Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 juli 2009, 23:07
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Als ik met mijn DVB-C PC-TV kaart de Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen kijk, voor zover dat mogelijk is met de software H.264 decodering, dan valt op dat deze kanalen om de haverklap last hebben van buffer overflows terwijl Eurosport HD dat niet heeft.
Ik kan ook bevestigen dat de H264 decoders op de PC meer moeite blijken te hebben met de NL1,2,3 HD zenders dan met Eurosport HD.

Vorig jaar was dat trouwens ook al zo met de tijdelijke HD test uitzendingen van NL1.
Oud 18 juli 2009, 23:08
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjutr Bekijk bericht
Sterker nog: ik ben degeen naar wie gerefereert wordt, die al enige tijd door een storing in de HDMI-uitgang van de Samsung alleen via componenet kan kijken en nergens last van heeft, wat betreft lipsync....
Maar je hebt dus nooit naar ned 1/2/3 hd kunnen kijken via hdmi? (Excusez als je deze vraag al eerder beantwoord hebt)

Gert.
Oud 18 juli 2009, 23:13
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door propper Bekijk bericht
Ik heb even de test gedaan met component. En het maakt niet uit.
Bij dat testje toch wel de HDMI kabel verwijdert?
Oud 18 juli 2009, 23:22
propper's schermafbeelding
propper propper is offline
Member

DTV: Samsung DCB-H360RSA
Standaard

Citaat:
Bij dat testje toch wel de HDMI kabel verwijdert?
Hij is nu nog steeds component aangesloten en de HDMI kabel is verwijdert. Het geluid gaat optisch naar de receiver en de decoder staat op PCM. Dus component of HDMI maakt bij in elk geval niets uit.
Oud 18 juli 2009, 23:26
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Het 'grappige' is dat ned 1,2,3 en Eurosport allemaal ongeveer op dezelfde bitrate zitten nl zo rond de 11. Discovery, Nat Geo & History worden op een hogere bitrate uitgezonden en daarmee zijn geen problemen? Met name Discovery geeft nu (22:45) vreemde waarden van 19 maar dat zou zomaar aan m'n bitrate viewer kunnen liggen uiteraard.
Discovery moet je even buiten beschouwing laten aangezien dat een MPEG-2 HDTV stream is. Dat kan mijn computer ondanks de beduidend hogere bitrate ook met gemak aan. H.264 decodering is wat lastiger en vergt meer van de processor.

Net nog eens even gekeken naar de bitrates van de AC-3 geluidsstream en dan hebben Nederland 1, 2 en 3 HD wel de hoogste bitrate met 448 Kbps. Eurosport HD is zo'n 60 Kbps lager en History HD en NGC HD zitten daar tussen in.

Citaat:
Toevoeging: Eigenlijk is het wel raar dat alleen de 360 er last van heeft. Er zijn geen problemen gemeld met de 5000/5050/cisco in de 3 deelgebieden. En toch zijn er over de 3 gebieden ook mensen met een 360 die geen problemen hebben ondanks dat ze hetzelfde signaal aangeboden krijgen. Zouden de mensen die geen problemen hebben wellicht een andere build-date van de 360 hebben? Anders kan dit toch niet optreden?
Dat er verschillen zit tussen de verschillende type en merken ontvangers is natuurlijk niet zo vreemd. Ieder merk maakt gebruik van andere chipsets en daar kan je dus verschillende resultaten van krijgen. Zoals ik al aangaf had de DCB-H360R ook al problemen met het signaal van Eurosport terwijl de Humax of Cisco die toen net op de markt kwamen geen problemen hadden en dat gold ook voor de UPC HDTV ontvangers.

Dat er verschilen zijn bij één type, de DCB-H360R, kan komen doordat er andere aansluitingen gebruikt worden of andere instellingen, maar zou ook kunnen duiden op verschillen door hardware revisies. De DCB-H360R die ik ooit kort na de introductie even in huis heb gehad bleek grote problemen te hebben met verschillende instellingen voor de audio types A, B, C, D en E. Bij sommige instellingen reageerde die ontvanger toen zeer slecht op de afstandsbediening.
Oud 18 juli 2009, 23:30
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjutr Bekijk bericht
Sterker nog: ik ben degeen naar wie gerefereert wordt, die al enige tijd door een storing in de HDMI-uitgang van de Samsung alleen via componenet kan kijken en nergens last van heeft, wat betreft lipsync....
Wat voor tv heb je dan? het lijkt mij dat component eerst weer omgezet wordt naar een voor de tv bruikbaar digitaal signaal en dus extra vertraagd. Bij Philips tv's valt mij op dat als het hele scala aan "beeldverbeteraars" aan staat ik het beeld soms ook zie achterlopen.

Laatst gewijzigd door Pio; 18 juli 2009 om 23:47
Oud 18 juli 2009, 23:44
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Discovery moet je even buiten beschouwing laten aangezien dat een MPEG-2 HDTV stream is. Dat kan mijn computer ondanks de beduidend hogere bitrate ook met gemak aan. H.264 decodering is wat lastiger en vergt meer van de processor.

Net nog eens even gekeken naar de bitrates van de AC-3 geluidsstream en dan hebben Nederland 1, 2 en 3 HD wel de hoogste bitrate met 448 Kbps. Eurosport HD is zo'n 60 Kbps lager en History HD en NGC HD zitten daar tussen in.

Dat er verschillen zit tussen de verschillende type en merken ontvangers is natuurlijk niet zo vreemd. Ieder merk maakt gebruik van andere chipsets en daar kan je dus verschillende resultaten van krijgen. Zoals ik al aangaf had de DCB-H360R ook al problemen met het signaal van Eurosport terwijl de Humax of Cisco die toen net op de markt kwamen geen problemen hadden en dat gold ook voor de UPC HDTV ontvangers.

Dat er verschilen zijn bij één type, de DCB-H360R, kan komen doordat er andere aansluitingen gebruikt worden of andere instellingen, maar zou ook kunnen duiden op verschillen door hardware revisies. De DCB-H360R die ik ooit kort na de introductie even in huis heb gehad bleek grote problemen te hebben met verschillende instellingen voor de audio types A, B, C, D en E. Bij sommige instellingen reageerde die ontvanger toen zeer slecht op de afstandsbediening.
[hardop denken]
Maar dat zou toch inhouden dat het probleem zit in:
1 - De bitrate van de audio is te hoog. Maar dit kan niet omdat dan iedereen met een 360 er last van zou moeten hebben. Of niet natuurlijk als punt 2 van toepassing is.
2 - Er zijn, blijkbaar, toch specifieke verschillen (bv snelheid v/d hardware) tussen de diverse 360's die hier in omloop zijn.

Maar als, door ingrijpen van de kabelboer toendertijd bij de introductie van eurosport hd, het signaal uiteindelijk wel acceptabel was voor een 360 dan weten ze toch ook wat ze moeten fixen om het beeld/geluid van ned 1/2/3 hd ook synchroon te krijgen op een 360?
[/hardop denken]

Gert.
Oud 19 juli 2009, 00:50
thedude1974's schermafbeelding
thedude1974 thedude1974 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-In-1-Extra
DTV: Samsung DCB-H360R
Standaard Lipsync bij mij ok sinds vanavond

Ziggo heeft blijkbaar het probleem opgelost (bitrate naar beneden zodat DCB-H360R het geluid en beeld correct kan weergeven).
Zowel HD NL1/2/3 zijn ok. Zowel PCM als DD zijn in sync. Eindelijk...
Oud 19 juli 2009, 10:46
jvgastel's schermafbeelding
jvgastel jvgastel is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één Extra, modem: Ubee EVM 320, Router: Linksys WRT320N
DTV: Cisco 8485DVB, Samsung DCB H360R, Panasonic TX-L37G10
Standaard

Ik vond het al opmerkelijk stil worden hier over de lipsync problemen. Ik heb gisteravond nog gekeken en hoewel marginaal maar nog steeds out of sync.

Ook van Ziggo nog geen antwoord gekregen op klacht per mail. Ik ga straks eens kijken of het probleem inderdaad is opgelost. Ik hoop van harte!
Oud 19 juli 2009, 11:30
larsonski's schermafbeelding
larsonski larsonski is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All-in-1 plus, HDTV
DTV: Samsung DCB-H360RS
Standaard

Hier is nog niets opgelost.
Heb de ontvanger maar weer eens even van de stroom gehaald en de kaart eruit. Helaas helpt het niet.
Ik heb geen componentkabel liggen dus ik kan ook niet testen of het daaraan ligt of niet.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten