Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 augustus 2009, 14:42
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Bekijk bericht
Dat is dus niet bij iedereen zo. Bij mij en anderen, zoals immers meermalen gemeld is hier, heeft eurosport hd wel degelijk een behoorlijke lipsync afwijking en anderen hebben ook gemeld dat de zenders van het hd pakket deze problemen geven.

Het probleem beperkt zich niet tot de zenders van de NPO.
Hier hetzelfde alleen Discovery geeft geen problemen.
Oud 17 augustus 2009, 18:07
kuyer's schermafbeelding
kuyer kuyer is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
In dit geval zou ik graag willen weten wie er in de regio Twente last heeft van lipsync want het signaal moet hier overal hetzelfde zijn en kan dus in deze regio er niemand last hebben?

Gert.
Al vanaf het begin problemen, Almelo.
Had dit al ergens een keer gemeld.

Erger mij er zo aan, dat ik de SD zenders weer op 1,2 en 3 heb gezet.

Ontvanger Samsung 360R.

Oud 17 augustus 2009, 18:29
eddedrukker's schermafbeelding
eddedrukker eddedrukker is offline
Member

Ziggo Internet: allesin1extra
DTV: floppydtv en humax en samsung hd
Standaard

Hier ook in midden limburg met een 360, zo kijk ik niet naar hd, eurosport HD ook geen probleem met lipsinc.
Oud 17 augustus 2009, 19:16
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Bekijk bericht
Dat is dus niet bij iedereen zo. Bij mij en anderen, zoals immers meermalen gemeld is hier, heeft eurosport hd wel degelijk een behoorlijke lipsync afwijking en anderen hebben ook gemeld dat de zenders van het hd pakket deze problemen geven.

Het probleem beperkt zich niet tot de zenders van de NPO.
Ik heb al vanaf het begin problemen met beide 360's (RA) een lipsync op Film1 HD, eigenlijk alle HD zenders behalve discovery.
Heb dit toendertijd ook gemeld aan het webteam die zei dat het aan de aanvoer lag.
Op het moment dat ik een Humax 5000 heb,is het weg.
Lag het aan de zenders,dan had het met de Humax er ook moeten zijn, kortom,het klinkt gek,maar de decoder die ontworpen is voor HD,kan hier vervolgens door welke oorzaak dan ook,niet mee om gaan.
Oud 18 augustus 2009, 02:59
movado's schermafbeelding
movado movado is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1/motorola?
DTV: 360 HD Samsung
Standaard

Wij hebben ook al sinds het begin problemen met HDTV. Geluid komt eerder dan het beeld. Bij documentaires (Discovery, National Geographic en History HD) valt dit over het algemeen minder op, omdat er dan niet altijd beelden zijn van 'pratende mensen'. Echter bij Eurosport HD was het heel vervelend (bal werd al uitgeroepen, terwijl de bal nog geslagen moest worden). Dit jaar met Wimbledon was het echter stukken beter. Tennis was prima te volgen, maar op het moment dat Mats Wilander en co. in beeld kwamen was het niet meer leuk. Ook een film op Film 1 HD kijken is gewoon niet leuk. Ik begin er al over te denken om het HD pakket maar op te zeggen, want op deze manier is het zonde van ons geld. Zeker als straks de normale NLD 1 2 3 vervangen worden door de HD versies, die niet leuk zijn om te kijken...

Voor de duidelijkeheid, ook een Samsung decoder, maar helaas al langer dan een jaar, gewoon niet eerder actie ondernomen, maar de actie met stroom eraf (doen we nu overigens ook geregeld, omdat het decoder ineens crasht of zo), goede kabels e.d. hebben we bij de vorige DTV decoder al ondernomen. En in een humax decoder heb ik eigenlijk niet zoveel zin. Die hebben we hier al staan voor de normale DTV en die moeten we iedere dag resetten, omdat er ergens een oververhitting ontstaat (advies: 1 keer een nacht uit laten staan en je hebt er nooit meer last van... Niet dus...).

Ik wil gewoon niet weer de telefoonkosten voor het melden van dit op me nemen, vandaar dat ik het tot op heden maar wat over ons heen heb laten komen, maar nu we meer HD zenders hebben, hoop ik dat er toch snel een oplossing kan komen....

Overigens, ik lees net dat er ook een nieuwere versie van Samsung is (de 380). Heeft deze dat probleem ook, of is het puur de 360 die alle problemen veroorzaakt?

Laatst gewijzigd door movado; 18 augustus 2009 om 10:18
Oud 18 augustus 2009, 17:47
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door movado Bekijk bericht
Wij hebben ook al sinds het begin problemen met HDTV. Geluid komt eerder dan het beeld. Bij documentaires (Discovery, National Geographic en History HD) valt dit over het algemeen minder op, omdat er dan niet altijd beelden zijn van 'pratende mensen'. Echter bij Eurosport HD was het heel vervelend (bal werd al uitgeroepen, terwijl de bal nog geslagen moest worden). Dit jaar met Wimbledon was het echter stukken beter. Tennis was prima te volgen, maar op het moment dat Mats Wilander en co. in beeld kwamen was het niet meer leuk. Ook een film op Film 1 HD kijken is gewoon niet leuk. Ik begin er al over te denken om het HD pakket maar op te zeggen, want op deze manier is het zonde van ons geld. Zeker als straks de normale NLD 1 2 3 vervangen worden door de HD versies, die niet leuk zijn om te kijken...

Voor de duidelijkeheid, ook een Samsung decoder, maar helaas al langer dan een jaar, gewoon niet eerder actie ondernomen, maar de actie met stroom eraf (doen we nu overigens ook geregeld, omdat het decoder ineens crasht of zo), goede kabels e.d. hebben we bij de vorige DTV decoder al ondernomen. En in een humax decoder heb ik eigenlijk niet zoveel zin. Die hebben we hier al staan voor de normale DTV en die moeten we iedere dag resetten, omdat er ergens een oververhitting ontstaat (advies: 1 keer een nacht uit laten staan en je hebt er nooit meer last van... Niet dus...).

Ik wil gewoon niet weer de telefoonkosten voor het melden van dit op me nemen, vandaar dat ik het tot op heden maar wat over ons heen heb laten komen, maar nu we meer HD zenders hebben, hoop ik dat er toch snel een oplossing kan komen....

Overigens, ik lees net dat er ook een nieuwere versie van Samsung is (de 380). Heeft deze dat probleem ook, of is het puur de 360 die alle problemen veroorzaakt?
Ik heb het bovenstaande ook met de diverse HD kanalen op mijn Samsung 360RA.
En yep, de 380 heeft er (soms) ook last van.
zie :http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...572#post193572
Oud 18 augustus 2009, 18:20
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanL. Bekijk bericht
@ Anoniem,

Zover ik uit de specs heb kunnen halen kan een Samsung 360 een bitstream van 30 Mb/s aan en een Humax 5050 15 Mb/s.
Wat me dan verbaast is dat een Humax geen sync problemen heeft, terwijl die minder "reserve" heeft qua capaciteit / snelheid

Weet jij misschien waar de gemiddelde en maximum HD bitstreams (straks) op uit gaan komen
Ik begrijp dat er nu al HD zenders zijn die tot 20 Mb/s gaan.
Theoretisch zou de Humax daar dus al aan te kort moeten komen / problemen mee kunnen / moeten hebben.
Aangezien ik van plan ben om een Humax 5050 aan te schaffen is mijn vraag hoe toekomst zeker zo'n Humax 5050 dan is en of die al offficieel door Ziggo gecertificeerd is
Ik ben er eens achteraan gegaan bij myHumax support.
Zeer correct en snel beantwoord gekregen via mail door de product manager (thanks John ) van Copaco.

Het blijkt dat er een fout in de specs / gebruiksaanwijzingen van de Humax 5000 en 5050c HD decoders staat.
Er zou dus geen probleem moeten zijn vanuit de prestaties van de Humax HD decoders .

Hieronder de formele reactie van Humax :

Hierbij m.b.t. de max. bit rate iHDR-5050c de letterlijke tekst van de reactie van hoofd ontwikkelteam Humax iHDR-5050c.
De spec in de handleiding blijkt dus- zoals reeds vermoed- niet juist te zijn.

Met vriendelijke groet,

/John

"Regarding bit-rate,
I’m sorry for wrong information of our user manual.
The description in our specification is not correct regarding maximum bit-rate of MPEG video profile.
The 15 Mbps is a old specification for MPEG2 SD. (for example product. IR-FOX C, iPVR-9200C).

The Main decoder processor, BCM7403, has capability of video as following.
-High Profile Level 4.1 H.264/AVC streams(up to 30Mbps) at 30 frames/sec.
-HD MPEG-2 4:2:0 streams (up to 125 Mbps) at 30 frames/sec.
-SD MEPG-2 4:2:0 stream at 60 frames/sec.
I will forward this e-mail to our product manager in order to correct wrong information in user manual."
Oud 19 augustus 2009, 21:19
CreatoX's schermafbeelding
CreatoX CreatoX is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Extra
DTV: Samsung 360HR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Er zijn ons maar twee varianten bekend. Met onze test samples R en RA hebben we het ook niet gezien. In Den Haag werd er met 2 andere test samples wel een lipsync waargenomen. Kortom hebben nog geen idee welke hardware, signaalaanvoer en evt netwerk afhankelijkheden er zijn om een lipsyc te veroorzaken.
Eerlijk toegevend heb ik niet alles doorgenomen op het forum omtrent dit probleem... maar er is duidelijk nog geen oplossing. Tenminste... komt er ooit een oplossing?

Blijkbaar is er dus een probleem met een gedeelte van de apparatuur van Samsung. Stel dat er in het ergste geval geen oplossing voor komt (loop niet graag op de zaken vooruit, maar ben er bang voor), wat dan? Het euvel steekt nu pas de kop op terwijl het apparaat uit de garantie is.
Ik zal er niet blij van worden wanneer ik nu weer een nieuwe decoder moet kopen. Wat kostte dat apparaat ook alweer (250 euro?).

Ik hoop dat er een oplossing voor komt. Zo niet...gaan we dan met elkaar iets ondernemen?
Oud 19 augustus 2009, 22:05
movado's schermafbeelding
movado movado is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1/motorola?
DTV: 360 HD Samsung
Standaard

Het vervelende is natuurlijk dat men bij ziggo het "eventuele" probleem eerst op de kabels e.d. gooit. Terwijl die gewoon prima in orde zijn, het is natuurlijk lastig om "en groupe" te gaan bepalen dat alle andere zaken uitgesloten zijn.

Natuurlijk zou het makkelijker zijn om een decoder te proberen die het probleem zeker niet geeft. Als dit vervolgens bij iedereen de oplossing blijkt te zijn, hebben we weer een oplossing. Tot op heden ken ikzelf echter niemand in mijn kennissenkring, die HDTV heeft, laat staan dat ik een decoder kan lenen (die van Humax doet het) om uit te proberen.

Vervelend vind ik het wel met een apparaat van net een jaar oud... (juni 2008, voor het EK voetbal)
Oud 19 augustus 2009, 22:24
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door movado Bekijk bericht
Het vervelende is natuurlijk dat men bij ziggo het "eventuele" probleem eerst op de kabels e.d. gooit. Terwijl die gewoon prima in orde zijn, het is natuurlijk lastig om "en groupe" te gaan bepalen dat alle andere zaken uitgesloten zijn.

Natuurlijk zou het makkelijker zijn om een decoder te proberen die het probleem zeker niet geeft. Als dit vervolgens bij iedereen de oplossing blijkt te zijn, hebben we weer een oplossing. Tot op heden ken ikzelf echter niemand in mijn kennissenkring, die HDTV heeft, laat staan dat ik een decoder kan lenen (die van Humax doet het) om uit te proberen.

Vervelend vind ik het wel met een apparaat van net een jaar oud... (juni 2008, voor het EK voetbal)
Denk iedereen hiervan baalt, ik heb de eerste eind 2008 gekocht en de tweede begin 2009,heb ook al vanaf begin 2009 gemeld dat er vertraging was bij Film1 HD,maar dat zou aan de aanleverende partij liggen.
Hoop niet dat Ziggo zelf op het netwerk dingen gaat aanpassen,want dan doet mijn Humax 5000C het mogelijk weer niet.
De Humax IR-Fox raakt nog steeds tussen 2 en 4 uur 's nachts alle EPG data kwijt,De pana heeft ook lipsync problemen,al met al staat hier voor een aardige bom duiten decoders die allemaal goedgekeurd en ondersteund worden maar allemaal een probleem hebben.
Maar ik betaal wel trouw iedere maand mijn abonnements centjes.
Helaas heeft canal digitaal nu ook duizenden decoders buiten spel gezet door van codering te wisselen dus een alternatief is er ook niet.
En een stream versturen gaat via internet heel netjes en snel,maar 2 decoders opsturen ( hebben ze die daar niet dan ) gaat denk ik toch een langdurige kwestie worden.
Maar we kunnen kort of lang schelden,het wordt afwachten,decoder nummer zoveel in de wacht voor een upgrade.
En er is nu teveel geld aan decoders in gegaan om te zeggen ik nok er mee.
En een CI+ TV kopen doe ik al helemaal niet, kijk Ziggo maakt die dingen niet,maar Ziggo certificeert ze wel,en die beruchte alphacrypt die niet gesupport wordt komt doorgaans binnen een week met een upgrade als er wat is.
De Samsungs schrijf ik voorlopig even af... en met de bekende problemen wilde de winkel zelfs die van 2009 niet terug nemen voor een Humax met bijbetaling en verwijst weer naar Samsung die de garantie geeft.
Mediamarkt Rijswijk wil ook op de Ziggo decoders geen extra garantie geven met bijbetaling (uitbreiding garantie) dat zegt mijns inziens wel wat.
Maar goed, ik nok er mee,het heeft toch geen zin,dit wordt weer een langdurige kwestie en ik geef me maar over.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten