Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Ziggo Gebruikers Forum

Mededelingen

Ziggo Gebruikers Forum Algemene informatie, vragen en opmerkingen over ziggo-gebruikers.nl

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 oktober 2009, 21:05
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Het is vanavond inderdaad van tijd tot tijd extreem. Ik heb zelfs tijd om even in een ander tabblad een ander forum te checken voor updates totdat de index pagina van dit forum geladen is.
Dat kan ik op dit moment onderschrijven. Niet eerder meegemaakt.
Oud 22 oktober 2009, 21:14
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Nog geen langzame pagina gehad vandaag.
Maar ik zit dan ook niet op Ziggo internet ...
Oud 22 oktober 2009, 22:50
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Over het algemeen heb ik ook geen last van traag laden, maar ik kijk ook niet 24/7. Alleen vanmiddag rond 16:20 een hickup gedurende een paar minuten toen pagina's maximaal 8 seconden op zich lieten wachten. Vanavond niet gekeken rond de tijd dat Catastrofus e.a. dit meldden.

Meestal duurt een pagina bouwen overdag minder dan 1 seconde op de server. Als het af en toe een paar keer 10 seconden duurt lig ik daar niet zo wakker van. Het moet echter niet structureel altijd zo zijn en dat is het gelukkig niet. (tenminste ik zie dat hier niet)

De keren dat ik gezien heb dat het tot 10 seconden duurde was het niet drukker met gebruikers dan andere momenten en liepen er ook geen drukke processen. Het aantal gebruikers online is meestal gedurende de hele dag constant een paar honderd en piekt in de avond-uren wat. Maar tijdens die piekuren is de laad-tijd niet echt veel hoger (2-3 seconden max). (uitzondering natuurlijk vorige week toen tijdens de grote TV storing duizenden gebruikers tegelijk probeerden op het forum te komen)

Ondanks dat het in het algemeen niet echt als probleem van de server zie op dit moment, is het toch wel zinnig om te zien wanneer er echt pieken optreden. Willen jullie als jullie melden dat pagina's langer nodig hebben om te laden de exacte tijd er even bij vermelden en de laadtijd/queries/serverload. Misschien dat we in de logs kunnen zien of er processen langer duren dan normaal op die tijden.

Ik zal hiervoor binnenkort wat statistische gegevens mee laten sturen in de footer van de pagina's waarbij je zelf ook de 'pagina-bouwtijd' kunt zien die de pagina kost. Daaraan zie je hoe druk de server het heeft. (alleen admins zien dat nu) Duurt het laden van de pagina langer dan die tijd, dan zit er op de data-verbinding naar jezelf toe een extra vertraging.

De laatste paar opmerkingen/berichten in dit topic dat het soms bij de een wel lang duurt en bij de ander niet, lijkt er dan op te wijzen dat het geen server problemen zijn op dat moment.

Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen de komende dagen als er tijden bij de melding gezet worden en de laadtijd en server load die je binnenkort zult zien staan onderin de pagina's.

Dat ziet er zo uit:
Citaat:
Page generated in 0,26875 seconds with 17 queries [Server Loads: 0.80 1.06 : 1.40]
Oud 22 oktober 2009, 23:02
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Ondanks dat het in het algemeen niet echt als probleem van de server zie op dit moment, is het toch wel zinnig om te zien wanneer er echt pieken optreden. Willen jullie als jullie melden dat pagina's langer nodig hebben om te laden de exacte tijd er even bij vermelden en de laadtijd/queries/serverload. Misschien dat we in de logs kunnen zien of er processen langer duren dan normaal op die tijden.
Het is ook niet irritant, tenzij je in het tel-topic zit hahaha.

Zoals jij reeds gevraagd had vorige week, meld ik het dan.

Maar waar zie ik dan die serverload??? Excuus, niet goed gelezen... dat wordt dus nog geïmplementeerd.

Laatst gewijzigd door Ed; 22 oktober 2009 om 23:07
Oud 23 oktober 2009, 00:01
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
Maar waar zie ik dan die serverload??? Excuus, niet goed gelezen... dat wordt dus nog geïmplementeerd.
Ja, ik moest nog wat code aanpassen hiervoor. Inmiddels is dat gebeurd en iedereen die ingelogd is ziet dit nu helemaal onderaan elke pagina.

@allen:

Kijk dit eerst even een dagje aan en kijk wat je normaal gemiddeld ziet aan tijd.

Rapporteer dus niet zoals bij de internetsnelheden elk uur wat je ziet, maar alleen als je vindt dat de pagina's lang duren (meer dan 10 seconden) en plak dan even een kopie van die statusregel erbij plus de forum-tijd (die staat ook op elke forumpagina onderaan het witte deel)

Dus bijvoorbeeld :
Citaat:
Page generated in 0,26875 seconds with 17 queries [Server Loads: 0.80 1.06 : 1.40]
Het is nu 00:02.
Oud 23 oktober 2009, 00:04
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Ja, ik moest nog wat code aanpassen hiervoor. Inmiddels is dat gebeurd en iedereen die ingelogd is ziet dit nu helemaal onderaan elke pagina.

@allen:

Kijk dit eerst even een dagje aan en kijk wat je normaal gemiddeld ziet aan tijd.

Rapporteer dus niet zoals bij de internetsnelheden elk uur wat je ziet, maar alleen als je vindt dat de pagina's lang duren (meer dan 10 seconden) en plak dan even een kopie van die statusregel erbij plus de forum-tijd (die staat ook op elke forumpagina onderaan het witte deel)

Dus bijvoorbeeld :
Zit hier vaak genoeg om te weten wanneer het traag is...
Oud 23 oktober 2009, 15:40
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

wat betekenen de load cijfers precies? Qua formatting lijken het niet de standaard unix load avarage getallen te zijn...

Page generated in 0,29992 seconds with 14 queries [Server Loads: 1.14 1.48 : 1.41]
Oud 23 oktober 2009, 16:45
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Het begon nu even wat toe te nemen:

Citaat:
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.

Page generated in 6,21634 seconds with 11 queries [Server Loads: 3.32 2.08 : 1.98]
De volgende pagina was ook meer dan vier seconden. Normaal zijn de page generation tijden rond de 1 seconde of lager.
Oud 23 oktober 2009, 16:49
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Het maakt veel uit welke pagina je neemt. De voorpagina (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php) kost meer moeite dan een specifieke thread.
Oud 23 oktober 2009, 20:55
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Deze is wel boven de 10 seconden:

Citaat:
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:53.

Page generated in 28,59541 seconds with 11 queries [Server Loads: 15.95 5.15 : 2.79]
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Ziggo Gebruikers Forum

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten