Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 juli 2009, 23:30
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Samsung DCB-H360 gebruikers.

Zoals een aantal van jullie weten was ik een aantal weken op vakantie.
Ik weet dat er aanvankelijk sprake was van lipsync. Door NPO is de bitrate teruggebracht van 15 naar 12 Mbit/s. Dit heeft kennelijk positief bijgedragen in de vermindering van lipsync. Bij ziggo Oost hebben we het fenomeen niet geconstateerd. Met een stream van het ziggo west netwerk hebben we getracht de lipsync vast te stellen. De stream is opgenomen op het moment dat lipsync weer geconstateerd. Ondanks dat we niets hebben kunnen vaststellen aan lipsync hebben we de stream beschikbaar gesteld aan Samsung Korea om verder onderzoek te doen naar evt oorzaken. Ook wij hebben geen idee door welke oorzaken / verschillen in encodering de samsung ontvanger deze problemen vooroorzaken bij hogere bitrates. Er zijn immers ook andere HD-kanalen met een hogere bitrate.

anoniem
Ik snap je verhaal niet precies. Jullie hebben de stream opgenomen op het moment dat lipsync werd geconstateerd maar jullie hebben niets aan lipsync kunnen vaststellen? . Bedoel je dat jullie niet weten waardoor de lipsync wordt veroorzaakt?
Oud 31 juli 2009, 23:33
oneway's schermafbeelding
oneway oneway is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in een plus. Ubee EVM 3200 Netgear WNR 3500
DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Samsung DCB-H360 gebruikers.

Zoals een aantal van jullie weten was ik een aantal weken op vakantie.
Ik weet dat er aanvankelijk sprake was van lipsync. Door NPO is de bitrate teruggebracht van 15 naar 12 Mbit/s. Dit heeft kennelijk positief bijgedragen in de vermindering van lipsync. Bij ziggo Oost hebben we het fenomeen niet geconstateerd. Met een stream van het ziggo west netwerk hebben we getracht de lipsync vast te stellen. De stream is opgenomen op het moment dat lipsync weer geconstateerd. Ondanks dat we niets hebben kunnen vaststellen aan lipsync hebben we de stream beschikbaar gesteld aan Samsung Korea om verder onderzoek te doen naar evt oorzaken. Ook wij hebben geen idee door welke oorzaken / verschillen in encodering de samsung ontvanger deze problemen vooroorzaken bij hogere bitrates. Er zijn immers ook andere HD-kanalen met een hogere bitrate.

anoniem
Hallo anoniem,

Top dat jij direct reageerd na jouw vakantie.

Nu maar hopen dat ze in Korea er wel een oplossing voor vinden.
Snap alleen niet waarom mijn vriend die CAI als kabelboer heeft geen problemen met zijn DCB-H360 heeft.
Oud 1 augustus 2009, 00:05
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Anoniem,

Welcom back,

Hopenlijk komen jullie er nu samen met Samsung/NPO achter wat nu exact het probleem is.
Neem aan dat ook jullie hoopvol zijn voor een oplossing.

Het vreemde van het verhaal is, vorige jaar tijdens de EK en TfF totaal geen problemen met het NL1 HD TEST kanaal.
Oud 1 augustus 2009, 00:28
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Ik snap je verhaal niet precies. Jullie hebben de stream opgenomen op het moment dat lipsync werd geconstateerd maar jullie hebben niets aan lipsync kunnen vaststellen? . Bedoel je dat jullie niet weten waardoor de lipsync wordt veroorzaakt?
nee, na het uitspelen van de opgenomen stream deed zich geen lipsync probleem meer voor. We hebben de ontwikkelaars gevraagd om te kijken of er wellicht bepaalde processen /buffers kritisch zijn en een mogelijke oorzaak kunnen zijn van het lipsync probleem. Doordat het probleem niet te reproduceren is met de stream wordt het zoeken naar een mogelijke oorzaak bemoeilijkt.
Oud 1 augustus 2009, 00:30
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Anoniem,

Welcom back,

Hopenlijk komen jullie er nu samen met Samsung/NPO achter wat nu exact het probleem is.
Neem aan dat ook jullie hoopvol zijn voor een oplossing.

Het vreemde van het verhaal is, vorige jaar tijdens de EK en TfF totaal geen problemen met het NL1 HD TEST kanaal.
Het verschil is dat er nu een andere encoders worden gebruikt. We hebben overigens met een reserve encoder (zelfde model) het probleem ook niet kunnen nabootsen.
Oud 1 augustus 2009, 00:41
Banned User

DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Het verschil is dat er nu een andere encoders worden gebruikt. We hebben overigens met een reserve encoder (zelfde model) het probleem ook niet kunnen nabootsen.

Juist, moet wel toegeven dat op dit moment het lipsync probleem iets minder erg is dan voorheen. Echter is het nog steeds storend om te zien.
Ik kijk met PCM-Audio, geen Dolby omdat dit het probleem erger maakt.

Is dit nu ook de reden waarom Ziggo nog geen aankondiging doet m.b.t. tot de RTL zenders? Bedoel UPC heeft hier al een aankondiging in gedaan, ze zijn rond met RTL en het gaat dit najaar live. Ziggo is opvallend stil, heeft dit mogelijk met het lipsync probleem te maken?

Ik ga er wel vanuit dat Ziggo de eerste HD-abonnees niet in de kou laat staan, de Samsung DCB-H360 bezitters zijn tenslote de veelal de eersten geweest met een HD abonnement. Humax is natuurlijk ook nog niet zoheel lang actief met HD bij Ziggo.
Oud 1 augustus 2009, 08:43
Jean's schermafbeelding
Jean Jean is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE+
DTV: DCB H360RA / Samsung LE46A558
Standaard

De lipsync is hier anders nog behoorlijk vervelend.
Oud 1 augustus 2009, 09:11
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Bekijk bericht
De lipsync is hier anders nog behoorlijk vervelend.
Ik lees toch net dat er in Ziggo Oost, ofwel Ziggo/@Home, gebied toch geen synchroniteit problemen zijn? Dat is toch alleen in Ziggo West, ofwel Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel, gebied het geval.
Oud 1 augustus 2009, 09:29
Banned User

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ik lees toch net dat er in Ziggo Oost, ofwel Ziggo/@Home, gebied toch geen synchroniteit problemen zijn? Dat is toch alleen in Ziggo West, ofwel Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel, gebied het geval.

Nee, dat is dus beslist niet geval.
Wanneer je de woonplaatsen op het forum er bij haalt is het namelijk ook het geval in; Zwolle, Groningen, Winsum e.d.
Het lijkt dus op het gehele Ziggo gebied.

En dit zeggen we al vanaf het begin.......
Oud 1 augustus 2009, 09:37
Jean's schermafbeelding
Jean Jean is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE+
DTV: DCB H360RA / Samsung LE46A558
Standaard

Dan zijn ze toch niet bij mij wezen kijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ik lees toch net dat er in Ziggo Oost, ofwel Ziggo/@Home, gebied toch geen synchroniteit problemen zijn?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten