Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 juli 2009, 12:39
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Ik zie dat er meerder mensen met het Lip-Sync probleem uit Groningen komen, misschien eens met een delegatie naar het Ziggo gebouw aan de ring? gewoon heel vriendelijk vragen waarom we niet serieus worden genomen? en als tweede vraag waarom ons probleem niet onderkend wordt?

Ik heb hier alles kabelkeur uitgevoerd, lip-sync blijft, zit hem gewoon in het signaal van Ziggo, in 2008 met de Ned 1 HD test had ik nergens problemen mee.

Ook op Disovery HD, NCG HD, History HD en Eurosport HD geen problemen, alleen de NPO zenders.
Oud 10 juli 2009, 12:39
Casey111's schermafbeelding
Casey111 Casey111 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in Eén Plus
DTV: Panasonic, Samsung H360R, Vantage 8000 CS
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door propper Bekijk bericht
Ik heb net nog even contact gehad met de helpdesk en er werd nu tegen mij gezegd dat ze met het probleem op de hoogte waren. En aangezien ik de hele procedure die je standaard moet doen zoals stekker er uit en na dertig seconden er weer in al had gedaan en het niet heeft geholpen, komt er een monteur langs op 16 juli om naar het probleem te kijken. Er wordt dan o.a. een nieuwe wandcontactdoos geplaatst die beter geschikt is voor HD. Ik ben nieuwsgierig of de monteur het kan oplossen. Ik hoop het.
Dat lijkt me (zie mijn vorige post) toch echt zonde van het geld. Lipsync heeft niets te maken met je coax verbinding! Er is m.i. gewoon een probleem met de combinatie 'signaal van de NPO in HD in MPEG4 op 15 megabit/sec' en 'Samsung H360R ontvanger'. Het lijkt erop dat de Samsung gewoon moeite heeft om de MPEG4 decodering bij deze bitrate goed te laten verlopen. En ja, de 20 megabit van Discovery gaat wel goed, omdat die in MPEG2 wordt uitgezonden. Misschien is die decoder, die immers een van de eerste HD decoders was, gewoon niet krachtig genoeg. Misschien moet daarom het signaal naar 14 of naar 13 Mbit teruggebracht worden... Of van MPEG4 naar MPEG2 teruggeschakeld worden (met alle gevolgen voor de bandbreedte, die dan idd ook op 20 megabit of zo gezet moet worden)...
Oud 10 juli 2009, 12:46
maceddy's schermafbeelding
maceddy
Guest

Standaard

Hmm, als dat echt zo is mag Ziggo voor een nieuwe ontvanger zorgen.
Heb geen 300 euro uitgepoept voor een ontvanger die een jaar later alweer achterhaald is... Ze lossen het maar op....
Oud 10 juli 2009, 12:49
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvgastel Bekijk bericht
IK heb wel een automatisch antwoord gekregen dat mijn klacht in behandeling wordt genomen echter.......nog geen antwoord. Wacht al enkele dagen.

Blijf rustig wachten.
Ik wacht ook op antwoord na de automatische bevestiging.
Oud 10 juli 2009, 12:50
Jean's schermafbeelding
Jean Jean is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE+
DTV: DCB H360RA / Samsung LE46A558
Standaard

Ik heb in principe wel interesse, mits er meer animo voor is. Als we met een groep voor hun neus staan zou je denken dat ze je dan iets serieuzer nemen en het niet meer zo gemakkelijk op 1 klant af kunnen schuiven.
Tenminste in theorie...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Ik zie dat er meerder mensen met het Lip-Sync probleem uit Groningen komen, misschien eens met een delegatie naar het Ziggo gebouw aan de ring? gewoon heel vriendelijk vragen waarom we niet serieus worden genomen? en als tweede vraag waarom ons probleem niet onderkend wordt?
Oud 10 juli 2009, 12:59
Jean's schermafbeelding
Jean Jean is offline
Senior Member

Standaard

Ik heb mijn samsung dhcb in de mediamarkt gekocht in mei 2008, volgens mij is de garantie daar van verlopen. En ziggo zal niet iets willen vergoeden wat bij de mediamarkt werd gekocht, dat lijkt me heel sterk. Het enige wat er overblijft is dat je hen aansprakelijk kunt stellen doordat ze het als een gecertificeerde decoder hebben aangemerkt, en nog wel de enige hd decoder destijds. Maar hoe maak je zoiets hard? En zeker bij de communicatie gehandicapte firma waar wij mee te maken hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maceddy Bekijk bericht
Hmm, als dat echt zo is mag Ziggo voor een nieuwe ontvanger zorgen.
Heb geen 300 euro uitgepoept voor een ontvanger die een jaar later alweer achterhaald is... Ze lossen het maar op....
Oud 10 juli 2009, 13:03
Banned User

DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Bekijk bericht
Ik heb mijn samsung dhcb in de mediamarkt gekocht in mei 2008, volgens mij is de garantie daar van verlopen. En ziggo zal niet iets willen vergoeden wat bij de mediamarkt werd gekocht, dat lijkt me heel sterk. Het enige wat er overblijft is dat je hen aansprakelijk kunt stellen doordat ze het als een gecertificeerde decoder hebben aangemerkt, en nog wel de enige hd decoder destijds. Maar hoe maak je zoiets hard? En zeker bij de communicatie gehandicapte firma waar wij mee te maken hebben.

Nu ga je uit van het minst gunstige senario...

Het zit hem in het signaal, hier zullen ze een wijziging in moeten maken, of ze moeten de samsung geschikt maken voor dit type signaal.

Zoals ik eerder heb geschreven;
de test van vorig jaar heeft probleemloos en zonder lip-sync problemen gelopen, daarnaast doen de andere niet NPO zenders het prima.
Oud 10 juli 2009, 13:04
Banned User

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Bekijk bericht
Ik heb in principe wel interesse, mits er meer animo voor is. Als we met een groep voor hun neus staan zou je denken dat ze je dan iets serieuzer nemen en het niet meer zo gemakkelijk op 1 klant af kunnen schuiven.
Tenminste in theorie...
Nogmaals het is geen dreigement o.i.d.

Wanneer mee mensen serieus van plan zijn om mee te gaan wil ik het allemaal wel opzetten.
Ook wil ik Ziggo e.v.t. wel inlichten dat we er aankomen, bedrijven vinden dit vaker wel prettig omdat ze dan over een antwoord na kunnen denken.
Oud 10 juli 2009, 13:10
Jean's schermafbeelding
Jean Jean is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Nogmaals het is geen dreigement o.i.d.
Dat stond me ook niet voor ogen nee.

Citaat:
Ook wil ik Ziggo e.v.t. wel inlichten dat we er aankomen, bedrijven vinden dit vaker wel prettig omdat ze dan over een antwoord na kunnen denken.
En ze zich niet overrompeld voelen ja.
Oud 10 juli 2009, 13:16
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door propper Bekijk bericht
Ik heb net nog even contact gehad met de helpdesk en er werd nu tegen mij gezegd dat ze met het probleem op de hoogte waren. En aangezien ik de hele procedure die je standaard moet doen zoals stekker er uit en na dertig seconden er weer in al had gedaan en het niet heeft geholpen, komt er een monteur langs op 16 juli om naar het probleem te kijken. Er wordt dan o.a. een nieuwe wandcontactdoos geplaatst die beter geschikt is voor HD. Ik ben nieuwsgierig of de monteur het kan oplossen. Ik hoop het.
Gisteren was er een helpdesk medewerker zo vriendelijk om het helpdesk script hier te plaatsen:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...9&postcount=69

Volgens mij ben je dus gewoon aanbeland bij stap 5: "Alle voorgaande standaard helpdesk script stappen hebben niet het gewenste resultaat gehad, dus gaan ze maar een monteur sturen om de AOP te vervangen in de hoop dat dit misschien iets oplost."

Als je geen signaal had dan zou dat kunnen natuurlijk. Hier is echter sprake van wel een signaal, maar de twee hoofd componenten van dat signaal verlaten de ontvanger op een asynchrone manier. En daar wordt in dat script geen rekening mee gehouden, dus sturen ze maar een monteur die niets kan doen i.p.v. dergelijke gevallen gewoon direct door te zetten naar de volgende lijn.

Ik hoop dus niet dat je speciaal vrij moet nemen voor die monteur, want dan vrees ik dat het tevergeefs zal zijn en dus zonde van je vrije tijd.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten