Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Storingen

Mededelingen

Storingen Zijn er algemene internet storingen en problemen in bepaalde regio's of producten ? Discussieer er hier over.

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 juni 2009, 15:17
jojet's schermafbeelding
jojet jojet is offline
Member
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: -multikabel
Berichten: 55
Standaard Kabelbreuk???

Hallo,


Het volgende en mogelijk merkwaardige probleem. Ik heb een 3-in-1 pakket, dus telefonie, internet en (digitale) tv. Sinds vorige week woensdag begint het internet ineens heel traag te worden totdat er zelfs geen verbinding meer is. Tevens valt ook de telefoon uit. TV blijft het gewoon doen. Alvorens de HD te bellen eerst diverse keren de modem herstart. Maar niets helpt. De modem komt niet verder dan een blinkende "us". HD gebeld, monteur kan meteen de volgende dag komen. Die komt ook keurig en dan blijkt er volgens hem sprake te zijn van een kabelbreuk. Ergens in de grond is de kabel gebroken en dat moet een speciaal bedrijf opzoeken en repareren. Eventueel gaat dan vrijdag nog gebeuren en anders maandag (vandaag dus). Vrijdagavond gaat ineens weer alles "draaien". Internet en telefoon draait weer op volle toeren, echter niemand is langs geweest. Helemaal happy, tot zondagmiddag. Ineens alles (internet en telefoon) weer over.

Vandaag Ziggo gebeld, opdracht staat uit maar kan wel even duren. Mooie boel is dat.

Een technische vraag: hoe kan het wanneer de kabel die naar mijn huis loopt en daar een breuk in zou zitten, ik wel tv kan kijken (zowel analoog als digitaal) maar geen internet en telefoon meer heb?

Verder: andere mensen met kabelbreuken? Gaat dit allemaal zo lang duren enz?? En hoe kan een gebroken kabel twee dagen later weer verbinding geven en twee dagen later weer niets? Oja, er is de afgelopen week in onze beurt op geen enkele wijze graafwerkzaamheden of anderszins geweest. Dus een grondverzakking o.i.d. lijkt niet aannemelijk.

Ben blij dat ik mijn werk nog internet heb.

john
  #2  
Oud 29 juni 2009, 15:59
MrScratch's schermafbeelding
MrScratch MrScratch is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 juni 2008
Locatie: Beverwijk / Casema
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojet Bekijk bericht
Hallo,


Het volgende en mogelijk merkwaardige probleem. Ik heb een 3-in-1 pakket, dus telefonie, internet en (digitale) tv. Sinds vorige week woensdag begint het internet ineens heel traag te worden totdat er zelfs geen verbinding meer is. Tevens valt ook de telefoon uit. TV blijft het gewoon doen. Alvorens de HD te bellen eerst diverse keren de modem herstart. Maar niets helpt. De modem komt niet verder dan een blinkende "us". HD gebeld, monteur kan meteen de volgende dag komen. Die komt ook keurig en dan blijkt er volgens hem sprake te zijn van een kabelbreuk. Ergens in de grond is de kabel gebroken en dat moet een speciaal bedrijf opzoeken en repareren. Eventueel gaat dan vrijdag nog gebeuren en anders maandag (vandaag dus). Vrijdagavond gaat ineens weer alles "draaien". Internet en telefoon draait weer op volle toeren, echter niemand is langs geweest. Helemaal happy, tot zondagmiddag. Ineens alles (internet en telefoon) weer over.

Vandaag Ziggo gebeld, opdracht staat uit maar kan wel even duren. Mooie boel is dat.

Een technische vraag: hoe kan het wanneer de kabel die naar mijn huis loopt en daar een breuk in zou zitten, ik wel tv kan kijken (zowel analoog als digitaal) maar geen internet en telefoon meer heb?

Verder: andere mensen met kabelbreuken? Gaat dit allemaal zo lang duren enz?? En hoe kan een gebroken kabel twee dagen later weer verbinding geven en twee dagen later weer niets? Oja, er is de afgelopen week in onze beurt op geen enkele wijze graafwerkzaamheden of anderszins geweest. Dus een grondverzakking o.i.d. lijkt niet aannemelijk.

Ben blij dat ik mijn werk nog internet heb.

john
Grappig, ik heb iets soortgelijks gehad. Gisteravond viel zowel internet als telefoon uit. Ook een blinkend lampje voor DS (of US). TV analoog en digitaal doet het wel nog. Storing gemeld en er zou een monteur komen de volgende dag, dus vandaag. Vanochtend gekeken en alles was weer werkend, dus ik heb de monteur maar afgebeld. Ik dacht toen ook al dat het toch erg raar was dat het zo ging en vroeg me al af of dit niet weer terug gaat komen, hetgeen bij jou dus het geval is. Ik ben met je eens dat dit een curieus geval is.
  #3  
Oud 29 juni 2009, 16:24
marcedwin's schermafbeelding
marcedwin marcedwin is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Zeist - Used to be Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 PLUS / Ubee WiFi ellendeding van Ziggo
DTV: Humax iPVR-9200C / Samsung 2333HD met CI en daarin Alphacrypt Classic / Samsung DCB-9401R
Berichten: 397
Standaard

Heb hier ook opeens veel lagere snelheden (PC 3702).

__________________
Wie gaat er mee op wereldreis ?
Ik heb een waanzinnig idee, maar heb wel sponsoren nodig.
  #4  
Oud 30 juni 2009, 10:36
jojet's schermafbeelding
jojet jojet is offline
Member
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: -multikabel
Berichten: 55
Standaard

Nou mooie boel is het,


inmiddels begrepen dat de breuk kennelijk ongeveer 50 meter van mijn huis zou zijn. Echter om te graven moet men een vergunning van de gemeente hebben en dat duurt 4 tot 6 weken! Tot zolang geen internet en telefoon.

Wel rustig maar dit is toch ook niet de bedoeling.


john
  #5  
Oud 30 juni 2009, 10:59
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 8 juli 2008
Locatie: Voorburg
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra | Arris | d-link dir-855
DTV: Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | Humax IR FOX-C | FireDTV
Berichten: 1.251
Standaard

het zal je stroomkabel maar zijn. "Ja meneer, over een week of 6 doet uw koelkast het weer hoor!"
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
  #6  
Oud 30 juni 2009, 18:25
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
het zal je stroomkabel maar zijn. "Ja meneer, over een week of 6 doet uw koelkast het weer hoor!"
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Ja, alleen is het geen stroomkabel

Echter zitten ook zij met het probleem van het moeten aanvragen van een vergunning. Niet altijd van toepassing, maar zeker als de stoep en/of de weg opengebroken moet worden meestal wel een vereiste. En ik denk dat de meesten wel bekend zijn met het ambtelijk apparaat.. dat gaat nie zo snel.
__________________


Laatst gewijzigd door Excalibur; 30 juni 2009 om 19:07
  #7  
Oud 30 juni 2009, 18:41
ber000000-6's schermafbeelding
ber000000-6 ber000000-6 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Locatie: zwolle/@home
Ziggo Internet: 180 Ubee + 180 Cisco +50 Arris+ 30 SB5101
DTV: 3D KDL-52HX900+sony kdl-40hx850+cisco ITV wrt610n+ddwrt, TELSEY IP-TV.,humax5100,ziggo-bapp
Berichten: 517
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojet Bekijk bericht
Nou mooie boel is het,


inmiddels begrepen dat de breuk kennelijk ongeveer 50 meter van mijn huis zou zijn. Echter om te graven moet men een vergunning van de gemeente hebben en dat duurt 4 tot 6 weken! Tot zolang geen internet en telefoon.

Wel rustig maar dit is toch ook niet de bedoeling.


john
ja john, daar kies je gemeente raadsleden voor.dus denk eraan waar je op stemt de volgende keer.
sommige gemeenten eisen inzicht in graafwerkzaamheden. dus duurt het ff voor je vergunning er is. dus ook ziggo moet toestemming vragen.
wat je wel kon vragen aan de monteur of er geen noodoplossing te maken was. een retourversterkertje in je woning, een tijdelijke aanpassing in je eindversterker buiten.

vaak is er wel iets mogelijk. zoniet dan is 6 weken inderdaad TE VEEL.
ooit zei eens een collega chef: "wie de grootste mond heeft, wordt eerst geholpen". dus advies aaan jou.....vul maar in.

succes.
  #8  
Oud 3 juli 2009, 22:46
jojet's schermafbeelding
jojet jojet is offline
Member
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: -multikabel
Berichten: 55
Standaard

even een update:

in week 27/28 zal een speciaal bedrijf de werkzaamheden verrichten (waarschijnlijk open graven en de breuk repareren, in ieder geval geen zes weken wachten) maar.......

Het vreemde is, net als vorige week hebben we sinds vrijdagavond (deze avond dus) wederom volledig internet en telefonie. Als dit zondagmiddag er weer uit klapt lijkt mij dat er toch een ander probleem is!???

Hoe kan het met een kabelbreuk dat nu weer op vrijwel hetzelfde tijdstip als de vorige keer alles het weer doet???

Blijf het erg vreemd vinden. Lijkt meer op iets anders dan een kabelbreuk maar ja wat....

Ik hou jullie op de hoogte en als jullie andere ideeen hebt hoor ik het ook wel graag.


john
  #9  
Oud 3 juli 2009, 22:51
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 maart 2009
Locatie: Amstelveen / Casema
Berichten: 916
Standaard

Kan best zijn dat de kabel niet door midden is maar slechts deels beschadigd. Net zoals bij een kabel waarvan de afscherming kapot is de verbinding nul wordt als het even regent kunnen er verschillende zaken invloed op hebben of je een werkende verbinding hebt of niet.
__________________
Geen loonstrookje van Ziggo B.V.
De feiten scheiden van de emoties
  #10  
Oud 3 juli 2009, 23:19
jojet's schermafbeelding
jojet jojet is offline
Member
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: -multikabel
Berichten: 55
Standaard

Decibert,

Dat begrijp ik maar ik vind het wel vreemd dat vorige week op woensdag alles uitviel, vrijdagavond ineens weer alles deed, zondagmiddag alles er weer uitlag en nu precies een week later weer alles doet. Als het zondagmiddag weer uitvalt is het wel heel toevallig.


john
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Storingen


Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:16.


© 2014 - Ziggo-Gebruikers.nl