Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 juli 2009, 15:57
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Geen idee, heb net de Humax gekocht ( 5000 C ) eens kijken of die wat doet.
Als dat goed gaat,gaat de andere samsung er ook uit, ik heb meer vertrouwen in Humax die wat sneller met upgrades is dan Samsung die soms jaren op zich laat wachten.
Er kwam al gelijk een melding in beeld, nieuwe software gevonden,wat op zich al hoopvol is.
Modern,Mediamarkt,BCC en Block raden de Samsung nu officieel af.
Ik ben in al deze winkels geweest en gevraagd ( terwijl ze ook allemaal de samsung hadden staan ) welke de beste was en men raadde de Samsung af.
Block en BCC hadden tot zeer voor kort een proefopstelling staan met een Samsung HD 360 maar die hebben nu allemaal hun Samsung stelling gesloopt en er een Humax stelling van gemaakt.
Verkoper: je kan moeilijk full hd gaan verkopen met een stotterende niet synchrone opstelling.
Zit wat in.
Bij Mediamarkt hadden ze kontakt met Samsung gehad en daar hadden ze het over dat de Samsung een oudere HDMI standaard gebruikte welke niet compatible zou zijn.
Dat zou wel eens waar kunnen zijn nu ook Ziggo zelf zegt dat de problemen met HDMI zich openbaren en.. laat dat nu dat zelfde HDMI zijn waar steeds problemen in het verleden mee waren.
Natuurlijk hoop ik voor mijn 2 huidige Samsungs dat er een oplossing komt,al is het dat ik ze dan kan verpatsen.
Goed in het rijtje met decoders nu dus in bezit gehad, de nokia, de digi1,de Philips,de oude SD versie van Samsung ( met het nog steeds niet opgeloste zwarte beeld ) 2 x samsung 360, een Humax ir-fox,een panasonic (beiden nog in bezit) en dan nu weer een humax 5000C.
Dure hobby dat digitale tv kijken
Oud 29 juli 2009, 16:10
vulliw's schermafbeelding
vulliw vulliw is offline
Member

DTV: Humax HD 5100
Standaard

Met de afsluiting van de Tour de France 2009 heeft de publieke omroep dit weekend zijn eerste reeks reguliere High Definition uitzendingen op Nederland 1, 2 en 3 volbracht. Met het aantal programma’s dat in HD-kwaliteit wordt uitgezonden neemt echter ook het aantal publieksvragen over HDTV bij de publieke omroep toe. Daarom heeft de NPO (Nederlandse Publike Omroep) een vijftal antwoorden op veelgestelde vragen over High Definition programmering op een rijtje gezet.
Welke programma’s worden momenteel in HD-kwaliteit uitgezonden?
De uitzendingen rondom de 96e Tour de France (NOS) vormde de aftrap voor regulier aanbod van HDTV in Nederland. Hoewel er nog geen overzicht bestaat van welke programma’s al in HD-kwaliteit zijn en welke niet, zal het aantal programma’s dat in volwaardig HD wordt uitgezonden vanaf nu stapsgewijs toenemen.
Steeds meer publieke omroepen zullen overgaan tot het produceren (of laten produceren) van HD programma’s. Daarnaast is de NPO druk bezig om alle buitenlandse series en films, indien beschikbaar, in HD aan te kopen.

Hoe kan het dat de kwaliteit van sommige HDTV-kanalen per kanaal verschilt?
Momenteel zijn er twee verschillende soorten HDTV: beeld dat met HD-apparatuur wordt opgenomen (het zogenaamde ‘originele HD-beeld’), en beeld dat niet met HD-apparatuur wordt opgenomen maar later wordt opgewaardeerd naar HD-kwaliteit (het zogenaamde ‘upconverted’ beeld). In het eerste geval kan de bandbreedte die wordt gebruikt om uit te zenden een rol spelen. Zo zenden sommige kanalen via de satelliet in 16 Mb/s uit. Doordat de publieke omroep een zo groot mogelijk publiek wil bereiken zenden wij, in overleg met de distributeurs, in 12 Mb/s uit. Momenteel zijn wij bezig om deze snelheid langzaam te verhogen. In het tweede geval is de opnameapparatuur bepalend: upconverted beeld zal altijd kwalitatief iets minder sterk zijn als origineel HD beeld. Steeds meer publieke omroepen zullen daarom overgaan tot het geleidelijk meer produceren (of laten produceren) van HD programma’s.
Hoe kan het dat de beeldstandaard voor sommige kabelaars en satellietaanbieders wordt aangepast?
Een deel van het HD-materiaal dat bij ons binnen komt heeft een onhandelbare hoge standaard voor sommige distributeurs ten opzichte van ander materiaal. Dit omvat onder meer sommige binnenkomende live uitzendingen (zoals de Tour de France) en aangekocht beeld. De publieke omroep moet de onhandelbare hoge standaard van dit materiaal voor kabelaars en satellietaanbieders omzetten naar iets dat zij kunnen verzenden naar de eindgebruiker. Het originele materiaal is simpelweg te groot om door deze aanbieders te kunnen worden verzonden. Het converteren van dergelijk beeldmateriaal wordt ook bij buitenlandse landelijke omroepen als oplossing toegepast.
Mijn geluid loopt soms niet synchroon met het HD-beeld op Nederland 1, 2 of 3. Hoe kan dit?
Doordat de publieke omroep een zo groot mogelijk publiek wil bereiken zenden wij, in overleg met de distributeurs, in 12 Mb/s uit. Momenteel zijn wij bezig om deze snelheid langzaam te verhogen. Met name oudere typen HD-settopboxen die de afgelopen jaren zijn verspreid kunnen audio/synchronisatie problemen vertonen bij bandbreedtes groter dan 12 Mb/s. U kunt uw distributeur vragen of u de juiste settopbox heeft en welke mogelijkheden er zijn om audio en beeld te synchroniseren.
Ik kan geen Teletekst of gesproken ondertiteling op de HD-kanalen ontvangen. Is dit binnenkort wel mogelijk?
Tijdens het uitzenden wordt Teletekst wel degelijk meegestuurd, maar helaas in een vorm die niet door alle Settopboxen wordt ondersteund. Per 1 september 2009 wordt er een nieuw systeem in gebruik genomen waarmee Teletekst als standaard DVB dienst wordt meegestuurd en dus door alle Settopboxen wordt ondersteund. Dit geldt ook voor DVB ondertiteling. Gesproken Ondertiteling vereist jammer genoeg een grotere aanpassing in de uitzendstraat. Momenteel wordt hier hard aan gewerkt, zodat begin volgend jaar ook Gesproken Ondertiteling op een standaardmanier in de HD kanalen is verwerkt.
Bron: NPO
Oud 29 juli 2009, 16:22
ZiggoHo's schermafbeelding
ZiggoHo ZiggoHo is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Not available
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crapz0rs Bekijk bericht
Voor zover iedereen heier weet hebben alleen de NED HD kanalen hier last van.
Samsung krijgt out of sync, humaxen weer hickups in de audio.
Of een combo van deze klachten, of mensen die geen problemen hebben.
De gemene deler lijkt mij toch de streams van de NPO.

Teletekst wat niet deed (nu wel)
Dolby flags die verkeerd staan (stereo, maar flag 5.1)
Bitrates die worden teruggeschroefd, en nu weer omhoog: http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/427

Het is nog een grote publieke betatest bij de NPO, en wij zijn de testkonijnen.

Andere HD zenders met de h264 codec hebben geen last, dus waar zou het dan aan liggen ???

De kans is inderdaad groot dat het probleem in het signaal zit.

Er zijn meer problemen geweest met de omzetting van Ned 1,2,3 naar HD.
Enkele dagen na de invoering meldde de een na de ander dat hij totaal geen ontvangst had en dat is nu ook voorbij.
Oud 29 juli 2009, 16:25
HD_Albert's schermafbeelding
HD_Albert HD_Albert is offline
Senior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: Samsung SMT-C7140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanL. Bekijk bericht
Wat me nog het meest verbaasd is dat er meldingen zijn zoals van o.a. HD_Albert dat het blijkbaar ook wel goed kan gaan .
Mij ook nu ik deze thread zie.
Geen geluidssync probleem constateerbaar.
De Samsung H360R is trouwens natuurlijk gewoon wel met HDMI aangesloten op de panasonic plasma !!
Oud 29 juli 2009, 16:44
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Ik heb ook weer een mailtje naar Ziggo gestuurd. Daarin had ik mijn eerdere mailtje geplakt met het antwoord resetten, stroom eraf blabla. Ook had ik het stukje van de website van NPO erbij geplakt.Met daarbij dat je moest vrageb bij je kabelboer of je decoder geschikt is. Dit kreeg ik als antwoord (overigens zonder persoonlijke afzender):

Geachte heer XXX,
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Het probleem dat het geluid niet synchroom loopt is bij ons sinds vandaag pas bekent geworden. Dit probleem doet zich momenteel alleen voor op de Samsung H360.
Wij hebben dit doorgezet naar ons storingsafdeling. Deze gaan kijken waar het probleem precies in zit en of dit op te lossen is.
Ik kan u dus nog geen antwoord geven of deze decoder geschikt is of dat deze dat niet is.
Mijn excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 per minuut). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nlvoor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klikhier voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice
Ziggo

Laatst gewijzigd door Pio; 29 juli 2009 om 23:27 Reden: Grotere letters
Oud 29 juli 2009, 16:48
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZiggoHo Bekijk bericht
Volgens mij zit het probleem 'm in het gebruik van de HDMI-aansluiting. Aansluiten met scartkabel geeft geen probleem. Ik zou graag zien dat mensen die dit probleem ervaren hun TV eens met een scartkabel aansluiten om het te kijken of het probleem dan verholpen is. Indien dat zo is zou ik ook graag terugkoppeling willen zodat wij hier op de technische helpdesk daarmee aan de slag kunnen.

De meesten mensen hebben toch een HD decoder om HD te kijken en dan is een HDMI kabel wel een logische keuze.
Ik heb trouwens beeld via HDMI en geluid via de optische uitgang naar mijn voorversterker.
Dat je vraagt of mensen het met scart willen proberen is dat omdat jullie geen Samsung 360 hebben staan of kunnen jullie het niet reproduceren.
Ik neem tenminste aan dat je van Ziggo bent. Je zou het probleem al moeten weten trouwens want in het mailtje staat dat Ziggo het pas één dag weet en ik kreeg het vanmorgen.
Oud 29 juli 2009, 17:15
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
De meesten mensen hebben toch een HD decoder om HD te kijken en dan is een HDMI kabel wel een logische keuze.
Ik heb trouwens beeld via HDMI en geluid via de optische uitgang naar mijn voorversterker.
Dat je vraagt of mensen het met scart willen proberen is dat omdat jullie geen Samsung 360 hebben staan of kunnen jullie het niet reproduceren.
Ik neem tenminste aan dat je van Ziggo bent. Je zou het probleem al moeten weten trouwens want in het mailtje staat dat Ziggo het pas één dag weet en ik kreeg het vanmorgen.
HDMI als logische keuze om (full) HD te kijken lijkt me zelfs een "klein" understatement .
Ik wil wel eens weten hoe je een 1080i of 720P signaal analoog vanuit de decoder via de scart naar een LCD of Plasma kan sturen .
Zo'n reactie om het met scart te proberen is dus niet serieus te nemen
Mijn keuze voor een HD decoder was om alles digitaal te kunnen doorvoeren en bekijken.

Laatst gewijzigd door JanL.; 30 juli 2009 om 09:15
Oud 29 juli 2009, 17:31
AW78's schermafbeelding
AW78 AW78 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanL. Bekijk bericht
Wat me nog het meest verbaasd is dat er meldingen zijn zoals van o.a. HD_Albert dat het blijkbaar ook wel goed kan gaan .
Ik heb hier ook de 360 van Samsung staan en er zijn nog geen lipsync problemen opgevallen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik voornamelijk de Tour heb gekeken en daar zie je de commentatoren niet praten, dus dan zou evt. lipsync dus ook niet opvallen.
Oud 29 juli 2009, 23:14
propper's schermafbeelding
propper propper is offline
Member

DTV: Samsung DCB-H360RSA
Standaard

Ik ben vanmiddag nog weer bij ziggo aan de klantenbalie geweest. Ik heb het probleem nog maar weer eens uitgelegd met de Samsung 360 decoder. Ik heb ook gezegd dat er op 16 juli al een monteur was geweest die ook niet op de hoogte was met het probleem. Ik heb de monteur toen deze discusie laten lezen. Voor hem was het nog onbekend, maar hij wou graag een print van wat Ziggo webtaem Alex had geschreven om mee te nemen.

Ik heb dus bij de klantenbalie gezegd dat de stekker er in en uit niets oplost en ik de nieuwste software gebruik. HIj zou even navragen en of ik even wou wachten. Na een kwartier kwam hij terug met de mededeling dat ik de software moest updaten en dat dan in 90% van de gevallen het probleem was opgelost. heb dus gezegd dat er vanmorgen nog helemaal geen update was en sinds wanneer die update dan ter beschikking was gesteld. dat wist hij niet maar als ik de software zou updaten zou het zijn opgelost. Als het niet zou werken moest ik maar even naar de helpdesk bellen. Ik naar huis en gelijk kijken maar natuurlijk was er geen update. Als ik nu de helpdesk ga bellen sturen die vast weer een monteur die niet op de hoogte is met het probleem. Ik geef het op
Dit noem ik geen communicatie meer maar ZIGGOMUNICATIE!!!!!!
Oud 30 juli 2009, 07:00
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Geen idee, heb net de Humax gekocht ( 5000 C ) eens kijken of die wat doet.
Als dat goed gaat,gaat de andere samsung er ook uit, ik heb meer vertrouwen in Humax die wat sneller met upgrades is dan Samsung die soms jaren op zich laat wachten.
Er kwam al gelijk een melding in beeld, nieuwe software gevonden,wat op zich al hoopvol is.
Modern,Mediamarkt,BCC en Block raden de Samsung nu officieel af.
Ik ben in al deze winkels geweest en gevraagd ( terwijl ze ook allemaal de samsung hadden staan ) welke de beste was en men raadde de Samsung af.
Block en BCC hadden tot zeer voor kort een proefopstelling staan met een Samsung HD 360 maar die hebben nu allemaal hun Samsung stelling gesloopt en er een Humax stelling van gemaakt.
Verkoper: je kan moeilijk full hd gaan verkopen met een stotterende niet synchrone opstelling.
Zit wat in.
Bij Mediamarkt hadden ze kontakt met Samsung gehad en daar hadden ze het over dat de Samsung een oudere HDMI standaard gebruikte welke niet compatible zou zijn.
Dat zou wel eens waar kunnen zijn nu ook Ziggo zelf zegt dat de problemen met HDMI zich openbaren en.. laat dat nu dat zelfde HDMI zijn waar steeds problemen in het verleden mee waren.
Natuurlijk hoop ik voor mijn 2 huidige Samsungs dat er een oplossing komt,al is het dat ik ze dan kan verpatsen.
Goed in het rijtje met decoders nu dus in bezit gehad, de nokia, de digi1,de Philips,de oude SD versie van Samsung ( met het nog steeds niet opgeloste zwarte beeld ) 2 x samsung 360, een Humax ir-fox,een panasonic (beiden nog in bezit) en dan nu weer een humax 5000C.
Dure hobby dat digitale tv kijken
Een ding is zeker, ik koop nooit geen samsung meer. Alleen maar ellende.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten