Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Ziggo Gebruikers Forum

Mededelingen

Ziggo Gebruikers Forum Algemene informatie, vragen en opmerkingen over ziggo-gebruikers.nl

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 november 2009, 16:13
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaargh Bekijk bericht
Inderdaad, het is complex, maar complex is niet hetzelfde als moeilijk.
Goh, dan ligt er een wereld voor je open. Er zijn tienduizenden Vbulletin fora en misschien nog wel meer phpBB en andere fora. Breng snel je eigen software op de markt, dan kun je rijk worden..... Jammer dat al die andere software makers die er al jaren aan werken met complete teams dan zo ontzettend dom zijn. Hadden ze jou maar in dienst....
Oud 7 november 2009, 16:23
ziggOO's schermafbeelding
ziggOO ziggOO is offline
Member

Ziggo Internet: ziggo AIE 50 mb pakket
DTV: humax irhd-500c
Standaard

ik gebruik zelf ook vbulletin vbulletin legaal that is is perfect geschikt als big boardsoftware Dat het langzaam zou gaan ,heeft eerder te maken met de onderliggende motor ,dat zou prolocation kunnen zijn , en of een instelling van oa de googlebots spiders en menselijk falen ,maar om meteen de software de boosdoener te maken ,klopt niet echt ,en als de eigenaar van dit forum het een probleem worden ,is een berichtje naar de mannen van jelsoft zo gedaan die geven graag tips om eea te versnellen ,ps voor de eigenaar er is een speedhack voor vb en dit scheelt ook

Humax IRHD-5000C
yamaha rx-v357
Oud 7 november 2009, 16:33
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Het forum werkt, daar gaat het om...

Is er voor dit niet ergens een spreekwoord voor
"De beste stuurlui staan aan wal" .

Bä®bä®îäñ
Oud 7 november 2009, 17:03
aaargh's schermafbeelding
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: Humax iHRD-5100c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Goh, dan ligt er een wereld voor je open. Er zijn tienduizenden Vbulletin fora en misschien nog wel meer phpBB en andere fora. Breng snel je eigen software op de markt, dan kun je rijk worden..... Jammer dat al die andere software makers die er al jaren aan werken met complete teams dan zo ontzettend dom zijn.
Ach, we kunnen niet winnen op argumenten, dan gaan we maar met modder gooien, zwak.

vBulletin en andere PHP fora richten zich op sites zoals deze die op een goedkope webhost willen draaien, ze kunnen geen te geavanceerde dingen doen want dan werkt het bijna nergens of niemand kan het beheren en kunnen ze niet zo veel licenties verkopen. simpel
Citaat:
Hadden ze jou maar in dienst....
Alsof ik dat soort werk zou willen doen, ik kijk wel link uit.
Oud 7 november 2009, 17:06
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarian Bekijk bericht
Het forum werkt, daar gaat het om...

Is er voor dit niet ergens een spreekwoord voor
"De beste stuurlui staan aan wal" .
Dat vind ik een beetje een kort door de bocht. Ik zou niet weten wat het kennis en ervarings niveau van mensen als CeeS is, dus het is wat lullig om zo'n opmerking te maken over hem.
Oud 7 november 2009, 17:09
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziggOO Bekijk bericht
ik gebruik zelf ook vbulletin vbulletin legaal that is is perfect geschikt als big boardsoftware Dat het langzaam zou gaan ,heeft eerder te maken met de onderliggende motor ,dat zou prolocation kunnen zijn , en of een instelling van oa de googlebots spiders en menselijk falen ,maar om meteen de software de boosdoener te maken ,klopt niet echt ,en als de eigenaar van dit forum het een probleem worden ,is een berichtje naar de mannen van jelsoft zo gedaan die geven graag tips om eea te versnellen ,ps voor de eigenaar er is een speedhack voor vb en dit scheelt ook
Ja, dat ben ik met je eens. Het forum is namelijk helemaal niet traag. Gemiddeld worden de pagina's in minder dan 1 seconde getoond, ook als het druk is. Af en toe piekt de toon-tijd van een pagina naar 6 tot 12 seconden, en heel uitzonderlijk een keer 20-30 seconden maar vrijwel direct daarna is het weer onder de seconde. Dat is op zich totaal niet erg en daar lig ik ook niet wakker van. Wat de reden daarvan is, is moeilijk te vinden omdat het kort duurt en kan inderdaad een of meerdere bots zijn die op hol slaan.
We draaien weliswaar niet op een eigen server, dus het zou ook nog een piek op één van de andere gebruikers kunnen zijn, maar de server zelf is het probleem niet, dat is een redelijk dikke doos (vergeleken met de gemiddelde consumenten-hoster) die het normaal niet druk heeft.

vwb je tips: Alle optimalisaties zijn hier uiteraard bekend en al gedaan
Oud 7 november 2009, 17:16
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaargh Bekijk bericht
Dat vind ik een beetje een kort door de bocht. Ik zou niet weten wat het kennis en ervarings niveau van mensen als CeeS is, dus het is wat lullig om zo'n opmerking te maken over hem.
Helemaal niet kort door de bocht en ik had het niet over CeeS hier....

Ps: niet proberen mij woorden in de mond te leggen.....

Bä®bä®îäñ
Oud 7 november 2009, 17:19
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziggOO Bekijk bericht
(...) maar om meteen de software de boosdoener te maken ,klopt niet echt ,en als de eigenaar van dit forum het een probleem worden ,is een berichtje naar de mannen van jelsoft zo gedaan (...)
De software is niet zo zeer slecht alswel geschreven met bepaalde requirements zoals dat het b.v. door zo veel mogelijk 'hobby' sites bruikbaar moet zijn. Hiervoor moet je bepaalde keuzes maken die ten koste gaan van performance.
Oud 7 november 2009, 17:51
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarian Bekijk bericht
Helemaal niet kort door de bocht en ik had het niet over CeeS hier....
(...)
Is er dan iemand anders waarvan jij zeker weet dat ie nog nooit een high-performance server applicatie geschreven heeft en die commentaar heeft op mensen zoals ik voor wie dit hun dagelijks werk is ?
Oud 8 november 2009, 08:00
ziggOO's schermafbeelding
ziggOO ziggOO is offline
Member

Ziggo Internet: ziggo AIE 50 mb pakket
DTV: humax irhd-500c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Ja, dat ben ik met je eens. Het forum is namelijk helemaal niet traag. Gemiddeld worden de pagina's in minder dan 1 seconde getoond, ook als het druk is. Af en toe piekt de toon-tijd van een pagina naar 6 tot 12 seconden, en heel uitzonderlijk een keer 20-30 seconden maar vrijwel direct daarna is het weer onder de seconde. Dat is op zich totaal niet erg en daar lig ik ook niet wakker van. Wat de reden daarvan is, is moeilijk te vinden omdat het kort duurt en kan inderdaad een of meerdere bots zijn die op hol slaan.
We draaien weliswaar niet op een eigen server, dus het zou ook nog een piek op één van de andere gebruikers kunnen zijn, maar de server zelf is het probleem niet, dat is een redelijk dikke doos (vergeleken met de gemiddelde consumenten-hoster) die het normaal niet druk heeft.

vwb je tips: Alle optimalisaties zijn hier uiteraard bekend en al gedaan
Dacht ik al hoor ,persoonlijk denk ik er meerdere factoren zijn.
ISP die loopt te hikken blijft ziggo he trage eindgebruikers pc die aan het tasken is op dat moment ,ach het kan zo veel factoren zijn
het forum is verre van traag ,lekker zo laten.
en inderdaad beste stuurlui staan aan wal ,Echter de slechtste kapiteins die dobberen doelloos in de zee .ieder zijn vak zeg ik altijd.
ps Cees even heel snel offtopic ga jij over naar vb4 trouwens ?

Humax IRHD-5000C
yamaha rx-v357

Laatst gewijzigd door ziggOO; 8 november 2009 om 08:07
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Ziggo Gebruikers Forum

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten