ze voor een oplossing zorgen.
Punt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
De Samsungs schrijf ik voorlopig even af...
Oud 20 augustus 2009, 14:14
kavorka's schermafbeelding
kavorka kavorka is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Heb je niet gelezen dat iemand een 360 met lipsync naar Caiway gebied heeft genomen en dat daar wonder boven wonder geen lipsync-probleem meer was.En de goedwerkende decoder uit Caiway gebied heeft meegenomen naar Ziggo gebied waar wederom lipsync problemen optraden.

Anoniem doe eens bellen met Naaldwijk ipv Korea!!!!!!!!!! Daar krijgen ze het kennelijk wel voor elkaar en ik neem aan dat zij dezelfde stream als Ziggo krijgen aangeleverd.
Ik heb zelf een 360 met lipsync problemen en zit in het caiway gebied (maassluis). Aangezien Caiway met hun decoders de lipsync problemen niet kunnen reproduceren hebben ze mij gevraagd mijn 360 tijdelijk in te leveren om een aantal testen hiermee uit te voeren.

In ruil hiervoor heb ik de Homecast Colorado HD-decoder te leen gekregen. Met deze decoder heb ik geen lipsync problemen.

Volgens Caiway hebben ze meerdere klachten gekregen omtrent het lip-sync verhaal.
Oud 20 augustus 2009, 14:55
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kavorka Bekijk bericht
Ik heb zelf een 360 met lipsync problemen en zit in het caiway gebied (maassluis). Aangezien Caiway met hun decoders de lipsync problemen niet kunnen reproduceren hebben ze mij gevraagd mijn 360 tijdelijk in te leveren om een aantal testen hiermee uit te voeren.

In ruil hiervoor heb ik de Homecast Colorado HD-decoder te leen gekregen. Met deze decoder heb ik geen lipsync problemen.

Volgens Caiway hebben ze meerdere klachten gekregen omtrent het lip-sync verhaal.
Dat andere verhaal ging over Wateringen. Ik neem aan dat de persoon die dit gedaan heeft wel extra alert was op lipsync. Wat dan nog vreemder is is dat het Caiway en Ziggo het niet kunnen reproduceren. Ziggo dan uiteindelijk in Den-Haag.
De hele gang van zaken frustreerd mij enorm. De manier van testen is gewoon verkeerd bij Ziggo. Het is al meerdere malen gebleken dat er verschillen zijn tussen Oost en West. En dat er bij de klanten problemen optreden die in de Ziggo testomgeving niet optreden. Bij elke introductie van iets schijnt er toch weinig van voorgaande ervaringen geleerd te zijn.
Oud 20 augustus 2009, 15:37
oneway's schermafbeelding
oneway oneway is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in een plus. Ubee EVM 3200 Netgear WNR 3500
DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Dat andere verhaal ging over Wateringen. Ik neem aan dat de persoon die dit gedaan heeft wel extra alert was op lipsync. Wat dan nog vreemder is is dat het Caiway en Ziggo het niet kunnen reproduceren. Ziggo dan uiteindelijk in Den-Haag.
De hele gang van zaken frustreerd mij enorm. De manier van testen is gewoon verkeerd bij Ziggo. Het is al meerdere malen gebleken dat er verschillen zijn tussen Oost en West. En dat er bij de klanten problemen optreden die in de Ziggo testomgeving niet optreden. Bij elke introductie van iets schijnt er toch weinig van voorgaande ervaringen geleerd te zijn.

Ben i.d.d bij een vriend geweest in Wateringen.Dit persoon werkt bij een tot zeer terzakenkundig bekent staande audio en video dealer (Olie en Olie) in DEn Haag.
Wij hebben alle samsung`s en humax`s decodres die bij hen in de zaak staan meegenomen eerts naar een andere regio hierin Den Haag.Alle 360 hadden lipsyn ook de zenders uit het HD pakket,niet de Humax 5000 en 5050.Daarna door gereden naar Wateringen(waar hij in een nieuwbouw wijk woont) en alle decoders geprobeerd,met als resuultaat geen van alle decoders vertoonde lipsync.
Gaan nu a.s. zondag naar een vriend in `s Gravenzande om daar te kijken of er lipsync aanwezig is.

Ook wij worden er moedeloos van als je aan de klant een HD tv met decoder wilt verkopen en de boel loopt uit de pas.
Ga dat maar eens uitleggen gvd.
Al met al we gaan niet over een nacht ijs
Oud 20 augustus 2009, 19:30
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kavorka Bekijk bericht

Dank voor je posting
Oud 20 augustus 2009, 19:48
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Laat ik het nog eens uitleggen. Ik zal het proberen om het begrijpelijk te houden, maar zal eveneens voor de insiders enkele termen noemen om aan te geven waar o.m. naar gekeken is.

Toen op een onvanger in west een lipsync probleem werd gesignalleerd is direct een recording gemaakt. Deze recording is vervolgens opnieuw "uitgespeeld" op dezelfde ontvanger, waarbij het fenomeen ogereproduceerd kon worden. Deze stream is direct beschikbaar gesteld aan de engineers in Korea. Zij hebben de stream eveneens uitgespeeld maar konden geen lipsync probleem waarnemen.
Vervolgens is de stream met een analyser geanlyseerd, hier zijn geen onvolkomenheden vastgesteld aan de zgn PCR(jitter), DTS en PTS. Tenslotte is gekeken naar de zgn System Time Clock van de 360, die tijdbasis vormt voor de reconstructie van het video en audio. Ook hier zijn geen problemen gezien of gedrag geconstateert wat terug te voeren zou kunnen zijn naar mogelijke oorzaken van lipsync. De resultaten van deze testen zijn gisteren met ons gedeeld.

Daarom hebben we gisteren twee ontvangers naar Korea laten versturen door samsung Benelux om te laten onderzoeken of ze daarmee het probleem wel kunnen reproduceren. Als het probleem hiermee gereproduceerd kan worden dan zijn we wellicht een stap verder.

Wel is er vandaag een fout in de offset waarde gevonden, hiervoor hebben de samsung engineers een nieuwe test release uitgebracht. Deze vaste offset correctie verklaard mij echter niet waarom er een verschil wordt waargenomen op verschillende 360 boxen.

Zodra er meer nieuws is zal ik het melden. Uiteraard zien we het probleem graag opgelost, maar helaas krijgen we er nog onvoldoende grip op. Helaas zijn lipsync problemen niet eenvoudig te analyseren en op te lossen, mensen die al langer op het forum actief zijn kunnen zich wellicht ook eerdere problemen met de panasonic en digi1 herinneren, wat ook veel tijd heeft gekost om ze te verhelpen.

Laatst gewijzigd door anoniem; 20 augustus 2009 om 19:54
Oud 20 augustus 2009, 20:00
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Laat ik het nog eens uitleggen. Ik zal het proberen om het begrijpelijk te houden, maar eveneens voor de insiders enkele termen noemen om aan te geven waar o.m. naar gekeken is.
Toen op een onvanger in west een lipsync probleem werd gesignalleerd is direct een recording gemaakt. Deze recording is vervolgens opnieuw "uitgespeeld" opdezelfde ontvanger, waarbij zich het fenomeen opnieuw voordeed. Deze stream is direct beschikbaar gesteld aan de engineers in Korea. Zij hebben de stream eveneens uitgespeeld maar konden geen lipsync probleem waarnemen.
Vervolgens is de stream met een analyser geanlyseerd, hier zijn geen onvolkomenheden vast gesteld aan de zgn PCR(jitter), DTS en PTS. Vervolgens is gekeken naar de zgn System Time Clock van de 360 de tijdbasis vormt voor de reconstructie van het video en audio. Ook hier zijn geen problemen gezien of gedrag geconstateerd wat terug te voeren zou kunnen zijn aan mogelijke oorzaken van lipsync. De resultaten van deze testen zijn gisteren met ons gedeeld.

Daarom hebben we gisteren twee ontvangers naar Korea laten versturen door samsung Benelux om te laten onderzoeken of ze daarmee het probleem wel kunnen reproduceren. Als het probleem hiermee gereproduceerd kan worden dan zijn we wellicht een stap verder.

Wel is er vandaag een fout in de offset waarde gevonden, hiervoor hebben de samsung engineers een nieuwe test release uitgebracht. Deze vaste offset correctie verklaard mij echter niet waarom er een verschil wordt waargenomen op dezelfde boxen.

Zodra er meer nieuws is zal ik het melden. Uiteraard zien we het probleem graag opgelost, maar helaas krijgen we er nog onvoldoende grip op. Helaas zijn Lipsync problemen niet eenvoudig te analyseren en op te lossen, mensen die al langer op het forum actief zijn kunnen zich wellicht ook eerdere problemen met de panasonic en digi1 herinneren, wat ook veel tijd heeft gekost om ze te verhelpen.

Anoniem, wederom bedankt voor je uitleg.
Denk ook dat we met z'n allen heel blij mogen zijn met jou aanwezigheid hier op het forum. Ik hoop ook dat je sommige reacties die hier (op dit forum) te lezen zijn niet persoonlijk opvat.

Het lipsync probleem is bij mij etterlijke mSec, zit er ook verschil in aanlevering van het signaal van bijvoorbeeld discovery HD? Deze en NGC HD, Hisory HD hebben bij mij namelijk geen lipsync problemen. Eurosport is lastig te beoordelen omdat je vaak de mensen niet ziet praten, ivm verslaggeving in parijs.
Oud 20 augustus 2009, 20:16
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Laat ik het nog eens uitleggen. Ik zal het proberen om het begrijpelijk te houden, maar eveneens voor de insiders enkele termen noemen om aan te geven waar o.m. naar gekeken is.
Toen op een onvanger in west een lipsync probleem werd gesignalleerd is direct een recording gemaakt. Deze recording is vervolgens opnieuw "uitgespeeld" opdezelfde ontvanger, waarbij zich het fenomeen opnieuw voordeed. Deze stream is direct beschikbaar gesteld aan de engineers in Korea. Zij hebben de stream eveneens uitgespeeld maar konden geen lipsync probleem waarnemen.
Vervolgens is de stream met een analyser geanlyseerd, hier zijn geen onvolkomenheden vast gesteld aan de zgn PCR(jitter), DTS en PTS. Vervolgens is gekeken naar de zgn System Time Clock van de 360 de tijdbasis vormt voor de reconstructie van het video en audio. Ook hier zijn geen problemen gezien of gedrag geconstateerd wat terug te voeren zou kunnen zijn aan mogelijke oorzaken van lipsync. De resultaten van deze testen zijn gisteren met ons gedeeld.

Wel is er vandaag een fout in de offset waarde gevonden, hiervoor hebben de samsung engineers een nieuwe test release uitgebracht. Deze vaste offset correctie verklaard mij echter niet waarom er een verschil wordt waargenomen op dezelfde boxen.

Zodra er meer nieuws is zal ik het melden. Uiteraard zien we het probleem graag opgelost, maar helaas krijgen we er nog onvoldoende grip op. Helaas zijn Lipsync problemen niet eenvoudig te analyseren en op te lossen, mensen die al langer op het forum actief zijn kunnen zich wellicht ook eerdere problemen met de panasonic en digi1 herinneren, wat ook veel tijd heeft gekost om ze te verhelpen.
In een andere post had je het er over dat Ziggo oa het signaal nog scrambled en multiplexed. Ik neem aan dat je in dit geval bedoeld dat Ziggo het video- en audiosignaal muxt.

Dus jullie hebben ook geen verklaring waarom sommige mensen volgens eigen zeggen er totaal geen last van hebben?Zijn er dan misschien toch verschillende hardwarerevisies in omloop?
Oud 20 augustus 2009, 20:28
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Anoniem, wederom bedankt voor je uitleg.
Denk ook dat we met z'n allen heel blij mogen zijn met jou aanwezigheid hier op het forum. Ik hoop ook dat je sommige reacties die hier (op dit forum) te lezen zijn niet persoonlijk opvat.
Ik denk dat niemand het persoonlijk bedoeld richting Anoniem. Verder is hij de enige met 24 groene blokjes .

Weet je zeker dat je op HistoryHD geen lipsyncproblemen hebt? Daar zie je ook niet vaak mensen praten maar als dat gebeurd is het wel zichtbaar.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten