Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 juli 2009, 18:08
peter de boer's schermafbeelding
peter de boer peter de boer is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3 webstar
DTV: samsung 360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton Bekijk bericht
Wel nu... wat ik zojuist gedaan heb wat werkt (!) is... mijn receiver zo gezet dat al het geluid als stereo binnenkomt, dus dat digitale geluid (glas kabel) niet gebruikt wordt. Dan is alles in orde. Dus stereo tulpstekkers van tv naar receiver, dan laat je de decoder er van tussen.
Maar dan heb je dus ook geen dolby surround meer, toch?
Oud 12 juli 2009, 18:35
Ayrton's schermafbeelding
Ayrton Ayrton is offline
Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Max + TC7210
DTV: Horizon Media Box / Humax iHDR 5050-C / Humax iHDR 5200-C / Humax IR-FOX C
Standaard

Nee, geen dolby meer. Maar wel lipsync.

Vergeten te vermelden: de meneer van Ziggo die ik aan de telefon had kon mij wel bevestigen dat er een update kwam voor de samsung 360. Deze firmware update gaat zorgen dat nederland 1, 2 en 3 HD op plaats 1 2 3 komen ipv 71, 72 en 73. Verder wordt er niks opgelost in de firmware update.
Oud 12 juli 2009, 19:32
pipo33's schermafbeelding
pipo33 pipo33 is offline
Junior Member

DTV: Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Nee, geen dolby meer. Maar wel lipsync.
Is je Samsung via HDMI op je TV aangesloten ?
Als dit zo is dan lijkt het geluid en beeld in ieder geval in sync bij je TV aan te komen en ligt het dus niet aan je decoder .
Oud 12 juli 2009, 19:39
Ayrton's schermafbeelding
Ayrton Ayrton is offline
Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Max + TC7210
DTV: Horizon Media Box / Humax iHDR 5050-C / Humax iHDR 5200-C / Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipo33 Bekijk bericht
Als dit zo is dan lijkt het geluid en beeld in ieder geval in sync bij je TV aan te komen en ligt het dus niet aan je decoder .
Ja, inderdaad. HDMI tussen decoder en tv.
Ik heb een TOSlink kabel tussen mijn decoder en mijn receiver zitten. Dat is dus digitaal, en dat werkt wel, maar niet in sync... 2 tulp stekkers van tv naar receiver (stereo) is wel goed, geen lipsync.
Oud 12 juli 2009, 19:49
pipo33 pipo33 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad. HDMI tussen decoder en tv.
Ik heb een TOSlink kabel tussen mijn decoder en mijn receiver zitten. Dat is dus digitaal, en dat werkt wel, maar niet in sync... 2 tulp stekkers van tv naar receiver (stereo) is wel goed, geen lipsync.
Je heb waarschijnlijk geen lipsync setting op je receiver
Oud 12 juli 2009, 20:29
larsonski's schermafbeelding
larsonski larsonski is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All-in-1 plus, HDTV
DTV: Samsung DCB-H360RS
Standaard

Citaat:
Ik heb een paar jaar geleden € 1600,- betaald voor mijn Onkyo receiver en boxen en de hele mikmak, dit ga ik nu dus niet opnieuw doen omdat Ziggo het geluid van NED 1, 2 en 3 niet synchroon kan laten lopen. Eurosport, Discovery en History HD kunnen wel goed bekeken en beluisterd worden, dus aan de receiver ligt het echt niet.
Nee ik heb helaas geen lipsync correctie op de receiver zitten, maar zou ik dat aanpassen voor NED 1, 2 en 3, dan zouden de andere kanalen in de problemen komen.
Het probleem ligt echt wel bij de Samsungdecoder dat het beeld te traag wordt verwerkt. Ziggo heeft deze decoder gecertificeerd dus hij zou moeten werken. Zij regelen het maar met Samsung of wie dan ook.
Anders koop ik wel een Topfield met Alphacrypt die heeft het probleem niet, maar ja dan moet je bij iedere update van frequenties alles handmatig inladen. Maar dan moeten ze de Alphacrypt maar gaan ondersteunen.
Ik vind het echt tegek voor woorden dat de klant maar andere oplossingen moet gaan bedenken terwijl Ziggo hun problemen niet erkennen en zorgen voor een fatsoenlijke oplossing. Basta.
Oud 12 juli 2009, 20:39
pipo33 pipo33 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door larsonski Bekijk bericht
Ik heb een paar jaar geleden € 1600,- betaald voor mijn Onkyo receiver en boxen en de hele mikmak, dit ga ik nu dus niet opnieuw doen omdat Ziggo het geluid van NED 1, 2 en 3 niet synchroon kan laten lopen. Eurosport, Discovery en History HD kunnen wel goed bekeken en beluisterd worden, dus aan de receiver ligt het echt niet.
Nee ik heb helaas geen lipsync correctie op de receiver zitten, maar zou ik dat aanpassen voor NED 1, 2 en 3, dan zouden de andere kanalen in de problemen komen.
Het probleem ligt echt wel bij de Samsungdecoder dat het beeld te traag wordt verwerkt. Ziggo heeft deze decoder gecertificeerd dus hij zou moeten werken. Zij regelen het maar met Samsung of wie dan ook.
Anders koop ik wel een Topfield met Alphacrypt die heeft het probleem niet, maar ja dan moet je bij iedere update van frequenties alles handmatig inladen. Maar dan moeten ze de Alphacrypt maar gaan ondersteunen.
Ik vind het echt tegek voor woorden dat de klant maar andere oplossingen moet gaan bedenken terwijl Ziggo hun problemen niet erkennen en zorgen voor een fatsoenlijke oplossing. Basta.
Blijkbaar heeft niet iedereen met een Samsung decoder dit probleem, dat probeer ik helder te maken.
Een gedeelte van de lipsync issues worden door Samsung decoders veroorzaakt, dat is me helder, echter bij veel gebruikers is het toch het "standaard" digitale-TV lipsync issue (deze gebruiken allen een ver-ouderde receiver zonder lipsync correctie mogelijkheid).
Om een sterke case te hebben bij Ziggo en/of Samsung zul je deze 2 opties eerst zelf helder uit elkaar moeten houden.
Aan het "standaard" lipsync issue kan en zal Ziggo niks doen (in dat geval zit er echt niks anders op dan een nieuwe receiver te kopen).
Oud 12 juli 2009, 21:06
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Blijkbaar heeft niet iedereen met een Samsung decoder dit probleem, dat probeer ik helder te maken.
Een gedeelte van de lipsync issues worden door Samsung decoders veroorzaakt, dat is me helder, echter bij veel gebruikers is het toch het "standaard" digitale-TV lipsync issue (deze gebruiken allen een ver-ouderde receiver zonder lipsync correctie mogelijkheid).
Om een sterke case te hebben bij Ziggo en/of Samsung zul je deze 2 opties eerst zelf helder uit elkaar moeten houden.
Aan het "standaard" lipsync issue kan en zal Ziggo niks doen (in dat geval zit er echt niks anders op dan een nieuwe receiver te kopen).
Het standaard lipsync probleem waar jij op doelt nl dat je TV meer tijd nodig heeft voor de beeldverwerking dan je receiver voor de audio verwerking gaat hier niet op. Dan zou je hier ook al last van moeten hebben bij SD beeld. Veel mensen geven aan dat het bij de andere HD kanalen ook niet voorkomt. Bij het WK en EK voetbal had ik ook geen last van lipsync problemen.
Als ik op mijn voorversterker audiodelay ga toepassen op NED3 HD dan klopt dit niet meer op NED2 HD en ook niet meer op de andere kanalen.
Oud 12 juli 2009, 21:13
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Standaard

Citaat:

Dus conclusie voor de Samsung, nieuwe kabel helpt niet, standaard waardes terug plaatsen ook niet, decoder uit en aan ook niet.
Ik heb nu bij een speciaalzaak (die Ziggo dealer is) mij laten informeren mbt de juiste bekabeling en splitters. Ik had nog een stukje kabel liggen welke ik momenteel heb liggen. Volgens de medewerker Prima (afgeschermde kabel) welke perfect te gebruiken is voor HD signaal. Ook de splitter meegenomen, ook deze was perfect!
Toch heb ik een nieuw stuk kabel Gekocht, gewoon om er zeker van te zijn dat mijn eigen coax geen storingen vertoont, en wat blijkt.

Nieuwe bekabeling lost helemaal niets op aan het Probleem. Mensen, laat u dus niet gek maken door Ziggo, dat u nieuwe coax en splitters moet aanschaffen. Ik heb nu nieuwe gekocht en liggen. Maar het probleem is idem......

Het wordt tijd dat Ziggo het probleem welke er speelt onder de door haar gecertificeerde ontvangers gaat erkennen. Schijnbaar worden onze klachten niet door ziggo geregistreerd en doet ze alsof haar neus bloedt...

Kan ik trouwens mijn stukje kabel declareren bij deze amateurs......?
Oud 12 juli 2009, 21:21
Jean's schermafbeelding
Jean Jean is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE+
DTV: DCB H360RA / Samsung LE46A558
Standaard

Wil je nou zeggen dat we allemaal een versterker met lipsync correctie moeten aanschaffen??

En hoe weet jij waar ziggo wel en niet wat aan zal gaan doen? Voorlopig zijn ze niet eens bekend met het probleem naar eigen zeggen.

Citaat:
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten