Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 juli 2009, 11:33
JeroenSipke's schermafbeelding
JeroenSipke JeroenSipke is offline
Junior Member

Ziggo Internet: TV, Internet + Telefonie
DTV: Samsung H360R
Standaard

Als ik de Samsung op PCM heb staan, lopen Film1HD en EurosportHD synchroon. Maar NED 1,2 en 3 HD vertonen nog steeds een klein lip-sync probleem. Het verschil is niet groot, maar groot genoeg.

Het Dolby5.1 spoor heb ik al lang opgegeven op de Samsung, maar als wij kunnen bevestigen dat alle andere zenders wel goed werken, moet dit op te lossen zijn. Ik verwacht van Ziggo dat ze hier een goed onderzoek naar starten en gebruikers via storingen goed op de hoogte houden. Anders blijven we gissen...

N.B. stekkers eruit, resetten en kaartjes oppoetsen heeft mij nog nooit geholpen. Als mensen thuis de spullen goed voor elkaar hebben, mag Ziggo zijn klanten wel wat serieuzer nemen. Altijd naar Samsung wijzen, lost niets op. We zijn geen debielen!
Oud 7 juli 2009, 11:40
Visitor1967's schermafbeelding
Visitor1967 Visitor1967 is offline
Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Samsung DCB-H360R (HDTV)
Standaard

De vertraging doet zich bij mij zowel bij PCM als bij DD voor, maar alleen op 1, 2, en 3 HD. De vertraging is wel iets minder als ik voor PCM kies, maar nog steeds storend.
Op Discovery, NG en History heb ik dit probleem niet.
Overigens gebruik ik geen surround-installatie, het geluid komt rechtstreeks uit de tv. Ik heb geen beeldverbetering aan staan.
Oud 7 juli 2009, 11:48
propper's schermafbeelding
propper propper is offline
Member

DTV: Samsung DCB-H360RSA
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TinusToverdoos Bekijk bericht
Mij was al eerder opgevallen dat ALLE DolbyDigital5.1 uitzendingen op de Samsung H360 NIET synchroon lopen, dus niet allen op Ned1,2,3 HD, maar ook op Discovery HD, Film1 HD etc. Schakel je d.m.v. alternatief audio naar het 2e audiospoor (PCM, via remote) dan zijn er geen problemen meer, maar dan ook geen surround sound meer, dat is de consequentie... De software update die er aan zit te komen voor de Samsung H360 zal waarschijnlijk idd alleen zijn om de Ned1,2,3 HD op plaats 1, 2 en 3 te zetten. Lekker belangrijk zou je zeggen, want die kun je zelf dmv je fav list ook op elke gewenste plaats zetten! Dus om een lang verhaal kort te maken: aangezien het op andere decoders wel goed gaat qua lipsync (kan ik niet testen, maar heb ik vernomen van anderen in deze thread) zal het toch echt liggen aan de software/hardware van de Samsung H360. Alleen het DolbyDigital5.1 signaal geeft vertraging, het PCM gaat goed. Met elkaar dus maar hopen dat hier een software update voor uit zal komen, anders maar geen surround en met PCM blijven kijken....
Bij mij gaat het op PCM met NL 1, 2 en 3 HD ook niet goed.

Ik heb op PCM wel surround. PCM wordt in stereo doorgeven en via de digital out naar de versterker gestuurd. Die zet het vervolgens om naar dolby prologic 2 en geeft dus volledig surround sound.
Oud 7 juli 2009, 11:50
maceddy's schermafbeelding
maceddy
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenSipke Bekijk bericht
N.B. stekkers eruit, resetten en kaartjes oppoetsen heeft mij nog nooit geholpen. Als mensen thuis de spullen goed voor elkaar hebben, mag Ziggo zijn klanten wel wat serieuzer nemen. Altijd naar Samsung wijzen, lost niets op. We zijn geen debielen!
Dan nog. Ziggo doet zaken met Samsung, ik doe zaken met Ziggo.. Zij horen voor Support te zorgen.. Zou een mooie stunt zijn als ik een PC koop met ingebouwde DVD brander, de brander stuk gaat en ik rechtstreeks bij de fabrikant van de brander moet zijn...
Oud 7 juli 2009, 16:09
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Thumbs down het ligt niet aan de zenders

Lezen er eigenlijk nog wel Ziggo medewerkers hier mee ?
Zo ja,wordt er op zijn minst gekeken naar een oplossing ?

Ik heb op geen enkele HD zender lipsync problemen,behalve nederland 1,2,3 en film1HD.

Samsung 360,laatste firmware,lipsync zowel audio optisch als via audio HDMI.

Bij Discovery HD, Eurosport HD enz enz dus GEEN problemen.
Naar kennissen geweest met Lijbrandt TV waar nederland 1,2 en 3 in HD geen enkel probleem geven,het ligt dus niet aan de zenders zelf.
Oud 7 juli 2009, 17:40
MauriceW's schermafbeelding
MauriceW MauriceW is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR5050-C
Standaard

Ik vraag me ook af waarom er niemand van Ziggo reageert op dit probleem.. Anoniem? Infje? Kitaro?

Er zijn zoveel meldingen van lipsync problemen met de Samsung 360, dat kan gewoon geen individueel probleem meer zijn. Ik heb het probleem zelf geconstateerd op twee verschillende decoders: eentje aangesloten via component en analoog rood/wit en eentje aangesloten via component en optisch. Een collega van me die via Caiway kijkt heeft ook problemen, die decoder is aangesloten via HDMI op z'n receiver.
Oud 7 juli 2009, 17:49
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Standaard

Ik heb die van mij zoiezo op pcm staan........nog steeds met lipsync, of het het beste van het slechtste is maakt me niet uit! Het moet gewoon goed zijn!!!!!!..... ziggo is angstvallig stil..... ook over deze storing op hun site.......
Oud 7 juli 2009, 17:54
Tempus's schermafbeelding
Tempus Tempus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE plus / Ubee EVM320B
DTV: UE48HU7500 ci+1.3 Smith
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinnie-terranova Bekijk bericht
Ik heb die van mij zoiezo op pcm staan........nog steeds met lipsync, of het het beste van het slechtste is maakt me niet uit! Het moet gewoon goed zijn!!!!!!..... ziggo is angstvallig stil..... ook over deze storing op hun site.......
Hier heb ik in het verleden ook al eens mijn ontevredenheid over uitgesproken, voral bij Eurosport HD !! moet je eens een tenniswedstrijd volgen...de bal ligt al aan de andere kant....hoor je de slag
Oud 7 juli 2009, 17:58
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Standaard

ik heb hier ook melding van gemaakt via de mail bij ziggo.... er zijn een aantal mensen van ziggo die normaal op dit forum mee kijken op vakantie.... iedereen die last heeft van lipsync op ned 1.2.3 melden bij ziggo dmv klachtenformulier. Heb ik inmiddels gedaan, kreeg het onderstaande terug als antwoord........ De procedure die ze aanbieden helpt niet.... die heb ik al uitgevoerd.......

onderstaande de reactie van ziggo

Citaat:
Via de website heeft u een vraag gesteld over - Vraag - TV Digitaal - Storing: Verbinding en ontvangst".

Doe alle softwareupdates (indien beschikbaar); (ik ben up-to-date)
**Zet de decoder terug naar de fabrieksinstellingen; (helpt niet, favorietenlijst kwijt)
**Doe de netwerkinstallatie opnieuw; (helpt ook niet)
**Laat eventueel de coaxkabels vervangen door nieuwe HF dichte kabels ( zie www.kabelkeur.nl) (deze kabels had ik al liggen)

De technische dienst is bekend met deze verstoring en men is bezig dit probleem op te lossen. (kijk dit is tenminste nieuws.....)
Mocht het desondanks nog niet opgelost zijn, kunt u het beste bellen voor een nadere analyse.
Oud 7 juli 2009, 20:39
Jean's schermafbeelding
Jean Jean is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE+
DTV: DCB H360RA / Samsung LE46A558
Standaard

Ook maar even klachten formulier ingevuld. Ik vind het erg storend. Het is misschien een goed idee dat zoveel mogelijk mensen die klacht insturen zodat men het serieus gaat nemen. Link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier

Ik heb ook een link naar deze thread bij de klacht gezet hoewel ik daar eigenlijk niets van verwacht.
Overigens maakt het hier geen verschil of je het signaal van de STB of dat van de Tv naar je versterker stuurt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten