Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 juli 2009, 23:11
lotsofjazz's schermafbeelding
lotsofjazz lotsofjazz is offline
Senior Member

DTV: FloppyDTV C/CI
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Ik zat net weer te kijken en ik vond NED2 HD (knoop in je zakdoek) heel erg goed synchroon lopen. MAAR nu krijg ik op alle NED HD zenders af en toe blokjes in beeld. De BER wordt dan 000001 en soms 000007.
Tot nu had ik geen enkel probleem met het beeld en ik heb altijd een BER van 000000.
Niks veranderd hier en/of bij de buren (vakantie) qua DECT etcetc.
Gelukkig! het ligt dus niet aan mijn hardaware en bekabeling!

Ik heb precies hetzelfde, signaal en kwaliteit springen van 100% soms terug naar 74% of minder... als je hem een tijdje op de zender laat staan verdwijnt het op een gegeven moment en blijft het 100%.. Vreemd, want bij mij thuis is er ook helemaal niks veranderd en gebeurd er verder ook niets.

Lots
Oud 26 juli 2009, 23:23
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Ik weet ook niet hoe de BER zich verhoudt tot wat je ziet aan blokken ed.
Net werd het beeld erg slecht en zag ik voor 1 tot 2 seconden een E19 melding (geen signaal) door het totaal vervormde beeld heenkomen.
Ik kijk nu af en toe op de HD kanalen om te zien of er al wat verbeterd maar het wordt eigenlijk te triest voor woorden. Er zijn al HD uitzendingen sinds 2006 en nog lijkt het alsof ze elke keer het wiel opnieuw moeten uitvinden.
Oud 28 juli 2009, 13:52
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Ben ik nog de enige met lipsync problemen of heeft iedereen de moed al opgegeven?
Ik lees namelijk net dat iemand maar een 5050 gekocht heeft ivm problemen met de Samsung. Ik had een 5050 maar die heb ik teruggebracht omdat ik het SD beeld minder mooi vond dan van de Samsung . Niet wetende dat ik nu lipsync problemen zou krijgen.
Oud 28 juli 2009, 15:09
jvgastel's schermafbeelding
jvgastel jvgastel is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één Extra, modem: Ubee EVM 320, Router: Linksys WRT320N
DTV: Cisco 8485DVB, Samsung DCB H360R, Panasonic TX-L37G10
Standaard

You'r not alone!!!

Het is bij mij nog 'net nie'. Hinderlijk blijft het.

Ik heb gereageerd op het antwoord van de helpdesk (zie eerdere post). Nieuw antwoord; u moet een software update uitvoeren!

Ik heb (zo gek ben ik dan ook weer) gekeken maar geen update beschikbaar. Morgen gaat de hele mail met reply weer terug naar Ziggo voor een 'normaal' antwoord.

Zal er bij aangeven dat ik de smartcard goed heb gereinigd met glassexs en de kast van de decoder in de was heb gezet! Overigens zonder verbeteringen van de klacht.
Oud 28 juli 2009, 20:37
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvgastel Bekijk bericht
Zal er bij aangeven dat ik de smartcard goed heb gereinigd met glassexs en de kast van de decoder in de was heb gezet!
Dat laatste had je beter niet kunnen doen. Je decoder is nu door het wrijven statisch geladen zodat de geluidselectronen blijven plakken en de zaak nog verder uit sync raakt. Aanleggen van een 2.5 mm2 aardkabel (Kema-keur) zou een oplossing kunnen zijn.
=========
Oud 28 juli 2009, 20:41
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemsj Bekijk bericht
Dat laatste had je beter niet kunnen doen. Je decoder is nu door het wrijven statisch geladen zodat de geluidselectronen blijven plakken en de zaak nog verder uit sync raakt. Aanleggen van een 2.5 mm2 aardkabel (Kema-keur) zou een oplossing kunnen zijn.

Het probleem is toegegeven door het NOB:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...46&postcount=1
Oud 28 juli 2009, 20:48
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht

Dan heb ik in plaats van een maandagmorgen model hier een paar zondagmodellen van de H360R, aangezien ik geen last heb van het probleem (en mens hoeft ten slotte niet altijd pech te hebben).
=========
Oud 28 juli 2009, 21:06
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht

Maar de bitrate is dus al onder de 12 Mb/s voor ned 1, 2 & 3. Het is trouwens niet zo dat het NOB toegeeft een probleem te hebben maar toegeven dat de kabelboer inferieure decoders certificeert.

Gert.

ned1hd:

ned2hd:

ned3hd:
Oud 28 juli 2009, 21:44
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Maar de bitrate is dus al onder de 12 Mb/s voor ned 1, 2 & 3. Het is trouwens niet zo dat het NOB toegeeft een probleem te hebben maar toegeven dat de kabelboer inferieure decoders certificeert.
Ja, dat is toch vreemd? Als Ziggo zich opstelt als een keurings/certificeringsinstituut voor kabel ontvangers en TV's met DVB-C tuner, dan zou je toch verwachten dat ze ook over apparatuur beschikken waarmee ze de grenzen van de specificaties kunnen opzoeken en testen. Basis uitrusting moet dan toch op zijn minst een HDTV MPEG encoder zijn waarmee zeer hoge bitrates getest kunnen worden. Als ze alleen maar kijken of het huidige signaal het doet, dan kan je er op wachten dat bij iedere uitbreiding van het kanalen pakket problemen gaan opduiken. Wat dus al meerdere keren met de Samsung DCB-H360R gebeurd is.
Oud 28 juli 2009, 22:00
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ja, dat is toch vreemd? Als Ziggo zich opstelt als een keurings/certificeringsinstituut voor kabel ontvangers en TV's met DVB-C tuner, dan zou je toch verwachten dat ze ook over apparatuur beschikken waarmee ze de grenzen van de specificaties kunnen opzoeken en testen. Basis uitrusting moet dan toch op zijn minst een HDTV MPEG encoder zijn waarmee zeer hoge bitrates getest kunnen worden. Als ze alleen maar kijken of het huidige signaal het doet, dan kan je er op wachten dat bij iedere uitbreiding van het kanalen pakket problemen gaan opduiken. Wat dus al meerdere keren met de Samsung DCB-H360R gebeurd is.
jij bedoeld dat Ziggo eigenlijk zou moeten weten wat het maximale is wat de door hun goedgekeurde apparatuur aankan?
Als de 360 nu de bottleneck blijkt te zijn ga ik me afvragen of en hoelang Ziggo het signaal voor deze machine blijft aanpassen. Het zal toch niet zo zijn dat Ziggo voor mij gaat beslissen wat de economische levensduur is van mijn goedgekeurde ontvanger.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten