Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 juli 2009, 22:16
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
jij bedoeld dat Ziggo eigenlijk zou moeten weten wat het maximale is wat de door hun goedgekeurde apparatuur aankan?
Ik mag toch aannemen dat de fabrikant moet specificeren wat de gebruikte chipset aankan qua snelheden en dat Ziggo daarvoor minimale en maximale waarden heeft gedefinieerd. Zo niet, wat testen ze dan? Kijken of er beeld en geluid uit komt en dat was het dan?

Citaat:
Als de 360 nu de bottleneck blijkt te zijn ga ik me afvragen of en hoelang Ziggo het signaal voor deze machine blijft aanpassen. Het zal toch niet zo zijn dat Ziggo voor mij gaat beslissen wat de economische levensduur is van mijn goedgekeurde ontvanger.
Dat doet Ziggo toch ook al jaren voor die andere Samsung ontvanger, namelijk de DCB-9401R. Omdat Samsung ook geen rekening gehouden heeft met de groei van het aantal kanalen en de groei van het aantal dagen EPG informatie en Ziggo daar niet op getest heeft kan het aantal dagen EPG niet verder omhoog. Doen ze dat wel dat valt deze ontvanger om. Volgens de definities in de DVB specificatie kan de EPG informatie nog veel verder uitgebreid worden, maar dan zal je daar als programmeur wel rekening mee moeten houden. En dat doet Samsung niet. Als het werkt op het moment dat de boel wordt uitgebracht met dan aanwezige kanalen en data dan is het goed genoeg. Totdat er uitbreidingen komen. Dan komen opeens de problemen en bugs voor de dag.

En deze keer hebben niet alleen de Ziggo klanten er last van, maar omdat het NOB de bitrate moet verlagen van Ziggo hebben alle afnemers van het HD signaal daar last van.
Oud 28 juli 2009, 22:19
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Vraag me alleen af of de humax HD zapper HD-5000 wel bestand is tegen een hogere bitrate...
Oud 28 juli 2009, 22:25
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemsj Bekijk bericht
Dan heb ik in plaats van een maandagmorgen model hier een paar zondagmodellen van de H360R, aangezien ik geen last heb van het probleem (en mens hoeft ten slotte niet altijd pech te hebben).
Ze zitten onder de 12 mbits en dus is je decoder nu nog "veilig" maar als ze er overheen gaan.. daarnaast ligt het er dus aan of je de digitale audio wel of niet gebruikt... nog even niet te vroeg juichen.
Het verklaart de audio delay ook op Film1 HD denk dat die wel boven die 12 Mbit zit/zat..
Oud 28 juli 2009, 22:30
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ik mag toch aannemen dat de fabrikant moet specificeren wat de gebruikte chipset aankan qua snelheden en dat Ziggo daarvoor minimale en maximale waarden heeft gedefinieerd. Zo niet, wat testen ze dan? Kijken of er beeld en geluid uit komt en dat was het dan?

Dat doet Ziggo toch ook al jaren voor die andere Samsung ontvanger, namelijk de DCB-9401R. Omdat Samsung ook geen rekening gehouden heeft met de groei van het aantal kanalen en de groei van het aantal dagen EPG informatie en Ziggo daar niet op getest heeft kan het aantal dagen EPG niet verder omhoog. Doen ze dat wel dat valt deze ontvanger om. Volgens de definities in de DVB specificatie kan de EPG informatie nog veel verder uitgebreid worden, maar dan zal je daar als programmeur wel rekening mee moeten houden. En dat doet Samsung niet. Als het werkt op het moment dat de boel wordt uitgebracht met dan aanwezige kanalen en data dan is het goed genoeg. Totdat er uitbreidingen komen. Dan komen opeens de problemen en bugs voor de dag.

En deze keer hebben niet alleen de Ziggo klanten er last van, maar omdat het NOB de bitrate moet verlagen van Ziggo hebben alle afnemers van het HD signaal daar last van.
In het stukje van de NPO over lipsync staat dat ze langzamerhand de bitrate weer omhoog gaan brengen vanaf de huidige 12Mb/s. Dit komt over alsof het probleem is opgelost maar ik heb nog steeds lipsync problemen.

Laatst gewijzigd door Pio; 28 juli 2009 om 22:31 Reden: mb/s is Mb/s
Oud 28 juli 2009, 22:43
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
In het stukje van de NPO over lipsync staat dat ze langzamerhand de bitrate weer omhoog gaan brengen vanaf de huidige 12Mb/s. Dit komt over alsof het probleem is opgelost maar ik heb nog steeds lipsync problemen.
Mooi verhaal van het NPO, maar volgens mij is het precies andersom. Ze zijn begonnen op 15 Mbps en daarna met stappen gezakt naar 12 Mbps, vermoedelijk in een poging de synchronisatie problemen onder controle te krijgen. Waarom het NPO dus met de uitspraak komt dat ze momenteel aan het verhogen zouden zijn is mij niet duidelijk en ook niet in overeenstemming met de realiteit.
Oud 28 juli 2009, 23:02
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Mooi verhaal van het NPO, maar volgens mij is het precies andersom. Ze zijn begonnen op 15 Mbps en daarna met stappen gezakt naar 12 Mbps, vermoedelijk in een poging de synchronisatie problemen onder controle te krijgen. Waarom het NPO dus met de uitspraak komt dat ze momenteel aan het verhogen zouden zijn is mij niet duidelijk en ook niet in overeenstemming met de realiteit.
Of ze verhogen het nu langzaam opnieuw.. dat kan ook.
Het rare is dat de lijbrandt decoder dus wel gewoon zonder enig probleem HD weergeeft en die krijgen het signaal ook via het NPO.
Ik heb nooit het analoge/digitale pakket van Lijbrandt genomen vanwege het veel beperktere aanbod maar hun Aminet 130M doet het prima.
Oud 29 juli 2009, 09:30
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Door NPO wordt gesuggereerd dat door de verlaagde bit-rate, van nu maximaal 12 Mb/s, de sync problemen te voorkomen zouden (moeten) zijn.

Als ik naar de foto's hierboven kijk en de bit-rate zit nu dus onder de 12 Mb/s voor NED 1, 2 en 3 HD, dan snap ik niet dat het bij mij nog steeds van een beetje tot zeer asynchroon loopt en het ernstig wisselt met de dag .
Ik heb tot nu toe zelfs nog niet één keer volledig synchroon beeld en geluid gehad bij NED HD. Ook bij de andere HD zenders zie ik regelmatig dat het niet (helemaal) synchroon loopt.
Alleen een aangepaste / lage bit-rate is dus duidelijk NIET de oplossing (voor de Samsung 360 HD).

Als NPO de bit-rate nu langzaam weer omhoog gaat brengen, en het ligt daadwerkelijk aan de bit-rate, dan wordt het dus alleen nog maar weer beroerder (als dat al kan ).

Volgens de specs van de Samsung moet die 15 Mb/s aan kunnen. Dit lijkt dus niet echt het geval.
Ik ben benieuwd of ze nu eerst het sync probleem op 12 Mb/s met software updates op kunnen lossen.
Als ze dat lukt is er (misschien) kans dat ze dan ook een idee hebben hoe ze het moeten inregelen om tot 15 Mb/s te kunnen gaan.
Eerst maar eens zien .
Oud 29 juli 2009, 10:07
HD_Albert's schermafbeelding
HD_Albert HD_Albert is offline
Senior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: Samsung SMT-C7140
Standaard

Ik las deze lange discussie eigenlijk niet meer omdat ik zelf helemaal geen lipsync problemen ondervindt maar zie nu toevallig dat de samsung h360r wordt gezien als het probleem.
Dat verbaast me wel om dat ik totaal geen sync probleem met geluid ondervindt op ned 1 2 en 3 sinds de introductie van deze zenders.
Zijn er verschillende versies van deze decoder in omloop of is het signaal toch op verschillende locaties heel anders ?
Oud 29 juli 2009, 10:07
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanL. Bekijk bericht
Door NPO wordt gesuggereerd dat door de verlaagde bit-rate, van nu maximaal 12 Mb/s, de sync problemen te voorkomen zouden (moeten) zijn.

Als ik naar de foto's hierboven kijk en de bit-rate zit nu dus onder de 12 Mb/s voor NED 1, 2 en 3 HD, dan snap ik niet dat het bij mij nog steeds van een beetje tot zeer asynchroon loopt en het ernstig wisselt met de dag .
Ik heb tot nu toe zelfs nog niet één keer volledig synchroon beeld en geluid gehad bij NED HD. Ook bij de andere HD zenders zie ik regelmatig dat het niet (helemaal) synchroon loopt.
Alleen een aangepaste / lage bit-rate is dus duidelijk NIET de oplossing (voor de Samsung 360 HD).

Als NPO de bit-rate nu langzaam weer omhoog gaat brengen, en het ligt daadwerkelijk aan de bit-rate, dan wordt het dus alleen nog maar weer beroerder (als dat al kan ).

Volgens de specs van de Samsung moet die 15 Mb/s aan kunnen. Dit lijkt dus niet echt het geval.
Ik ben benieuwd of ze nu eerst het sync probleem op 12 Mb/s met software updates op kunnen lossen.
Als ze dat lukt is er (misschien) kans dat ze dan ook een idee hebben hoe ze het moeten inregelen om tot 15 Mb/s te kunnen gaan.
Eerst maar eens zien .
Heb je ook al contact met Ziggo gehad over de lipsync? Hetzij aan de telefoon of middels een webformulier. Ik heb gisteren naar aanleiding van het hele NPO verhaal gevraagd of mijn 360 toch wel geschikt is.
Ik heb niet het idee dat hier klagen veel uithaalt want ik zie nooit meer iemand van webcare reageren hierop. Op een andere plek ontstaat een mooie bug/wish list maar verder dan Ziggo zal het eventueel al dan niet via Anoniem meenemen komen de toezeggingen niet.

Ik zie toch 30 Mbps staan in de gedownloade handleiding:
Power supply
Type : SMPS
Input voltage : AC 100-240V~, 50/60 Hz
Fuse rating : 250 V/T1.6AH
Tuner & Demodulator
Input Frequency : 50.5~858 MHz
Channel Bandwith 8 MHz
DEMODULATION : QAM DVB-C
SYMBOL RATE : MAX 7.252 Msps
Constellation : 16, 32, 64, 128, 256 QAM
CABLE OUT : RF LOOP-THROUGH OUTPUT for other
receiver or TV
Video decoder
System decoding : MPEG-2 ISO/IEC 13818-2
Profile@Level (MP@HL(HD), MP@ML(SD))
H.264 ISO/IEC 14496-10
(MP@L3, MP@L4, HP@L4 up to 30 Mbps)
Resolution : 1080i, 720p, 576p, (576i)
Video Output: SD output (2 SCART (AV1,AV2), Composite RCA)

HD output (Component (YP
BPR), HDMI)
Video Format 4:3(Normal) & 16:9 (Widescreen)
Audio Decoder
System decoding : MPEG Audio-1 ISO/IEC 11172-3
(Layer1, Layer2)
MPEG Audio-2 ISO/IEC 13818-3
Dolby Digital (AC-3)
Audio mode : Mono, Dual stereo, Joint stereo
Sampling Rate: 32kHz, 44.1kHz, 48kHz, 96kHz
Audio output : Analog output (L/R (RCA) 1 CH)

Digital output (S/PDIF(Optical

Oud 29 juli 2009, 10:54
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Nee, ik heb nog geen contact gehad met Ziggo.
Ik heb in het verleden, bij de aanschaf had de Samsung HDMI problemen, dezelfde ervaringen met de helpdesk, dat je gewoon niets aan ze hebt. Dus dat frustratie traject wil ik mezelf niet (weer) aan doen

Dat wat ik zou kunnen doen heb ik hier al op het forum gezien en ik weet dat mijn (coax-kabel) installatie technisch 100% in orde is.
Dus eerlijk gezegd volg ik de ontwikkelingen op dit forum alleen om te zien of er echt vooruitgang in zit. Tot nu toe niet dus!

Ik ga er echter van uit dat (mensen van) Ziggo dit soort fora wel volgt en dat er uiteindelijk wat aan gedaan gaat worden. Ik ben er zelfs van overtuigd dat ze het nu wel weten, maar dat ze er gewoon een zeer slechte, interne en externe, communicatie (strategie ) op na houden bij Ziggo.
Dat we niets van Ziggo (mensen) op dit forum horen kan natuurlijk ook met de vakantie te maken hebben.

Die 15Mb/s was even wat ik in mijn hoofd had hangen. Als het 30Mb/s is, dan is het zelfs nog verbazingwekkender dat het nu zo slecht werkt. Maar het bied wel meer perspectief voor sofware matige oplossingen .

Wat me nog het meest verbaasd is dat er meldingen zijn zoals van o.a. HD_Albert dat het blijkbaar ook wel goed kan gaan .
Ik zou graag weten wat daar de reden van is (harware / combinatie , de software is dezelfde neem ik aan) want dat kan een richting geven aan een mogelijke oplossing.

Laatst gewijzigd door JanL.; 29 juli 2009 om 11:00
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten