• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vreemde "black-outs" van digitale kanalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pal

Wie o wie weet waar het volgende aan ligt?:

Sinds gisteren is er iets raars met onze digitale zenders (we hebben een HUMAX receiver). Voorheen werkte alles normaal, maar opeens geeft het merendeel van de digitale zenders een zwart scherm (hoewel onderin het scherm wel de zender- en programmagegevens weergegeven worden).
Ik kwam er later achter dat de zwarte zenderschermen weer zichtbaar worden na 2x te drukken op "menu" of op "guide" van de afstandsbediening. Nou ja, is me dat even raar! De gewone kabelzenders worden overigens wel allemaal normaal weergegeven, het betreft alleen zenders van het digitale pakket. En uiteraard maken al de zenders in kwestie deel uit van ons Z1-pakket.

Ik vraag me af of er een softwarefout in het systeem van de HUMAX geslopen is, hoewel er geen reden is voor een update. Moet ik misschien alles op fabrieksinstellingen re-setten? Ik doe dat liever niet als ik dan weer lange tijd bezig moet zijn om alles op (volg)orde te zetten.
Ik geloof in ieder geval niet dat de bekabeling niet goed is, want zoals gezegd, worden de normale kabelzenders allemaal goed weergegeven.
Er zijn vast wel Ziggo klanten die dit ook meegemaakt hebben.
 
Heb ook op meerdere zenders uitval of hikjes zeg maar op beide ontvangers

zal wel weer ergens aan liggen maar eer je daar wijzer van word.
en ben het beu als ze iedere keer maar weer aan komen zetten met je kabels nakijken.

iets wat het goed gedaan heeft kan het niet zomaar ineens aan de kabels liggen.
 
Vraag: Vreemde "black-outs" van digitale kanalen

Ik had het zelfde probleem maar had een dag later een melding dat er een software update voor de Humax was. Heb deze geinstalleerd en nu gaat het goed. Alleen de HD versies van Ned 1,2 en 3 blijven (nog) zwart. (Waarschijnlijk nog niet actief)
 
Hier loopt al een toppic over en diverse mensen hebben hier last van, waar onder ik zelf ook. Is zo sinds Ziggo begonnen is met testen/invoeren van de HD ned 1, 2 en 3. Nu is het wachten op Ziggo, dat ze er wat aan gaan doen.
 
Ik heb de decoder opnieuw laten zoeken naar alle zenders en dan worden 1, 2 en 3 (HD) actief. Helaas zijn dan wel alle "favorieten" pagina's gewist in mijn 5000C, maar het werkt nu wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan