P
Pal
Wie o wie weet waar het volgende aan ligt?:
Sinds gisteren is er iets raars met onze digitale zenders (we hebben een HUMAX receiver). Voorheen werkte alles normaal, maar opeens geeft het merendeel van de digitale zenders een zwart scherm (hoewel onderin het scherm wel de zender- en programmagegevens weergegeven worden).
Ik kwam er later achter dat de zwarte zenderschermen weer zichtbaar worden na 2x te drukken op "menu" of op "guide" van de afstandsbediening. Nou ja, is me dat even raar! De gewone kabelzenders worden overigens wel allemaal normaal weergegeven, het betreft alleen zenders van het digitale pakket. En uiteraard maken al de zenders in kwestie deel uit van ons Z1-pakket.
Ik vraag me af of er een softwarefout in het systeem van de HUMAX geslopen is, hoewel er geen reden is voor een update. Moet ik misschien alles op fabrieksinstellingen re-setten? Ik doe dat liever niet als ik dan weer lange tijd bezig moet zijn om alles op (volg)orde te zetten.
Ik geloof in ieder geval niet dat de bekabeling niet goed is, want zoals gezegd, worden de normale kabelzenders allemaal goed weergegeven.
Er zijn vast wel Ziggo klanten die dit ook meegemaakt hebben.
Sinds gisteren is er iets raars met onze digitale zenders (we hebben een HUMAX receiver). Voorheen werkte alles normaal, maar opeens geeft het merendeel van de digitale zenders een zwart scherm (hoewel onderin het scherm wel de zender- en programmagegevens weergegeven worden).
Ik kwam er later achter dat de zwarte zenderschermen weer zichtbaar worden na 2x te drukken op "menu" of op "guide" van de afstandsbediening. Nou ja, is me dat even raar! De gewone kabelzenders worden overigens wel allemaal normaal weergegeven, het betreft alleen zenders van het digitale pakket. En uiteraard maken al de zenders in kwestie deel uit van ons Z1-pakket.
Ik vraag me af of er een softwarefout in het systeem van de HUMAX geslopen is, hoewel er geen reden is voor een update. Moet ik misschien alles op fabrieksinstellingen re-setten? Ik doe dat liever niet als ik dan weer lange tijd bezig moet zijn om alles op (volg)orde te zetten.
Ik geloof in ieder geval niet dat de bekabeling niet goed is, want zoals gezegd, worden de normale kabelzenders allemaal goed weergegeven.
Er zijn vast wel Ziggo klanten die dit ook meegemaakt hebben.